ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 19 вересня 2014 року письмове провадження № 826/11834/14 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О., розглянувши адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ВЄГА» доДержавної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві провизнання дій протиправними, зобов'язання вчинити дії ВСТАНОВИВ: Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (далі – ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЕГА», позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві (далі – ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у місті Києві, відповідач), в якому просить суд: 1. Визнати неправомірними дії Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві при проведенні зустрічної звірки ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЄГА», в результаті якої було складено акт від 05.02.2014 №140/26-57-22-01-10/38506702 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (код за ЄДРПОУ 38506702) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2012 по 30.11.2013. 2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо виключення (коригування), на підставі акта від 05.02.2014 №140/26-57-22-01-10/38506702 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (код за ЄДРПОУ 38506702) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2013 по 30.11.2013., з автоматизованої системи співставлення Інформаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» та інших електронних баз даних, суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (код ЄДРПОУ 38506702) у податкових деклараціях за період 01.01.2013 по 30.11.2013. 3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві відновити в електронній базі даних автоматизована система співставлення формаційної системи Міністерства доходів і зборів України «Податковий блок» показники податкової звітності ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (код ЄДРПОУ 38506702), зазначених останнім в податкових деклараціях за період з 01.01.2013 по 30.11.2013. Представник позивача в судове засідання не прибув, подавши при цьому клопотання про розгляд справи за його відсутності. Представник відповідача в судове засідання також не з'явився, через канцелярію суду подав письмові заперечення, в яких просив суд у позові відмовити. Справа розглянута в порядку письмового провадження відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України за відсутності представників сторін, з урахуванням клопотання позивача про розгляд справи за його відсутності. Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив. Державною податковою інспекцією у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЕГА» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2013 по 30.11.2013 (надалі по тексту – акт про неможливість проведення зустрічної звірки). Позивач вважає, що під час заходів з метою проведення зустрічної звірки відповідач не мав права складати акт про неможливість проведення зустрічної звірки, а мав скласти відповідну довідку, внаслідок чого, внесення змін на підставі такого акта до АІС «Податковий блок» є неправомірним, з урахуванням чого ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЕГА» просить позовні вимоги задовольнити повністю. Окружний адміністративний суд м. Києва, виходячи з формулювання позовних вимог та доказів, наявних в матеріалах справи, дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, враховуючи наступне. Відповідно до пп. 20.1.6. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, крім іншого, для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом. Згідно з п. 73.5. ст. 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Пунктом 2 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 передбачено, що зустрічні зірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. Згідно з п. 4 Порядку № 1232 від 27.12.2010 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку. Відповідно до п. 6 Порядку № 1232 у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. Згідно з п.п. 7, 8 Порядку № 1232 за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення. Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця). Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що проведення звірки - це дії по співставленню даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, за результатами здійснення яких складається довідка. Суд вважає, що відповідач своїми діями по проведенню та оформленню акта про неможливість проведення зустрічної звірки позивача не порушив його права чи законні інтереси, оскільки такий акт є лише формою фіксації податкової інформації, яка використовується податковими органами. Дії податкового органу по проведенню перевірки та складанню акта перевірки є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції, а сам акт перевірки не є рішенням (актом індивідуальної дії) в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України і є лише носієм інформації, встановленої під час проведення перевірки, та не порушує права платника. Оскільки висновки податкового органу за наслідками проведення звірки, викладені у відповідному акті, не породжують для суб'єкта господарювання певних юридичних наслідків та не змінюють фінансово-економічне становище платника, а отже, не порушують його права та законні інтереси, то позовні вимоги в частині визнання протиправними дій по проведенню зустрічної звірки задоволенню не підлягають. Разом з тим, суд наголошує, що в силу приписів чинного законодавства України, протиправні дії не можуть породжувати будь-які правомірні наслідки, будь-то складений акт, довідка, висновки тощо, а так само не може вважатися правомірною, законною та достовірною інформація та дані, що містяться в даних документах. За таких обставин, стосовно позовних вимог про зобов'язання відповідача вилучити з АС «Податковий блок», інформацію, внесену на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки та відновити в цій базі задекларовані дані податкової звітності, суд зазначає наступне. Відповідно до ст. 66 Податкового кодексу України підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є: інформація органів державної реєстрації; інформація банків та інших фінансових установ про відкриття (закриття) рахунків платників податків; документально підтверджена інформація, що надається платниками податків; інформація суб'єктів інформаційного обміну, уповноважених вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платника податків; рішення суду, що набрало законної сили; дані перевірок платників податків. Згідно п.п. 54.3.2 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного об'єкту оподаткування податку на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках. При цьому згідно п. 58.1 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення. Зі змісту вищенаведеного вбачається, що зміни в облікові дані платника здійснюються лише на підставі податкових повідомлень-рішень, складених за результатами перевірок, коли контролюючим органом виявлено факт порушення платником податків норм податкового та іншого законодавства України. З наданої позивачем роздруківки з АІС «Податковий блок» вбачається, що інформацію акта відповідач вніс до інформаційної системи «Податковий блок», зокрема інформацію в частині завищення податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість за весь перевіряємий період без дослідження при цьому первинних документів, на підставі такі показники податкової звітності були сформовані. Враховуючи, що у матеріалах справи відсутні податкові-повідомлення рішення про визначення позивачу сум грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, а акт про неможливість проведення зустрічної звірки може засвідчувати лише наявність обставин, які унеможливлюють проведення податковим органом зустрічної звірки, суд вважає, що у податкового органу не виникло права вносити зміни у дані, задекларовані позивачем у податкових деклараціях, що не пов'язані із зміною податкового навантаження з податку на додану вартість, а тому позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача вилучити з АС «Податковий блок», інформацію, внесену на підставі акту про неможливість проведення зустрічної звірки та відновити в цій базі задекларовані дані податкової звітності підлягають задоволенню. Крім того, доводи відповідача щодо відсутності документального підтвердження реальності здійснення господарських відносин, що зроблені останнім без дослідження відповідних розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку, не можуть визнаватись обґрунтованими. Також, доводи контролюючого органу про відсутність посадових осіб ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЕГА»» за податковою адресою судом відхиляються, адже відповідно до інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (http://irc.gov.ua/ua/Poshuk-v-YeDR.html), станом на 16.09.2014 відомості про місцезнаходження юридичної особи за адресою 03115, м.Київ, пр-т.Перемоги, буд.136, кім.34 – є підтвердженим. Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до частини 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню частково. Керуючись статтями 69-71, 94, 160-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В: 1. Адміністративний позов задовольнити частково. 2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо виключення (коригування), на підставі акта від 05.02.2014 №140/26-57-22-01-10/38506702 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (код за ЄДРПОУ 38506702) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01.01.2013 по 30.11.2013., з АІС «Податковий блок» та інших електронних баз даних, суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які визначені ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (код ЄДРПОУ 38506702) у податкових деклараціях за період 01.01.2013 по 30.11.2013. 3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві відновити в АІС «Податковий блок» показники податкової звітності ТОВ «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (код ЄДРПОУ 38506702), зазначених останнім в податкових деклараціях за період з 01.01.2013 по 30.11.2013. 4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити. 5. Судові витрати в сумі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп. присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ВЄГА» (код ЄДРПОУ 38506702) з Державного бюджету України. 6. Покласти на відповідний підрозділ Державної казначейської служби України виконання постанови суду в частині стягнення судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві. 7. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2014 |
Оприлюднено | 22.09.2014 |
Номер документу | 40549744 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні