Ухвала
від 22.09.2014 по справі 806/3066/14
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-602, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Лавренчук О.В.

Суддя-доповідач:Мацький Є.М.

УХВАЛА

іменем України

"22" вересня 2014 р. Справа № 806/3066/14

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Мацького Є.М.

суддів: Євпак В.В.

Капустинського М.М.,

розглянувши в письмовому провадженні у м.Житомирі апеляційну скаргу Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "12" серпня 2014 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес 2012" до Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду із вказаним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області №0002052200 від 04.02.2014 р. В обгрунтування позовних вимог посилався на те, що про існування акту перевірки податкового органу від 28.01.2014 року №2 товариству не було відомо, що інформація яка в ньому викладена є недостовірною, оскільки 28.01.2014 року ані в телефонному режимі, ані за юридичною адресою перевіряючий не вимагав надати документи податкової звітності. З огляду на викладене, податкове повідомлення-рішення №0002052200 від 04.02.2014 р. Крім цього, неправомірність наказу на проведення позапланової виїзної документальної перевірки підтверджена судовими рішеннями.

Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2014 року.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області №0002052200 від 04.02.2014 р.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес 2012" суму сплаченого судового збору при зверненні до суду в розмірі 182,70 грн.

В апеляційній скарзі Новоград-Волинська ОДПІ Житомирської області, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило скасувати постанову суду та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга не підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 23 січня 2014 року Новоград-Волинська ОДПІ посилаючись на підпункт 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 та підпункт 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України видала наказ №60 "Про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Прогрес 2012".

24 січня 2014 року Новоград-Волинська ОДПІ посилаючись на підпункт 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 та підпункт 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України та наказ №60 видала направлення на перевірку №39 з визначенням перевіряючого - Герасимчука П.В.

Допитаний в судовому засіданні в суді першої інстанції директор ТОВ "Прогрес - 2012" ОСОБА_4 пояснив, що 24.01.2014 року в телефонному режимі Герасимчуком П.В. було запропоновано отримати в приміщенні Новоград-Волинської ОДПІ наказ від 23.01.2014 року №60 та направлення на перевірку від 24.01.2014 року №39. За отриманням вказаних документів до податкового органу прибув представник підприємства ОСОБА_5, який повідомив про намір оскаржувати наказ в судовому порядку.

Правомірність та підстави винесення наказу від 23.01.2014 року №60 були перевірені Житомирським окружним адміністративним судом і за результатами розгляду справи 25 лютого 2014 року винесено постанова про визнання його протиправним та скасування. Дане рішення набрало законної сили після винесення ухвали Житомирським апеляційним адміністративним судом від 14 травня 2014 року.

Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

При розгляді спору, судом встановлено, що 28 січня 2014 року старшим державним ревізором-інспектором Герасимчуком П.В. складено акт № 2 "Про не допуск до перевірки ТОВ "Прогрес 2012" та надання документів (а.с.12).

Про існування даного акту позивачу стало відомо при розгляді справи про визнання протиправним та скасування наказу від 23.01.2014 року №60.

З тексту вказаного акту вбачається, що перевіряючим на підставі наказу від 23.01.2014 р. №60 та направлення на перевірку №39 від 24.01.2014 року було здійснено вихід за юридичною адресою товариства. 28.01.2014 року керівник підприємства ТОВ "Прогрес 2012" ОСОБА_4 та головний бухгалтер ОСОБА_6 в телефонному режимі відмовились надати документи пов'язані з перевіркою та допускати до перевірки. Крім того, представник за довіреністю ТОВ "Прогрес 2012" ОСОБА_5 відмовився допустити до перевірки та надати документи, пов'язані з перевіркою в зв'язку з оскарженням наказу Новоград-Волинської ОДПІ від 23.01.2014 року №60 до Житомирського окружного адміністративного суду.

На підставі акту перевірки №2 від 28.01.2014 року, Новоград-Волинською ОДПІ 04.02.2014 року прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0002052200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем : адміністративні штрафи та інші санкції в сумі 510,00 грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов наступного висновку.

Відповідно до п.75.1 ст. 75 Податкового Кодексу України, контролюючі органи мають право проводити, в тому числі, документальні позапланові виїзні перевірки в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового Кодексу України визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Згідно пунктів 85.2-85.8 ст.85 Податкового Кодексу України, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

У разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.

Судом першої інстанції встановлено, що перевірка була позапланова виїзна документальна, яка відповідно до Податкового кодексу України здійснюється за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Колегія суддів вважає, що висновок суду першої інстанції, що повноваження на витребування в телефонному режимі документів, при здійсненні виїзної документальної перевірки, контролюючому органу нормами податкового законодавства не надані, є вірним та відповідає чинному законодавству.

Крім цього, апелянтом не спростовані пояснення директора з приводу того, що 28.01.2014 року за юридичною адресою ТОВ "Прогрес 2012" перевіряючий не виходив і в телефонному режимі ані допустити до перевірки, ані надати документи не звертався.

Судом першої інстанції оглянутий спеціальний журнал реєстрації актів Новоград -Волинської ОДПІ, в якому відсутня відмітка про реєстрацію акта №2 від 28.01.2014 року, натомість зареєстрований акт №1 від 28.01.2014 року "Про не допуск до перевірки".

Приписами статті 163-3 КУпАП визначено, що невиконання керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій, включаючи установи Національного банку України, комерційні банки та інші фінансово-кредитні установи, законних вимог посадових осіб органів доходів і зборів, перелічених у у підпунктах 20.1.3, 20.1.24, 20.1.30, 20.1.31 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом першої інстанції встановлено, що протокол про притягнення до адміністративної відповідальності керівника, або бухгалтера ТОВ "Прогрес-2012" не складався.

Таким чином, проводячи системний аналіз вказаних норм, під час перевірки платником податків мають бути подані всі документи, що саме належать або пов'язані з предметом перевірки, а штраф, в свою чергу, може бути накладений лише за ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю, який можливий після допуску до перевірки, що в даній справі не мало місце.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на те, що апелянтом не надано достатніх і беззаперечних доказів правомірності прийнятого рішення, колегія суддів вважає протиправним податкове повідомлення-рішення Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області від 04.02.2014 року № 0002052200.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206,212,254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Новоград-Волинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області залишити без задоволення, а постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "12" серпня 2014 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Є.М. Мацький

судді: В.В. Євпак

М.М. Капустинський

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу: Товариство з обмеженою відповідальністю "Прогрес 2012" с.Кашперівка,Баранівський район, Житомирська область,12710

3- відповідачу: Новоград-Волинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області вул. Ушакова,3,м.Новоград-Волинський,Житомирська область,11700

- ,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2014
Оприлюднено24.09.2014
Номер документу40556605
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/3066/14

Ухвала від 24.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 09.09.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 09.09.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Постанова від 12.08.2014

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Лавренчук Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні