Рішення
від 16.09.2014 по справі 910/17329/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/17329/14 16.09.14 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Студіо Модерна"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Мебель стиль"

про стягнення 219 796,01 грн.

Суддя Ярмак О.М.

Представники :

Від позивача: Загребельний С.К. за дов.

Від відповідача: не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Пред'явлені вимоги про стягнення 165 597,00 грн. основного боргу -заборгованості за поставлений товар по договору поставки № 27-10/2010 від 27.10.2010р., 28 100,00 грн. пені, 5350,71 грн. 3% річних, 20 748,21 грн. інфляційних втрат за прострочення виконання зобов'язання.

12.09.2014р. через канцелярію суду представник позивача подав документи для долучення до матеріалів справи та заяву про уточнення позовних вимог на підставі ст. 22 ГПК України, відповідно до якої у зв'язку з наявністю арифметичних помилок у розрахунку, вказаному у позовній заяві, просить стягнути з відповідача 165 597,00 грн. основного боргу, 27 879,42 грн. пені, 5328,42 грн. 3% річних, 20 734,65 грн. інфляційних втрат. Заява судом прийнята до розгляду.

Відповідач свого представника у засідання суду 16.09.2014р. не направив, про дату та час судового розгляду повідомлявся належним чином. Ухвала суду про порушення провадження у справі від 21.08.2014р. була надіслана відповідачу за адресою, вказаною в позовній заяві та витягу з ЄДРПОУ станом на 04.09.2014р. та отримана представником відповідача - 03.09.2014р., жодних клопотань від відповідача не надходило.

Відповідач письмового відзиву на позов не надав, тому справа розглядається за наявними у ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

27.10.2010р. між позивачем (постачальник за договором) та відповідачем (покупець) був укладений договір поставки № 27-10/2010, відповідно до якого постачальник зобов'язується поставляти покупцеві на підставі його замовлень товари (далі по тексту - Товар) в асортименті, визначеному у Специфікації, яка є невід'ємною частиною цього договору, а покупець - приймати товар та оплачувати його на умовах та у порядку, передбаченому цим договором.

У Специфікації (додаток № 1 до договору) сторони визначили перелік товару, його відпускну та рекомендовану до продажу ціну.

Відповідно до умов пп.1.2, 1.4 договору, ціни на товар, які вказані у Специфікації, використовуються сторонами для формування і обробки замовлень на товар. Ціни та асортимент на товар, вказані у видаткових накладних, є остаточними для відповідної партії товару.

Сторони у п.2.2 договору визначили, що товар вважається прийнятим за кількістю, асортиментом та цінами - згідно із даними видаткової накладної, про що уповноважений представник покупця ставить свій підпис у вказаному документі. Приймання за якістю здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством України, із пред'явленням постачальником відповідної документації на її підтвердження (сертифікат якості або відповідності, технічний паспорт, і, тощо).

Згідно умов п.3.2, оплата за поставлений товар здійснюється покупцем в наступному порядку (за його вибором):

- шляхом передплати покупцем 100% вартості товару, вказаної у оформлених видаткових накладних на відповідну партію товару, готову для відвантаження на користь покупця у відповідності із його замовленням. Покупець здійснює оплату товару протягом 3-х банківських днів з моменту виставлення постачальником покупцю відповідного рахунку у безготівковому порядку шляхом здійснення переказу грошових коштів на банківський рахунок постачальника;

- по факту поставки товару покупцю на підставі оформлених сторонами видаткових накладних у відповідності із замовленням покупця. покупець здійснює повну оплату вартості товару одразу після оформлення відповідних видаткових накладних, але до моменту отримання товару у готівковому порядку шляхом внесення грошових коштів в касу постачальника.

При цьому, оплата вартості товару здійснюється у національній валюті України - гривні (UAH). (п.3.3 договору)

Позивач вказує, що у період з 2010р. по 2014р. ним було поставлено відповідач товар по договору поставки № 27-10/2010 товару всього на суму 1 129 672,51 грн.

Відповідачем здійснено приймання за видатковими накладними товар по договору, частково перераховані кошти в якості оплати його вартості, а також часткове повернення товару на суму 964 075,51 грн.

Згідно розрахунку позивача, станом на час звернення до суду заборгованість відповідача за отриманий товар по договору складає 165 597,00 грн. вартості товару за видатковими накладними № 564 від 28.02.2013 p. на суму 1600,22 грн., №594 від 05.03.2013p. на суму 5 032,26 грн., № 622 від 07.03.2013 p. на суму 2 080,44 грн., № 646 від 13.03.2013 p. на суму 4 080,66 грн., № 686 від 20.03.2013 p. на суму 15 662,18 грн., № 1009 від 04.04.2013 p. на суму 5 511,20 грн., №1119 від 11.04.2013 p. на суму 1040,22 грн., № 19 1134 від 15.04.2013 p. на суму 839,20 грн., № 1139 від 16.04.2013 p. на суму 1441,24 грн., № 1152 від L8.04.2013 p. на суму 1199,20 грн., № 1507 від 24.04.2013р. на суму 3359,65 грн., № 1635 від 29.04.2013 p. на суму 1441,24 грн., № 1690 від 15.05.2013 p. на суму 2 544,00 грн., № 1972 від 29.05.2013 p. на суму 1040,22 грн., № 2074 від 10.06.2013 p. на суму 1199,20 грн., № 2082 від 11.06.2013 p. на суму 11838,41 грн., № 2156 від 14.06.2013 p. на суму 4 789,60 грн., № 2218 від 25.06.2013 p. на суму 2 078,40 грн., № 2247 від 27.06.2013 p. на суму 1279,20 грн., № 2287 від 02.07.2013 p. на суму 4 250,17 грн., № 2352 від 09.07.2013 p. на суму 2 878,41 грн. ( товар по даній видатковій накладній був частково повернутий покупцем згідно видаткової накладної (повернення) № ВП-000013 від 10.07.2013 p.), № 2368 від 10.07.2013 p. на суму 1039,00 грн., № 2377 від 11.07.2013 p. на суму 1039,00 грн., № 2486 від 25.07.201В p. на суму 295,20 грн., № 2604 від 09.08.2013 p. на суму 3 268,02 грн., № 2611 від 13.08.2013 p. на суму 15 609,57 грн. (товар по даній видатковій накладній був частково повернутий покупцем згідно видаткової накладної (повернення) № ВП-00046 від 30.04.2014 p.), № 2621 від 13.08.2013 p. на суму 9 659,16 грн., № 2720 від 30.08.2013 p. на суму 6 960,42 грн., № 2749 від 06.09.2012 p. на суму 15 451,58 грн., № 3194 від 24.10.2013 p. на суму 2 078,40 грн., № 3223 від 28.10.2013 p. на суму 2 078,40 грн., № 3234 від 30.10.2013 p. на суму 3 079,39 грн., № 3251 від 31.10.2013 p. на суму 3201,19 грн., № 3296 від 08.11.2013 p. на суму 4 267,99 грн., № 3324 від 15.11-2013 p. на суму 4237,61 грн., №3525 від 04.12.2013 p. на суму 4 241,20 грн., № 3710 від 20.12.2013 p. на суму 3 637,80 грн., № 3741 від 26.12.2013р. на суму 1679,40 грн., № 3923 від 28.02.2014р. на суму 5709,59 грн.

Відповідно до ст.ст.526, 530 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться та у встановлений строк. Одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається (ст. 525 ЦК України).

Відповідно до ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Факт наявності заборгованості відповідача перед позивачем підтверджується матеріалами справи, у т.ч. підписаним сторонами Актами звірки взаєморозрахунків станом на 28.08.2013 p., на 31.01.2014 p., на 30.04.2014 р., а також Графіком погашення (розстрочення) заборгованості ТОВ «Мебель Стиль» перед ТОВ «Студіо Модерна» за поставлений товар від 07.02.2014р., відповідно до якого відповідач визнав заборгованість перед позивачем по договору № 27-10/2010 від 27.10.2010р. у сумі 199 123,48 грн., яку зобов'язувався погасити до 31.08.2014р. шляхом оплати боргу частинами.

Доказів оплати відповідачем суми 165 597,00 грн., в тому числі в установлені договором строки, суду не надано.

Несплата відповідачем вартості отриманого товару по договору поставки № 27-10/2010 від 27.10.2010р. є порушенням договірних зобов'язань та вимог ст. ст. 525, 526, ч. 1 ст. 692 ЦК України.

Відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

У відповідності до ст. 611 ЦК України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Пунктом 6.1 договору визначено, що за порушення грошових зобов'язань, передбачених цим договором, покупець зобов'язується сплатити постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми простроченого платежу за кожний прострочений день, до моменту належного виконання зобов'язання, а також 3 % річних від простроченої суми.

Позивачем відповідно до заяви про уточнення позовних вимог, нараховано 27 879,42 грн. пені за прострочення виконання зобов'язання по кожній видатковій накладній, які після перерахунку відповідно до ч.6 ст.232 ГПК України, задовольняються судом в межах шестимісячного строку нарахування, у сумі 11 457,89 грн.

Згідно ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Заявлені до стягнення 20 734,65 грн. інфляційних втрат, 5328,42 грн. річних за прострочення виконання зобов'язання по кожній видатковій накладній задовольняються в межах розрахунку позивача.

Відповідач письмового відзиву та свого контррозрахунку суми позову не надав, стверджувань позивача не спростував.

За таких обставин, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в частині стягнення 165 597,00 грн. основного боргу, 11 457,89 грн. пені, 20 734,65 грн. інфляційних втрат, 5328,42 грн. річних. В решті позову належить відмовити.

Судові витрати, згідно ст. 49 ГПК України, покладаються на відповідача пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 33, 49, 75, 82-85 ГПК України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

1. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Мебель Стиль" (04210, м. Київ, пл. Дружби Народів, 6, код ЄДРПОУ 37289837) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Студія Модерна" (03680, м. Київ, вул. Виборзька, 103, код ЄДРПОУ 33104763) 165 597 (сто шістдесят п'ять тисяч п'ятсот дев'яносто сім) грн. 00 коп. основного боргу, 11 457 (одинадцять тисяч чотириста п'ятдесят сім) грн. 89 коп. пені, 20 734 (двадцять тисяч сімсот тридцять чотири) грн. 65 коп. інфляційних втрат, 5328 (п'ять тисяч триста двадцять вісім) грн. 42 коп. річних, 4062 (чотири тисячі шістдесят дві) грн. 36 коп. судового збору.

Наказ видати відповідно до ст. 116 ГПК України.

2.В решті позову відмовити.

Суддя О.М.Ярмак

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.09.2014
Оприлюднено26.09.2014
Номер документу40589277
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/17329/14

Рішення від 16.09.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 21.08.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні