Постанова
від 17.06.2009 по справі 2а-1785/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                                                                                    

ЗАПОРІЗЬКИЙ  ОКРУЖНИЙ 

АДМІНІСТРАТИВНИЙ  СУД

69041,

м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, 65-в

 

ПОСТАНОВА

Іменем

України

 

17 червня 2009 року

/12-46год./

                                      справа №2а-1785/09/0870

 

Запорізький окружний

адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О. при секретарі

Щербині Л.М., за участю прокурора Красних О.О., розглянувши у місті Запоріжжі у

відкритому судовому засіданні   адміністративну

справу

за заявою 

 Прокурора

Комунарського району м.Запоріжжя     

в інтересах Держави в особі Територіального управління

Головавтотрансінспекції у Запорізькій області

до  Виробничого

кооперативу «Зв'язківець»

про  стягнення фінансових санкцій у розмірі 2040,00

грн.,

 

         ВСТАНОВИВ:   

 

    Прокурор звернувся з адміністративним

позовом в інтересах Держави в особі ТУ Головавтотрансінспекції у Запорізькій

області до Виробничого кооперативу «Звязківець» 

з вимогами про стягнення фінансових санкцій у розмірі 2040,00 грн. В

обґрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що за наслідками проведеної

органами прокуратури перевірки було встановлено, що підприємством відповідач

було порушено вимоги законодавства про автомобільний транспорт, у зв'язку з

чим, уповноваженою особою органу Головавтотрансінспекції у Запорізькій області

були прийняті постанова від 31.10.2007р. та постанова від 07.11.2007р. про

накладення фінансових санкцій на ВК «Зв'язківець». У визначений строк та

порядку підприємством відповідача не було сплачено зазначених сум фінансових

санкцій на користь бюджету, що є порушенням майнових прав держави, у зв'язку з

чим, прокурор просить адміністративний суд стягнути зазначені суми у

примусовому порядку.   

    У судовому засіданні представник

прокуратури підтримав позовні вимоги, наполягає на задоволенні позовних вимог,

зазначивши, що відповідачем було скоєно господарське правопорушення, у зв'язку

з чим органом контролю на автомобільному транспорті були застосовані відповідні

заходи реагування та застосовані фінансові санкції у розмірі 2040,00 грн. за

порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт. У зв'язку з не

оплатою санкцій відповідачем у добровільному порядку, зазначені суми підлягають

примусовому стягненню на користь Державного бюджету.

    Представник позивача у судове засідання не

з'явився, до суду надав заяву про розгляд справи за його відсутності, на позові

наполягає та просить задовольнити адміністративний позов.

Відповідач, повідомлений

належним чином про дату, час та місце розгляду справи за юридичною адресою, у

судове засідання не з'явився, причини неприбуття та заяву про розгляд справи за

його відсутності суду не надав. За таких обставин, суд вважає можливим

розглянути справу у відсутність представника відповідача за наявними у справі

матеріалами.

  

 Вислухавши пояснення прокурора, з'ясувавши

фактичні обставини у справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до

висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.

 

Як встановлено у судовому

засіданні, 11.09.2007р. та 18.09.2007р. посадовими особами Територіального

управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у

Запорізькій області проведена перевірка додержання вимог законодавства про

автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів автомобільним

транспортом перевізниками, за наслідком якої 11.09.2007р. було складено Акт за

№044290, яким зафіксовані порушення законодавства про автомобільний транспорт,

а саме:порушення режиму праці та відпочинку водія транспортного засобу, у

дорожньому листі на момент перевірки відміток про перерву між двома частинами

зміни не має. Актом від 18.09.2007р. за №044327 зафіксовано порушення вимог

законодавства про автомобільний транспорт з боку перевізника, а саме: надання

послуг з перевезення пасажирів на маршруті без ліцензійної картки.

 

Розглянувши справу про

порушення законодавства про автомобільний транспорт,  уповноваженою особою державного органу з контролю

за здійсненням господарської діяльності в сфері перевезення - в.о. начальника

Територіального управління Головавтотрансінспекції у Запорізькій області

прийнято постанову за №037362, згідно з якою до ВК «Зв'язківець» застосовано

фінансову санкцію у розмірі 1700,00 грн.

07.11.2007р. розглянувши акт

перевірки від 11.09.2007р., начальник ТУ Головавтотрансінспекції у Запорізькій

області прийнято постанову про застосування до ВК «Зв'язківець» фінансових

санкцій у розмірі 340,00 грн.

Нормами господарського

законодавства встановлено, що  « суб'єкти господарювання та

інші учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у

межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог

законодавства» (ч.3

ст.5 Господарського кодексу України). За порушення встановлених

законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів

господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади

або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції,

тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на

припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків  (ч.1 ст.238 ГК України).

    У часники господарських відносин несуть

господарську-правову відповідальність за порушення у сфері господарювання

шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в

порядку, передбачених Господарським кодексом, іншими законами та договором.

Підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських

відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання» (ч.1 ст.218 ГК України).

    Разом з тим, ст.241 Господарського кодексу

України, встановлено, що « адміністративно-господарський

штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до

відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення

господарської діяльності. Перелік порушень, за які з суб'єкта господарювання

стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що

регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення».

    Як встановлено у судовому засіданні,

відповідачем було допущено правопорушення щодо провадження господарської

діяльності, а саме: надання послуг з перевезення без оформлення документів,

визначених ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», якою

передбачено,

      « автомобільні перевізники,

водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль

на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на

підставі яких виконують вантажні перевезення».  (ч.1 ст.48 Закону).

Відповідальність за зазначене

правопорушення передбачена ст.60 зазначеного Закону, відповідно до якої, «за

порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних

перевізників застосовуються санкції за: надання послуг з перевезень пасажирів

та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та

48 Закону - штраф у розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян» .

Судом встановлено, що

відповідачем також порушено вимоги законодавства щодо визначення режиму праці

та відпочинку водіями транспортних засобів, відповідальність за зазначене

правопорушення передбачена ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» у

вигляді двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів.

    

Суд вважає доведеним факт

порушення Виробничим кооперативом «Звязківець» вимог чинного законодавства, що

регулює правові відносини щодо надання послуг з перевезення пасажирів, а саме

приписів Закону України «Про автомобільний транспорт», тому накладення

уповноваженим органом контролю фінансових санкцій за порушення дисципліни

провадження господарської діяльності є обґрунтованим та законним.

Судом при дослідження

фактичних обставин по справі не було встановлено підстав, передбачених ст.219

Господарського кодексу України щодо зменшення чи звільнення суб'єкта

господарювання від господарсько-адміністративної відповідальності, тому позовні

вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

    Повноваження Головної державної інспекції

на автомобільному транспорті щодо здійснення контролю за додержанням суб'єктами

господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту та

відповідні права (компетенція) щодо накладання фінансових санкцій, передбачені

приписами Закону України «Про автомобільний транспорт» та Порядком здійснення

контролю на автомобільному транспорті, затвердженого Постановою КМУ від

08.11.2006р. №1567, тому в зазначеному випадку відповідач не вийшов за межі

встановлених законодавством повноважень.

        

Враховуючи вищенаведене,

керуючись ст.ст.

 9, 11, 14, 94, 159, 160, 162, 163 Кодексу

адміністративного судочинства України, ст.ст. 216, 218, 238 Господарського

кодексу України, ст.ст.48,60 Закону України «Про автомобільний транспорт»,  суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

    Позов задовольнити.

Стягнути з Виробничого

кооперативу «Звязківець» (69050 м.Запоріжжя вул.Космічна,118а  ЄДРПО 20484141) на користь Державного бюджету

Комунарського району м.Запоріжжя (р/р 31118106700005 в ГУДКУ в Запорізькій

області код ЄДРПО 34677119 МФО 813015) фінансові санкції у розмірі 2040,00

грн.  

Постанова або ухвала суду

першої інстанції,  якщо інше не

встановлено  КАСУ,  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про

апеляційне оскарження,  встановленого цим

Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано  заяву 

про  апеляційне  оскарження, 

але апеляційна  скарга  не 

була  подана  у 

строк,  встановлений  цим Кодексом, 

постанова або ухвала  суду  першої 

інстанції  набирає законної сили

після закінчення цього строку.   

У  разі 

подання  апеляційної скарги судове

рішення, якщо його не скасовано, набирає 

законної  сили  після 

закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо  строк 

апеляційного  оскарження  буде поновлено, то вважається, що постанова

чи ухвала суду не набрала законної сили.

Про апеляційне оскарження

рішення  суду  першої 

інстанції спочатку  подається  заява. 

Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції

викладаються в  апеляційній скарзі.

Заява  про 

апеляційне  оскарження  та 

апеляційна  скарга подаються до

Дніпропетровського апеляційного 

адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається 

особою, яка  її подає, до суду

апеляційної інстанції.

          Заява 

про  апеляційне  оскарження 

постанови  суду першої інстанції

подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі  

складення   постанови  у 

повному  обсязі  відповідно 

до статті 160 цього Кодексу - 

з  дня  складення 

в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга 

на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти 

днів  після  подання 

заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга 

може  бути  подана 

без  попереднього подання заяви

про апеляційне оскарження,  якщо скарга

подається  у строк, встановлений для

подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява  про 

апеляційне  оскарження  чи 

апеляційна скарга, подані 

після  закінчення  строків, 

встановлених  цією   статтею, залишаються без розгляду, якщо суд

апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для

поновлення строку, про що постановляється ухвала .

Постанову  виготовлено у повному обсязі 22.06.2009р.

Суддя                 /підпис/                 Л.О.Нестеренко


 

Суддя:                 Л.О.Нестеренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2009
Оприлюднено16.07.2009
Номер документу4059724
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1785/09/0870

Ухвала від 17.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Людмила Олексіївна

Ухвала від 13.03.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Л.О.

Ухвала від 16.04.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Л.О.

Ухвала від 21.05.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Л.О.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Л.О.

Ухвала від 17.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні