u
u
ХЕРСОНСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66,
тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
24 червня 2009 р.
Справа № 2-а-4882/08/2170 Кат.
2.11.17
Херсонський окружний
адміністративний суд у складі:
колегії
суддів
головуючого
судді: Горшков В.М.,
суддів:
Бездрадко О.І., Кравченко К.В.
при
секретарі: Роман О.С.,
розглянувши у
відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1
до Державної податкової адміністрації в
Херсонській області, Державної податкової адміністрації України, Державного
казначейства України, Державного казначейства у Херсонській області
про стягнення
одноразової грошової допомоги,
за участю:
позивача -
ОСОБА_1
представника
ДПА України - ОСОБА_2
представника
ДПА у Херсонській області - ОСОБА_3
представника
Державного казначейства України, Державного казначейства у Херсонській області
- ОСОБА_4
встановив:
Позивач ОСОБА_1звернувся до суду з
адміністративнимпозовом до ДПА України, ДПА у Херсонській області, Державного
казначейства України, Державного Казначейства у Херсонській області про виплату
одноразової грошової допомоги. Позивач просить суд стягнути на його користь з
ДПА у Херсонській області грошові кошти в сумі 25187,67 грн., та зобов'язати
Державне Казначейство в Херсонській області у місячний термін перерахувати суму
25187,65 грн. на пенсійний рахунок позивача.
Позивач
мотивує свої вимоги наступним, що в період з лютого 2000 року по лютий 2008
року проходив службу в органах податкової міліції, та звільнений у запас
Збройних сил України, через хворобу. У період проходження служби в органах
податкової міліції в жовтні 2003 року отримав травму, яка пов'язана з
виконанням службових обов'язків про що свідчить довідка МСЕК серії 2-18 АИ
№008411 від 12.02.2008 року, відповідно до якої ступінь втрати професійної
працездатності складає 25%.
Посилаючись
на норми Закону України „Про державну податкову службу”, „Про міліцію”,
Постанови Кабінету міністрів України „Про затвердження Порядку та умов виплати
одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності
працівника міліції”, позивач звернувся до органів ДПА у Херсонській області з
заявою про виплату йому одноразової грошової допомоги у зв'язку з отриманням
травми у період проходжень служби та виконанням покладених на нього службових
обов'язків. Враховуючи, той факт, що позивачу було відмовлено у виплаті
одноразової грошової допомоги, мотивуючи тим, що дія вищезазначеної постанови
поширюється, лише на працівників МВС та Державним бюджетом не передбачені такі
виплати позивач вважає, що дії ДПА у Херсонській області не відповідають нормам
діючого законодавства та порушують його законні права та інтереси.
Позивач в
судовому засіданні підтримав заявлені вимоги, просив позов задовольнити в
повному обсязі.
Представник
ДПА у Херсонській області позовні вимоги не визнав, проти позову заперечував.
Надав заперечення відповідно до яких, зазначив що, дія Постанови Кабінету
Міністрів України "Про затвердження Порядку та умов виплати одноразової
грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності працівника
міліції" від 12.05.07 №707 (Далі Постанова КМУ №707), до внесення змін у
2009 році поширювалась лише на працівників міліції. Також на даний час не
врегульовано питання щодо виплат грошової допомоги при звільненні працівникам
податкової міліції. Так як ДПА у Херсонській області не є центральним органом
виконавчої влади і витрати на страхування осіб рядового і начальницького складу
податкової міліції не виділяються і не передбачені кошторисом ДПА у Херсонській
області. Кошторис ДПА у Херсонській області, затверджується Головою ДПА
України, а видатки на утримання ДПА у Херсонській області фінансуються з
державного бюджету. Тому на сьогодні
відсутній порядок та механізм реалізації виплат, так як відсутнє фінансування
ДПА у Херсонській області по виплаті вищезазначеного виду грошової допомоги.
Також відповідач вважає, що проведення документальної перевірки суб'єкта
господарської діяльності при якій був присутній позивач і під час якої отримав
травму, не можна віднести до виконання службових обов'язків зазначених у п.п.2
п.3 Постанови КМУ № 707.
Представник
ДПА України, заявлені вимоги не визнав, проти позову заперечував, у задоволені
вимог просив відмовити. Свою правову позицію обґрунтовує наступним. Згідно до
Постанови КМУ №707 на яку посилається
позивач, питання виплат одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті)
або інвалідності працівника податкової міліції з прийняттям данної постанови
залишилось неврегульованим. Згідно до затвердженого бюджету на сьогодні кошти
по цим виплатам передбачені лише на утримання МВС, а не податкової міліції. На
даний час підготовлені списки працівників яким необхідно здійснити даний вид
грошової допомоги, та внесено пропозиції на наступний бюджетний рік.
Представник
Державного казначейства України та Державного казначейства у Херсонській
області в частині зобов'язання в місячний строк казначейство перерахувати
грошові кошти з рахунку податкової адміністрації на рахунок позивача заперечує.
По суті пояснив, що при задоволенні позовних вимог в частині стягнення коштів з
розрахункового рахунку відповідача, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів
України "Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів з
рахунків, на яких обліковуються кошти державного та місцевих бюджетів, або
бюджетних установ" при надходженні до казначейства всіх необхідних
документів через органи виконавчої служби рішення суду буде виконано.
Заслухавши
пояснення сторін, вивчивши матеріали справи та дослідивши докази суд походить
до наступного.
Встановлено
щоОСОБА_1 з 2000 по 2008 р. проходив службу в органах податкової міліції,
відділ податкової міліції ДПІ у м. Нова Каховка. Наказом № 68-о від 15.02.2008
р. звільнений у запас Збройних сил України за підпунктом "б" пункту
64 (через хворобу) Положення про проходження служби рядовим і начальницьким
складом органів внутрішніх справ.
Згідно з вимогами ст.26 Закону України
"Про державну податкову службу в Україні" № 509-ХІІ від 04.12.1990 р.
держава гарантує правовий і соціальний захист осіб начальницького складу
податкової міліції та членів їх сімей. На них поширюються гарантії соціального
і правового захисту, передбачені статтями 20-23 Закону України "Про
міліцію". Тобто зазначена норма закону прямо вказує на поширення гарантій
соціального і правового захисту працівників міліції на працівників податкової
міліції.
Відповідно до ст.23 Закону України
"Про міліцію" № 565-ХІІ від 20.12.1990 р. у разі поранення (контузії,
травми або каліцтва), заподіяного працівнику міліції під час виконання ним
службових обов'язків, а також інвалідності, що настала в період проходження
служби в органах внутрішніх справ або не пізніше ніж через три місяці після
звільнення зі служби чи після закінчення цього строку, але внаслідок
захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження служби в
органах внутрішніх справ, залежно від ступеня втрати працездатності йому виплачується
одноразова грошова допомога за останньою посадою, в порядку та на умовах,
визначених Кабінетом Міністрів України. Визначення ступеня втрати
працездатності працівником міліції у період проходження служби в органах
внутрішніх справ у кожному випадку ушкодження здоров" я здійснюється в
індивідуальному порядку відповідно до законодавства.
На реалізацію положень ст.23 Закону України
"Про міліцію" Кабінетом Міністрів України 12.05.2007 р. за № 707 було
прийнято постанову "Про затвердження Порядку та умов виплати одноразової
грошової допомоги у разу загибелі (смерті) або інвалідності працівника
міліції".
Положеннями підпункту 2 пункту 3 частини 1
"Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі
(смерті) або інвалідності працівника міліції" одноразова грошова допомога
виплачується у разі поранення (контузії, травми або каліцтва), що сталося у
період проходження служби, - у відсотках до розміру річного грошового
забезпечення, встановленого відповідно до ступеня втрати працездатності, що
визначається медико-експертною комісією.
Судом встановлено, що згідно свідоцтва про
хворобу за № 48 р/нс від 30.01.2008 року та довідки МСЕК серії 2-18 АИ №008411
від 12.02.2008 року військово-лікарською комісією Куцеву О.А. визначено втрату
25 % професійної працездатності, пов'язану з виконанням службових обов'язків.
Відповідно до довідки ДПІ у м. Нова Каховка про грошове забезпечення загальна
сума грошового утримання складає 2098,98 грн. Отже, з урахуванням вимог
підпункту 1 пункту 3 частини 1 вказаного ПорядкуОСОБА_1 має право на отримання
одноразової грошової допомоги у розмірі річного грошового забезпечення тобто у
сумі 25187 грн. 76 коп. (2098,98 х 12 =
25187,76).
Таким чином
позовні вимоги ОСОБА_1підлягають задоволенню, оскільки ним отримано травму під
час виконання покладених на нього службових обов'язків в органах податкової міліції, що не
заперечується в судовому засіданні представником ДПА у Херсонській області.
Суд не
приймає до уваги посилання представника ДПА у Херсонській області щодо
поширення у 2008 році вимог постанови Кабінету Міністрів України № 707 від
12.05.2007 р. виключно на працівників органів внутрішніх справ, так як дане
твердження суперечить вимогам ст.26 Закону України "Про державну податкову
службу в Україні" № 509-ХІІ від 04.12.1990 р.
Відсутність
коштів на виплату працівникам Державної податкової адміністрації у Херсонській
області одноразової грошової допомоги не є підставою для відмови у її
нарахуванні та виплаті.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8,
9, 12, 19, 158-163, 167 КАС України, колегія суддів -
постановив
:
Позовні вимоги задовольнити частково.
Стягнути з
ДПА у Херсонській області (м. Херсон, пр. Ушакова, 75, код ЕДРПОУ 01292234) на
користьОСОБА_1 (74900, АДРЕСА_1) одноразову грошову допомогу у розмірі
25187,76грн. (двадцять п'ять тисяч сто вісімдесят сім гривень 76 коп.).
В решті
позовних вимог відмовити.
Постанова
може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного
адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний
строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі
відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі заяви про
апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної
скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у
справі.
Апеляційна
скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про
апеляційне оскарження.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне
оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені
строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано,
набирає законної сили після закінчення
апеляційного розгляду справи.
Повний текст
постанови виготовлений та підписаний 10
липня 2009 р.
Головуючий суддя Горшков В.М.
судді Бездрабко
О.І.
Кравченко К.В.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2009 |
Оприлюднено | 16.07.2009 |
Номер документу | 4060160 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні