ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 вересня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/3519/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області до Приватного підприємства "Укрпродсервіс" про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу,
встановив:
Державна податкова інспекція у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області (далі-позивач, ДПІ у м. Херсоні) звернулася до суду з позовом до Приватного підприємства "Укрпродсервіс" (далі-ПП "Укрпродсервіс", відповідач), в якому просить стягнути кошти з рахунків боржника у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу в сумі 87996,36 грн., в тому числі по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів -73643,38 грн., та по податку на прибуток приватних підприємств - 13842,98 грн..
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що за результатами здійснення фінансово-господарської діяльності за відповідачем рахується податкова заборгованість на загальну суму 87996,36 грн., яка виникла починаючи з 29.08.2014 р.
Від представників сторін надійшли заяви про розгляд справи без їх участі в порядку письмового провадження.
Крім того, від представника відповідача надійшли письмові заперечення проти адміністративного позову, відповідно до якого просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Статтею 122 КАС України передбачено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Враховуючи положення ст.ст. 122, 128 КАС України, суд розглядає справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов до наступного.
Судом встановлено, що ПП "Укрпродсервіс" здійснює господарську діяльність на підставі Статуту, зареєстрованого розпорядженням Херсонського виконавчого комітету міської ради 16.04.2003 р. №9875 та взято на облік до ДПІ у м. Херсоні 17.04.2003 р. №5224.
З матеріалів справи вбачається, що на підставі направлення від 19.08.13 №177/21-03-22-05 виданого ДПІ у м. Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області, головним державним ревізор інспектором відділу з окремих питань управління податкового аудиту Матюком І.А. на підставі п.п.20.1.4, п.20.1, ст.20, п.п.78.1.5, п.78.1 ст.78 Податкової кодексу України та згідно наказу №216 від 16.08.1 проведена документальна позапланова виїзна перевірка Приватного підприємств "УКРПРОДСЕРВІС" (код 32392150) з питання дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "ФІРМА "РАДІУС ІНВЕСТ" за 2010-2012 роки, ПП "МІДАС ПЛЮС" за вересень-листопад 2011 року та їх відображення у податковій звітності з податку на прибуток та податку на додану вартість у відповідних періодах
За результатами вказаної перевірки складено акт"Про результати позапланової виїзної перевірка з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ "Фірма "Радіус Інвест" за 2010-2012 р. ПП "Мідас Плюс" за вересень-листопад 2011 р. та їх відображення у податковій звітності з податку на прибуток та податку на додану вартість у відповідних періодах" від 27.08.2013 р. №558/21-03-22-05/32392150, яким зафіксовані наступні порушення:
- п.85.2 ст.85 Податкового Кодексу України (далі-ПК України) внаслідок ненадання до перевірки документів по взаємовідносинам з ТОВ "Фірма "Радіус Інвест" за 2012 рік;
- п.185.1 ст. 185, п. 186.1 ст.186, п. 188.1 ст. 188, п.198.1, п.198.2, п. 198.3. ст.198. п.200.1 ст.200, п.201.1, ст.201 ПК України, внаслідок чого підприємством занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 62953,31 грн. у тому числі його заниження у листопаді 2011 року на суму 33415,33 грн., у І кварталі 2012 року на суму 38533,33 грн., у II кварталі 2012 року на суму 13041,67 грн. та його завищення у серпні 2011 р. на суму 11305 грн., у вересні 2011 р. на суму 7207,42 грн., у грудні 2011 року на суму 3524,6 грн.;
- п. 134.1 ст. 134, пп. 138.1.1 п. 138.1 п. 138.2 ст. 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 сг.139 ПК України, внаслідок чого ПП "УКРПРОДСЕРВІС" занижено податок на прибуток на загальну суму 9934.52 грн., у тому числі за ІІ-ІІІ квартали 2011 року на 3015,40 грн. та за ІІ- ІV квартали 2011 року на 9934,52 грн.
З матеріалів справи вбачається, що один примірник акту отримано відповідачем 28.08.2013 р., що підтверджується підписом представника.
На підставі виявлених порушень, зафіксованих вказаним актом позивачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 29.08.2013 р.:
№0005882200 - по податку на додану вартість на суму 94429,97 грн. в тому числі основний платіж - 62953,31 грн., штрафні санкції - 31476,66 грн. У зв'язку з наявністю переплати на особовому рахунку в сумі 28542,87 грн., залишок несплаченого податкового боргу становить 65887,10 грн. додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) складає 73643,38 грн.
№0005872200 - по податку на прибуток приватних підприємств на суму 12418,15 грн., в тому числі основний платіж - 9934,52 грн., штрафні санкції - 2483,63 грн. Крім того, згідно ст.. 129 ПК України позивачем нарахована пеня в сумі 1516,04 грн. З матеріалів справи вбачається, що на особовому рахунку відповідача наявна переплата по податку на прибуток в сумі 91,21 грн. Таким чином, заборгованість ПП "Укрпродсервіс" по податку на прибуток приватних підприємств складає 13842,98 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення отримані директором ПП "Укрпродсервіс" 02.09.2013 р. особисто.
З матеріалів справи також вбачається, що відповідачем 02 вересня 2013 р. отримане податкове повідомлення-рішення від 29.08.2014 р. №0005892200, яким застосовано адміністративний штраф в сумі 510,00 грн.
Статтею 19-1 ПК України визначені функції контролюючих органів, з поміж яких є здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; забезпечення визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 ПК України визначено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
обов'язку відповідальність несе платник податків, крім випадків визначених цим Кодексом.
Згідно п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п.85.2 ст.85 ПК України платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам податкових органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Згідно із п.44.5 ст.44 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-УІ у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити орган державної податкової служби за місцем обліку.
Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до органу державної податкової служби.
Судом встановлено, що на момент здійснення перевірки ПП "УКРПРОДСЕРВІС" не було повідомлено податкові органи про втрату документів.
Виходячи з вимог п. 44.6 ст. 44 Податкового Кодексу, ненадання документів платником податків до закінчення перевірки (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), вважається, що такі документи були відсутні у такого платника на час складення податкової звітності.
Відповідно до пп.138.1.1 п. 138.1 ст. 138 ПК України витрати операційної діяльності включають собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.
Підпунктом 139.1.1 п.139.1. ст.. 139 ПК України закріплено, що до складу витраті не включаються витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це контролюючому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до контролюючого органу.
Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення.
За змістом п.п.14.1.175 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Станом на день розгляду даної справи заборгованість перед бюджетом не погашена.
Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Оскільки узгоджена сума грошового зобов'язання платником податків в установлені строки не була сплачена ДПІ у м. Херсоні направила податкову вимогу №2203-25 від 24.02.2014 р. на суму узгодженого грошового зобов'язання 87996,36 грн., яка отримана уповноваженою особою ПП "Укрпродсервіс" 25.03.2014 р.
Таким чином, податкові повідомлення-рішення та вимога вручені ТОВ "ПП "Укрпродсервіс".
Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст. 89 Податкового Кодексу України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.
Оскільки зазначені заходи не призвели до погашення податкової заборгованості ДПІ у м. Херсоні відповідно до ст. 89 Податкового Кодексу України прийнято рішення про опис майна у податкову заставу №24 від 24.02.2014 р.
Відповідно до п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно із ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи викладене, а також приймаючи до уваги, що відповідачем не надано жодних доказів, спростовуючих доводи позивача, або доказів оплати податкового боргу, суд вважає, що позовні вимоги ДПІ у м. Херсоні підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 158-163 КАС України, суд
постановив :
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути кошти з рахунків приватного підприємства "Укрпродсервіс" (код ЄДР 32392150) у банках, що його обслуговують та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу:
- по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в сумі 73643 (сімдесят три тисячі шістсот сорок три) грн. 38 коп., код платежу 14010100, до Державного бюджету;
- по податку на прибуток приватних підприємств в сумі 13842 (тринадцять тисяч вісімсот сорок дві) грн.. 98 коп. до Державного бюджету, код платежу 30/11021000;
- по адміністративним штрафам та іншим санкціям в сумі 510 (п'ятсот десять) грн.. до Державного бюджету, код платежу 30/11021000.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Пекний А.С.
кат. 8.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2014 |
Оприлюднено | 29.09.2014 |
Номер документу | 40610525 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Пекний А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні