Постанова
від 26.09.2014 по справі 386/1045/14-п
ГОЛОВАНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 386/1045/14-п

Провадження № 3/386/455/14

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2014 року смт. Голованівськ Голованівський районний суд Кіровоградської області

в складі головуючого судді Рудь Н.В.

при секретарі судового засідання Максютенко О.О.

за участю прокурора Черпака С.О.

та правопорушника ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Голованівськ матеріали, які надійшли з прокуратури Голованівського району Кіровоградській області щодо притягнення до адміністративної відповідальності депутата Побузької селищної ради ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянки України, уродженки смт. Голованівськ Голованівського району Кіровоградської області, одруженої , утриманців та пільг не має , стан здоров'я задовільний, освіта середня спеціальна, фізична особа-підприємиць , депутата Побузької селищної ради шостого скликання , зареєстрованої та проживаючої за адресою АДРЕСА_1 , за ч.1 ст.172-7 КУпАП та п.1, 2 ч.1 ст. 14 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції":

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 порушила вимоги п.п.1,2 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" при таких обставинах :

Рішенням 1-ї сесії 6-го скликання Побузької селищної ради від 25.10.2010 за № 1 «Про підсумки виборів депутатів селищної ради та визнання їх повноважень» визнано повноваження ОСОБА_1, як депутата Побузької селищної ради 6-го скликання по виборчому округу № 8.

Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» на депутатів місцевих рад поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції».

Таким чином, з урахуванням вимог пп. «б» п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону, депутат Побузької селищної ради 6-го скликання ОСОБА_1 є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення та на неї поширюються вимоги та обмеження, передбачені Законом.

Зокрема, на депутата Побузької селищної ради 6-го скликання ОСОБА_1 поширюються вимоги, передбачені пп. 1, 2 ч. 1 ст. 14 Закону, а саме:

1) уживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів;

2) невідкладно у письмовій формі повідомляти безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів.

Аналогічні вимоги щодо недопущення виникнення конфлікту інтересів передбачені ч. 1 ст. 15 Закону України «Про правила етичної поведінки», відповідно до якої, особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (депутати місцевих рад), незважаючи на особисті інтереси, вживають вичерпних заходів щодо недопущення конфлікту інтересів, а також не допускають вчинення дій чи бездіяльності, що можуть спричинити виникнення конфлікту інтересів або створити враження його наявності.

16 травня 2014 року відбулась 48 чергова сесія Побузької селищної ради шостого скликання, у якій взяли участь 15 депутатів Побузької селищної ради, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 та ОСОБА_1.

На вирішення 48-ї чергової сесії Побузької селищної ради 6-го скликання було винесено питання про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16.

Рішенням 48-ї сесії 6-го скликання Побузької селищної ради від 16 травня 2014 року за № 536 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в суборенду ФО-П ОСОБА_16 із земель житлової та громадської забудови, яка розташована на території Побузької селищної ради та передано в суборенду ОСОБА_16 земельну ділянку орендовану ФО-П ОСОБА_17 з кадастровим № 3521455500:50:019:0002 загальною площею 0,0017 га розташовану по АДРЕСА_2 на умовах суборенди під розміщення торгової точки - для будівництва і обслуговування будівель торгівлі загальною площею 0,0017 га із земель житлової та громадської забудови.

Під час розгляду питання про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16 голосували 15 депутатів, які були присутні на 48-й сесії 6-го скликання Побузької селищної ради, у тому числі ОСОБА_1 (підтверджується протоколом № 48 засідання 48-ї Побузької селищної ради 6-го скликання від 16.05.2014).

ОСОБА_16 (фізична особа - підприємець, відносно якого прийнято рішення Побузької селищної ради за № 536 від 16.05.2014) та ОСОБА_1 (депутат Побузької селищної ради 6-го скликання) є чоловіком та дружиною (підтверджується копією актового запису про шлюб за № 7 від 27.09.1987 та копіями паспортів зазначених осіб).

Відповідно до ст. 1 Закону - «конфлікт інтересів» - суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.

Близькими особами, відповідно до ст. 1 Закону є чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки із суб'єктом, зазначеним у частині першій статті 4 цього Закону, в тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі;

Таким чином, під час сесійного розгляду питання про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16 в діяльності депутата Побузької селищної ради ОСОБА_1 виник конфлікт інтересів, а саме суперечність між особистими майновими інтересами близьких їй осіб (чоловіка) та її службовими повноваженнями, наявність якої впливає на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих їй повноважень.

Відповідно до інформації Побузької селищної ради від 15.08.2014 за № 02-19/799/1 до вказаного органу місцевого самоврядування заяви депутата 6-го скликання ОСОБА_1 про наявність конфлікту інтересів, у зв'язку з розглядом на 48 сесії Побузької селищної ради 6-го скликання питання про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16, який є її чоловіком, не надходило, про що свідчить журнал вхідної кореспонденції Побузької селищної ради .

Крім того, факт неповідомлення ОСОБА_1 про наявність конфлікту інтересів в ході виконання нею своїх депутатських повноважень, а саме під час затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16, який є її чоловіком, підтверджується поясненнями голови Побузької селищної ради ОСОБА_18, керуючої справами (секретар) виконавчого комітету селищної ради ОСОБА_19, спеціаліста - землевпорядника селищної ради ОСОБА_20 та поясненнями 14-х депутатів Побузької селищної ради, які брали участь у 48-й сесії Побузької селищної ради 6-го скликання.

Таким чином, ОСОБА_1 виконуючи повноваження депутата Побузької селищної ради, вчинила адміністративне корупційне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, що полягає у неповідомленні безпосереднього керівника - голову Побузької селищної ради та депутатів відповідної ради про наявність конфлікту інтересів під час голосування 16.05.2014 на 48-й сесії Побузької селищної ради 6-го скликання про прийняття рішення щодо затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16, який є її чоловіком.

Адміністративним корупційним правопорушенням збитків не завдано.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчинені адміністративного правопорушення визнала, пояснила, що причиною вчинення адміністративного правопорушення є її необізнаність з діючим законодавством.

Прокурор вважає , що обставини, викладені в протоколі про скоєння ОСОБА_1 корупційного діяння знайшли своє підтвердження , вважає, що ОСОБА_1 слід визнати винною у скоєнні корупційного діяння і на неї необхідно накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі. Склад адмінправопорушення підтверджується матеріалами справи.

Суд, заслухавши учасників процесу, вивчивши матеріали справи в їх сукупності, дійшов до висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки правопорушення, передбаченого ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, тощо.

Статтею 172-7 КУпАП встановлена відповідальність за неповідомлення особою безпосереднього керівника у випадках , передбачених законом , про наявність конфлікту інтересів відповідно до Закону України " Про засади запобігання і протидії корупції ".

Судом встановлено і матеріалами справи підтверджується, що відповідно до рішенням 1-ї сесії 6-го скликання Побузької селищної ради від 25.10.2010 за № 1 «Про підсумки виборів депутатів селищної ради та визнання їх повноважень» визнано повноваження ОСОБА_1, як депутата Побузької селищної ради 6-го скликання по виборчому округу № 8..

Згідно приписів ст. 2 , ст. 6 Закону України " Про статус депутатів місцевих рад " депутат місцевої ради - це представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу. Депутат місцевої ради здійснює свої повноваження, не пориваючи з виробничою або службовою діяльністю.

Відповідно до положень ст. ст. 1, 42, 46, 49 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні":

статті 1 територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр;

ч. 1 статті 49 депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення.

п.1 ч.6 статті 55 голова районної, обласної, районної у місті (у разі її створення) ради скликає сесії ради, повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради, веде засідання ради.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції:

конфлікт інтересів - суперечність між особистими інтересами особи та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи невчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", особи, зазначені у пункті 1 та підпунктах "а", "б" пункту 2 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані:

1) уживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів;

2) невідкладно у письмовій формі повідомляти безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів.

Відповідно до пп. "б", п. 1, ч.1 ст. 4 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" ОСОБА_1 . є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення.

16 травня 2014 року відбулась 48 чергова сесія Побузької селищної ради шостого скликання, у якій взяли участь 15 депутатів Побузької селищної ради, а саме: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15 та ОСОБА_1.

На вирішення 48-ї чергової сесії Побузької селищної ради 6-го скликання було винесено питання про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16.

Рішенням 48-ї сесії 6-го скликання Побузької селищної ради від 16 травня 2014 року за № 536 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі в суборенду ФО-П ОСОБА_16 із земель житлової та громадської забудови, яка розташована на території Побузької селищної ради та передано в суборенду ОСОБА_16 земельну ділянку орендовану ФО-П ОСОБА_17 з кадастровим № 3521455500:50:019:0002 загальною площею 0,0017 га розташовану по АДРЕСА_2 на умовах суборенди під розміщення торгової точки - для будівництва і обслуговування будівель торгівлі загальною площею 0,0017 га із земель житлової та громадської забудови.

Під час розгляду питання про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16 голосували 15 депутатів, які були присутні на 48-й сесії 6-го скликання Побузької селищної ради, у тому числі ОСОБА_1 (підтверджується протоколом № 48 засідання 48-ї Побузької селищної ради 6-го скликання від 16.05.2014).ОСОБА_16 (фізична особа - підприємець, відносно якого прийнято рішення Побузької селищної ради за № 536 від 16.05.2014) та ОСОБА_1 (депутат Побузької селищної ради 6-го скликання) є чоловіком та дружиною (підтверджується копією актового запису про шлюб за № 7 від 27.09.1987 та копіями паспортів зазначених осіб).

Відповідно до ст. 1 Закону - «конфлікт інтересів» - суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.

що призвело до невиконання вимог п. 1, 2 ч.1 ст. 14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції в Україні», за що передбачена відповідальність згідно ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Тобто, ОСОБА_1 будучи депутатом Побузької селищної ради,, відповідно до вимог п. 1, 2 ч.1 ст. 14 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції " зобов'язана була повідомити безпосереднього керівника - голову Побузької селищної ради ради ОСОБА_18 та сесію селищної ради про наявність конфлікту інтересів, з чим вона фактично погодилася під час розгляду справи.

Невиконання вищевказаної норми ОСОБА_1 являється порушенням вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів , за вчинення якого ст.172-7 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність.

Суб'єктивна сторона поведінки ОСОБА_1 свідчить про те, що їй було відомо і вона усвідомлювала про конфлікт інтересів , однак не повідомила про нього .

Небажання ОСОБА_1 з суб'єктивних причин скористатись своїм законним правом або юридична необізнаність не може бути підставою для звільнення від адміністративної відповідальності за порушення вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів і свідчить про наявність в її діях складу даного адміністративного правопорушення.

Відповідно до ч. 3 ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення за корупційні діяння може бути накладене протягом 3 місяців з дня виявлення правопорушення , але не пізніше одного року з дня його вчинення .

Правопорушення ОСОБА_1 було вчинене 16.05.2014 року , правопорушення , вчинене ОСОБА_1, було виявлене 10.09 2014 року ,тобто строк накладення адміністративного стягнення не пропущений .

Відповідно до протоколу та долучених матеріалів вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.172-7 КУпАП, підтверджується даними протоколу про адміністративне правопорушення №48 від 16.05.2014 року, яким встановлено факт порушення ОСОБА_1, Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" та вчинення адміністративного правопорушення ,передбаченого ст. 172-7 КУпАП , а/с- 9-14, рішенням Побузької селищної ради 48 сесії шостого скликання № 529 від 16.05.2014 р ,а/с-15, рішення 48 сесії 6 скликання №536 від 16.05.2014 року Про затвердження документації із землеустрою ділянки в суборенду ФО-П ОСОБА_16 , а/с- 26, списком депутатів , які були присутні на 48 сесії селищної ради шостого скликання, а/с- 29, характеристикою на ОСОБА_1, а/с- 161, поясненням ОСОБА_18 ., а/с- 41-42 .

При накладенні адміністративного стягнення суд враховує дані про особу правопорушника, тяжкість скоєного правопорушення та обставини його скоєння, характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, з метою в подальшому припинення скоєння правопорушень, слід призначити їй адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі.

Керуючись ст.ст. 1, 9, 23, 24, 27, 33, 37, 38, 172-7 , 245, 248, 283, 284, 287-290 Кодексу України про адміністративні правопорушення, п. 1, 2 ч.І ст. 14 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", суд

п о с т а н о в и в :

Визнати ОСОБА_1 винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.172-7 КУпАП та накласти на ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, адміністративне стягення у виді штрафу в розмірі 10 (десяти) неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 170 (сто сімдесят) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 36 (тридцять шість) грн. 54 коп. на рахунок 31215206700111, отримувач коштів УДК в Голованівському районі, банк отримувача ГУДКУ у Кіровоградській області МФО 823016,Код ЄДРПОУ 37791599, Призначення платежу: Судовий збір, Код ЄДРПОУ 02896851 , п.5.

Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, потерпілим, опротестована прокурором протягом 10 (десяти) днів з дня її винесення, але оскарження постанови не зупиняє її виконання.

Суддя: Н. В. Рудь

СудГолованівський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення26.09.2014
Оприлюднено01.10.2014
Номер документу40635890
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —386/1045/14-п

Постанова від 26.09.2014

Адмінправопорушення

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Рудь Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні