Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 вересня 2014 р. Справа №818/1569/14
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Воловика С.В.
за участю секретаря судового засідання - Шевець Ю.П.,
представника позивача - Кривохижі В.О.,
представника відповідача - Павленко Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Суми адміністративну справу № 818/1569/14
за позовом Державної фінансової інспекції в Сумській області
до Фінансового управління виконавчого комітету Роменської міської ради
про зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Державна фінансова інспекція у Сумській області (далі по тексту - позивач, ДФІ у Сумській області) звернулась з адміністративним позовом до Фінансового управління виконавчого комітету Роменської міської ради (далі по тексту - відповідач, Фінуправління виконавчого комітету Роменської МР), в якому просить суд:
- зобов'язати Фінансове управління виконавчого комітету Роменської міської ради виконати пункт 2 листа-вимоги Державної фінансової інспекції Сумської області від 20.03.2014 р. № 18-08-15-15/8933, а саме:
- на виконання визначених ч. 1 ст. 78 Бюджетного кодексу України функцій по координації діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету вжити заходів щодо надходження до Роменського міського бюджету недоотриманих у 2013 році міжбюджетних трансфертів з Роменського районного бюджету в сумі 1 493 418, 70 грн. шляхом проведення взаємних розрахунків відповідно до розділу 15 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 938 від 23.08.2012 р. Зокрема, ініціювати перед Роменською міською радою прийняття рішення щодо взаємних розрахунків між Роменським міським бюджетом та Роменським районним бюджетом у частині міжбюджетних відносин та, при необхідності, в судовому порядку вирішити питання щодо проведення взаємних розрахунків між вказаними бюджетами.
Позовні вимоги ДФІ у Сумській області обґрунтовує наступним. На підставі п.7 ст. 10 Закону України "Основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" начальнику Фінансового управління виконавчого комітету Роменської міської ради пред'явлено вимогу про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства в строк до 19 квітня 2014 року.
На момент звернення до суду залишається не виконаним п. 2 вимоги від 20.03.2014 № 18-08-15-15/8933 "Про усунення порушень, виявлених в ході ревізії у фінансовому управлінні Роменського міськвиконкому", а саме: на виконання визначених ч. 1 ст. 78 Бюджетного кодексу України функцій по координації діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету вжити заходів щодо надходження до Роменського міського бюджету недоотриманих у 2013 році міжбюджетних трансфертів з Роменського районного бюджету в сумі 1 493 418, 70 грн. шляхом проведення взаємних розрахунків відповідно до розділу 15 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 938 від 23.08.2012 р. Зокрема, ініціювати перед Роменською міською радою прийняття рішення щодо взаємних розрахунків між Роменським міським бюджетом та Роменським районним бюджетом у частині міжбюджетних відносин та, при необхідності, в судовому порядку вирішити питання щодо проведення взаємних розрахунків між вказаними бюджетами.
В зв'язку з не виконанням Фінансовим управлінням виконавчого комітету Роменської міської ради в повному обсязі в установлені строки вимог ДФІ у Сумській області про усунення порушень виявлених в ході ревізії, які є обов'язковими згідно ст. 15 Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", позивач, в судовому засіданні, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечувала, з підстав, викладених в письмових запереченнях проти позову (а.с.44-48) та просила суд відмовити в їх задоволенні.
Суд, заслухавши представника позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, вважає за необхідне адміністративний позов ДФІ у Сумській області задовольнити, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що відповідно до п. 1.4.3 Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції в Сумській області на ІV квартал 2013 року Державною фінансової інспекцією в Сумській області проведено планову виїзну ревізію дотримання законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу та окремих питань фінансово-господарської діяльності фінансового управління Роменського міськвиконкому за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року, за результатами якої 13 лютого 2014 року складений акт №08-08/2.
Згідно акту ревізії позивачем були виявлені порушення бюджетно-фінансової дисципліни, з метою усунення яких відповідачу 20 березня 2014 року був направлений лист-вимога № 18-08-15-15/8933 (а.с.36-38).
На виконання зазначеного листа-вимоги Фінансове управління виконавчого комітету Роменської МР зобов'язане було в строк до 19 квітня 2014 року усунути виявлені порушення, про що повідомити Державну фінансову інспекцію в Сумській області.
На момент звернення до суду залишається не виконаними п. 2 вимоги від 20.03.2014 № 18-08-15-15/8933 "Про усунення порушень, виявлених в ході ревізії у фінансовому управлінні Роменського міськвиконкому", а саме: на виконання визначених ч. 1 ст. 78 Бюджетного кодексу України функцій по координації діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету вжити заходів щодо надходження до Роменського міського бюджету недоотриманих у 2013 році міжбюджетних трансфертів з Роменського районного бюджету в сумі 1 493 418, 70 грн. шляхом проведення взаємних розрахунків відповідно до розділу 15 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 938 від 23.08.2012 р. Зокрема, ініціювати перед Роменською міською радою прийняття рішення щодо взаємних розрахунків між Роменським міським бюджетом та Роменським районним бюджетом у частині міжбюджетних відносин та, при необхідності, в судовому порядку вирішити питання щодо проведення взаємних розрахунків між вказаними бюджетами.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" (в редакції, яка діяла на момент проведення ревізії) державний фінансовий контроль, окрім іншого, реалізується органом державного фінансового контролю через проведення інспектування, яке здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту та інспектування встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Так, положеннями пунктів 35, 36, 40, 42, 46 Порядку проведення інспектування державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого Постановою КМУ № 550 від 20.04.2006 р. (в редакції, яка діяла на момент проведення ревізії) встановлено, що результати ревізії оформляються актом, який складається на паперовому носії державною мовою і повинен мати наскрізну нумерацію сторінок. Акт ревізії підписується посадовою особою служби та керівником і головним бухгалтером об'єкта контролю або особою, уповноваженою на ведення бухгалтерського обліку, а також за необхідності іншими працівниками об'єкта.
Керівник, головний бухгалтер та інші визначені працівники об'єкта контролю зобов'язані ознайомитися з актом ревізії та у разі погодження з викладеними у ньому фактами підписати отримані примірники акта. У разі наявності заперечень (зауважень) щодо змісту акта ревізії керівник, головний бухгалтер чи інші особи підписують його із застереженням. У разі підписання акта ревізії із запереченнями (зауваженнями) керівник об'єкта контролю у строк не пізніше ніж 5 робочих днів після повернення органу служби акта ревізії повинен подати йому письмові заперечення (зауваження). Якщо протягом цього строку заперечення (зауваження) щодо акта не надійдуть, то орган служби має право вжити відповідних заходів для реалізації результатів ревізії.
Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом служби у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.
В разі не забезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства, органи державного фінансового контролю відповідно до положень п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону, звертаються до суду з відповідним позовом.
Як вбачається з матеріалів справи, до теперішнього часу порушення не усунуто, що свідчить про не виконання вимоги в повному обсязі та є порушенням ч. 2 ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".
Відповідно до п. 50 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, який затверджено Постановою кабінету Міністрів України від 20.04.2006 № 550 - за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав контролюючі органи вживають заходів для забезпечення звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства.
Відповідно до п. 4.3 наказу Міністерства фінансів України від 03.12.2011 № 1236 "Про затвердження положень про територіальні органи Державної фінансової інспекції України та їх підрозділи", який затверджено в Міністерстві юстиції України від 19.10.2011 за № 1212/19950 Державна фінансова інспекція в Сумській області відповідно до покладеного на неї завдання вживає в установленому порядку заходів щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: звертатись до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження та використання активів.
Надані представником відповідача пояснення з приводу неможливості вжиття заходів щодо надходження до Роменського міського бюджету недоотриманих у 2013 році міжбюджетних трансфертів з Роменського районного бюджету в сумі 1 493 418, 70 грн. шляхом проведення взаємних розрахунків у зв'язку з тим, що законодавством не регламентований механізм відшкодування видатків, що враховується при визначенні міжбюджетних трансферів, не є належними доказами виконання п. 2 листа-вимоги від 20.03.2014 року №18-08-15-15/8933.
Отже, враховуючи наведені обставини, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог ДФІ у Сумській області щодо зобов'язання виконати п.2 листа-вимоги від 20.03.2014 року №18-08-15-15/8933 "Про усунення порушень, виявлених в ході ревізії у фінансовому управлінні Роменського міськвиконкому".
Таким чином, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ДФІ у Сумській області.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Сумській області до Фінансового управління виконавчого комітету Роменської міської ради про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.
Зобов'язати Фінансове управління виконавчого комітету Роменської міської ради (42000, Сумська область, м. Ромни, б-р Шевченка, 2, код 02315937) виконати пункт 2 листа-вимоги Державної фінансової інспекції Сумської області від 20.03.2014 р. № 18-08-15-15/8933, а саме: на виконання визначених ч. 1 ст. 78 Бюджетного кодексу України функцій по координації діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету вжити заходів щодо надходження до Роменського міського бюджету недоотриманих у 2013 році міжбюджетних трансфертів з Роменського районного бюджету в сумі 1 493 418, 70 грн. шляхом проведення взаємних розрахунків відповідно до розділу 15 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 938 від 23.08.2012 р. Зокрема, ініціювати перед Роменською міською радою прийняття рішення щодо взаємних розрахунків між Роменським міським бюджетом та Роменським районним бюджетом у частині міжбюджетних відносин та, при необхідності, в судовому порядку вирішити питання щодо проведення взаємних розрахунків між вказаними бюджетами.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) С.В. Воловик
З оригіналом згідно
Суддя С.В. Воловик
Повний текст постанови складений 22.09.2014 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2014 |
Оприлюднено | 02.10.2014 |
Номер документу | 40643723 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.В. Воловик
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні