Ухвала
від 23.09.2014 по справі 826/10322/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/10322/14 Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О. Суддя-доповідач: Карпушова О.В.

У Х В А Л А

Іменем України

23 вересня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Аліменка В.О., Безіменної Н.В., секретар судового засідання: Самсонова М.М., за участю сторін: представник позивача Шутий Д.С., представник відповідача та третьої особи Цюрупа Д.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Міністерства доходів і зборів України та Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 серпня 2014 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АТН Логістик" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, третя особа - Міністерство доходів і зборів України, про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

17.07.2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю "АТН Логістик" (далі - ТОВ "АТН Логістик") звернулося до суду з позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві), третя особа - Міністерство доходів і зборів України, про визнання протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо складання актів № 1053/26-59-22-03/36946439 від 16.04.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання - TOB "АТН Логістик" щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період: з 01.10.2013 по 31.10.2013 та № 1115/26-553-22-03/36946439 від 24.04.2014 за період: з 01.03.2013 по 31.03.2014; скасування рішення № 120 від 24.04.2014 ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві «Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439); зобов'язання ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відновити права суб'єкта підприємницької діяльності шляхом включення TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439) до реєстру платників податку, як платника податку на додану вартість.

Позов обґрунтовано тим, що відповідачем у порушення норм діючого податкового законодавства України, з перевищенням наданих йому повноважень, вчиненні протиправні дії по проведенню зустрічної звірки позивача, за результатами якої складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки, що призвело до порушення його прав та законних інтересів, а також формування недостовірних висновків щодо не встановлення факту реального здійснення позивачем господарських операцій, що підриває його репутацію добросовісного учасника господарських правовідносин перед контрагентами. Також на підставі вказаних актів податковим органом прийнято рішення № 120 від 24.04.2014 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 серпня 2014 р. у позов задоволено повністю: визнано протиправними дії ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо складання актів № 1053/26-59-22-03/36946439 від 16.04.2014 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання - TOB "АТН Логістик" щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період: з 01.10.2013 по 31.10.2013 та № 1115/26-553-22-03/36946439 від 24.04.2014 за період: з 01.03.2013 по 31.03.2014; скасовано рішення № 120 від 24.04.2014 ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві «Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439); зобов'язано ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відновити права суб'єкта підприємницької діяльності шляхом включення TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439) до реєстру платників податку, як платника податку на додану вартість.

Суд першої інстанції виходив з того, що ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ГУ Міндоходів у м. Києві не доведено правомірність своїх дій у відповідності з діючими нормами законодавства.

ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ГУ Міндоходів у м. Києві та Міністерство доходів і зборів України, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 серпня 2014 р. як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального права, та прийняти нову постанову, якою у задоволені позову відмовити.

На обґрунтування апеляційних скарг зазначено, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ГУ Міндоходів у м. Києві діяла в межах наданих чинним законодавством повноважень та дотримала всі вимоги, тому рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права.

В судовому засіданні представник відповідача та третьої особи підтримав доводи апеляційних скарг, просив їх задовольнити, проти чого заперечував представник позивача.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що згідно свідоцтва № 100274185 від 12.03.2010 року, з 25.02.2010 року TOB "АТН Логістик" перебуває на обліку ДПІ у Шевченківському районі ГУ Мін доходів у м. Києві та є платником податку на додану вартість.

16.04.2014 року відповідачем складено акт № 1053/26-59-22-03/36946439 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439) щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.10.2013 по 31.10.2013 та 24.04.2014 року - акт № 1115/26-59-22-03/36946439 про неможливість проведення зустрічної звірки TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439) щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період з 01.03.2013 по 31.03.2014.

Відповідно до АІС «Податковий блок» TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439) має стан « 9 направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням».

Окрім цього, згідно інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 23.05.2014 місцезнаходженням позивача є: 04112, м. Київ, вул. Олени Теліги, буд.4, каб.301. Відомості підтверджено.

Вищенаведені обставини, встановлені судом першої інстанції, перевірені, знайшли своє підтвердження при апеляційному розгляді справи, і не є спірними.

Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

У разі проведення зустрічної звірки письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Згідно п.73.5 Кодексу з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки суб'єктів господарювання щодо підтвердження взаємовідносин з платниками податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків тазборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Порядок) затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1232.

Відповідно до п.п. 4-7 Порядку орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором) та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Згідно з п. 4.4. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендації), затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 №236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - акт), реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - журнал реєстрації довідок/актів) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

П.4.5 Методичних рекомендацій передбачено, що при отриманні від суб'єкта господарювання (у встановлений статтею 73 Кодексу термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження.

Згідно п.4.6 Методичних рекомендацій за результатами проведення зустрічної звірки складається Довідка про результати проведення зустрічної звірки (далі - Довідка) у двох примірниках та реєструється в Журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій.

Як вбачається із Додатку 3 Методичних рекомендацій, зразок "акт про неможливість проведення зустрічної звірки" не передбачає зазначення податковим органом інформації про реальність господарських операцій та висновку за результатами аналізу податкової звітності.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо визнання дій відповідача протиправними, а саме що, ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві вищевказані вимоги закону не виконано, а також не надано суду належних доказів на підтвердження надіслання запиту поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надання під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі. Не надано також акта про неможливість вручити такий запит під розписку представнику платника податку. Проте, в актах № 1053/26-59-22-03/36946439 від 16.04.2014 та № 1115/26-59-22-03/36946439 від 24.04.2014 відповідач зазначає, що ним не встановлено факту реального здійснення господарських операцій позивачем, а також встановлено відсутність об'єктів оподаткування податком на додану вартість по операціях з продажу товарів (послуг) підприємствам-покупцям. Такі висновки та інформацію може містити лише акт, складений за наслідками проведення документальної невиїзної/виїзної позапланової/планової перевірки.

Таким чином, відповідачем не було дотримано встановленої Податковим кодексом України, Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок та Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок процедури проведення зустрічних звірок. Крім того, у зв'язку з тим, що зустрічна звірка не проводилась, у відповідача не було підстав для надання оцінки господарської діяльності позивача та його господарських відносин з іншими платниками податків та складання висновків, які в силу п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України можливі лише при складанні довідки, якою оформлюються результати проведення зустрічної звірки.

Відповідно до підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Згідно з пунктом 184.2 статті 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі, на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу. При цьому анулювання реєстрації здійснюється на дату подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації.

Пунктом 5.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.01.2014 №26, передбачено, що рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Тобто, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу підставі підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України можливе лише за таких обставин: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

В свою чергу такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.

Проте, сторонами не заперечується факт подачі позивачем декларацій з податку на додану вартість, в яких підтверджується придбання товарів. Цими операціями було сформовано податкове зобов'язання та податковий кредит.

З зазначеного вище слідує, що ТОВ "АТН Логістик" протягом 12 послідовних місяців до дати анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, подавало контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про наявність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту; доказів на підтвердження зворотного відповідачем до суду не надано.

Разом з тим, відповідач не надав суду підтвердних документів, передбачених пунктом 5.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.01.2014 №26.

Тобто, колегія судів також погоджує висновок суду першої інстанції стосовно позовних вимог про скасування рішення № 120 від 24.04.2014 ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві «Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439) та зобов'язання ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві відновити права суб'єкта підприємницької діяльності шляхом включення TOB "АТН Логістик" (код ЄДРПОУ 36946439) до реєстру платників податку, як платника податку на додану вартість.

Стаття 71 КАС України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Доводи апелянта не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування постанови.

Повний текст ухвали виготовлено 29.09.2014 року.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційні скарги Міністерства доходів і зборів України та Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 серпня 2014 р. - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 серпня 2014 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АТН Логістик" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, третя особа - Міністерство доходів і зборів України, про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії, залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення у повному обсязі.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

В.О. Аліменко

Н.В. Безименна

.

Головуючий суддя Карпушова О.В.

Судді: Аліменко В.О.

Безименна Н.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2014
Оприлюднено01.10.2014
Номер документу40662757
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10322/14

Ухвала від 14.04.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 21.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Ухвала від 23.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 04.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Постанова від 20.08.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні