ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2014 року № 813/5368/14
11 год. 15 хв. м. Львів, вул. Чоловського, 2
Зал судових засідань № 5
Львівський окружний адміністративний суд в складі
головуючого-судді Тертичного В.Г.
за участю секретаря судового засідання Олійника Ю.В.
представників сторін:
від представника позивача - Семенюк С.Є.
від представника відповідача - Берник І.І.
від представника третьої особи - Сеньків А.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Райффайзен Банк Аваль" до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, за участю 3-ї особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ» про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії, -
в с т а н о в и в :
Публічне акціонерне товариство "Райффайзен Банк Аваль" звернулось до суду з позовом до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, за участю 3-ї особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ» в якому просить:
- відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ» (код ЄДРПОУ 31788617, місцезнаходження: 82455, Львівська область, Стрийський район, с.Верхня Стинава, вул.Польова, 12 та визнати нечинним запис № 1417120023002207 від 02.06.2014 року про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ» в ЄДРПОУ;
- зобов'язати Реєстраційну службу Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про відміну державної реєстрації припинення Товариства з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ» (код ЄДРПОУ 31788617).
В обґрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що 30 січня 2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено запис про припинення юридичної особи - ТОВ «НАШ КРАЙ» (код ЄДРПОУ 31788617) за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу. Встановлено строк для заявлення кредиторами своїх вимог до боржника - 10.04.2014 року. 02 червня 2014 року Реєстраційною службою Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області до Єдиного державного реєстру внесено запис за № 1417120023002207 про припинення ТОВ «НАШ КРАЙ» внаслідок його ліквідації за рішенням засновників. Позивач вважає, що державна реєстрація припинення (ліквідації) юридичної особи - ТОВ «НАШ КРАЙ» вчинена з порушенням вимог чинного законодавства України, встановлених ст.ст.105, 110-112 Цивільного кодексу України та ст.11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та порушує його права та інтереси як кредитора.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, пояснення надав аналогічні до викладеного у позовній заяві, проте не міг пояснити які саме порушення допустила Реєстраційна служба Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області при прийнятті рішення про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Просить задоволити адміністративний позов повністю.
Представник відповідача проти позову заперечив в повному обсязі та подав письмовий відзив на позовну заяву. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що у державного реєстратора не було підстав для відмови у проведенні державної реєстрації припинення в результаті перетворення ТОВ «НАШ КРАЙ», тому керуючись ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», просить відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ» в судовому засіданні заперечив проти позовних вимог з підстав викладених у письмових запереченнях. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що державна реєстрація припинення юридичної особи ТОВ «НАШ КРАЙ» здійснена у повній відповідності з чинним законодавством України, а саме: ст.ст.33-37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Окрім того пояснив, що у позивача відсутнє право на звернення до суду з адміністративним позовом про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, оскільки оскаржуваними діями державного реєстратора непорушені його права. Додатково зазначив, якщо у позивача є обґрунтовані грошові вимоги до ТОВ «НАШ КРАЙ», то вони повинні розглядатись в інших судах, а не в адміністративному. Враховуючи наведене просить відмовити в задоволенні даного позову в повному обсязі.
Заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд даючи правову оцінку спірним правовідносинам, виходив з наступного.
З наявних у матеріалах справи доказів, а саме: Витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 28.03.2014 року за № 18429577 вбачається, що державним реєстратором Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області 30 січня 2014 року було внесено запис про припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ" (ЄДРПОУ 31788617) за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ним органу. Встановлено строк для заявлення кредиторами своїх вимог до боржника до - 10 квітня 2014 року.
Згідно Витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором за № 18776368 станом на 03.06.2014 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців державним реєстратором 02.06.2014 року внесено запис за № 14171120023002207 про припинення Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ" внаслідок його ліквідації за рішенням засновників.
Вирішуючи спір, суд керується наступними положеннями чинного законодавства:
Згідно із ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Як передбачено ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" - юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державних органів, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Згідно ч.1 ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.
Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Відомості про дату публікації повідомлення, яке містить інформацію про строк заявлення вимог кредиторів щодо юридичної особи, що припиняється, надаються органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України не пізніше наступного дня з дати публікації такого повідомлення.
Статтею 37 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинна подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;
- підписаний головою і членами комісії з припинення юридичної особи та затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи, примірник оригіналу передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, чи розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу, або їх нотаріально засвідчені копії;
- довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;
- документ про узгодження плану реорганізації з органом доходів і зборів (за наявності податкового боргу);
- довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;
- довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.
У разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами четвертим - сьомим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо вони не передбачені цією статтею.
З наведеного слідує, що перелік документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи є вичерпним.
Як вбачається з матеріалів справи, для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення Товариство з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ" надало документи, а саме: 1) реєстраційну картку про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації); 2) передавальний акт від 11 квітня 2014 року (складений на підставі Протоколу Загальних зборів Учасників ТОВ «НАШ КРАЙ» від 11.04.2014 року № 11-04-14 про припинення діяльності ТОВ «НАШ КРАЙ» шляхом його перетворення в ПрАТ «ДАРМА ЛОДЖІСТІКС»).
Отже, при проведенні реєстрації припинення юридичної особи були надані всі необхідні документи, у зв'язку з чим державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області правомірно було внесено запис № 14171120023002207 в Єдиний державний реєстр про припинення ТзОВ «НАШ КРАЙ» внаслідок його ліквідації за рішенням засновників.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 та ст. 11 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суб'єкти владних повноважень зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Статтею 70 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, Суд дійшов висновку, що проведена Реєстраційною службою Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області державна реєстрація припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ» проведена у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме: ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а наявність боргу перед позивачем за кредитними договорами не може мати наслідком відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, оскільки процедура реєстрації відповідає вищенаведеним критеріям.
Окрім того, позивачем не надано суду жодних доказів, що свідчили б про обґрунтованість даного позову та порушення відповідачем норм чинного законодавства, зокрема ст.ст.33-37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Відтак суд прийшов до переконання, що позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Райффайзен Банк Аваль" є безпідставними, а тому в задоволенні таких слід відмовити.
Враховуючи норми вищезазначеного законодавства та аналізуючи докази, долучені позивачем до матеріалів справи, суд зазначає, що підстав для задоволення даного позову немає.
Відповідно до ст. 94 КАС України відшкодування судових витрат позивачеві, якому відмовлено у позові, не передбачено.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 17-19, 69-71, 151-154, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства "Райффайзен Банк Аваль" до Реєстраційної служби Стрийського міськрайонного управління юстиції Львівської області, за участю 3-ї особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «НАШ КРАЙ» про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови виготовлений 29 вересня 2014 року.
Суддя Тертичний В.Г.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2014 |
Оприлюднено | 02.10.2014 |
Номер документу | 40666701 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ліщинський Андрій Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Тертичний Віталій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні