Єдиний унікальний номер 719/589/14-а
Номер провадження 2-а/719/16/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 вересня 2014 року
м. Новодністровськ
Новодністровський міський суд Чернівецької
області у складі:
головуючого - судді Мороз В.О.
при секретарі - Марчук Д.П.,
розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 до відділу Держземагентства у м. Новодністровськ Чернівецької області про визнання незаконними дій щодо ненадання витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та зобов'язання вчинити дії - надати витяг з технічної документації нормативної грошової оцінки земельної ділянки на період будівництва,
В С Т А Н О В И В :
08.09.2014 року ФОП ОСОБА_1звернувся до суду з позовом до відділу Держземагентства у м. Новодністровськ Чернівецької області про визнання незаконними дій щодо ненадання витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки та зобов'язання вчинити дії - надати витяг з технічної документації нормативної грошової оцінки земельної ділянки на період будівництва, посилаючись на те, що 28.04.2005 р. між фізичною особою-підприємцем - ОСОБА_1 та Новодністровською міською радою Чернівецької області, на підставі рішення № 53 від 29.03.2005 р., був укладений договір оренди земельної ділянки площею 0.0300 га, яка знаходиться в АДРЕСА_1 для ведення роздрібної торгівлі та надання комерційних послуг. На підставі вищевказаного договору було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж орендованої земельної ділянки в натурі (на місцевості). 19.12.2013 р. рішенням Новодністровської міської ради Чернівецької області було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0.0300 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, внесено до договору оренди зміни в частині передачі в оренду земельної ділянки площею 0.0300 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, та встановлено розмір орендної плати 8 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. У зв'язку із затвердженням технічної документації та внесенням змін до договору оренди позивач 28.07.2014 р. подав до відділу Держземагенства у м. Новодністровськ Чернівецької області заяву про надання витягу з технічної документації про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки на період будівництва, однак у одержав лист № 01-17/277 від 31.07.2014 р., з повідомленням про відсутність підстав для надання витягу, оскільки в технічній документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) не визначений термін будівництва.
23.09.2014 року через канцелярію суду від представника позивача надійшла заява про розгляд справи у їх відсутності із підтриманням позовних вимог.
23.09.2014 року від представника Відділу Держземагенства у м. Новодністровськ Чернівецької області через канцелярію суду надійшла заява про розгляд справи у відсутності представника із визнанням позову, проти його задоволення не заперечує.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство яке регулює спірні правовідносини, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову з наступних підстав.
Постановою Кабінету міністрів України № 974 від 17.08.2011 року утворено територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів за переліком та реорганізовано територіальні органи Державного комітету із земельних ресурсів шляхом приєднання до новоутворених територіальних органів Державного агентства земельних ресурсів.
Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що згідно з виписки з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб, ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа підприємець з 24.12.1997 року.
28.04.2005 р. між фізичною особою-підприємцем - ОСОБА_1 та Новодністровською міською радою Чернівецької області на підставі рішення № 53 від 29.03.2005 р., був укладений договір оренди земельної ділянки площею 0.0300 га, яка знаходиться в АДРЕСА_1 для ведення роздрібної торгівлі та надання комерційних послуг строком на 9 років 11 місяців.
Чернівецькою регіональною філією державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" державного агенства земельних ресурсів України 01 квітня 2013 року на замовлення позивача було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Рішенням Новодністровської міської ради Чернівецької області від 19.12.2013 р. № 205 було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0.0300 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, внесено до договору оренди зміни в частині передачі в оренду земельної ділянки площею 0.0300 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, та встановлено розмір орендної плати 8 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.
Відповідно до договору про внесення змін та доповнень до договору оренди землі від 28 квітня 2005 року орендодавець - Новодністровська міська рада надає, а орендар ФОП ОСОБА_1 приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, яка знаходиться біля АДРЕСА_1 Кадастровий номер 7310600000:01:003:0051. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 128433,00 - грн. Орендна плата вноситься орендарем: щомісячно в розмірі 856,22 грн., що становить 8 % нормативно - грошової оцінки землі згідно рішення міської ради № 181 від 27 вересня 2012 року.
Відповідно до ст.201 Земельного кодексу України, грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод, щодо земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі ст.13 Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 року № 1378-ІV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру земельного податку, а також визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Судом встановлено, що відділом Держземагенства у м. Новодністровськ Чернівецької області листом № 01-17/277 від 31.07.2014 р., повідомлено про відсутність підстав для надання витягу, оскільки в технічній документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) не визначений термін будівництва.
Факт початку виконання на орендованій земельній ділянці будівельних робіт підтверджується : містобудівними умовами та обмеженням забудови орендованої земельної ділянки відділу архітектури та містобудування Новодністровської міської ради Чернівецької області; робочим проектом будівництва магазину на орендованій земельній ділянці, на який отримано позитивний висновок ДП "Укрдержбудекспертиза" ДП "Спеціалізована державна експертна організація - центральна служба української державної будівельної експертизи міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України; декларацією про початок виконання будівельних робіт на орендованій земельній ділянці зареєстрованою інспекцією ДАБК у Чернівецькій області 28.04.2014 р.
Так ст. 20, 23 Закону України «Про оцінку земель» передбачено, що за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Розробники технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок зобов'язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою. Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до "Порядку ведення Державного земельного кадастру", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. №1051, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.
Так, відповідно до п.162 Порядку ведення Державного земельного кадастру, відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами, зокрема, у формі витягу з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру. Для отримання витягу з Державного земельного кадастру заявник або уповноважена ним особа за дорученням власника земельної ділянки подає Державному кадастровому реєстраторові необхідні документи. Порядком ведення Державного земельного кадастру передбачено виключні підстави відмови у наданні відомостей з Державного земельного кадастру.
Суд не вбачає жодної правової підстави на яких було відмовлено позивачу у видачі витягу з посиланням того, що в технічній документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) не визначений термін будівництва.
В позовній заяві позивач посилається на те, що внаслідок неправомірних дій та рішень відповідача нормативно - грошова оцінка земельної ділянки здійснюється з використанням коефіцієнту функціонального використання у розмірі 2.5, як для земель комерційного призначення.
Згідно з Методикою нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 213 від 23.03.1995 року (з наступними змінами та доповненнями) (далі -Методика) нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (пункт 1 Методики) інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування грунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території (пункт 2 Методики). Також, вказаною методикою встановлено, що нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою:
В х Нп
Цн = ---------- х Кф х Км, (7)
Нк
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в
розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6 %);
Нк - норма капіталізації (3 %);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);
Км - коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки.
Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджено спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук № 18/15/21/11 від 27.01.2006 року та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 року за № 388/12262 (далі - Порядок), нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою
В х Нп
Цн = ------------- х Кф х Км, (8)
Нк
де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);
В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);
Нп - норма прибутку (6%);
Нк - норма капіталізації (3%);
Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);
Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, та становить:
- для категорії земель за функцією використання - землі житлової забудови (склад категорії земель - землі індивідуального житлового будівництва і господарських будівель, землі малоповерхової і багатоповерхової несадибної забудови, землісільськогосподарського призначення під господарськими будівлями і спорудами) Кф=1,0 ;
- землі промисловості -Кф=1,2;
- землі комерційного використання Кф= 2,5;
- інші землі, до яких за функцією використання віднесено землі, зайняті поточним будівництвом, та землі, відведені під майбутнє будівництво, - Кф=0,5.
Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 року № 377, зареєстрованою в Мін'юсті України 14.12.1998 року за № 788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.
Таким чином, враховуючи те, що згідно п. 21 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів та п. 3.3 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою, яка включає Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, та серед видів земель за функціональним використанням, встановлених додатком № 1 (таблиця 1.1) зазначеного Порядку, є відокремлені землі, зайняті поточним та відведені під майбутнє будівництво, із застосуванням до їх нормативної грошової оцінки коефіцієнту функціонального використання у розмірі 0,5, суд дійшов висновку, що до нормативної грошової оцінки земельної ділянки повинен застосовується коефіцієнт функціонального використання у розмірі Кф=0,5.
Судом з'ясовано, що позивач звернувся до відділу Держкомзему у м. Новодністровськ Чернівецької області із заявою про надання витягу з технічної документації про визначення нормативно - грошової оцінки даної земельної ділянки на період проведення будівельних робіт, однак, отримав відмову.
Так як, судом встановлено, що відмова відповідача є безпідставною та необґрунтовано, а, отже, протиправною.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем, підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.
Вирішуючи спір, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 160 - 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати дії відділу Держземагенства у м. Новодністровську Чернівецької області по ненаданню фізичній особі-підприємцю - ОСОБА_1, витягу з технічної документації про визначення нормативно - грошової оцінки даної земельної ділянки на період проведення будівельних робіт із застосуванням коефіцієнта функціонального використання величиною 0.5 незаконними.
Зобов'язати відділ Держземагенства у м. Новодністровську Чернівецької області видати фізичній особі-підприємцю - ОСОБА_1 витяг з технічної документації про визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0.0300 га (кадастровий № 7310600000:01:003:0051), розташованої біля АДРЕСА_1 яка надана для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на підставі договору від 28.04.2005 року із застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки 0,5 як для земель зайнятих поточним будівництвом.
На постанову може бути подана апеляційна скарга протягом 10 днів з дня її проголошення, а особою, яка не була присутня в судовому засіданні протягом 10 днів з дня отримання її копії.
Суддя
Суд | Новодністровський міський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2014 |
Оприлюднено | 03.10.2014 |
Номер документу | 40676845 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Новодністровський міський суд Чернівецької області
Мороз В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні