ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 вересня 2014 року Житомир справа № 806/3781/14
категорія 5.1.2
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Лавренчук О.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Житомирській області до Приватного підприємства "Компанії "Прометей"" про застосування заходів реагування,
встановив:
Територіальне управління Держгірпромнагляду у Житомирській області звернулося до суду з позовом, у якому просить застосувати до Приватного підприємства "Компанії "Прометей"" (далі-Підприємство) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони виконання будівельно - монтажних робіт, заборони експлуатації електрогосподарства будівельного майданчика за адресою: м. Житомир, вул. Київська, 54. В обґрунтування позову позивач зазначив, що під час проведеної перевірки Підприємства виявлено порушення, які створюють загрозу життю працівників. Проведення виробничої діяльності за наявності таких порушень вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці цілком очевидно несе реальну небезпеку заподіяння шкоди здоров'ю і життю працівників даного Підприємства. Недопущення заподіяння шкоди життю і здоров'ю людей є вагомою підставою для зупинення вказаних робіт.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 14 серпня 2014 року відкрито скорочене провадження у справі.
Ухвала про відкриття скороченого провадження, яка направлялася відповідачу повернулася до суду з відміткою поштового підприємства: "причина повернення - за закінченням терміну зберігання.
У відповідності до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розгляд справи проведено в порядку скороченого провадження у відповідності із ст. 183-2 КАС України без проведення судового засідання та виклику осіб які беруть участь у справі.
Суддя за результатами розгляду справи у порядку скороченого провадження, оцінивши повідомлені позивачем обставини вважає їх достатніми для прийняття рішення з огляду на наступне.
Встановлено, що згідно направлення на проведення перевірки № 59-1.4-26 від 31.07.2014 року (а.с. 8) головним державним інспектором в будівництві Мосейчуком Василем Васильовичем було проведено позапланову перевірку Приватного підприємства "Компанії "Прометей" на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативних актів з охорони праці та промислової безпеки, виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Законом України "Про охорону праці" від 14 жовтня 1992 року № 2694-ХІІ із змінами і доповненнями визначено основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні (далі - Закон № 2694-ХІІ).
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону № 2694-ХІІ, державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Згідно з підпунктом 6 пункту 4 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 408/2011, Держгірпромнагляд здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.
Пунктом 6 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України передбачено, що Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V).
Відповідно до статті 1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Судом встановлено, що під час проведеної Територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Житомирській області перевірки стану охорони праці на будмайданчику за адресою м. Житомир, вул. Київська, 54 на предмет дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки виявлено ряд порушень, а саме:
- відсутня декларація на відповідність матеріально - технічної бази підприємства вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки щодо виконання ремонтних, монтажних, будівельних та інших робіт, що виконуються на висоті понад !.3м;
- відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації устаткування підвищеної небезпеки;
- відсутній проект реконструкції об'єкта;
- відсутній проект виконання робіт (ПВР) для виконання будівельно - монтажних робіт;
- відсутнє навчання працівників та ІТП по НПАОП 45.2 - 7.02-12 "Охорона праці і промислова безпека в будівництві";
- відсутня особа, відповідальна за стан ОП на підприємстві;
- на підприємстві не створена комісія з перевірки знань з питань ОП;
- з працівниками, які працюють на будмайданчику не проводиться вступний інструктаж;
- не проводиться інструктаж з ОП з працівниками, які виконують роботи на будмайданчику;
- на підприємстві відсутні розроблені та затверджені інструкції з ОП для всіх професій та видів робіт;
- особа, відповідальна за електрогосподарство, не пройшла чергове навчання на перевірку знань;
- відсутній акт розмежування балансової належності по електромережам між будмайданчиком і замовником;
- відсутні протоколи вимірів опорів контуру, перехідних, ізоляції проводів та повного опору петлі "фаза - ноль" по тимчасовим електромережам будмайданчика;
- відсутній акт опосвідчення стану безпеки електроустанок будмайданчика;
- на будмайданчику відсутні випробувані засоби захисту від враження електрострумом;
- розведення тимчасових електромереж напругою 1000 В здійснюється по підлозі та воді;
- відсутнє заземлення електрощитів та інших електроустановок;
- до роботи з електроінструментом допускаються працівники без відповідної групи з електробезпеки;
- відсутнє періодичне випробування кабелів - подовжувачів.
За результатами перевірки було складено акт № 59-1.4-26 від 01.08.2014 року, один примірник якого 01.08.2014 року отримав директор Підприємства Швайко Роман Олександрович та підписав без пояснень, зауважень та заперечень (а.с.9-11).
Відповідно до статті 4 Закону № 2694-ХІІ, державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до пункту 2.23 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11 серпня 2011 року № 826, за результатами перевірок суб'єктів господарювання та перевірок виробничих об'єктів складаються відповідні акти. В актах зазначається стан дотримання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі недотримання - детальний опис виявлених порушень із зазначенням норми законодавства.
Згідно з пунктом 2.26 вказаного Положення, право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:
- порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;
- порушень вимог Кодексу України про надра;
- відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;
- непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;
- виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.
Згідно з пунктом 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
За приписами частини 7 статті 7 Закону № 877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Матеріалами справи підтверджується порушення Приватним підприємством "Компанія "Прометей"" вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при проведенні робіт, які можуть спричинити ризик для життя і здоров'я працівників.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду у Житомирській області є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами, а тому даний позов підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
постановив:
Позов задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства "Компанії "Прометей"" (код ЄДРПОУ 36617905) шляхом:
- заборони виконання будівельно - монтажних робіт;
- заборони експлуатації електрогосподарства будівельного майданчика за адресою: м.Житомир. вул. Київська, 54.
Постанова суду, прийнята в порядку скороченого провадження, виконується негайно, та крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Лавренчук
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2014 |
Оприлюднено | 02.10.2014 |
Номер документу | 40677973 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Лавренчук Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні