cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-б, тел. 284-18-98 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 910/16259/14 22.09.14
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., при секретарі судового засідання Роздобудько В.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні
справу № 910/16259/14
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Сап Україна", м. Київ,
до товариства з обмеженою відповідальністю "ДіСі Інжиніринг", м. Київ,
про стягнення 56 821 642,37 грн.,
за участю представників сторін:
позивача - Коверги А.П. (довіреність від 12.05.2014 б/н);
Стеця Т.Б. (довіреність від 22.08.2014 б/н);
Прокоп'єва І.К. (довіреність від 22.08.2014 б/н);
відповідача - не з'явився.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сап Україна" (далі - ТОВ "Сап Україна") звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "ДіСі Інжиніринг" (далі - ТОВ "ДіСі Інжиніринг") боргу в сумі 27 255 492,22 грн. за надання ліцензій за договором від 27.06.2013 № 18-ркп/2013 (далі - Договір № 18-ркп/2013); боргу в сумі у 18 623 506,16 грн. за послуги підтримки за договором від 01.11.2012 №61-ркп/2012 (далі - Договір №61-ркп/2012) та Договором № 18-ркп/2013; пені в сумі 3 136 927,03 грн.; втрат від інфляції в сумі 5 387 251,55 грн. та 3 % річних у сумі 1 229 577,05 грн., а всього 55 632 754,01 грн.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 08.08.2014 порушено провадження у справі.
ТОВ "Сап Україна" 28.08.2014 подано суду заяву про збільшення позовних вимог, в якій позивач просить суд стягнути з відповідача борг у сумі 27 255 492,22 грн. за надання ліцензій за Договором № 18-ркп/2013; борг у сумі у 17 133 506,19 грн. за послуги підтримки за Договорами № 18-ркп/2013 та №61-реп/2012; пені у сумі 6 031 249,41 грн.; втрат від інфляції у сумі 5 220 436,40 грн. та 3 % річних у сумі 1 180 958,15 грн., а всього 56 821 642,37 грн.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) позивач вправі до прийняття рішення по справі збільшити розмір позовних вимог за умови дотримання встановленого порядку досудового врегулювання спору у випадках, передбачених статтею 5 цього Кодексу, в цій частині, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог. До початку розгляду господарським судом справи по суті позивач має право змінити предмет або підставу позову шляхом подання письмової заяви.
Суд прийняв до розгляду вказану заяву позивача.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 28.08.2014 відкладено розгляд справи на 22.09.2014 у зв'язку з неявкою у судове засідання представника відповідача.
У судовому засіданні 22.09.2014 представник позивача надав пояснення по суті спору, позовні вимоги підтримав у повному обсязі з урахуванням заяви про збільшення розміру позовних вимог. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, вимог, викладених в ухвалах господарського суду міста Києва, не виконав, відзиву на позовну заяву не подав.
Ухвали господарського суду міста Києва було надіслано відповідачу на адресу, зазначену у позовній заяві та у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що також підтверджується відмітками канцелярії на звороті таких ухвал та рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.
У підпункті 3.9.2 пункту 3.9 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 18 «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції» зазначено, що, розпочинаючи судовий розгляд, суддя має встановити, чи повідомлені про час і місце цього розгляду особи, які беруть участь у справі, але не з'явилися у засідання. Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві. У випадку нез'явлення в засідання представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Враховуючи наведене та з метою запобігання безпідставному затягуванню розгляду справи, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи в судовому засіданні 22.09.2014 без участі представника відповідача за наявними в ній матеріалами (стаття 75 Господарського процесуального кодексу України, далі - ГПК України).
Оцінивши наявні в матеріалах справи докази, які мають значення для розгляду справи по суті, проаналізувавши встановлені фактичні обставини справи в їх сукупності, заслухавши пояснення представників позивача, господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
20.07.2012 ТОВ "Сап Україна" (SAP) і товариством з обмеженою відповідальністю «ВІТ!» (правонаступником якого є ТОВ "ДіСі Інжиніринг", партнер) укладено Партнерську угоду PartnerEdge с партнером VAR (далі - Партнерська угода), за умовами якої:
- компанія SAP виробляє, поширює і надає права на використання програмного забезпечення SAP, а також надає відповідні послуг, такі як консультаційні, послуги з супроводу (підтримці) і навчання користувачів програмного забезпечення SAP на ринку підприємств малого та середнього бізнесу (частина перша преамбули Партнерської угоди);
- компанія SAP має намір більш тісно співпрацювати з незалежними уповноваженими партнерами (уповноважений партнер), та, зокрема, пропонує таким уповноваженим партнерам можливість просувати на ринку, поширювати і надавати права на використання певного програмного забезпечення SAP (субліцензувати) за свій власний рахунок і на свій ризик, а також надавати супутні послуги (частина друга преамбули Партнерської угоди);
- компанія SAP вправі додавати інші сімейства продуктів в список рішень, щодо яких необхідно отримати дозвіл (авторизація) на продукт, перш ніж партнер зможе надавати права на використання таких продуктів або такого програмного забезпечення (субліцензувати), без укладення окремої угоди. Однак партнер визнає і погоджується, що партнерові, тим не менш, необхідно буде укладати окремі угоди щодо конкретних продуктів, що передбачено в керівництві з програми PartnerEdge (частина друга розділу третього Партнерської угоди).
На виконання частини другої розділу третього Партнерської угоди сторонами було укладено Договір №61-ркп/2012 та Договір № 18-ркп/2013.
В укладенні Договору №61-ркп/2012 сторонами було узгоджено таке:
- за Договором №61-ркп/2012 SAP надає партнеру невиняткові майнові права інтелектуальної власності, а саме: права на використання об'єкта інтелектуальної власності -програмного забезпечення SAP (права використання) і надає послуги з супроводу (підтримки) програмного забезпечення SAP, а партнер зобов'язується оплатити зазначені права та послуги, відповідно до Договору №61-ркп/2012 (пункт 1.1 Договору №61-ркп/2012);
- отримуючи права, передбачені пунктом 1.1 Договору №61-ркп/2012, партнер надає надані права використання програмного забезпечення SAP третім особам (кінцевому користувачу) (пункт 1.3 Договору №61-ркп/2012);
- кінцевим користувачем за Договором №61-ркп/2012 є Дочірня компанія «Укртрансгаз» (далі - ДК «Укртрансгаз») (пункт 1.4 Договору №61-ркп/2012);
- починаючи з 01.11.2012 SAP надає партеру послуги з супроводження (підтримки) Enterprise Support програмного забезпечення SAP, права використання якого надаються Договором №61-ркп/2012, а також послуги з супроводження Enterprise Support попереднього програмного забезпечення SAP, раніше ліцензованого кінцевим користувачем (пункт 1.5 Договору №61-ркп/2012);
- Договір №61-ркп/2012 набирає чинності з дати його підписання та діє:
в частині положень, які стосуються і пов'язані з правом використання програмного забезпечення SAP - до повного виконання стронами своїх зобов'язань (підпункт 2.1.1 пункту 2.1 Договору №61-ркп/2012);
в частині послуг щодо підтримки Договір №61-ркп/2012 діє протягом строку, вказаного в угоді (підпункт 2.1.2 пункту 2.1 Договору №61-ркп/2012);
- партнер сплачує SAP вартість наданих прав використання програмного забезпечення SAP у сумі 49 974 249,12 грн., крім того ПДВ у сумі 9 994 849,82 грн. Всього до сплати 59 969 098,94 грн. (пункт 3.1 Договору №61-ркп/2012);
- сума оплати за послуги з супроводження (підтримки) SAP Enterprise Support (послуги) складає в гривнях щорічно 22% від вартості наданих партнеру невиняткових майнових прав інтелектуальної власності - програмного забезпечення SAP, які передбачені пунктом 3.1 Договору №61-ркп/2012, а також вартість попереднього програмного забезпечення. Таким чином, щорічна вартість послуг з супроводження (підтримки) SAP Enterprise Support становить 12 747 629,73 грн., крім того 20% ПДВ - 2 549 525,95 грн., а всього з ПДВ 15 297 155,68 грн. (пункт 4.1 Договору №61-ркп/2012);
- перший рахунок за оплату послуг надається 15.11.2012. Всі наступні рахунки для оплати послуг виставлятимуться компанією SAP щоквартально на початку кожного календарного кварталу (пункт 4.2 Договору №61-ркп/2012);
- рахунок виставляється на початку кожного кварталу і підлягає оплаті партнером не пізніше останнього дня відповідного кварталу (пункт 4.4 Договору №61-ркп/2012);
- у разі несвоєчасного виконання грошових зобов'язань в строки, передбачені Договором №61-ркп/2012, партнеру може нараховуватися пеня, яка підлягає оплаті партнером, у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України (далі - НБУ), яка діяла на момент прострочення, з простроченої суми за кожний день прострочки (пункт 5.4 Договору №61-ркп/2012);
- датою підписання Договору №61-ркп/2012 вважається найпізніша з дат, проставлених уповноваженими представниками сторін вручну поряд з підписами таких представників (пункт 5.6 Договору №61-ркп/2012).
Договір №61-ркп/2012 підписано з боку ТОВ "Сап Україна" - 26.10.2012, а ТОВ "ДіСі Інжиніринг" - 01.11.2012.
На виконання Договору №61-ркп/2012 позивачем було виставлено рахунки-фактури на загальну суму 14 022 392,74 грн., а саме: від 15.04.2013 № 01/02-2013с на суму 3 824 288,93 грн.; від 15.07.2013 № 01/02-2013 на суму 3 824 288,93 грн.; від 15.10.2013 № 01/04-2013с на суму 3 824 288,93 грн.; від 28.02.2014 № 1309200-01-02-2014с на суму 2 549 525,95 грн.
ТОВ "ДіСі Інжиніринг" договірні зобов'язання не виконало, вказані рахунки-фактури не оплатило.
При цьому, відповідачем на адресу ТОВ "Сап Україна" було надіслано лист від 29.11.2013 № 184/1, в якому ТОВ "ДіСі Інжиніринг" зазначає, що у зв'язку з тим, що термін дії договору від 01.11.2013 № 123 ЗП, укладеного ТОВ "ДіСі Інжиніринг" та ПАТ «Укртрансгаз», закінчується 31.12.2013, а новий договір вказаними сторонами не укладався, відповідач просить призупинити підтримку програмного забезпечення на 2014 рік згідно з Договором №61-ркп/2012 до моменту укладення нового договору з ПАТ «Укртрансгаз».
Отже, судом встановлено, що ТОВ "ДіСі Інжиніринг" не здійснило оплату за надані послуги з підтримки програмного забезпечення на загальну суму 14 022 392,74 грн. (3 824 288,93 грн. + 3 824 288,93 грн. + 3 824 288,93 грн. + 2 549 525,95 грн.).
Разом з тим, сторонами було укладено Договір № 18-ркп/2013, за умовами якого:
- за Договором № 18-ркп/2013 SAP надає партнеру невиняткові майнові права інтелектуальної власності, а саме: права на використання об'єкта інтелектуальної власності програмного забезпечення SAP (права використання) і надає послуги з супроводу (підтримки) програмного забезпечення SAP, а партнер зобов'язується оплатити вищезазначені права та послуги відповідно до Договору №18-ркп/2013 (пункт 1.1 Договору №18-ркп/2013);
- отримуючи права передбачені пунктом 1.1 Договору №18-ркп/2013, партнер надає надані права використання програмного забезпечення SAP третім особам (кінцевому користувачу) (пункт 1.3 Договору №18-ркп/2013);
- кінцевим користувачем за Договором №18-ркп/2013 є ПАТ «Укртрансгаз» (пункт 1.4 Договору №18-ркп/2013);
- SAP надає партеру послуги з супроводження (підтримки) програмного забезпечення SAP, права використання якого передані, а партнер оплачує такі послуги в порядку та у розміру, передбачених Договором №18-ркп/2013 включаючи доповнення до нього. Партнер, в свою чергу, може надати кінцевому користувачу послуги з супроводження (підтримки) програмного забезпечення, права використання якого будуть надані (пункт 1.5 Договору №18-ркп/2013);
- Договір №18-ркп/2013 набирає чинності з дати його підписання та діє:
в частині положень, які стосуються і пов'язані з правом використання програмного забезпечення SAP на необмежений у часі термін (підпункт 2.1.1 пункту 2.1 Договору №18-ркп/2013);
в частині послуг щодо підтримки Договір №18-ркп/2013 діє протягом строку, вказаного в угоді (підпункт 2.1.2 пункту 2.1 Договору №18-ркп/2013);
- партнер сплачує SAP вартість наданих прав використання програмного забезпечення SAP у сумі 26 142 689,77 грн., крім того ПДВ у сумі 5 228 537,95 грн. Всього до сплати 31 371 227,72 грн. (пункт 3.1 Договору №18-ркп/2013);
- оплата ціни наданих прав здійснюється в національній валюті України, шляхом платежу на основі рахунку, виставленого SAP, на дату, вказаної в додатку № 2 до Договору №18-ркп/2013 (пункт 3.2 Договору №18-ркп/2013);
- сума оплати за послуги з супроводження (підтримки) SAP Enterprise Support (послуги) складає в гривнях щорічно 22% від вартості наданих партнеру невиключних майнових прав інтелектуальної власності, а саме: прав на використання об'єкта інтелектуальної власності - програмного забезпечення SAP, що вказана у пункті 3.1 Договору №18-ркп/2013. Таким чином, щорічна вартість послуг з супроводження (підтримки) SAP Enterprise Support становить 5 751 391,75 грн. без ПДВ (пункт 4.1 Договору №18-ркп/2013);
- перший рахунок для оплати послуг виставляється 15.07.2012. Всі наступні рахунки для оплати послуг будуть виставлятися компанією SAP щоквартально на початку кожного календарного кварталу (пункт 4.2 Договору №18-ркп/2013);
- рахунок виставляється на початку кожного кварталу і підлягає оплаті партнером не пізніше останнього дня відповідного кварталу (пункт 4.4 Договору №18-ркп/2013)
- у разі несвоєчасного виконання грошових зобов'язань в строки, передбачені Договором №18-ркп/2013, партнеру може нараховуватися пеня, яка підлягає оплаті партнером, у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла на момент прострочення, з простроченої суми за кожний день прострочення (пункт 5.4 Договору №18-ркп/2013);
- датою підписання Договору №61-ркп/2012 вважається найпізніша з дат, проставлених уповноваженими представниками сторін вручну поряд з підписами таких представників (пункт 5.6 Договору №18-ркп/2013).
Договір №18-ркп/2013 підписано сторонами 27.06.2013.
На виконання Договору №18-ркп/2013 позивачем було виставлено рахунки-фактури на загальну суму 4 601 113,42 грн., а саме: від 15.07.2013 №1309200-03-2013с на суму 1 725 417,53 грн.; від 15.10.2013 № 1309200-04-2013с на суму 1 725 417,53 грн.; від 15.01.2014 № 1309200-01-2014с на суму 1 150 278,36 грн.
Разом з тим, відповідно до додатку № 2 до Договору №18-ркп/2013 «Графік надання прав використання та план платежів» ТОВ "ДіСі Інжиніринг" повинно було здійснити платіж до 26.07.2013 на суму 31 371 227,72 грн. Однак, відповідачем було оплачено не всю суму, внаслідок чого у останнього утворився борг у сумі 27 255 492,22 грн.
При цьому, відповідачем було подано ТОВ "Сап Україна" лист від 10.02.2014 № 4, в якому ТОВ "ДіСі Інжиніринг" зазначає, що у зв'язку з тим, що відповідно до договору від 13.08.2013 № 1308000197, укладеного ТОВ "ДіСі Інжиніринг" та ПАТ «Укртрансгаз», термін технічної підтримки програмного забезпечення закінчується у лютому 2014 році, а нову додаткову угоду вказаними сторонами укладено не було, а тому відповідач просить ТОВ "Сап Україна" призупинити підтримку програмного забезпечення з березня 2014 року згідно з Договором №18-ркп/2013 до моменту укладення нової додаткової угоди з ПАТ «Укртрансгаз».
Отже, судом встановлено, що ТОВ "ДіСі Інжиніринг" не здійснило оплату за надані послуги з підтримки програмного забезпечення на загальну суму 4 601 113,42 грн. (1 725 417,53 грн. + 1 725 417,53 грн. + 1 150 278,36 грн.).
Частиною першою статті 901 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Згідно зі статтею 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
За приписами статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
З матеріалів справи вбачається, що сторонами підписано та скріплено печатками юридичних осіб акти приймання-передачі послуг, а саме:
на підставі Договору №61-ркп/2012 - від 28.2014 № 1309200-01-02-2014с на суму 2 549 525,95 грн.; від 31.10.2013 № 6218003986-2013с на суму 1 274 762,98 грн.; від 30.11.2013 № 6218004000-2013с на суму 1 274 762,98 грн.; від 31.12.2013 № 6218004041-2013с на суму 1 274 762,98 грн.; від 31.07.2013 № 6218003831-2013с на суму 1 274 762,98 грн.; від 31.08.2013 № 6218003844-2013с на суму 1 274 762,98 грн.; від 30.09.2013 № 6218003879-2013с на суму 1 274 762,98 грн.; від 31.05.2013 № 6218003704-2013с на суму 1 274 762,98 грн.; від 30.06.2013 № 6218003739-2013с на суму 1 274 762,98 грн.;
на підставі Договору №18-ркп/2013 - від 31.01.2014 № 6218004140-2014с на суму 575 139,18 грн.; від 31.10.2013 № 6218003980-2013с на суму 575 139,18 грн.; від 30.11.2013 № 6218003999-2013с на суму 575 139,18 грн.; від 31.12.2013 № 6218004042-2013с на суму 575 139,18 грн.; від 31.07.2013 № 6218003834-2013с на суму 575 139,18 грн.; від 31.08.2013 № 6218003843-2013с на суму 575 139,18 грн.; від 30.09.2013 № 6218003878-2013с на суму 575 139,18 грн.; від 28.02.2014 № 6218004191-2014с на суму 575 139,18 грн.
Судом встановлено, що акт приймання-передачі послуг від 28.02.2014 № 6218004191-2014с на суму 575 139,18 грн. та рахунки-фактури: від 15.07.2013 № 1309200-03-2013с; від 15.10.2013 № 1309200-04-2013с; від 15.01.2014 № 1309200-01-2014с; від 15.04.2013 № 01/02-2013с; від 15.07.2013 № 01/02-2013с; від 15.10.2013 № 01/02-2013с; від 28.02.2014 № 1309200-01-02-2014с не підписані зі сторони ТОВ "ДіСі Інжиніринг"; однак, ТОВ "Сап Україна" 15.07.2014 було надіслано на адресу відповідача вказані документи для підписання їх ТОВ "ДіСі Інжиніринг".
В матеріалах справи міститься довідка від 15.07.2014 № 141484/0401-1 публічного акціонерного товариства «Сітібанк», якою підтверджено надходження грошових коштів від ТОВ "ДіСі Інжиніринг" на рахунок позивача за період з 01.04.2013 по 15.07.2014, а саме: 13.05.2013 - 3 824 288,93 грн.; від 21.05.2013 - 4 513,72 грн.; 21.05.2013 - 6 582,53 грн.; 21.05.2013 - 11 848,54 грн.; 07.06.2013 - 35 979,55 грн.; 07.06.2013 - 39 675 грн.; 07.06.2013 - 39 675 грн.; 19.08.2013 - 377 956,08 грн. та 06.11.2013 - 4 000 000 грн.
Таким чином, враховуючи викладене, заборгованість ТОВ "ДіСі Інжиніринг" перед ТОВ "Сап Україна" за передані права на використання програмного забезпечення та послуги підтримки за період з травня 2013 року по лютий 2014 року не погашена та становить 45 878 998,38 грн. (14 022 392,74 грн. + 27 255 492,22 грн. + 4 601 113,42 грн.).
15.04.2014 позивачем на адресу відповідача було надіслано претензію від 14.04.2014 № 14-2/04 з вимогою про сплату 44 388 998,54 грн. в якості погашення заборгованості згідно з Договорами №61-ркп/2012 і №18-ркп/2013.
Відповідач зобов'язання з оплати не виконав та грошові кошти позивачу не перерахував.
За таких обставин позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 27 255 492,22 грн. боргу за надання ліцензій за Договором №61-ркп/2012 та 17 133 506,19 грн. боргу за послуги підтримки за Договорами №61-ркп/2012 і №18-ркп/2013 є обґрунтованими і тому підлягають задоволенню з урахуванням заяви ТОВ "Сап Україна" про збільшення розміру позовних вимог.
Крім суми основного боргу, позивач просить стягнути з відповідача 5 220 436,40 грн. втрат від інфляції, 1 180 958,15 грн. 3% річних і 6 031 249,41 грн. пені.
Так, за Договором № 61-ркп/2012 відповідач повинен був здійснити оплату: за рахунком від 15.04.2013 № 01/02-2013с - до 30.06.2013; за рахунком від 15.07.2013 № 01/02-2013с - до 30.09.2013; за рахунком від 15.10.2013 № 01/04-2013с - до 31.12.2013; за рахунком від 28.02.2014 № 1309200-01-02-2014с - до 31.03.2014;
за Договором №18-ркп/2013: за рахунком від 27.06.2013 № 6218003823-2013/01R - до 26.07.2013; за рахунком від 15.07.2013 № 1309200-03-2013с - до 30.09.2013; рахунком від 15.10.2013 № 1309200-04-2013с - до 31.12.2013; рахунком від 15.01.2014 № 1309200-01-2014с- до 31.03.2014.
За приписами статті 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та 3 % річних в порядку статті 625 ЦК України є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.
Судом перевірено розрахунки ТОВ "Сап Україна" 3% річних та втрат від інфляції і встановлено повну відповідність здійснених розрахунків вимогам статті 625 ЦК України, а тому стягненню з ТОВ "ДіСі Інжиніринг" підлягає 3% річних за Договором №61-ркп/2012 у сумі 264 763,24 грн. і за Договором №18-ркп/2013 у сумі 916 194,91 грн. та втрат від інфляції за Договором №61-ркп/2012 у сумі 1 431 510,05 грн. і за Договором №18-ркп/2013 у сумі 3 788 926,35 грн.
Що ж до стягнення пені, то в частині першій статті 546 ЦК України зазначено, що виконання зобов'язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).
Пунктом 5.4 Договору №61-ркп/2012 встановлено, що при несвоєчасному виконанні грошових зобов'язань в строки, передбачених Договором №61-ркп/2012, партнеру може нараховуватися пеня, яка підлягає оплаті партнером, у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України (далі - НБУ), яка діяла на момент прострочення, з простроченої суми за кожний день прострочки.
Разом з тим, пунктом 5.4 Договору №18-ркп/2013 передбачено, що при несвоєчасному виконанні грошових зобов'язань в строки, передбачених Договором №18-ркп/2013, партнеру може нараховуватися пеня, яка підлягає оплаті партнером, у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла на момент прострочення, з простроченої суми за кожний день прострочення.
Відповідно до частини шостої статті 231 Господарського кодексу України штрафні санкції за порушення грошових зобов'язань встановлюються у відсотках, розмір яких визначається обліковою ставкою НБУ, за увесь час користування чужими коштами, якщо інший розмір відсотків не передбачено законом або договором.
Перевіривши здійснені позивачем розрахунки пені, господарський суд міста Києва дійшов висновку, що вони правильні, а тому стягненню з відповідача на користь позивача підлягає 1 403 515,99 грн. за Договором 61-ркп/2012 і 4 627 733,42 грн. за Договором №18-ркп/2013.
За приписами статті 49 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 43, 49, 82 - 85 ГПК України, господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ДіСі Інжиніринг» (03035, м. Київ, вул. Урицького, 1; ідентифікаційний код 38185936) з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання даного рішення суду, на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сап Україна» (місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Димитрова, 5; адреса для листування: 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 5, 5 поверх; ідентифікаційний код 31242924): 27 255 492 (двадцять сім мільйонів двісті п'ятдесят п'ять тисяч чотириста дев'яносто дві) грн. 22 коп. за надання ліцензій за договором від 27.06.2013 № 18-ркп/2013; 17 133 506 (сімнадцять мільйонів сто тридцять три тисячі п'ятсот шість) грн. 19 коп. за послуги підтримки за договором від 01.11.2012 №61-ркп/2012 та договором від 27.06.2013 № 18-ркп/2013; 6 031 249 (шість мільйонів тридцять одну тисячу двісті сорок дев'ять) грн. 41 коп. пені; 5 220 436 (п'ять мільйонів двісті двадцять тисячі чотириста тридцять шість) грн. 40 коп. втрат від інфляції; 1 180 958 (один мільйон сто вісімдесят тисяч дев'ятсот п'ятдесят вісім) грн. 15 коп. 3 % річних та 73 080 (сімдесят три тисячі вісімдесят) грн. 25 коп. судового збору.
Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 26.09.2014.
Суддя О. Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2014 |
Оприлюднено | 03.10.2014 |
Номер документу | 40679605 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні