Постанова
від 23.09.2014 по справі 826/8997/14
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 826/8997/14 Головуючий у 1-й інстанції: Погрібніченко І.М.

Суддя-доповідач: Межевич М.В.

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 вересня 2014 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Межевича М.В., суддів Земляної Г.В. та Беспалова О.О., за участю секретаря судового засідання Міщенко Ю.М., представника відповідача Шмігеля Т.В., розглянувши у відкритому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТОР ПРЕСТИЖ» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.2014 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТОР ПРЕСТИЖ» до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

До суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «АСТОР ПРЕСТИЖ» з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про:

- визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві з проведення заходів зустрічної звірки, за результатами яких складено Акт № 1102/26-55-22-08/38979733 від 08.04.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (податковий номер 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 p.»;

- визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» в електронній автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів на підставі Акту № 1102/26-55-22-08/38979733 від 08.04.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (податковий номер 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 p.»;

- зобов'язання Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту «Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту № 1102/26-55-22-08/38979733 від 08.04.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (податковий номер 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 p.».

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.2014 року у позові відмовлено.

Позивач в апеляційній скарзі просить скасувати вказану постанову, оскільки вважає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві здійснено заходи щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ», за результатами якої складено акт від 08 квітня 2014 року № 1102/26-55-22-08/38979733 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (код за ЄДРПОУ 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 року по 28.02.2014 року».

Вказаною звіркою встановлено порушення ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ»: п.187.1 ст.187, п.198.1 ст.198, п.198.2, 198.3 та п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VI (із змінами та доповненнями), що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період з 01.01.2014 року по 28.02.2014 року на суму 108 017 618, 00 грн. та завищення податкового кредиту з податку на додану вартість за вказаний період на суму 108 017 618, 00 грн.

Позивач, вважаючи свої права порушеними, звернувся до суду.

Суд першої інстанції відмовив у задоволенні позову.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на таке.

Підпунктом 16.1.5 пункту 16.1. статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.

Контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначає Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 27.12.2010 року № 1232 (далі - Порядок).

Зокрема, відповідно до Порядку зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Облік запитів на проведення зустрічних звірок у суб'єктів господарювання здійснюється органами державної податкової служби (як ініціаторами, так і виконавцями).

У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що наведеними положеннями передбачено обов'язок перед проведенням зустрічної звірки (у разі відсутності відповідних документів у податкового органу (виконавця)) направлення запиту до суб'єкта господарювання.

Згідно з матеріалами справи, такий запит складений відповідачем 08.04.2014 року (а.с.236-237, том 5). Жодних доказів про отримання позивачем такого запиту у справі немає.

Разом з тим, Акт про неможливість проведення зустрічної звірки датований теж датою 08.04.2014 року.

Суд першої інстанції у своєму рішенні, посилається на норму Порядку, яка передбачає право податкового органу провести зустрічну звірку самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Суд апеляційної інстанції частково погоджується з цим, проте зазначає, що необхідних документів для проведення звірки щодо взаємовідносин з ТОВ «Антей Груп ЛТД» податковий орган не мав. Про цей факт свідчить зміст акту, з якого вбачається, що звірку відповідач проводив лише на основі податкової звітності та баз даних.

Що стосується встановлення податковим органом відсутності суб'єкта господарювання за своєю податковою адресою, то в цій частині суд апеляційної інстанції погоджується з висновком податкового органу. Проте, даний факт не є беззаперечним доказом вчинення порушення позивача щодо неправомірного формування податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ «Антей Груп ЛТД».

Разом з тим, слід зауважити, що у акті про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання лише засвідчується факт неможливості її проведення без встановлення висновків стосовно документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків, що виключає можливість перевіряючого органу робити висновки щодо реальності (нереальності) вчинення господарських операцій платником податків.

З огляду на наведене, суд апеляційної інстанції вважає позовні вимоги в частині визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві з проведення заходів зустрічної звірки, за результатами яких складено Акт № 1102/26-55-22-08/38979733 від 08.04.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (податковий номер 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 p.» такими, що підлягають задоволенню.

Разом з тим, що стосується вимог про визнання протиправними дій податкового органу щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту, а також вилучення з з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту «Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту № 1102/26-55-22-08/38979733 від 08.04.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (податковий номер 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 p.», суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, представник відповідача підтвердив, що податковим органом були здійснені коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту в автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі позивача та його контрагентів.

З огляду на цю обставину, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги в частині визнання протиправними дій податкового органу щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту, а також вилучення з з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту «Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З огляду на встановлені обставини, суд апеляційної інстанції вважає, що постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.2014 року підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст. 160,195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АСТОР ПРЕСТИЖ» задовольнити.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.07.2014 року скасувати.

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві з проведення заходів зустрічної звірки, за результатами яких складено Акт № 1102/26-55-22-08/38979733 від 08.04.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (податковий номер 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 p.».

Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» в електронній автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту (Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів на підставі Акту № 1102/26-55-22-08/38979733 від 08.04.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (податковий номер 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 p.».

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві вилучити з діючих електронних автоматизованих систем співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту «Податковий блок аналітична система співставлення податкового кредиту та податкових зобов'язань) в розрізі контрагентів інформацію, внесену на підставі Акту № 1102/26-55-22-08/38979733 від 08.04.2014 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «АСТОР ПРЕСТИЖ» (податковий номер 38979733) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 p.».

Постанова може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя М.В. Межевич

Суддя Г.В. Земляна

Суддя О.О. Беспалов

Повний текст постанови виготовлений 24.09.2014 року.

Головуючий суддя Межевич М.В.

Судді: Земляна Г.В.

Беспалов О.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2014
Оприлюднено03.10.2014
Номер документу40681867
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/8997/14

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Постанова від 23.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Ухвала від 03.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 31.07.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 27.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні