ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 вересня 2014 року Справа № 813/6076/14
11 год. 37 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя КравцівО.Р.,
секретар судового засідання Небесна М.В.,
від позивача Звір Р.П.,
від відповідача не прибув,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Жовківському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області про надання дозволу на погашення податкового боргу Приватного підприємства «Агал» за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
Суть справи.
До Львівського окружного адміністративного суду звернулася Державна податкова інспекція у Жовківському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області (далі - позивач, ДПІ у Жовківському районі) з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Агал» (далі - відповідач, ПП «Агал»), в якому з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 26.09.2014 року /а.с.27/, просить надати дозвіл позивачу на погашення податкового боргу відповідача в розмірі 17094,49 грн. за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі.
Вимоги обґрунтовані тим, що у відповідача наявний податковий борг в сумі 17094,49 грн., який самостійно ним не сплачено, а вжиті позивачем заходи по його погашенню не дали результатів. З врахуванням того, що податковий борг все ж залишається непогашеним, позивач звернувся з адміністративним позовом до суду.
Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним в позовній заяві з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просив позов задовольнити.
Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце судового розгляду вважається повідомлений належним чином /а.с.25/, заперечень на позов, клопотань про відкладення розгляду справи чи іншого змісту не подавав.
У судовому засіданні 26.09.2014 року, на яке відповідач не з'явився, суд прийняв до уваги думку представника позивача щодо можливості почати судовий розгляд за даною явкою, а також зважив на дозволені законом строки розгляду справи, ухвалив на підставі ст. ст. 71, 128 Кодексу адміністративного судочинства України розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі відповідача.
Суд заслухав пояснення представника позивача, з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги і заперечення та ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі, та -
в с т а н о в и в :
ПП «Агал» зареєстроване юридичною особою 04.10.2005 року з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 33775547 /а.с.28-29/.
Згідно з довідкою № 8122/25-00 від 27.08.2014 року за відповідачем рахується податковий борг в розмірі 22088,16 грн. (в т.ч. фінансова санкція 170,00 грн., пеня 3013,63 грн.) /а.с.9/
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів згідно з ч. 2 цієї ж статті можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Юрисдикція адміністративних судів відповідно до ч. 1 ст. 17 КАС України поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Згідно з п. 1.1. ст. 1 Податкового кодексу України (далі - ПК України), відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Органом стягнення відповідно до п. 14.1.137 ст. 14 ПК України є державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.п. 20.1.19 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Платниками податків згідно з п. 15.1 ст. 15 ПК України визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок зі сплати податків та зборів.
Відповідно до п. 14.1.175 статті 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Контролюючий орган відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 ПК України).
Вищевказана заборгованість відповідача становить 17094,49 грн., в т.ч. за основним платежем 13910,49 грн. фінансова санкція 170,00 грн. та пеня 3013,63 грн. Крім того, позивачем до матеріалів справи долучено копію податкової декларації з податку на додану вартість та зворотний бік облікової картки платника податку за платежами податок на додану вартість та податок на прибуток приватних підприємств /а.с.11-12, 15, 16/.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 30.10.2012 року у справі № 2а-8950/12/1370, що набрала законної сили, задоволено позов ДПІ у Жовківському районі Львівської області ДПС та стягнути з рахунків Приватного підприємства « Агал» податковий борг в сумі 5681,96 грн. /а.с.4-5/.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків згідно з п. 87.2 ст. 87 ПК України є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 88.1 ст. 88 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення (п. 88.2 ст. 88 ПК України).
Згідно з п. 89.3 ст. 89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акту опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Судом з матеріалів справи встановлено, що податковим керуючим 18.06.2014 року складено акт опису майна у податкову заставу на суму 10494,00 грн. /а.с.7/ Факт обтяження майна відповідача податковою заставою підтверджується витягом про реєстрацію в державному реєстрі обтяжень рухомого майна /а.с.8/.
Порядок продажу майна, що перебуває у податковій заставі, визначено ст. 95 ПК України.
Закріплений у ч. 1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
За правилами встановленими ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до абз. 2, 3 п. 95.3. ст. 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Крім того, судом встановлено, що інкасове доручення (розпорядження) № 17 від 11.01.13 року про стягнення коштів з відповідача повернуті позивачеві без виконання у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках ПП «Агал». Відтак, податковий борг відповідача може бути погашено за рахунок коштів отриманих від продажу такого майна, що перебуває у податковій заставі.
Оскільки податковий борг в сумі 17094,49 грн. відповідачем самостійно не сплачено, докази сплати відповідачем боргу в матеріалах справи відсутні, вжиті податковим органом заходи погашення податкового боргу не дали позитивних результатів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати у цій справі не підлягають стягненню зі сторін.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 17-20, 50, 69-72, 86, 94, 138, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Надати Державній податковій інспекції у Жовківському районі Головного управління Міндоходів у Львівській області (Львівська область, м. Жовква, вул. Св. Трійці, 10; код ЄДРПОУ 38718593) дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків приватного підприємства «Агал» (Львівська область, Жовківський район, с. Туринка, вул. Б. Хмельницького, буд. 44; код ЄДРПОУ 33775547), що перебуває у податковій заставі.
3. Судові витрати зі сторін не стягувати.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Повний текст постанови складено та підписано о 14.40 год. 01.10.2014 року.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2014 |
Оприлюднено | 06.10.2014 |
Номер документу | 40717243 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні