Постанова
від 17.09.2014 по справі 820/11185/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2014 р. Справа № 820/11185/14 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Жигилія С.П.

Суддів: Дюкарєвої С.В. , Перцової Т.С.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління Держземагенства в м. Харкові на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.2014р. по справі № 820/11185/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Керам Деко"

до Управління Держземагенства в м. Харкові третя особи ВАТ" Харківський домобудівельний комбінат №1"

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,- ,

ВСТАНОВИЛА:

Товариства з обмеженою відповідальністю "Керам Деко" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Керам Деко") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Держземагенства в м. Харкові (далі по тексту - відповідач), третя особа - Відкрите акціонерне товариство "Харківський домобудівельний комбінат № 1" (далі по тексту - ВАТ "ХДБК № 1"), в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Управління Держземагенства у м. Харкові щодо відмови йому у видачі довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в;

- зобов'язати Управління Держземагенства у м. Харкові повторно розглянути питання про підготовку та видачу ТОВ "Керам Деко" довідки з державно статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовно площею 1,2162 га для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі за адресою :м.Харків, вул.Плиткова, 12в.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.2014р. по справі №820/11185/14 адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправними дії Управління Держземагенства у м. Харкові щодо відмови ТОВ "Керам Деко" у видачі довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в.

Зобов'язано управління Держземагенства у м. Харкові надати ТОВ "Керам Деко" довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в.

Стягнуто з Державного бюджету України (УДКСУ в Червонозаводському районі м. Харкова, код: 37999628, р/р 31217206784011, МФО 851011) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Керам Деко" (юридична адреса: 61106, м. Харків, вул. Плиткова, 12-в, код ЄДРПОУ: 32565665) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 73,08 (сімдесят три) грн. 08 коп.

Відповідач, Управління Держземагенства у м. Харкові, не погодившись із вказаною постановою, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального права, просив суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.2014р. по справі №820/11185/14; прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову ТОВ "Керам Деко" відмовити у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги, вказуючи на доводи, викладені в останній, зазначає про правомірність дій Управління Держземагенства у м. Харкові щодо відмови позивачу у видачі довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в.

Враховуючи неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.

Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Керам Деко" є власником виробничих приміщень площею 3747,40 кв. м., розташованих за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в, що підтверджується договором купівлі-продажу 29.04.2009 року, посвідченого приватним нотаріусом ХМНО ОСОБА_1, р. № 417 (а.с.12), а також витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 03.03.2010 р. (а.с.13)

Як вбачається з матеріалів справи, після набуття права власності на зазначений об'єкт нерухомості позивач звертався до Управління земельних відносин виконкому Харківської міської ради з проханням погодити акт визначення меж та площі земельної ділянки, на якій знаходиться даний об'єкт, у відповідь на що останнім було погоджено надану документацію та акт визначення меж та площі цієї земельної ділянки, про що свідчить повідомлення від 01.02.2012 року №897/084/-12 (а.с.14).

Рішенням 21 сесії 6 скликання Харківської міської ради від 19.12.2012 р. №961/12 ТОВ "Керам Деко" було надано дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в, площею орієнтовно 1,2162 га, на виконання даного рішення позивачем було замовлено розробку проекту землевідведення (а.с.6).

24.04.2013 року позивач надіслав до Начальника управління Держземагенства у м. Харкові письмове звернення, в якому просив надати інформацію про власника чи користувача вищезазначеної земельної ділянки (а.с.18)

Листом від 12.05.2013 р. позивача було повідомлено про розгляд заяви від 24.04.2013 року, в якій фактично не міститься інформація щодо результатів розгляду заяви позивача від 24.04.2013 року. (а.с. 8).

Не погоджуючись із вказаною відмовою відповідача у видачі довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в, позивач звернувся до суду з вимогою про визнання такої відмови протиправною та зобов'язання Управління Держземагенства у м. Харкові надати йому таку довідку.

Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що дії відповідача щодо відмови позивачеві у підготовці та видачі довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) вчинені з порушенням основних принципів адміністративної процедури та прав і інтересів юридичної особи, а отже є протиправними.

Колегія суддів частково погоджується з висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Згідно з абз. 7 ч. 3 ст. 50 Закон України "Про землеустрій", проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, зокрема, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Згідно із пунктом 3 Переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів на безоплатній основі, затвердженого постановою КМУ від 01.08. 2011 року № 835, надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) належить до адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів на безоплатній основі.

Приписами Закону України "Про адміністративні послуги", передбачено, що адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб'єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків такої особи відповідно до закону.

Відповідно до частини 2 та частини 3 статті 3 Закону України "Про адміністративні послуги", надання адміністративних послуг здійснюється відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених законами, які регулюють суспільні відносини у відповідних сферах. Вимоги цього Закону поширюються на надання суб'єктом надання адміністративних послуг витягів та виписок з реєстрів, свідоцтв, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб'єкту звернення, а також об'єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.

В свою чергу, виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги (ч. 1 ст. 5 Закону України "Про адміністративні послуги").

Положеннями частини 1 та частини 2 статті 8 Закону України "Про адміністративні послуги" визначено, що суб'єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб'єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується. Інформаційна картка адміністративної послуги містить інформацію про перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби - інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги.

Постановою КМУ № 1051 від 17.10.2012 року затверджено порядок ведення Державного земельного кадастру.

Наказом Держземагенства України №133 від 29.03.2013 року (далі - Наказ) затверджено Примірні Інформаційні та Технологічні картки адміністративних послуг, які надаються територіальними органами Держземагентства України.

Відповідно до п. 8 Примірної інформаційної картки адміністративних послуг, підставою для одержання адміністративної послуги є заява підприємств, установ, організацій та громадян про надання адміністративної послуги, запит органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування про надання адміністративної послуги.

Пунктом 9 Примірної інформаційної картки адміністративних послуг, передбачено вичерпний перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, а також вимоги до них: заява про надання послуги в довільній формі, в якій обов'язково вказується площа, місцезнаходження, цільове призначення земельної ділянки (земельних ділянок), а також зазначається мета отримання таких відомостей.

Колегія суддів вказує на те, що на стадії розробки проекту землеустрою з відведення позивачу земельної ділянки складається довідка з державної статистичної звітності про наявність земель та розподілу їх по власникам земель, землекористувачам, угіддям за даними форми 6-зем, яка видається в межах надання територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів адміністративних послуг.

Як встановлено судом першої інстанції, 24.04.2013 року позивач надіслав до Начальника управління Держземагенства у м. Харкові письмове звернення, в якому просив надати інформацію про власника чи користувача вищезазначеної земельної ділянки (а.с.18).

Листом від 12.05.13 р. позивача було повідомлено про розгляд заяви від 24.04.2013 року.

При цьому колегія суддів звертає увагу, що у вказаному листі не міститься інформація щодо результатів розгляду відповідачем заяви ТОВ "Керам Деко" від 24.04.2013 року. (а.с. 8).

Таким чином, колегія суддів вказує на те, що висновки суду першої інстанції про вирішення питання Управлінням Держземагенства у м.Харкові щодо видачі довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га для експлуатації та обслуговування нежитлової будівлі за адресою: м.Харків, вул.Плиткова, 12-в, є передчасними.

Так, колегія суддів вказує на те, що суд першої інстанції вийшов за межі позовних вимог та зобов'язав управління Держземагенства у м. Харкові надати ТОВ "Керам Деко" довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в.

Відповідно до ч.2 ст.11 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог у разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Разом з тим, колегія суддів зауважує, що обраний судом першої інстанції спосіб захисту (відновлення) порушеного права шляхом зобов'язання відповідача надати ТОВ "Керам Деко" довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в не є належним способом судового захисту такого права у спірних правовідносинах.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Колегія суддів зазначає, що прийняття рішення щодо надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) законодавцем віднесено до компетенції органів Держземагентства.

Адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями, визначеними статтею 2 КАС України.

Завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади не допускає надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішень.

Виходячи зі змісту положень КАС України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.

Отже, зобов`язання відповідача надати ТОВ "Керам Деко" довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в є формою втручання в дискреційні повноваження суб'єкта владних повноважень та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, що є неприпустимим.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцію та законами України.

Колегія суддів звертає увагу на те, що в листі від 12.05.13 р. Управлінням Держземагенства в м. Харкові не було розглянуто питання щодо видачі ТОВ "Керам Деко" запитуваної позивачем довідки, у зв`язку з чим, належним способом захисту порушеного права позивача є зобов'язання Управління Держземагенства в м. Харкові повторно розглянути питання про підготовку та видачу ТОВ "Керам Деко" довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в

Відповідно до п. 1, п. 4 ч. 1 ст. 202 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є: неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи та порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Згідно з ч. 2 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.

Враховуючи зазначене, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції через порушення ним норм матеріального та процесуального права, які призвели до ухвалення неправильного рішення, підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог в частині зобов'язання Управління Держземагенства в м. Харкові повторно розглянути питання про підготовку та видачу ТОВ "Керам Деко" довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в

Керуючись ст.ст. 99, 100, 160, 167, 195, 197, 198, 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Управління Держземагенства в м. Харкові - задовольнити частково.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.2014р. по справі №820/11185/14 скасувати.

Прийняти нову постанову, якою позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Керам Деко" до Управління Держземагенства в м. Харкові, третя особа ВАТ" Харківський домобудівельний комбінат №1" про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Зобов'язати Управління Держземагенства в м. Харкові повторно розглянути питання про підготовку та видачу ТОВ "Керам Деко" довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), орієнтовною площею 1,2162 га за адресою: м. Харків, вул. Плиткова, 12-в

В задоволенні іншої частини позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Керам Деко" - відмовити.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили..

Головуючий суддя Жигилій С.П. Судді Дюкарєва С.В. Перцова Т.С.

Дата ухвалення рішення17.09.2014
Оприлюднено06.10.2014
Номер документу40717971
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11185/14

Ухвала від 24.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Самойлова В.В.

Постанова від 17.09.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 03.07.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Самойлова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні