Постанова
від 23.09.2014 по справі 824/2714/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

Іменем України

23 вересня 2014 р. м. Чернівці Справа № 824/2714/14-а

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Огородника А.П. при секретарі судового засідання Граматовичу М.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Південо-Західному регіоні"

до Оршовецького загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів

про стягнення санкцій у розмірі 2550 грн

за участю:

представника позивача Темчука В.І.,

представника відповідача Загороднюка О.Ю,-

ВСТАНОВИВ :

Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго", від імені якого діє Відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Західному регіоні", звернулося до суду із позовом до Оршовецького загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів про стягнення штрафних санкцій у розмірі 2552,00 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідачем порушено норми законодавства про електроенергетику, а саме не виконано обов'язковий до виконання припис № 06/40-42-24-ПР від 21.11.2013 року, у зв'язку з чим відносно нього винесено постанову про накладення штрафу № 06/40-42-3-ПШ від 07.03.2014 року у розмірі 2550,00 грн. Оскільки відповідач суму штрафу до державного бюджету не сплатив, позивач звернувся до суду для стягнення штрафу в судовому порядку.

Відповідач 22.09.2014 року подав суду заперечення на адміністративний позов, в якому вказував , що оскільки більшість пунктів припису від 21.11.2013 року не можливо було виконати із за погодних умов, оскільки був зимовий період, також у Оршовецького загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів відсутній по штатному розпису кваліфікований працівник, який мав відповідати за дану ділянку роботи. Крім того відповідач зазначив, що на даний час всі пункти припису виконанні.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав заявлені вимоги з підстав, викладених у адміністративному позові та просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив у його задоволенні відмовити та надав пояснення аналогічні викладеним у запереченні проти позову.

Розглянувши позовну заяву, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, оцінивши їх в сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Державний нагляд в електроенергетиці, відповідно до ст. 9 Закону України № 575/97-ВР від 16.10.1997 р. та п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 р. № 929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 р. № 665) здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Міненерговугілля в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням, та діє у складі державного підприємства, що здійснює централізоване диспетчерське управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів. Зазначеним підприємством є Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - ДП "НЕК "Укренерго"), яке є юридичною особою, що підтверджується його статутом, затвердженим Міністерством палива та енергетики України від 20.07.00 № 278.

Згідно статуту ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" останнє створено відповідно до Закону України "Про електроенергетику", засновано на державній формі власності та підпорядковується Міненерговугіллю. Одним з основних напрямків діяльності підприємства є здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії відповідно до Закону України "Про електроенергетику" та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.1996р.

Відповідно до наказу ДП "НЕК "Укренерго" від 20.02.06 № 63 створено відокремлений підрозділ "Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні "ДП НЕК" "Укренерго". Відповідно до пп. 4.1.11, п. 4.1 розділу 4 зазначеного положення, Держенергонагляд в Південно-Західному регіоні має право здійснювати позовну роботу, спрямовану на виконання покладених на нього функцій, брати участь у веденні в господарських, адміністративних, місцевих судах та інших судових органах справ з питань діяльності Держнагляду у Південно-Західному регіоні та користуватися правами, наданими законом позивачу, відповідачу або третій стороні, представляти інтереси регіональної інспекції Держенергонагляду в Південно-Західному регіоні та відповідних структурних підрозділів, в тому числі. Державної інспекції за режимами споживання електричної та теплової енергії в Чернівецькій області Держенергонагляду в Південно-Західному регіоні.

Таким чином, органом, уповноваженим здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах з енергонагляду, є ДП "НЕК "Укренерго" та його відокремлений підрозділ "Держенергонагляд в Південно-Західному регіоні".

Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Чернівецькій області являється структурним підрозділом Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд" у Південно-Західному регіоні державного підприємства „Національна енергетична компанія "Укренерго" та юридичною особою не являється.

Згідно зі ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів; застосовувати у встановленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.

Як вбачається з матеріалів справи, уповноваженою особою позивача 21.11.2013 року в присутності директора Оршовецького загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів ОСОБА_3 був проведений плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах, про що було складено акт №06/40-42-51-А.

На підставі статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 9 Закону України "Про електроенергетику", статті 14 Закону України "Про теплопостачання" та акта від 11.09.2013р. № 06/40-52-15-А Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Чернівецькій області винесено припис №06/40-42-24-ПР від 21.11.2013 року, який цього ж дня було вручено директору Оршовецького загальноосвітнього закладу І-ІІІ ступенів ОСОБА_3.

Граничний термін виконання зазначеного розпорядчого документу був встановлений до 14.02.2014 р.

Однак, в зазнаний термін припис №06/40-42-24-ПР від 21.11.2013 року виконаний не був. Крім того, у судовому засіданні встановлено та не заперечувалось представником відповідача, що відповідач не скористався правом передбаченим п. 9.5 Інструкції, а саме: не звернувся не пізніше ніж за 10 днів до закінчення встановленого строку виконання відповідного заходу звертається у довільній формі до відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду з метою отримання письмового дозволу на продовження строків виконання Припису.

25.02.2014 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду Діденко Галиною Іванівною здійснено перевірку виконання припису від 21.11.2013р. №06/40-42-24-ПР, про що складено акт перевірки (протокол) №06-40-42-3-АП від 25.02.2014 року.

Відповідно до п.10.5 Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів, на момент закінчення терміну виконання припису, він повинен бути виконаний в повному обсязі.

На підставі акта перевірки (протокол) №06-40-42-3-АП від 25.02.2014 року та у відповідності до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" винесено Постанову №06/40-42-3-ПШ від 07.03.2014р. про накладення штрафу в розмірі 2550,00 грн. на Оршовецький загальноосвітній заклад І-ІІІ ступенів за порушення законодавства про електроенергетику, а саме за ухилення виконання Припису від 21.11.2013р. №06/40-42-24-ПР.

Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про електроенергетику державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарської діяльності визначений Постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику".

Згідно з п. 10 зазначеної Постанови № 1312 Кабінету Міністрів України суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.

Як вбачається з матеріалів справи, Постанову №06/40-42-3-ПШ від 07.03.2014 р. про накладення штрафу отримано відповідачем, що підтверджується повідомлення про вручення поштового відправлення.

На момент розгляду справи штраф відповідачем не сплачений.

Згідно із пунктом 4 частини третьої статті 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку що адміністративний позов підлягає задоволенню відповідно до чинного законодавства та в межах заявлених вимог в сумі 2550,00 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Оршовецького загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів (59321, вул. Незалежності,11 с. Оршівці, Кіцманський район, Чернівецька область, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 21443316) штрафні санкції в розмірі 2550 грн. до Державного бюджету України.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Відповідно до частини першої статті 185 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених КАС України.

Відповідно до статті 186 КАС України Апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

(Постанова у повному обсязі складена 29 вересня 2014 року. , 28 вересня 2014 року - вихідний день).

Суддя Огородник А.П.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2014
Оприлюднено06.10.2014
Номер документу40719305
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/2714/14-а

Постанова від 23.09.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Огородник Анатолій Петрович

Ухвала від 03.09.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Огородник Анатолій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні