КІРОВОГРАДСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м
.Кіровоград, вул. К. Маркса, 40
тел./факс: 24-06-22, E-mail: inbox@adm.kr.court.gov.ua
Справа № 2-а-779/09/1170
Категорія статобліку 6.6.4
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
22
травня 2009 року м. Кіровоград
Кіровоградський окружний
адміністративний суд
в складі головуючого: судді
Ком'якович Г.М.
при секретарі: Господарікову М.О.
за участю представників:
позивача - клопотання про розгляд справи без участі
представника
відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому
судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Долинської міжрайонної державної податкової
інспекції, вул. Ілліча, 41, смт. Петрове,
Кіровоградська область, 28300
до відповідача : товариства з обмеженою відповідальністю «
Петрівський агроторговий дім», вул.
Літвінова, 19 б, смт. Петрове, Петрівський район, Кіровоградська область, 28300
про стягнення суми податкового боргу, суд -
ВСТАНОВИВ:
Долинська міжрайонна державна
податкова інспекція
звернулась до суду з адміністративним позовом
до товариства з обмеженою відповідальністю «Петрівський агроторговий дім» про
стягнення податкового боргу в сумі 1737, 20 грн..
Позовні вимоги обґрунтовано
тим, що відповідач є боржником перед бюджетом. Сума заборгованості по платежам
складає 1737 грн.20 коп. (податковий борг по фіксованому сільськогосподарському
податку до місцевого бюджету)
У зв'язку з відсутністю
фінансування Кіровоградського окружного адміністративного суду на відправлення
поштової кореспонденції, судовий виклик
осіб, які беруть участь у справі,
здійснюється у відповідності до
ст. 38 КАС України телефонним засобом
зв'язку.
В судове засідання
представник позивача, належним чином повідомлений про час, дату і місце
судового розгляду не прибув. Водночас надав письмове клопотання про розгляд
справи без участі представника та позовні вимоги підтримав в повному обсязі (
вх. № 13524/12.05.2009 р.)
Відповідач заперечень на
позовну заяву, витребувані судом докази та уповноваженого представника у судове
засідання не направив. Про час, дату і місце розгляду справи був повідомлений
належним чином телефонограмою від 01.04.2009 року та повісткою суду на 22 травня 2009 року, що підтверджується реєстром вихідної
кореспонденції суду.
Суд вважає, що відповідач
належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду судової справи,
отже суд здійснив всіх заходів для реалізації відповідачем права судового
захисту своїх прав та інтересів.
Таким чином, суд вважає за
можливе розглянути справу без участі представника відповідача відповідно до
положень ст. 128 КАС України
Дослідивши надані докази та матеріали справи, суд дійшов
висновку, що даний позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Податковий борг по
фіксованому сільськогосподарському податку до місцевого бюджету утворився у результаті наступного.
29.02.2008 р. ТОВ
«Петрівський агроторговий дім» подало до Долинської МДПІ податковий розрахунок фіксованого
сільськогосподарського податку до місцевого бюджету за 2008 рік, відповідно до
якого відповідачу було нараховано податковий борг в сумі 1737 грн.20 коп.
Згідно з вимогами ст.6 Закону
України № 2181-III Долинською МДПІ на адресу відповідача були виставлені перша
і друга податкові вимоги, але податковий борг сплачений не був ( а.с. - 9 -
10).
Відповідно до ст.2 Закону
України "Про державну податкову службу в Україні" Долинська МДПІ
уповноважена здійснювати контроль за додержанням податкового
законодавства.
Згідно зі статтею 4 Закону
України “Про систему оподаткування”, платниками
податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких
відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.
Відповідно до свідоцтва № 320
про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи
виданого Петрівською РДА ТОВ
«Петрівський агроторговий дім» має статус
юридичної особи та йому присвоєно ідентифікаційний код суб'єкта
підприємницької діяльності в ЄДРПОУ 31846521.
Враховуючи вищевикладене,
відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України “Про
систему оподаткування”.
Відповідно до п. 1 ст. 11
Закону України “Про державну податкову службу в Україні” органи державної
податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених
законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на
підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних
з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно
від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки
своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів
(обов'язкових платежів).
Відповідно до податкового
розрахунку по фіксованому сільськогосподарському податку, наданого ТОВ «Петрівський агроторговий дім» до
Долинської МДПІ за 2008р. за вх. № 950 від 31.01.2008р., встановлено, що
основна заборгованість перед бюджетом по фіксованому сільськогосподарському
податку за період за 2008 рік становить 1737,20 грн., внаслідок несплати
відповідачем у передбачені чинним законодавством строки визначеного розміру
податку.
У порядку ст. 71 КАС України
відповідачем не надано доказів того, що податкові вимоги прийняті з порушенням вимог діючого
законодавства.
Враховуючи вищенаведене ТОВ
«Петрівський агроторговий дім» є боржником перед бюджетом, заборгованість
станом на час розгляду справи складає 1737,20 грн.
Згідно статті 2 Закону
України “Про державну податкову службу в Україні” одним із завдань органів
податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового
законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.
Пунктом 11 статті 11 Закону
України “Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що органи
державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків
фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів
суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами
України.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст.
10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” державні податкові
інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні
та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до
підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і
стягнення в дохід держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших
випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про
стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами.
Механізм справляння
фіксованого сільськогосподарського податку, що сплачується
сільськогосподарськими товаровиробниками у грошовій формі визначається Законом
України «Про фіксований сільськогосподарський податок» N 320-XIV від
17.12.1998р.(далі - Закон № 320).
Відповідно до ст.1 Закону №
320 фіксований сільськогосподарський податок - це податок, який не змінюється
протягом визначеного цим Законом терміну і справляється з одиниці земельної
площі.
Фіксований
сільськогосподарський податок сплачується в рахунок таких податків і зборів
(обов'язкових платежів): податку на прибуток підприємств; плати (податку) за
землю; комунального податку; збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за
рахунок державного бюджету; плати за придбання торгового патенту на здійснення
торговельної діяльності; збору за спеціальне водокористування. Інші податки та
збори (обов'язкові платежі), визначені Законом України "Про систему
оподаткування", сплачуються сільськогосподарськими товаровиробниками в
порядку і розмірах, визначених законодавчими актами України.
Відповідно до ст. 5 Закону N
320 платники податку визначають суму фіксованого сільськогосподарського податку
на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають
розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника
податку до 1 лютого поточного року.
Сплата податку проводиться
щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем
базового звітного (податкового) місяця, у розмірі третини суми податку,
визначеної на кожний квартал від річної суми податку, у таких розмірах:
у I кварталі - 10 відсотків;
у II кварталі - 10 відсотків;
у III кварталі - 50
відсотків;
у IV кварталі - 30 відсотків.
Відповідно до ст.6 Закону N
320 платники податку перераховують у визначений строк загальну суму коштів на
відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки.
Відповідно до ст.7 Закону N
320 органи державної податкової служби у районах ведуть облік нарахування і
сплати сум фіксованого сільськогосподарського податку за формою і в порядку,
затвердженими Державною податковою адміністрацією України. Контроль за
своєчасним і повним надходженням сум фіксованого сільськогосподарського податку
здійснюють органи державної податкової служби.
Правила обчислення
фіксованого сільськогосподарського податку і складання податкового розрахунку
фіксованого сільськогосподарського податку визначаються Порядком розрахунку
фіксованого сільськогосподарського податку та складання податкового розрахунку,
затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від
27.04.99 N 230 (зареєстрований в
Міністерстві юстиції України 6 травня 1999 р. за N 289/3582) (далі - Порядок).
Цей
Порядок розроблений відповідно до Законів України "Про фіксований
сільськогосподарський податок" і "Про порядок погашення зобов'язань
платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та
Положення про порядок справляння та обліку фіксованого сільськогосподарського
податку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 1999
року N 658.
Відповідно до п.10 Порядку
записи про сплату фіксованого сільськогосподарського податку провадяться
органами державної податкової служби в картку особового рахунку платника на
підставі виписок та реєстрів, що передаються відділеннями Державного
казначейства у районах за місцем розташування земельної ділянки до органів
державної податкової служби за місцем розташування земельної ділянки.
Статтею 8 Закону N 320 встановлена відповідальність за сплату
фіксованого сільськогосподарського податку, а саме платники податку несуть
відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків
та сплати сум фіксованого сільськогосподарського податку згідно із
законодавчими актами України.
Відповідно до п. 1.3 ст. 1
Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед
бюджетами і державними цільовими фондами” № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (далі -
Закон № 2181) податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з
урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником
податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене
у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового
зобов'язання.
Пунктом 5.1. ст. 5 Закону №
2181 передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником
податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої
податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене
платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Відповідно до п. 17.1. ст. 17
Закону України 2181 штрафні санкції за порушення податкового законодавства
накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім
штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються
окремим законодавством.
Відповідно до п. 17.1.7. у
разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання
протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку
зобов'язаний сплатити штраф в установлених розмірах.
В разі несвоєчасної сплати
штрафних санкцій, що нараховані ДПІ відповідно до п. 16.1.1 ст. 16 Закону
України № 2181 нараховується пеня.
Відповідно пп. 16.4.1 п. 16.4
ст.16 Закону України № 2181 пеня нараховується на суму податкового боргу із
розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України,
діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його погашення,
залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний
день прострочення у його сплаті.
Отже позивачем правомірно
застосовано до відповідача штрафні санкції у сумі 1737,20 грн. за несплату заборгованості по фіксованому
сільськогосподарському податку.
Згідно з п.п. 3.1.1 п. 3.1
ст. 3 Закону України № 2181, активи платника податків можуть бути примусово
стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
В силу ч. 2 ст. 124
Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що
виникають у державі.
У справах, в яких позивачем є
суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові
витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються (ч.4 ст. 94 КАС
України).
Відповідно до ч.1
статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при
вирішенні справи керується принципом
законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого
самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України.
Відповідно до ст. ст. 11, 71
Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги
та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім
переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та
об'єктивному дослідженні.
За
таких обставин суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним
обставинам та матеріалам справи, підтверджені належними та допустимими доказами
та підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись статтями ст.ст. 86, 159-163,
167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ
1.
Позов Долинської міжрайонної державної податкової інспекції
до товариства з обмеженою
відповідальністю « Петрівський агроторговий дім» про стягнення суми податкового боргу - задовольнити.
2. Стягнути з товариства з обмеженою
відповідальністю « Петрівський агроторговий дім » суму податкового боргу по фіксованому
сільськогосподарському податку в сумі
1737 (одна тисяча сімсот тридцять сім)
грн. 20 коп. до місцевого бюджету
Чечеліївської сільської ради, Петрівського району, Кіровоградської області, на
рахунок № 31412530700389 , банк отримувача
- ГУДКУ в Кіровоградській області, МФО - 823016, код - 22224645, код
платежу - 16040100) за рахунок активів відповідача.
3.
Судові витрати віднести на рахунок Державного бюджету України.
Постанова суду може бути
оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через
Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний
строк з дня її проголошення, а в
разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з
дня складення в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і
поданням після цього протягом 20
днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути
подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного
суду
Г.М. Ком'якович
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2009 |
Оприлюднено | 17.07.2009 |
Номер документу | 4072456 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні