КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 372/1976/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Потабенко Л.В. Суддя-доповідач: Василенко Я.М.
У Х В А Л А
Іменем України
23 вересня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Василенка Я.М.,
суддів Кузьменка В.В., Шурка О.І.,
при секретарі Зубрицькому Д.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Козинської селищної ради на постанову Обухівського районного суду Київської області від 28.05.2014 у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Козинської селищної ради, треті особи - Департамент екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації, Державне агентство земельних ресурсів України про визнання рішень недійсними,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив: визнати недійсним рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 25.03.2014 № 6 «Про скасування рішення сорок першої сесії Козинської селищної ради VI скликання від 29.11.2013 за № 16 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах, площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин»; визнати недійсним рішення Козинської селищної ради Обухівського району Київської області від 25.03.2014 № 8 «Про скасування земельних торгів, щодо земельної ділянки площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, кадастровий номер 3223155400:03:022:0058, яка розташована за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин».
Постановою Обухівського районного суду Київської області від 28.05.2014 позов задоволено.
Не погоджуючись з зазначеним вище судовим рішенням відповідач звернувся із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржувану постанову, як таку, що постановлена із порушенням норм матеріального і процесуального права, та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового процесу, які з'явились у судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи рішенням 41-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання № 19 від 29.11.2013 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин.
Виконавцем послуг з проведення земельних торгів на офіційному сайті Державного агентства земельних ресурсів України було розміщено повідомлення про проведення земельних торгів щодо вказаної земельної ділянки
Бажаючи прийняти участь у земельних торгах, у порядку, передбаченому ч. 7 ст. 137 ЗК України, позивачем було подано заяву про участь у земельних торгах із необхідними додатками та квитанціями про сплату реєстраційного та гарантійного внесків.
Рішенням 48-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання №8 від 25.03.2014 земельні торги (лот №1031, аукціон №958) щодо земельної ділянки, площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин, кадастровий номер 3223155400:03:022:0058, були скасовані. Підстава скасування земельних торгів - рішення Козинської селищної ради № 6 від 25.03.2014.
Рішенням Козинської селищної ради № 6 від 25.03.2014 було скасовано рішення 41-ї сесії Козинської селищної ради VI скликання від 29.11.2013 № 19 (про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин) на підставі того, що в проекті землеустрою відсутній акт обстеження зелених насаджень, необхідність якого передбачена висновком Київоблдержадміністрації Департаменту екології та природних ресурсів від 06.11.2013 року №05.1-07/2010.
Суд першої інстанції, мотивував своє рішення тим, що рішення Козинської селищної ради є неправомірними, оскільки проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах, площею 0,0548 га для рекреаційних цілей, що знаходиться за адресою: Київська область, Обухівський район, смт. Козин, пройшов обов'язкову державну експертизу землевпорядної документації, в ході проведення якої було встановлено відсутність зелених насаджень на вказаній земельній ділянці, а отже відсутності будь-якої необхідності долучати до проекту землеустрою акт обстеження зелених насаджень.
Апелянт у своїй скарзі зазначає, що у ході перевірки Васильківською об'єднаною державною фінансовою інспекцією з 06.03.2014 по 17.03.2014 було виявлено відсутність реєстру зелених насаджень, які розташовані на землях комунальної власності селищної ради та відсутність актів обстежень зелених насаджень у проектах землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а тому відповідач вважає, що приймаючи рішення про скасування земельних торгів діяв правомірно, оскільки приводив у відповідність до законодавства землевпорядну документацію.
Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.
Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу
Згідно до статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Частиною 3 ст. 138 ЗК України передбачено, що земельні торги до їх проведення скасовуються організатором земельних торгів у разі надходження до нього документів, які тягнуть за собою внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Зі змісту висновку Департаменту екології та природних ресурсів № 05.1-07/2010 від 06.11.2013 вбачається, що у разі наявності на земельній ділянці зелених насаджень Департамент екології та природних ресурсів зобов'язує оформити акт обстеження зелених насаджень.
Державна експертиза землевпорядної документації - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об'єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об'єктів експертизи (ст. 1 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації»).
З матеріалів справи вбачається, що у п. 9 висновку Державної експертизи землевпорядної документації № 1012-13 від 26.11.2013 вказано, що земельна ділянка вільна від забудови, інженерні комунікації та зелені насадження відсутні.
У п. 10 вказаного висновку перелічені зауваження та пропозиції до землевпорядної документації, на підставі яких проект землеустрою повертався на доопрацювання.
Колегія суддів звертає увагу, що серед перелічених зауважень та пропозицій до землевпорядної документації експертами не вказано на відсутність акту обстеження зелених насаджень.
Крім того, згідно з ч. 3 ст. 138 ЗК України земельні торги до їх проведення скасовуються організатором земельних торгів у разі надходження до нього документів, які тягнуть за собою внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування.
Однак, з матеріалів справи вбачається, що до Козинської селищної ради не надходило жодних документів, які б свідчили про наявність зелених насаджень на земельній ділянці площею 0,0548 га для рекреаційних цілей всупереч висновку державної експертизи, що відповідно потягли б за собою внесення змін до землевпорядної документації у вигляді долучення акту обстеження зелених насаджень.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, оскільки проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для продажу права оренди на земельних торгах пройшов обов'язкову державну експертизу землевпорядної документації, в ході проведення якої було встановлено відсутність зелених насаджень на вказаній земельній ділянці, а також серед перелічених зауважень та пропозицій до землевпорядної документації експертами не вказано на відсутність акту обстеження зелених насаджень, тобто не було необхідності долучати його до проекту землеустрою.
Більш того, рішенням Конституційного Суду України від 16.04.2009 № 7-рп/2009 визначено, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3) органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.
Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 200 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Козинської селищної ради залишити без задоволення, а постанову Обухівського районного суду Київської області від 28.05.2014 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, проте може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: Василенко Я.М.
Судді: Кузьменко В.В.
Шурко О.І.
Повний текст ухвали виготовлений 29.09.2014.
.
Головуючий суддя Василенко Я.М.
Судді: Кузьменко В. В.
Шурко О.І.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2014 |
Оприлюднено | 03.10.2014 |
Номер документу | 40729126 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Василенко Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні