cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
в порядку письмового провадження
м. Київ
01 вересня 2014 року № 826/9836/14
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Маруліної Л.О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Державної фінансової інспекції в місті Києві доРічкового координаційного аварійно-рятувального центру у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України, Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві про зобов'язання вчинити дії ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Державна фінансова інспекція в місті Києві (далі також - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом про зобов'язання Річкового координаційного аварійно-рятувального центру у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України (далі також - відповідач) виконати в повному обсязі письмову вимогу Держфінінспекції в місті Києві від 25.01.2014 №26-06-14-14/1046.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.07.2014 відкрито провадження у справі та призначено судовий розгляд справи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.07.2014, постановленою судом під час судового засідання та занесеною секретарем судового засідання у журнал судового засідання, залучено до участі у справі аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.
У судове засідання, 07.08.2014, прибули представник позивача та представник третьої особи.
Відповідач участі повноважного представника у судовому розгляді справи не забезпечив, про час, дату та місце проведення судових засідань повідомлявся належним чином.
Позивач позов підтримує в повному обсязі. Позовні вимоги вмотивовує тим, що відповідачем не забезпечено повне виконання вимоги Держфінінспекції в місті Києві щодо усунень порушень, виявлених за наслідками проведеної ревізії відповідача.
Представник третьої особи не заперечувала проти позову та стосовно обставин викладених у письмовій вимозі Держфінінспекції в місті Києві від 25.01.2014 №26-06-14-14/1046 щодо допущених відповідачем порушень.
В зв'язку з неявкою у судове засідання належним чином повідомленого відповідача, на підставі частин четвертої, шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України судом продовжено розгляд справи на підставі наявних у ній доказів в письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено, що Річковий координаційний аварійно-рятувальний центр у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України зареєстрований як юридична особа 19.01.2006, запис в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи - 10741020000014492, присвоєно ідентифікаційний код 34002220, місцезнаходження: 01032, м. Київ, вул. Вокзальна, 7, з 11.08.2011 перебуває в стані припинення за рішенням засновників, що підтверджується даними витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №19088752.
Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.07.2011 №712 "Про припинення юридичної особи шляхом приєднання" вирішено припинити юридичну особу Річковий координаційний аварійно-рятувальний центр у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України, ідентифікаційний код 34002220, реорганізувавши його шляхом приєднання до Спеціалізованого аварійно-рятувального загону Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в місті Києві, ідентифікаційний код 23312417, який є правонаступником усього майна, прав та обов'язків Річкового координаційного аварійно-рятувального центру у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Спеціалізований аварійно-рятувальний загін Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в місті Києві, ідентифікаційний код 23312417, зареєстрований як юридична особа 26.03.2003.
Відповідно до наказу Державної служби з надзвичайних ситуацій від 18.05.2013 №240 "Про зміну найменування АРЗ СП (ЗТС, САРЗ) ГТУ (ТУ) МНС України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві і Севастополі та затвердження їх статутів (положень) у новій редакції" змінено найменування Спеціалізованого аварійно-рятувального загону Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій України в місті Києві на Аварійно-рятувальний загін спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві та затверджено у новій редакції статут Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві.
Як убачається з матеріалів справи, Державною фінансовою інспекцією в місті Києві відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в місті Києві на ІІІ квартал 2013 року на підставі направлень на проведення ревізії від 24.09.2013 №3055, від 24.10.2013 №3481, від 01.11.2013 №3593, від 09.12.2013 №4042 проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Річкового координаційного аварійно-рятувального центру у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України за період з 01.01.2010 по 01.09.2013, про що складено акт від 20.12.2013 №06-30/2768.
За наслідками зазначеної перевірки Державною фінансовою інспекцією в місті Києві направлено голові комісії з припинення Річкового координаційного аварійно-рятувального центру у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України лист від 25.01.2014 №26-06-14-14/1046 "Щодо усунення порушень виявлених ревізією", в якому зазначено вимоги про усунення порушень законодавства, та вказано про необхідність надіслання на адресу Держфінінспекції в місті Києві в місячний термін інформації про вжиті заходи та виконання цих вимог разом з копіями первинних, розпорядчих та інших документів.
Листом Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві від 03.03.2014 №32/152 позивача повідомлено, що у зв'язку з отриманням вимоги від 25.01.2014 №26-06-14-14/1046 було ініційоване проведення службового розслідування, за наслідками якого встановлено, що в період здійснення фінансово-господарської діяльності Річковим координаційним аварійно-рятувальним центром у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України посадовими особами Центру шляхом зловживання службовим становищем, а також внаслідок неналежного виконання своїх службових обов'язків були допущені неправомірні дії, які призвели до спричинення матеріальної шкоди Центру на загальну суму 69352,93 грн., що свідчить про наявність в діях посадових осіб Центру ознак діянь, переслідуваних кримінальним законодавством України. В зв'язку з цим керівництвом Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві прийнято рішення про звернення до правоохоронних органів з відповідною заявою.
Проаналізувавши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а адміністративний позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до підпункту 15 пункту 6 "Положення про Державну фінансову інспекцію України", затвердженого указом Президента України від 23.04.2011 №499/2011, Держфінінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Згідно з пунктом 46 "Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 №550 "Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами" якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.
Як уже зазначалось, Державною фінансовою інспекцією в місті Києві було направлено голові комісії з припинення Річкового координаційного аварійно-рятувального центру у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України лист від 25.01.2014 №26-06-14-14/1046 "Щодо усунення порушень виявлених ревізією", в якому вказано вимоги про усунення порушень законодавства, виявлених під час проведення ревізії та відображених в акті ревізії від 20.12.2013 №06-30/2768, та вказано про необхідність надіслання на адресу Держфінінспекції в місті Києві в місячний термін інформації про вжиті заходи та виконання цих вимог разом з копіями первинних, розпорядчих та інших документів.
Наявним у матеріалах справи листом Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві від 03.03.2014 №32/152 підтверджується, що Аварійно-рятувальним загоном спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві, як правонаступником Річкового координаційного аварійно-рятувального центру у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України, отримано зазначений лист Державної фінансової інспекції в місті Києві. Водночас з вказаного листа не убачається виконання відповідачем зазначених у цьому листі вимог.
Також, станом на час розгляду справи у матеріалах відсутні будь-які докази виконання Річковим координаційним аварійно-рятувальним центром у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України вимог, встановлених у листі Державної фінансової інспекції в місті Києві від 25.01.2014 №26-06-14-14/1046 "Щодо усунення порушень виявлених ревізією", оскарження вказаних вимог чи їх скасування.
При цьому, за висновком суду, саме Річковий координаційний аварійно-рятувальний центр у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України є належним відповідачем у справі, оскільки на час розгляду справи юридичну особу Річковий координаційний аварійно-рятувальний центр у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України не припинено, доказів затвердження передавального акта сторонами та третьою особою не надано, про їх існування не зазначено.
Відповідно до пункту 10 статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993 №2939-XII органу державного фінансового контролю надається право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Враховуючи вищевикладене, зважаючи, що відповідачем не виконано вимог Держфінінспекції в місті Києві щодо усунень порушень, виявлених за наслідками проведеної ревізії відповідача, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та його задоволення.
Щодо строку звернення до адміністративного суду, то позивачем дотримано встановленого частиною другою статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України шестимісячного строку звернення. З письмової вимоги Державної фінансової інспекції в місті Києві від 25.01.2014 №26-06-14-14/1046 убачається, що відповідач повинен був проінформувати про вжиті заходи у місячний термін. Лист Аварійно-рятувального загону спеціального призначення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві від 03.03.2014 №32/152, який надісланий у відповідь на вимогу, отриманий Державною фінансовою інспекцією в місті Києві 06.03.2014, про що свідчить відмітка на вказаному листі. Відтак днем виникнення підстав, що дають позивачу право на пред'явлення передбачених законом вимог, є 06.03.2014. Водночас з даним позовом до суду позивач звернувся 09.07.2014, про що свідчить відмітка суду про прийняття на позовній заяві, тобто в межах шестимісячного строку.
Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтею 159 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Отже, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, підтверджуються наявними у матеріалах справи доказами та фактичними обставинами справи, відтак позов є таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Позивач відповідно до пункту 21 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI звільнений від сплати судового збору. Крім того, позивач не надав суду доказів понесення ним судових витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз. Відтак відсутні підстави для присудження на користь позивача судових витрат.
Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 97, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної фінансової інспекції в місті Києві задовольнити повністю.
Зобов'язати Річковий координаційний аварійно-рятувальний центр у місті Києві Міністерства надзвичайних ситуацій України (ідентифікаційний код 34002220) виконати в повному обсязі письмову вимогу Державної фінансової інспекції в місті Києві від 25.01.2014 №26-06-14-14/1046.
Постанова набирає законної сили згідно зі статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.О. Маруліна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2014 |
Оприлюднено | 07.10.2014 |
Номер документу | 40736489 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Маруліна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні