Постанова
від 17.09.2014 по справі 804/9517/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 вересня 2014 р. Справа № 804/9517/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Серьогіної О.В.

при секретарі судового засіданняБурцевої Я.Е. за участю представника позивача ОСОБА_3 представника відповідача Тропін Р.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом ОСОБА_5 до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_5 звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області з позов, який у подальшому змінила, та просить:

- визнати дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області щодо відмови ОСОБА_5 в задоволенні її заяви від 27.12.2013 року про прийняття в експлуатацію садового будинку, який розташований на садовій ділянці НОМЕР_1 площею 0,0447 га в обслуговуючому кооперативі «Садівницьке товариство «ТРУД» (код ЄДРПОУ 25014598, адреса: Дніпропетровськ, вул. Гомоненка, б. 8) протиправними;

- зобов'язати Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності у цій справі у відповідності до п. 9. розділу V Прикінцеві положення Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» прийняти в експлуатацію садовий будинок, який розташований на садовій ділянці НОМЕР_1 площею 0,0447 га в обслуговуючому кооперативі «Садівницьке товариство «ТРУД» (код ЄДРПОУ 25014598, адреса: 49000, м. Дніпропетровськ, вул. Гомоненка, б 8) шляхом реєстрації декларації ОСОБА_5 про його готовність до експлуатації.

Позовні вимоги обґрунтовані з посиланням на п. 9 розділу V Прикінцеві положення Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядок прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподарського призначення І та II категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, і проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж, який затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства від 19.03.2013 р. № 95. Позивач зазначає, що Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» не надає право відповідачу відмовляти в прийнятті в експлуатацію об'єкта у разі надсилання заяви на його адресу рекомендованим листом у встановлений законом строк до 31.12.2013 року за умови, що така заява отримана відповідачем вже після цього строку.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, просив суд задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечував у зв'язку з його необґрунтованістю. В письмових запереченнях на позов відповідач зазначив, що на адресу відповідача заява ОСОБА_5 надійшла до Інспекції 08.01.2014 року. Також звернув увагу суду на те, що з 1 січня 2014 року, Інспекціям було закрито доступ до єдиного реєстру отриманих повідомлень про початок виконання, підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів в частині реєстрації зазначених декларацій.

Розглянувши матеріали справи та доводи позовної заяви, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

У відповідності з п. 2, п. 3 статті 41 Закону України від 17.02.2011 року № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженому Указом Президента України від 08.04.2011 року № 439/2011 Державна архітектурно-будівельна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.

Статтею 3 КАС України визначено, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства.

Отже, інспекція державного архітектурно-будівельного контролю та її посадові особи при реалізації ними прав, передбачених законодавством, є суб'єктами владних повноважень.

Згідно з ч. 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що 27.12.2013 року ОСОБА_5 цінним листом № 4900011637634 були відправлені наступні документи на адресу відповідача:

-заява про прийняття в експлуатацію об'єкта, а саме садового будинку в СТ «Труд» на ділянці НОМЕР_1 побудованого без дозволу на виконання будівельних робіт;

-оригінал технічного паспорту на садовий будинок;

-нотаріально посвідчену копію державного акту на право власності на земельну ділянкукопію паспорту та коду ОСОБА_5;

-звіт про технічне обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єкта;

-згода на обробку моїх персональних даних;

-декларація про готовність об'єкта до експлуатації (2 екземпляри).

Згідно рекомендованого повідомлення УДППЗ «Укрпошти» про вручення поштового відправлення вищезазначені документи отримані представником Інспекції 08.01.2014 року.

Листом від 16.01.2014 року № 48/42 Інспекція повідомила позивача про те, що на теперішній час введення в експлуатацію самовільно збудованих об'єктів нерухомості не передбачено жодним нормативно-правовим документом.

Законом України № 5496-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності» (набрав чинність 05.01.2013 року), внесено зміни до пункту 9 розділу V "Прикінцеві положення" Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», зокрема в частині продовження дії порядку прийняття в експлуатацію збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, збудованих у період з 05.08.92 року до 12.03.2011 року, а також громадських будинків I і II категорії складності, будинків і споруд сільськогосподарського призначення I і II категорій складності, збудованих до 12.03.2011 року.

Цим Законом визначено, що інспекції державного архітектурно-будівельного контролю до 31 грудня 2013 року безоплатно приймають в експлуатацію протягом 10 робочих днів з дня подання заяви власниками (користувачами) земельних ділянок, на яких розміщені об'єкти будівництва, збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, за результатами технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж. Порядок прийняття в експлуатацію таких об'єктів і проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

На виконання згаданої норми Закону Мінрегіонбуд наказом від 19.03.2013 р. № 95 затвердив Порядок прийняття в експлуатацію індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків та будівель і споруд сільськогосподарського призначення I та II категорій складності, які збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт, і проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж (далі - Порядок № 95). Даний наказ набрав чинності 29.04.2013 р. після його офіційного опублікування.

Порядком № 95 встановлено процедуру та умови прийняття в експлуатацію збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт та механізм проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж:

індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, збудованих у період з 05 серпня 1992 року до 12 березня 2011 року;

збудованих до 12 березня 2011 року:

громадських будинків I і II категорій складності;

будівель і споруд сільськогосподарського призначення I і II категорій складності.

Замовник або його уповноважена особа подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції за місцезнаходженням об'єкта заяву про прийняття в експлуатацію об'єкта за формою, наведеною у додатку 3 до Порядку № 95, до якої додаються:

-два примірники заповненої декларації;

-звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єкта з висновком про їх відповідність вимогам надійності і безпечної експлуатації (крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, прибудов до них загальною площею до 300 квадратних метрів включно, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них загальною площею до 100 квадратних метрів включно);

-засвідчені в установленому порядку копії: документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об'єкт; технічного паспорта.

Заява про прийняття в експлуатацію об'єкта підписується також співвласниками земельної ділянки та зазначеного об'єкта (у разі їх наявності).

Інспекція повертає замовнику декларацію, якщо вона подана чи оформлена з порушенням вимог, установлених цим Порядком, у тому числі у разі виявлення невідповідності поданих документів вимогам законодавства та виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.

У разі прийняття рішення про повернення декларації Інспекція у строк, передбачений для її реєстрації, надсилає замовнику письмове повідомлення про прийняте рішення з обґрунтуванням причин повернення.

Посилання позивача на норми ст. 255 Цивільного кодексу України суд не враховує, оскільки за змістом п. 9 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» строк дії повноважень Інспекції щодо прийняття в експлуатацію самовільно збудованих об'єктів припинився 31.12.2013 року.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що доводи позовної заяви є безпідставними та спростовуються наявними в справі матеріалами, а відповідач при винесенні оскаржуваної постанови діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством.

За таких обставин позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_5 до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії - залишити без задоволення.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 22 вересня 2014 року

Суддя О.В. Серьогіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2014
Оприлюднено08.10.2014
Номер документу40752647
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/9517/14

Ухвала від 03.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 03.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 03.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 03.02.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 17.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 28.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні