ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 06 жовтня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/3845/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Каланчацьке відділення) до
Фермерського господарства "Злагода ЛТД" про стягнення податкового боргу, встановив: Скадовська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Херсонській області (Каланчацьке відділення) (далі-позивач, ДПІ) звернулась до суду з позовом до
Фермерського господарства "Злагода ЛТД" (далі-відповідач, ФГ "Злагода ЛТД"), в якому просить стягнути з останнього заборгованість по сплаті орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності в сумі 7518,32 грн. Позов мотивований тим, що відповідачем подано податкову декларацію, в якій самостійно визначено податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки на 2014 р. з річною сплатою в сумі 90219,85 грн., та щомісячно 7518,32 грн. Однак, оскільки орендна плата за земельні ділянки за липень 2014 р. відповідачем не сплачена в добровільному порядку, позивач просить стягнути суму заборгованості в судовому порядку. Від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі його представника в порядку письмового провадження, позов просив задовольнити. Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про отримання поштового відправлення від 23.09.2014 р. №7302702861456. Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи положення ст.ст. 122, 128 КАС України, суд розглядає справу у порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши відповідні нормативно-правові акти України суд дійшов до наступного. Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ФГ "Злагода ЛТД" зареєстроване як юридична особа 06.11.2001 р. З матеріалів справи також вбачається, що ФГ "Злагода ЛТД" перебуває на обліку в Каланчацькому відділені Скадовської ОДПІ в Херсонській області як платник податків. Згідно п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом. Підпунктом 14.1.147. п.14.1. ст.1 ПК України визначено плату за землю як загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Як встановлено підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Згідно п.36.1. ст.36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податків обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; крім того, п.36.5. ст.36 Податкового кодексу України встановлено, що за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку відповідальність несе платник податків, крім випадків визначених цим Кодексом. Згідно п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Пунктом 288.1 статті 288 ПК України визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. За змістом п.п.14.1.175 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України, платниками податку за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Відповідно до ст. 170 Податкового кодексу України об'єктами оподаткування плати за землю є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні ділянки (паї), які перебувають у власності. Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. Згідно з п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. З матеріалів справи вбачається, що відповідач є платником орендної плати за земельну ділянку на підставі договору оренди земельної ділянки з Каланчацькою райдержадміністрацією. Згідно поданої відповідачем до ДПІ податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 р. розмір самостійно визначеної орендної плати за земельну ділянку загальною площею 122,2700 га за 2014 р. складає 90219,85 грн. по 7518,85 грн. щомісячно. Внаслідок несплати відповідачем орендної плати з юридичних осіб за липень 2014 р. за ним обліковується податковий борг з орендної плати за землю за відповідний період в сумі 7518,32 грн. Станом на 16.09.2014 року заборгованість перед бюджетом не погашена. Пунктом 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України визначено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації або розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання вважається узгодженою. Згідно з п. 56.11. ст. 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків. Із вищезазначеного слідує, що податкове зобов'язання є узгодженим. Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Оскільки узгоджена сума грошового зобов'язання платником податків в установлені строки не була сплачена ДПІ направила податкову вимогу №90-35 від 07.05.2013 р. на суму узгодженого грошового зобов'язання - 6542,98 грн.. Пунктом 59.5. ст. 59 ПК передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги. Враховуючи, що відповідно до Податкового кодексу України податкові зобов'язання відповідача на суму 7518,32 грн. є узгодженими та не сплаченими у строки, встановлені цим Кодексом, тому вказана сума є податковим боргом відповідача. Пункт 290.1 ст. 290 Податкового кодексу України передбачає, що плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю. Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Положенням ст. 20.1.18 Податкового кодексу України передбачено право органу податкової служби звертатися до суду з позовом про стягнення податкового боргу. Приймаючи до уваги викладені обставини, а також враховуючи, що відповідач не виконав обов'язку платника податку, передбаченого податковим законодавством, не сплатив у добровільному порядку заборгованість з орендної плати за землю, не надав до суду жодних заперечень на адміністративний позов чи доказів, спростовуючих викладені в позові обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню. Керуючись ст.ст.128,158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд- постановив: Адміністративний позов задовольнити. Стягнути з
Фермерського господарства "Злагода ЛТД" (код ЄДРПОУ 31294595) заборгованість по сплаті орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності в сумі 7518 (сім тисяч п'ятсот вісімнадцять) грн. 32 коп.: код платежу - 13050200, бюджетний рахунок №33215812700187; банк одержувача - УДК м. Херсон, МФО - 852010; код банка одержувача - 37686257, одержувач - Місцевий бюджет Каланчацька селищна рада. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Пекний А.С. кат. 8.2.3