Постанова
від 25.09.2014 по справі 808/9812/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

25 вересня 2014 рокусправа № 808/9812/13-а

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Малиш Н.І.

суддів: Баранник Н.П. Щербака А.А.

за участю секретаря судового засідання: Горшкові В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровськ апеляційну скаргу Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від ІЗ січня 2014 року у справі №808/9812113-а за позовом Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Бердянської міської громадської організації "Захист Бердянська" про припинення підприємницької діяльності юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2013 Бердянська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Запорізькій області звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до відповідача в якому просила припинити підприємницьку діяльність юридичної особи Бердянська міська громадська організація "Захист Бердянська" .

Позовні вимоги обґрунтовано неподання відповідачем звітності до ДПІ понад рік.

Постановою Запорізького окружною адміністративного суду від 13 січня 2014 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати постанову, винести нове рішення яким позовні вимоги задовольнити.

Так, в обґрунтування вимог скарги, скаржник зазначає, що чинним законодавством України передбачено обов'язок юридичних осіб, подавати до податкового органу звітність. Невиконання ж цього обов'язку, як наголошує орган податкової служби, є підставою для ліквідації цих осіб за рішенням суду відповідно до ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Сторони до суду не з'явилися. Про день, місце та час розгляду справи сторони повідомлені належним чином, про що в матеріалах справи є належний доказ, що дає судові підстави для застосування положень частини 4 статті 196 КАС України.

У зв'язку з неявкою сторін фіксування судового засідання не здійснювалось, відповідно ч. 1 ст.41 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідач Бердянська міська громадська організація "Захист Бердянська" (код ЄДРПОУ 37112521) зареєстрована 28.05.2010 Виконавчим комітетом Бердянської міської ради як юридична особа за юридичною адресою: 71100, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Толстого, 16 (а.с. 4-5).

Відповідача було взято на облік до податкового органу 31.05.2010р. (а.с. 6)

Згідно довідки Бердянської ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області від 25.11.2013 №7972/10/08-22-18-05-10 відповідачем податкова звітність на протязі 2010-2013 роках не надавалась.Відповідно до довідки Бердянської ОДПІ ГУ Міндоходів у Запорізькій області від 04.12.2013 №10/08-22-11-01 станом на 04.12.2013 заборгованість перед бюджетом у відповідача відсутня.

Отже з моменту реєстрації, відповідач не подає до контролюючого органу податкової звітності, передбаченої законодавством України.

Дана обставина (факт неподання відповідачем податкової звітності понад рік) стала підставою звернення органу податкової служби до суду з даним позовом.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до вимог пп. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися у передбачених законом випадках до суду щодо припинення юридичної особи.

У разі реєстрації об'єднання громадян набуває статус юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб (ч. 2 ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян).

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Згідно ч. 3 вказаного закону, об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно матеріалам справи, відповідач зареєстрований як юридична особа 28.05.2010р.

З огляду на викладене норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про об'єднання громадян", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.

А відтак підстави припинення юридичної особи, визначені ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків припинення діяльності об'єднань громадян, визначених Законом України "Про об'єднання громадян", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію зазначеного Закону.

Відповідно до п.15.1. ст.. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Отже, чинним законодавством передбачено обов'язок відповідача подавати звітність до контролюючого органу в порядку та строки визначені нормативно - правовими актами України.

Відповідно ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" однією з підстав для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Наведене та встановлений судом факт неподання звітності до контролюючого органу понад рік, що підтверджується матеріалами справи, свідчить про помилковість висновків суду першої інстанції щодо відмови у позові.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції помилково ухвалене рішення про відмову у задоволенні позову, а за таких підстав апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 198, 202, 205, 207 КАС України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області-задовольнити.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від ІЗ січня 2014 року у справі №808/9812113-а за позовом Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Бердянської міської громадської організації "Захист Бердянська" про припинення юридичної особи - скасувати.

Позов задовольнити. Припинити юридичну особу - Бердянську міську громадську організацію "Захист Бердянська".

Постанова суду набирає законної сили у відповідності до ч.5 ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 212 КАС України до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст рішення складено 30 вересня 2014року.

Головуючий: Н.І. Малиш

Суддя: Н.П. Баранник

Суддя: А.А. Щербак

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2014
Оприлюднено07.10.2014
Номер документу40773604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/9812/13-а

Постанова від 25.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні