Постанова
від 09.09.2014 по справі 804/12321/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2014 р. Справа № 804/12321/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Рябчук О.С. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Тернівського міського жіночого клубу «Рух добра» про припинення юридичної особи , -

ВСТАНОВИВ :

12 серпня 2014 року Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Тернівського міського жіночого клубу «Рух добра» (далі - відповідач) про припинення юридичної особи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідач, перебуваючи на обліку в Західно-Донбаській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, в порушення вимог чинного законодавства не подає податкової звітності про отримані доходи, починаючи з дати державної реєстрації, тобто більше року, що в свою чергу унеможливлює контролюючі органи здійснювати контроль за додержанням вимог податкового та іншого законодавства, при тому, що заборгованість перед бюджетом в організації відсутня.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом. Копія ухвали суду про відкриття скороченого провадження за адміністративним позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області від 14.08.2014 р. направлена відповідачу за адресою, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та отримана 26.08.2014 р., що підтверджується відміткою на поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення.

Протягом десяти днів відповідач не наддав до суду заперечень проти позову та позов не визнав.

Згідно пункту 2 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Тернівський міський жіночий клуб «Рух добра» зареєстрований рішенням виконкому Тернівської міської ради Дніпропетровської області 22.11.2006 року, організацію включено до ЄДРПОУ та присвоєно ідентифікаційний номер 33854796.

З витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України вбачається, що організаційно-правова форма Тернівського міського жіночого клубу «Рух добра» (код ЄДРПОУ 33854796) - громадська організація.

Згідно з Актом Тернівського відділення Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області №17699-11/04-10-50-18-11 від 16.07.2014 р. звіти та декларації не надавались відповідачем з моменту державної реєстрації (а.с.9).

Відповідно довідки «Про стан розрахунків з бюджетом» відповідач заборгованості станом на 07.07.2014 р. не має (а.с.10).

Позивачем також надано розпорядження начальника Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області Яремчука І.В. від 04.08.2014 р. №67-р «Про звернення до адміністративного суду про припинення юридичної особи».

Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.

Порядок, підстави та умови створення та діяльності громадських організацій регулюються Законом України «Про громадські об'єднання».

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про громадські об'єднання» громадською організацією є громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

Згідно із частиною 1 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

У той же час частиною 2 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Частинами 1,2 ст. 12 Закону України «Про громадські об'єднання» громадське об'єднання, яке має намір здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи, підлягає реєстрації в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, установлених цим Законом. Реєстрація громадського об'єднання здійснюється безоплатно органами виконавчої влади, на які відповідно до законодавства покладені повноваження з питань реєстрації громадських об'єднань (далі - уповноважений орган з питань реєстрації), за місцезнаходженням громадського об'єднання.

Відповідно до пп. 7 п. б ч. 1 статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування», виконавчим органам сільських селищних, міських рад були надані повноваження щодо реєстрації у встановленому порядку місцевих об'єднань громадян.

Разом з тим, положеннями ч. 4 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію), зокрема, об'єднань громадян.

Частиною 3 Розділу VІІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що закони, нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону. Тобто, реєстрацію місцевих об'єднань громадян відповідно до вимог ч. 4 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» мають здійснювати територіальні органи Міністерства юстиції України.

Згідно з п.п. 20.1.12. п. 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Статтею 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» встановлено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Згідно з ч. 1 ст. 25 Закону України «Про громадські об'єднання» припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.

Частиною 1, 2 ст. 28 Закону України «Про громадські об'єднання» громадське об'єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об'єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому цим Законом, та виключення з Реєстру громадських об'єднань. Справа про заборону громадського об'єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Частиною 2 ст. 31 Закону України «Про громадські об'єднання» громадські об'єднання, відокремлені підрозділи іноземних неурядових організацій за порушення законодавства несуть відповідальність, передбачену цим та іншими законами України.

Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи усі докази, надані суду, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до норм чинного законодавства повноваження щодо реєстрації місцевих об'єднань громадян надані органам Міністерства юстиції України.

Таким чином, легалізуючим органом для громадської організації є саме органи Міністерства юстиції України.

Органи державної податкової служби мають право звертатися до суду з позовом про припинення юридичної особи.

Разом з тим, Закон України «Про громадські об'єднання» є спеціальним законом у спірних правовідносинах, який регулює порядок створення, діяльності, припинення діяльності об'єднань громадян, їх права та обов'язки, відповідальність за порушення встановлених для цих об'єднань норм та правил.

Вказаним Законом України передбачено припинення діяльності об'єднання громадян шляхом його примусового розпуску (ліквідації), як спеціальна санкція за порушення вичерпного переліку норм Закону України "Про громадські об'єднання", яка, до того ж, має застосовуватися судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації.

При поданні позову позивачем не враховано особливостей щодо підстав та порядку припинення юридичної особи громадської організації, якою у спірних правовідносинах є відповідач, встановлених Законом України "Про громадські об'єднання", який також у даному випадку є спеціальною нормою стосовно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

За таких обставин дію п.п. 20.1.12 п. 20.1. статті 20 ПК України, за яким органи держаної податкової служби у випадках, встановлених законом, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання, не можна поширити на громадську організацію.

Також, оскільки податковий орган не є легалізуючим органом, то Державна податкова інспекція не має повноважень щодо припинення громадської організації.

Встановлена судом невідповідність позовних вимог положенням законодавства, зокрема, відсутність компетенції у органу податкової служби з подання позовної заяви про припинення юридичної особи - громадської організації, є підставою для відмови у позові.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Тернівського міського жіночого клубу «Рух добра» про припинення юридичної особи необґрунтованими та такими, які не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 86, 159-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Тернівського міського жіночого клубу «Рух добра» про припинення юридичної особи - відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили станом на 09.09.2014 Суддя З оригіналом згідно Помічник суддіО.С. Рябчук О.С.Рябчук М.М.Бухтіярова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2014
Оприлюднено09.10.2014
Номер документу40775503
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12321/14

Постанова від 02.06.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 14.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 09.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні