Ухвала
від 01.10.2014 по справі 813/735/13а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2014 року Справа № 10182/13/876

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Шавеля Р.М.,

суддів Костіва М.В. та Савицької Н.В.,

з участю секретаря судового засідання - Гнатик А.З.

а також сторін (їх представників):

від відповідача - Буряк Я.Я.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Приватного підприємства «Шлях-Авто» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04.07.2013р. в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства «Шлях-Авто» до Конкурсного комітету Львівської обласної державної адміністрації, Департаменту житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації, Львівської обласної державної адміністрації, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Товариство з додатковою відповідальністю «Миколаївське АТП-14627», про визнання бездіяльності протиправною, скасування рішень, наказу та договору, спонукання до вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И Л А:

29.01.2013р. позивач Приватне підприємство /ПП/ «Шлях-Авто» звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому, із врахуванням поданої під час розгляду справи заяви про уточнення позовних вимог, просив:

визнати протиправною бездіяльність Львівської обласної державної адміністрації по невиконанню покладеної на неї в силу приписів п.12.1, п.п.29, 37, 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р., ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт» обов'язку щодо забезпечення належної організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 247, Львів - Гринів;

визнати протиправною бездіяльність Департаменту житлово-комунального господарства розвитку інфраструктури та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації по невиконанню покладеного на нього в силу приписів п.12.1 п.п.29, 37, 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р., ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт» обов'язку щодо забезпечення належної організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 247, Львів - Гринів;

визнати протиправною бездіяльність конкурсного комітету Львівської обласної державної адміністрації по невиконанню покладеного на нього в силу приписів п.12.1, п.п.29, 37, 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р., ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт» обов'язку щодо забезпечення належної організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 247, Львів - Гринів;

визнати протиправним рішення Конкурсного комітету Львівської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом № 4 від 14-20.11.2012р., відповідно до якого ПП «Шлях-Авто» не було допущене до участі в конкурсі на маршруті № 247, Львів - Гринів, та скасувати це рішення;

визнати протиправним рішення Конкурсного комітету Львівської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом № 4 від 14-20.11.2012р., відповідно до якого Товариство з додатковою відповідальністю /ТзДВ/ «Миколаївське АТП-14627» було допущене до участі у конкурсі на маршруті № 247, Львів - Гринів, та скасувати це рішення;

визнати протиправним рішення Конкурсного комітету Львівської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом № 4 від 14.11.2012р. та 16.11.2012р., відповідно до якого переможцем конкурсу було визнано ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» на маршруті № 247, Львів - Гринів, та скасувати це рішення;

скасувати наказ начальника Управління інфраструктури Львівської обласної державної адміністрації про введення в дію рішення конкурсного комітету про визначення переможцем конкурсу ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» на маршруті № 247 Львів - Гринів;

визнати нечинними укладені між Управлінням розвитку інфраструктури Львівської обласної державної адміністрації та ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» за результатами проведеного від 14-20.11.2012р. конкурсу договори-перевезення на маршруті № 247, Львів - Гринів;

зобов'язати Конкурсний комітету Львівської обласної державної адміністрації визначити переможця конкурсу відповідно до встановлених судом учасників конкурсу (а.с.3-10, 90 і на звороті).

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 04.07.2013р. у задоволенні заявленого позову відмовлено (а.с.154-162).

Не погодившись із винесеним судовим рішенням, його оскаржив позивач ПП «Шлях-Авто», який покликаючись на неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить постанову суду скасувати та прийняти нове рішення, яким заявлений позов задоволити (а.с.163-166).

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що згідно фактичних обставин справи саме Конкурсним комітетом Львівської обласної державної адміністрації не вчинено відповідних дій по перевірці наданої інформації, рішення цього комітету прийняті з грубим порушенням регламенту; судом не враховано подачу на конкурс ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» недостовірної інформації, чим грубо порушені вимоги ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт», а також інші надані позивачем докази щодо неправомірного допуску третьої особи до участі в конкурсі.

Заслухавши суддю-доповідача по справі, заперечення представника відповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, ПП «Шлях-Авто» 17.11.2011р. зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АЖ № 915581, ідентифікаційний код 37964878.

28.02.2012р. Львівська обласна державна адміністрація в газеті «Високий Замок» (№ 152) оголосила конкурс на визначення перевізників для роботи на автобусних маршрутах загального користування (а.с.11).

Згідно з протоколом № 4 конкурсний комітет з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу на автобусному маршруті загального користування 14.11.2012р. та 20.11.2012р. прийняв рішення, відповідно до якого третю особу ТзДВ «Миколаївське АТП-14267» визнано переможцем на маршруті № 247 Львів AC-5-Гринів (а.с.126-137).

03.12.2012р. начальник Управління розвитку інфраструктури Львівської обласної державної адміністрації видав наказ № 95 «Про визначення переможців конкурсів», яким введено в дію рішення конкурсного комітету від 14.11.2012р. та 20.11.2012р. (протокол № 4) в частині визначення переможців конкурсів з термінами дії договорів про організацію перевезень пасажирів з 03.12.2012р. по 02.12.2017р., на таких маршрутах, зокрема: ТзДВ «Миколаївське АТП-14267» на маршруті № 247 Львів АС-5- Гринів (а.с.125).

03.12.2012р. між Львівською обласною державною адміністрацією та ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» був укладений договір № 119/12 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, предметом якого є організація пасажирських перевезень на автобусному маршруті № 247 Львів АС-5-Гринів-1 автобусом марки «Mercedes-Benz 809» (а.с.138).

Приймаючи рішення по справі, суд першої інстанції вірно виходив з того, що розглядувані правовідносини регулюються приписами Закону України «Про автомобільний транспорт» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Зокрема, відповідно до п.2 ч.1 ст.7 цього Закону організація пасажирських перевезень покладається на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньо-обласні маршрути), - на Раду Міністрів АР Крим чи обласні держадміністрації. Організація пасажирських перевезень покладається на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньо-обласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим чи обласні держадміністрації.

Згідно ч.1 ст.43 вказаного вище Закону визначено, що визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Процедура підготовки та проведення конкурсу здійснюється у відповідності до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р. (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 28 цього Порядку визначено, що оголошення про конкурс повинно бути опубліковано в засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу.

Відповідно до п.32 вказаного Порядку до заяви автомобільного перевізника додається анкета за формою згідно з додатком 5, в якій передбачаються питання, що будуть враховані під час перевірки достовірності відомостей, що містяться у документах для участі у конкурсі, та під час підрахунків за бальною системою оцінки пропозицій перевізників - претендентів.

Пунктом 37 зазначеного Порядку визначено, що достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.

У разі участі в конкурсі двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет визначає кращого з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів відповідно до цього Порядку та Закону України «Про автомобільний транспорт» (п.42 цього Порядку).

Згідно з приписами ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт» до участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію.

У відповідності до п.12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р., конкурсний комітет приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі автомобільного перевізника, який:

подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

не відповідає вимогам статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»;

не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків для міського, приміського сполучення та 20 відсотків для міжміського сполучення;

має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансінспекцією, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Як на одну із підстав позову, позивач покликається на те, що станом на дату проведення конкурсу з перевезення пасажирів у ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» була недостатня кількість автобусів, а саме 82 автобуси, через що вказане підприємство не могло бути допущеним до участі у конкурсі з перевезення.

Разом з тим, згідно з інформацією УДАІ ГУМВС України у Львівській обл. № 9/542 від 02.10.2012р. у перевізника ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» є в наявності 82 транспортні засоби (20 - власних, та 62 - орендованих). Відповідно до уточненої інформації УДАІ, наданої листом ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» від 19.11.2012р., у перевізника наявні 86 транспортних засобів (17 - власних, 69 - орендованих), (а.с.102, 103).

За інформацією Управління Укртрансінспекції у Львівській обл. № 150/10 від 05.10.2012р. (додаток до листа управління Укртрансінспекції у Львівській обл. № 150/10 від 05.10.2012р.) у перевізника ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» є у наявності 90 ліцензійних транспортних засобів (а.с.104-105).

Згідно з реєстром транспортних засобів ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» у цього підприємства у власності/оренді перебуває 92 транспортні засоби (а.с.123-124).

За таких обставин покликання позивача щодо недостатньої кількості транспортних засобів у ТзДВ «Миколаївське АТП-14267» для здійснення перевезень не можуть прийматися до уваги, оскільки спростовуються наявними в матеріалах справи доказами.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу на автобусному маршруті загального користування по допуску ТзДВ «Миколаївське АТП-14267» прийняте з урахуванням вимог чинного законодавства та оформлено з дотриманням вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, а тому підстави для визнання його протиправним та скасування відсутні.

В частині вирішення решти позовних вимог колегія суддів виходить з того, що згідно протоколу № 4 (а.с.126-137) позивачем для участі у конкурсі перевізників не подано штатного розпису підприємства, чим порушено вимоги п.29.10 постанови КМ України № 1081 від 03.12.2008р. Також в порушення п.12.1 цієї постанови ПП «Шлях-Авто» подано неналежним чином оформлені документи; конкурсні пропозиції не відповідають умовам конкурсу. За таких умов робочий орган рекомендував конкурсному комітету не допустити до участі в конкурсі перевізника ПП «Шлях-Авто».

Відповідно до пояснень керівника позивача, наданих під час засідання обласного конкурсного комітету, коли вже були підготовлені (підшиті) документи, він власною рукою на звороті іншого документа написав штатний розпис (а.с.130).

Пунктом 29 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р., визначено обов'язковий перелік документів, якій надає автомобільний перевізник для участі у конкурсі на кожний об'єкт конкурсу окремо, якими є:

витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

нотаріально посвідчену копію ліцензії на право надання послуг з перевезення пасажирів (може подаватись в одному екземплярі, якщо перевізник - претендент) приймає участь в декількох конкурсах, які проводяться на одному засіданні;

перелік транспортних засобів, які пропонуються до використання на автобусному маршруті, з зазначенням марки, моделі, вмісту кількості пасажирів, VIN-коди транспортного засобу, державного номерного знаку, рік випуску транспортного засобу;

копії ліцензійних карток на кожний автобус, якій пропонується до використання на автобусному маршруті;

документ, який підтверджує внесення плати за участь в конкурсі, із зазначенням дати проведення конкурсу;

копії свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу або тимчасових реєстраційних талонів автобусів, які пропонуються до використання на маршруті;

копію документу, що підтверджує проведення процедури санації (за умови проведення санації);

перелік транспортних засобів, які обладнані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, або письмова інформація про їх відсутність;

анкету відповідно до п.32 цього Порядку;

копія штатного розпису, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платника податку, та сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) за останні повні два квартали.

Отже, робочий орган встановив, що власноручний запис будь-якої інформації ПП «Шлях-Авто» на звороті іншого документа не може вважатись окремим документом згідно ДСТУ 4163-2003 Вимоги до оформлення документів.

Цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи постанови, розпорядження, накази, положення, рішення, протоколи, акти, листи тощо, створювані в результаті діяльності органів державної влади України, органів місцевого самоврядування; підприємств, установ, організацій та їх об'єднань усіх форм власності. Зокрема, даний стандарт, встановлює наступні вимоги: склад реквізитів документів; вимоги до змісту і розташовування реквізитів документів; вимоги до бланків та оформлення документів; вимоги до документів, що їх виготовляють за допомогою друкувальних засобів.

Рукописна інформація ПП «Шлях-Авто» порушує вимоги ДСТУ 4163-2003, зокрема:

п.5.11 дата документа - це дата його підписання, затвердження, прийняття, реєстрування, яку оформлюють цифровим способом;

п.5.27 відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії;

п.7.1 документи виготовляють на друкарській машинці або за допомогою комп'ютерної техніки. Рукописним способом дозволяється оформлювати виключно внутрішні документи (заяви, пояснювальні й доповідні записки тощо), авторами яких є посадові та інші фізичні особи;

п.4.4 документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації, назва виду документа (не зазначають на листах), дата, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис.

Також зазначено, що всі документи, які подаються до участі в конкурсі, пронумеровуються.

Власноручно зроблений запис позивача не був пронумерований, що порушує п.30 постанови КМ України № 1081 від 03.12.2008р., згідно якого документи для участі в конкурсі пронумеровуються, прошиваються, підписуються уповноваженою особою перевізника-претендента та скріплюються печаткою з позначенням кількості сторінок цифрами і словами.

Таким чином, власноруч написана інформація директором ПП «Шлях-Авто» на звороті іншого документу: не відповідає назві документу, що подається на конкурс, а саме «копія штатного розпису» згідно вимог вищевказаної постанови; не є виготовлена друкарським чи комп'ютерним способом; не містить дати документу; відсутній реєстраційний індекс документу; відсутня відмітка про засвідчення копії документа, що складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії; не містить обов'язкових реквізитів, що повинні бути в документах підприємств, установ, організації та їх об'єднань усіх форм власності; не містить ініціалів особи, яка написала дану рукописну інформацію; не є пронумерованою, та не міститься в переліку сторінок, які підписуються і скріплюються печаткою.

Звідси, рішення конкурсного комітету з розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу на автобусному маршруті загального користування щодо недопуску ПП «Шлях-Авто» прийняте з урахуванням вимог чинного законодавства та оформлено з дотриманням вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, а тому підстави для визнання його протиправним та скасування є відсутніми.

Стосовно решти позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності Львівської обласної державної адміністрації по невиконанню покладеної на неї в силу приписів п.12.1, п.п.29, 37, 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р., ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт» обов'язку щодо забезпечення належної організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 247, Львів - Гринів; визнання протиправною бездіяльності Департаменту житлово-комунального господарства розвитку інфраструктури та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації по невиконанню покладеного на нього в силу приписів п.12.1 п.п.29, 37, 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р., ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт» обов'язку щодо забезпечення належної організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 247, Львів - Гринів; визнання протиправною бездіяльності конкурсного комітету Львівської обласної державної адміністрації по невиконанню покладеного на неї в силу приписів п.12.1, п.п.29, 37, 55 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затв. постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р., ст.45 Закону України «Про автомобільний транспорт» обов'язку щодо забезпечення належної організації та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 247, Львів - Гринів, колегія суддів підкреслює, що відповідач Львівська обласна державна адміністрація, проводячи конкурс з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, дотрималася встановленої Законом України «Про автомобільний транспорт» і постановою КМ України № 1081 від 03.12.2008р. процедури, а тому підстав для визнання бездіяльності вказаних вище відповідачів у суду відсутні.

Із вищевикладених мотивів не підлягає задоволенню й решта позовних вимог, а доводи апелянта про недостатню заробітну плату працівників ТзДВ «Миколаївське АТП-14627» виходять за межі розглядуваного позову і врегульовані нормами трудового законодавства.

Доводи апелянта в іншій частині на правомірність прийнятої постанови не впливають та висновків суду не спростовують.

Оцінюючи в сукупності вищевикладене, колегія суддів приходить до переконливого висновку про те, що заявлений позов є безпідставним та необґрунтованим, а тому не підлягає до задоволення, з вищевикладених мотивів.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає і вважає, що апеляційну скаргу на неї слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.94, ч.3 ст.160, ст.ст.195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 254 КАС України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «Шлях-Авто» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04.07.2013р. в адміністративній справі № 813/735/13-а залишити без задоволення, а вказану постанову суду - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий суддя: Р.М.Шавель

Судді: М.В.Костів

Н.В.Савицька

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2014
Оприлюднено09.10.2014
Номер документу40778420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/735/13а

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні