ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" жовтня 2014 р.Справа № 922/3272/14
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Хотенця П.В.
при секретарі судового засідання Гаврильєві О.В.
розглянувши справу
за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10", м. Харків про зобов'язання вчинити певні дії за участю представників сторін:
позивача - Настусенка Д.Д., дов. № 08-11/5964/2-13 від 30.12.2013 року
відповідача - не з*явився
ВСТАНОВИВ:
Розглядається позовна вимога про зобов*язання відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10" протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,3637 га. по вул. Спартака, 17 та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.
Враховуючи, що заяв та клопотань представниками сторін не заявлено, суд починає розгляд справи по суті.
Представник позивача у судовому засіданні підтримує заявлені позовні вимоги і просить їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з*явився, відзив на позовну заяву та документи на виконання ухвали суду про порушення провадження у справі суду не надав.
Разом з цим, 09 вересня 2014 року до суду повернулася копія судової ухвали про порушення провадження у справі № 922/3272/14 з поштовою відміткою "за закінченням терміну зберігання".
Судом на вказану у позовній заяві адресу відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10": 61005, м. Харків, вул. Спартака, 17 надсилались процесуальні документи, а позивачем - позовна заява.
У постанові пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26 грудня 2011 року "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" зазначено, що у разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. Таким чином, суд вважає, що відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10" належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового засідання.
Згідно частини 3 статті 22 Господарського процесуального кодексу України сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
Враховуючи достатність часу, наданого позивачу та відповідачу для підготовки до судового засідання та підготовки витребуваних судом документів, з огляду на зауваження суду про можливість розгляду справи за наявними в ній матеріалами у разі нез'явлення в засідання суду, які містяться в ухвалах суду від 06 серпня 2014 року, 19 серпня 2014 року та 09 вересня 2014 року, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності господарського процесу, закріплені пунктом 4 частини 3 статті 129 Конституції України, статтею 4-3 та статтею 33 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає, що господарським судом в межах наданих йому повноважень сторонам створені усі належні умови для надання доказів у справі та є підстави для розгляду справи за наявними у справі матеріалами у відповідності до статті 75 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення повноважного представника позивача, судом встановлено наступне.
На підставі Рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 28 березня 2001 року між Харківською міською радою (позивачем) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10" (відповідачем) було укладено договір на право тимчасового користування землею, зареєстрований виконавчим комітетом Харківської міської ради в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею. Кадастровий номер земельної ділянки не визначений.
Згідно пункту 2.1 договору плата за землю вноситься землекористувачем у вигляді земельного податку.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно статті 3 Закону України "Про оренду землі" об*єктами оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній або державній власності.
Відповідно до статті 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договорами оренди землі.
Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов*язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов*язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно статті 15 Закону України "Про оренду землі" однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Відповідно до статті 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Згідно статті 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Положеннями підпункту 14.1.72 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що земельний податок - обов*язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Згідно статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Відповідно до статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об*єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Згідно статті 10 Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельні ділянки є об*єктами Державного земельного кадастру.
Положеннями статті Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачено, що нормативна грошова оцінка відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру.
Відповідно до статті 20 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об*єкти Державного земелнього кадастру є обов*язковим.
Згідно статті 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадку, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні.
Відомості про нормативну грошову оцінку земель вноситься до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.
Відповідно до статті 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об*єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території) за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру.
Згідно пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.
У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).
Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок.
Положеннями статті 22 Закону України "Про землеустрой" визначено, що однією із підстав здійснення землеустрою (виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі) є договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.
Відповідно до статті 67 Закону України "Про землеустрой" на землях комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються роботи із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, складення схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обгрунтувань з використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, інвентаризації земель.
Згідно статті 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Відповідно до статті 15 Закону України "Про оцінку земель" підставою для проведення оцінки земель (бонітування грунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконачої влади або органу місцевого самоврядуваня.
Згідно статті 18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населенних пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.
Рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року.
Відповідно до пункту 1.1. рішення Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн.. яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01 січня 2013 року та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.
Пунктом 2 рішення Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюдення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харькова станом на 01 січня 2013 року застосовується з 01 січня 2014 року.
Рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року" встановлено (пункти 2, 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року" вводиться в дію з 01 січня 2014 року. Зміни до договору оренди землі, пов*язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Згідно пункту 2.2. Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року, затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної діялнки згідно з чинним законодавством.
Відповідно до пункту 4 рішення Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 зобов*язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок: укласти із розробниками із землеустрою договори на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельних ділянок, переданих їм у користування без проведення державної реєстрації таких земельних ділянок (без присвоєння їм кадастрового номеру); забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної діялнки в натурі (на місцевості) у строк, що не перевищує 2 календарних місяця з дня набрання чинності цим рішенням; не пізніше 31 грудня 2013 року вчинити дії, спрямовані на подання складеної (розробленої) технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення Державним кадастровим реєстратором державної реєстрації (із присвоєнням кадастрового номеру) земельних ділянок, переданих у користування без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, у разі, коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель); повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації відповідної земельної ділянки із зазначенням присвоєного кадастрового номеру та долученням копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який було видано на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки.
Пунктом 5 рішення Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов*язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Рішенням Харківської міської ради від 29 грудня 2012 року № 960/12 затверджено Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Згідно пункту 16.4 вказаного Порядку зміни до договору оренди землі, пов*язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, також зміни нормативної грошової оцінки землі.
Всі вищевказані рішення Харківської міської ради є діючими, в судовому чи адміністративному порядку не скасовані, приписи прокурора на дані рішення не вносилися.
Відповідно до пунктів 2.1. та 2.2. додатку до рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 Департамент земельних відносин на підставі пункту 4 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є власником програмного комплексу "Нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює загальну координацію робіт з визначення орендної плати за землю в місті Харкові згідно з рішенням 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03 липня 2013 року № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", здійснює розрахунки розміру орендної плати за землю та безпосереднє виконання робіт з укладання договорів оренди землі та додаткових угод до них, веде моніторінг виконання умов договорів оренди землі.
Управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.
Згідно пунктів 3.1 та 3.2. додатку до рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для внесення змін до договору оренди землі. Зміни до договору оренди землі оформлюються додатковою угодою. Підготовка додаткової угоди здійснюється Департаментом земельних відносин відповідно до Порядку укладення договорів оренди землі у м. Харкові.
Пунктами 3.3. та 3.4 додатку до рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 передбачено, що отримання Департаментом земельних відносин витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремих земельних ділянок, наданих у користування на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель), здійснюється після виконання орендарями цих земельних ділянок приписів пункту 4 рішення Харківської міської ради "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" та повідомлення Департаменту земельних відносин про здійснення державної реєстрації відповідних земельних ділянок із зазначенням їх кадастрових номерів.
У разі, якщо орендарі вищевказаних земельних ділянок у встановленому порядку та строки не здійснили дій, спрямованих на їх державну реєстрацію із присвоєнням кадастрових номерів, та не повідомили Департамент земельних відносин про здійснення державної реєстрації таких земельних ділянок, що унеможливлює отримання Департаментом витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку цих земельних ділянок для визначення обґрунтованого розміру орендної плати, Департамент земельних відносин не пізніше 10 робочих днів готує та передає до Юридичного департаменту матеріали для вжиття заходів щодо спонукання вказаних орендарів до здійснення дій стосовно реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
Відповідно до пункту 2.1. договору відповідач сплачує щомісячно плату за землю у формі земельного податку.
Згідно підпункту 14.1.72 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України земельний податок за земельну ділянку сплачують власники земельних ділянок та постійні землекористувачі.
Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають: підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності; громадські органцізації інвалідів України, їх підприємства (об*єднання), установи та органцізації; релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності; публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування, утворене відповідно до Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування".
Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не є власником земельної ділянки і не може бути постійним землекористувачем, так як не відноситься до осіб, визначених статтею 92 Земельного кодексу України, а тому сплата ним плати за землю у вигляді земельного податку не відповідає положенням підпункту 14.1.72 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України.
Згідно підпункту 14.1.147 пункту 1 статті 14 та пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України плата за землю повинна здійснюватися ним у формі орендної плати за землю, розмір якої визначається укладеним між сторонами договором оренди землі на підставі нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Рішенням Харківської міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року та визначено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн.
У зв*язку з чим, до зазначеного договору на право тимчасового користування землею повинні бути внесені зміни щодо розміру орендної плати, який визначається згідно розрахунку розміру орендної плати виконаного Департаментом земельних відносин на підставі витягу з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, який надається Управлінням Держземагентства у місті Харкові згідно статті 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" та рішенням Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013".
Виходячи із положень статті 79-1 Земельного кодексу України та статтей 10,15, 20, 21 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про Державний земельний кадастр" нормативна грошова оцінка землі відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі.
Внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру є обов*язковим.
Після внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку їй присвоюється кадастровий номер.
Наявність реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі дає можливість отримати витяг про її нормативну грошову оцінку та розрахувати розмір орендної плати за землю і укласти угоду до договору про зміну розміру орендної плати за землю.
Відповідно до статті 22 Закону України "Про землеустрой" технічна документація із землеустрою, на підставі якої вноситься відомості про земельну ділянку до Державного земельного кадастру, виготовляється землевпровадними організаціями на підставі укладених договорів із її розробниками і носить платний характер.
Згідно статті 67 Закону України "Про землеустрой" фінансуання органами місцевого самоврядування робіт, пов*язаних з виготовленням документації із землеустрою на окрему земельну ділянку, діючим законодавством не передбачено, а тому зазначені дії повинні здійснюватися землевласниками та землекористувачами.
Таким чином, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної діялнки в натурі, на підстаі якої вноситься відомості про земельну ділянку до Державного земельного кадастру повинна бути виготовлена за рахунок відповідача.
Відповідно до додатку до листа Управління Держземагентства у місті Харкові від 27 січня 2014 року № 405/08 відомості про Державну реєстрацію вищевказаної земельної ділянки Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10" по вул Спартака, 17 у м. Харкові відсутні.
На підставі вищезазначених законодавчих актів пунктом 4 рішення Харківської міської ради від 25 вересня 2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" було зобов*язано всіх землекористувачів, які використовують земельні ділянки по укладеним протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років договором, вчинити певні дії щодо виготовлення вищевказаної технічної документації із землеустрою, реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі та надати Департаменту земельних відносин витяг про реєстрацію земельної ділянки.
На виконання зазначеного рішення Департаментом земельних відносин листом від 08 жовтня 2013 року № 1716/0/225-13 було повідомлено відповідача про необхідність: в строк до 01 грудня 2013 року забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); в строк не пізніше 31 грудня 2013 року - подати складену (розроблену) технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцкевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення реєстрації земельної діялнки із присвоєнням кадастрового номеру; в строк до 01 січня 2014 року повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення реєстрації земельної ділянки та надати копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на підтвердження державної реєстрації цієї земельної ділянки; в строк до 01 лютого 2014 року привести розмір плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Матеріали справи свідчать про те, що Департамент земельних відносин повідомив відповідача про те, що у разі невиконання зазначених дій у встановлений строк, Департаментом буде підготовлена пропозиція до Юридичного департаменту для вжиття заходів щодо спонукання до здійснення дії стосовно реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
Одержання вказаного листа Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10" підтверджується копіями відповідних поштових відправлень.
Вказані вимоги позивача Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10" було проігноровано, у встановлений термін відповіді на лист до Харківської міської ради направлено не було.
Ухилення відповідача від виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі унеможливлює отримати Департаментом земельних відносин в управлінні Дерземагентства у м. Харкові витяг з технічної доркументації про нормативну грошову оцінку земельної діялнки, виконати розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку та вчинити дії щодо складання та підписання додаткової угоди до існуючого договору в частині зміни розміру орендної плати земельної ділянки у відповідності з нормативною грошовою оцінкою земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року.
Згідно статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов*язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов*язки.
Відповідно до статті 509 Цивільного кодексу України зобов*язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов*язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов*язку.
Згідно статті 526 Цивільного кодексу України зобов*язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до статей 55 Конституції України, статей 15, 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутись до суду за захистом свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Згідно статті 32 Господарського процесуального кодексу України: доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно частини 1 статті 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, законними, підтвердженими матеріалами справи і такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 44 та статті 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору, у разі задоволення позовних вимог, покладаються на відповідача.
На підставі викладеного та керуючись статтями 6, 8, 13, 19, 124, 129, 144 Конституції України, статтею 12, 79-1, 93 Земельного кодексу України, статтями 11, 15, 16, 509, 526 Цивільного кодексу України, пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, статтями 15, 30 Закону України "Про оренду землі", статтями 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку землі", статтями 1, 4, 4-3, 12, 22, 43, 44, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов*язати відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10" (адреса: 61005, м. Харків, вул. Спартака, буд. 17, код ЄДРПОУ 03333067) протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,3637 га. по вул. Спартака, 17 та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія № 10" (адреса: 61005, м. Харків, вул. Спартака, буд. 17, код ЄДРПОУ 03333067) на користь Харківської міської ради (адреса: 61200, м. Харків, м-н. Конституції, 7, реєстраційний рахунок 35417005032986 в ГУ ДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 04059243) 2436,00 грн. судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 03.10.2014 р.
Суддя П.В. Хотенець
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2014 |
Оприлюднено | 09.10.2014 |
Номер документу | 40781448 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Хотенець П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні