Постанова
від 06.10.2014 по справі 804/11679/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 жовтня 2014 р. Справа №804/11679/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши в порядку скороченого провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Представництва фонду державного майна у м. Першотравенськ про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ :

5 серпня 2014 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Представництва фонду державного майна у м. Першотравенськ (код за ЄДРПОУ 21893675) про припинення юридичної особи.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 8 вересня 2014 року у справі відкрито скорочене провадження.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідач порушує вимоги діючого законодавства, а саме, не подає податкових декларацій понад один рік.

Відповідач заперечень на позовну заяву не надав. Ухвалу про відкриття провадження у справі відповідачем отримано 22 серпня 2014 року (а.с.17). За таких підстав, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами, оскільки судом вжито усіх заходів для повідомлення відповідача належним чином про розгляд справи в порядку скороченого провадження.

З метою витребування пояснень та доказів ухвалою суду від 5 вересня 2014 року провадження у справі було зупинено до 2 жовтня 2014 року.

На запит суду Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Дніпропетровській області 2 жовтня 2014 року надані письмові пояснення, у яких зазначено, що Представництво фонду державного майна у м. Першотравенськ ліквідоване наказом від 18 червня 1996 року №80, дані щодо ліквідації підтверджені витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, крім того, відповідач знятий з обліку у податкових органах (а.с.23-24).

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Першотравенською міською радою народних депутатів було прийнято рішення від 17 грудня 1994 року «Про створення представництва фонду державного майна у м. Першотравенську» (а.с.28).

Представництво фонду державного майна у м. Першотравенськ (код за ЄДРПОУ 21893675) узяте на облік у контролюючих органах 17 грудня 1994 року та на дату складання позивачем довідки від 25 липня 2014 року №1404111400069 про взяття на облік платника податків перебуває на обліку у Східно-Дніпровській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (а.с.4).

Згідно довідки позивача від 24 липня 2014 року №421/04-4 податкова звітність не подається відповідачем більше одного року, а саме з 1 січня 2010 року, та заборгованості перед бюджетом відповідач не має (а.с.5).

Начальником Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області винесено наказ від 24 липня 2014 року №385 про підготовку та направлення до суду адміністративних позовних заяв про припинення юридичних осіб, у тому числі Представництва фонду державного майна у м. Першотравенськ (код за ЄДРПОУ 21893675) (а.с.7).

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд виходить із того, що відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Пунктом 49.2 статті 49 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

У відповідності до частини 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Згідно підпункту 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою-підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Пунктом 11.30 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 9 грудня 2011 року №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22 квітня 2014 року №462), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за №1562/20300, передбачено, що якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі, зокрема, неподання протягом одного року до контролюючих органів податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник контролюючого органу приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Відповідно до положень статті 1 Закону України «Про Фонд державного майна України» від 9 грудня 2011 року №4107-VI (далі - Закон №4107-VI) Фонд державного майна України є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об'єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави щодо об'єктів державної власності, що належать до сфери його управління, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності.

Статтею 6 Закону №4107-VI визначена система державних органів приватизації.

Так, Фонд державного майна України здійснює свої повноваження безпосередньо і через регіональні відділення в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі та представництва у районах та містах, створених Фондом державного майна України, у разі необхідності.

Представництва підпорядковуються регіональним відділенням.

Фонд державного майна України, регіональні відділення та представництва становлять єдину систему державних органів приватизації.

Регіональні відділення та представництва Фонду державного майна України є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Регіональні відділення та представництва діють на підставі положень, що затверджуються Головою Фонду державного майна України.

Згідно статті 13 Закону №4107-VI втручання центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, об'єднань громадян та представників у діяльність Фонду державного майна України забороняється, крім випадків, передбачених законом.

Суд вважає за необхідне зазначити, що Податковим кодексом України або іншими законами України не встановлено право контролюючих органів на звернення до суду із адміністративним позовом про припинення державного органу влади.

Крім того, з наданих суду доказів вбачається, що у зв'язку із скороченням обсягів приватизації та згідно із Законом України «Про державний бюджет України на 1996 рік» наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області від 18 червня 1996 року №80 Представництво фонду державного майна у м. Першотравенську ліквідовано (а.с.27).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України станом на 19 грудня 2006 року вилучено, зокрема: Представництво фонду державного майна у м. Першотравенську (код 21893675), дані про ліквідацію: орган ліквідації - наказ головної організації, дата ліквідації - 18 червня 1996 року, причина ліквідації - за заявою власника, № рішення - 80 (а.с.25-26).

Західно-Донбаською ОДПІ у Дніпропетровській області листом від 5 червня 2006 року №13404/29-111 повідомлено Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області, що Представництво фонду державного майна у м. Першотравенську знято з податкового обліку 21 березня 2002 року у зв'язку із ліквідацією за рішенням органу управління (а.с.30).

Таким чином, станом на час розгляду справи відповідач ліквідований, у зв'язку із чим підстави для припинення юридичної особи відсутні, повторна ліквідація нормами чинного законодавства не передбачена.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З урахуванням викладеного, суд доходить висновку про відмову у задоволенні позовних вимог з огляду на їх необґрунтованість.

Керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Представництва фонду державного майна у м. Першотравенськ про припинення юридичної особи - відмовити повністю.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2014
Оприлюднено09.10.2014
Номер документу40783374
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/11679/14

Ухвала від 06.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Постанова від 06.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 18.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 11.08.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні