Рішення
від 10.09.2014 по справі 911/2865/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 239-72-81

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" вересня 2014 р. Справа № 911/2865/14

Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.

при секретарі судового засідання Щур О. Д.

за участю представників учасників процесу:

від прокурора: Манжай М. С. (посвідчення № 011326 від 24.10.2012 р.);

від позивача-1: не з'явились;

від позивача-2: не з'явились;

від позивача-3: не з'явились;

від відповідача: Звєрєв Д. В. (наказ № 1 від 17.06.2009 р.);

розглянувши матеріали справи

за позовом Прокурора Сквирського району Київської області, м. Сквира, Київська область

в інтересах держави в особі:

1) Київської обласної ради, м. Київ;

2) Сквирської районної ради, м. Сквира, Київська область;

3) Пищиківської сільської ради, с. Пищики, Сквирський район, Київська область

до Приватного підприємства "Голд Рієлті", м. Біла Церква, Київська область

про стягнення 386 320, 00 грн

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Прокурор Сквирського району Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної ради, Сквирської районної ради, Пищиківської сільської ради звернувся в господарський суд Київської області із позовом до ПП "Голд Рієлті" про стягнення 386 320, 00 грн. втрат сільськогосподарського виробництва.

Позовні вимоги обґрунтовані прокурором в інтересах позивачів невиконанням відповідачем свого обов'язку щодо відшкодування у повному обсязі втрат сільськогосподарського виробництва внаслідок вилучення сільськогосподарських угідь для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським виробництвом, згідно розпорядження № 403 від 05.12.2012 р. Сквирської районної державної адміністрації Київської області.

Ухвалою господарського суду Київської області від 14.07.2014 р. порушено провадження у справі № 911/2865/14 за позовом прокурора Сквирського району Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної ради, Сквирської районної ради, Пищиківської сільської ради до ПП "Голд Рієлті" про стягнення 386 320, 00 грн і призначено її розгляд у судовому засіданні за участю представників учасників процесу на 30.07.2014 р.

30.07.2014 р. до канцелярії суду від позивача-1 надійшла заява № б/н б/д, у якій він підтримує позов, заявлений в його інтересах, у повному обсязі, просить його задовольнити та здійснювати подальший розгляд справи без участі його повноважного представника.

30.07.2014 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 27.08.2014 р.

27.08.2014 р. за наслідками судового засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено розгляд справи на 10.09.2014 р.

10.09.2014 р. у судовому засіданні прокурор надав усні пояснення щодо позовних вимог, заявлених в інтересах позивачів, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні надав усні пояснення по суті спору, вважає позовні вимоги обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представники позивачів у судове засідання не з'явились, хоча про судове засідання були повідомлені належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомили, документи, витребувані судом, надали.

За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.

Заслухавши пояснення представників учасників процесу, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

Розпорядженням № 676 від 30.11.2011 р. Сквирської районної державної адміністрації Київської області погоджено проект землеустрою щодо зміни цільового призначення частини земельної ділянки ПП "Голд Рієлті" із земель сільськогосподарського призначення на землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення для будівництва та обслуговування готельно-ресторанного комплексу на території Пищиківської сільської ради.

Розпорядженням № 403 від 05.12.2012 р. Сквирської районної державної адміністрації Київської області затверджено проект землеустрою щодо зміни цільового призначення частини земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення на землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення ПП "Голд Рієлті" для будівництва та обслуговування готельно-ресторанного комплексу на території Пищиківської сільської ради площею 2, 37 га для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування в межах Пищиківської сільської ради, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; зобов'язано ПП "Голд Рієлті" відшкодувати втрати сільськогосподарського виробництва, заподіяні вилученням сільськогосподарських угідь (ріллі) для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським виробництвом, в сумі 421 440, 00 грн відповідно до акту визначення втрат сільськогосподарського виробництва від 15.12.2011 р.

29.12.2012 р. Управлінням держкомзему у Сквирському районі, Сквирською районною державною адміністрацією було видано відповідачу Державний акт серії ЯЙ № 318918 на право власності на земельну ділянку площею 2, 3652 га для будівництва та обслуговування готельно-ресторанного комплексу, що розташована в м. Біла Церква Київської області, що в подальшому було зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 322400004004075.

27.12.2012 р. відповідачем було здійснено часткове відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва, заподіяних вилученням сільськогосподарських угідь (ріллі) для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським виробництвом, в сумі 35 120, 00 грн, що підтверджується матеріалами справи.

Регулювання відносин, що виникають у зв'язку із відшкодуванням втрат сільськогосподарського виробництва здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Земельним кодексом України, Постановою Кабінету Міністрів України № 1279 від 17.11.1997 р. „Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню", іншими нормативно-правовими актами.

Згідно частин 1-3 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.

Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 207 цього ж кодексу втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель.

Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

Відшкодуванню підлягають також втрати, завдані обмеженням прав власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, або погіршенням якості угідь внаслідок негативного впливу, спричиненого діяльністю громадян, юридичних осіб, органів місцевого самоврядування або держави, а також у зв'язку з виключенням сільськогосподарських угідь, лісових земель і чагарників із господарського обігу внаслідок встановлення охоронних, санітарних та інших захисних зон.

Втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва компенсуються незалежно від відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.

Втрати сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва визначаються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Статтею 209 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, підлягають відшкодуванню і зараховуються до відповідних бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України.

Кошти, що надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, використовуються на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою, а також на проведення інвентаризації земель, проведення нормативної грошової оцінки землі, розмежування земель державної та комунальної власності. Використання цих коштів на інші цілі не допускається.

Пунктом 4 Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1279 від 17.11.1997 р., передбачено, що відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.

Відповідно до п. 4) ч. 2 ст. 69 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать:

4) кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, що зараховуються у розмірі: 100 відсотків - до бюджетів міст Києва та Севастополя, 25 відсотків - до бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів, 75 відсотків - до бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, 15 відсотків - до районних бюджетів, 60 відсотків - до бюджетів міст районного значення, селищ і сіл.

У встановлений законом строк і станом на час розгляду справи відповідач обов'язок щодо відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва у повному обсязі не виконав і його основна заборгованість перед позивачем-1, позивачем-2, позивачем-3 складає 386 320, 00 грн, з яких - 96 580, 00 грн - позивачу-1, 57 948, 00 грн - позивачу-2, 231 792, 00 грн - позивачу-3, що підтверджується розпорядженням № 403 від 05.12.2012 р. Сквирської районної державної адміністрації та іншими документами, наявними у матеріалах справи.

Отже, вимоги прокурора в інтересах позивачів про стягнення із відповідача втрат сільськогосподарського виробництва у загальному розмірі 386 320, 00 грн, з яких - 96 580, 00 грн - позивачу-1, 57 948, 00 грн - позивачу-2, 231 792, 00 грн - позивачу-3, згідно розпорядженням № 403 від 05.12.2012 р. Сквирської районної державної адміністрації є законними і обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Голд Рієлті" (ідентифікаційний код 36211120) на користь Київської обласної ради (ідентифікаційний код 24572267) 96 580 (дев'яносто шість тисяч п'ятсот вісімдесят) грн. 00 (нуль) коп. втрат сільськогосподарського виробництва.

3. Стягнути з Приватного підприємства "Голд Рієлті" (ідентифікаційний код 36211120) на користь Сквирської районної ради (ідентифікаційний код 04054688) 57 948 (п'ятдесят сім тисяч дев'ятсот сорок вісім) грн 00 (нуль) коп. втрат сільськогосподарського виробництва.

4. Стягнути з Приватного підприємства "Голд Рієлті" (ідентифікаційний код 36211120) на користь Пищиківської сільської ради (ідентифікаційний код 04362088 ) 231 792 (двісті тридцять одна тисяча сімсот дев'яносто дві) грн 00 (нуль) коп. втрат сільськогосподарського виробництва.

5. Стягнути з Приватного підприємства "Голд Рієлті" (ідентифікаційний код 36211120) в доход Державного бюджету України судові витрати 7 726 (сім тисяч сімсот двадцять шість) грн 40 (сорок) коп. судового збору.

Суддя В. М. Бацуца

Повний текст рішення підписаний

15 вересня 2014 р.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення10.09.2014
Оприлюднено13.10.2014
Номер документу40811321
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/2865/14

Рішення від 10.09.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 14.07.2014

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні