ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
СУД
м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, 65-в
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30
червня 2009 року
Справа №
2а-
3073/09/0870
10
год. 05 хв.
Запорізький окружний адміністративний
суд у складі
головуючого судді Каракуша С.М.
при секретарі Святенко О.В.
за участю прокурора Романова Р.О.
представника позивача Альохіної О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду
адміністративну справу
за позовом:
Запорізького
територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового
ринку, поданим Мелітопольським
міжрайонним прокурором
до:
Закритого
акціонерного товариства
«Мелітопольпродмашсервіс»
про:
стягнення
суми фінансових санкцій
ВСТАНОВИВ:
Мелітопольський міжрайонний прокурор
в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати
відповідні функції у спірних правовідносинах - Запорізького територіального
управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі за
текстом Запорізьке ТУ ДКЦПФР) звернувся з позовною заявою до Закритого
акціонерного товариства «Мелітопольпродмашсервіс» про стягнення з відповідача 1
700 грн. штрафних санкцій, посилаючись на вимоги ч. 1 ст. 11 Закону України
«Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», та зазначають, що
відповідачем допущено порушення законодавства про цінні папери, а саме:
відповідач несвоєчасно розмістив в
стрічці новин (а саме: 26.03.2008 р.), несвоєчасно опублікував в офіційному
друкованому виданні ДКЦПФР (а саме: в газеті «Бюлетень. Цінні папери України» №
71-72 (2299-2300) від 31.03.2008 р.) особливу інформацію щодо прийняття рішення
про припинення емітента шляхом ліквідації за рішенням загальних зборів
акціонерів, які відбулись 28.02.2008 р. (протокол № 1), що є порушенням ст. 41
Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 3 розділу ІІ
Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого
рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006 р. 09.04.2008 року Запорізьким ТУ ДКЦПФР
про порушення законодавства про цінні папери складено акт №87-ЗП, за
результатами розгляду якого згідно із абз. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про
державне регулювання ринку цінних паперів в України» начальником Запорізького
територіального управління ДКЦПФР винесена постанова від 24.04.2008 року за
№100-ЗП про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів,
згідно з якою ЗАТ «Мелітопольпродмашсервіс» за допущені порушення на ринку
цінних паперів зобов'язане сплатити передбачений законом штраф у розмірі 1700
грн. Станом на час розгляду справи в суді сума штрафу відповідачем не сплачена.
На підставі викладеного, просять суд позов задовольнити та стягнути з відповідача
1 700 грн. штрафних санкцій за порушення на ринку цінних паперів.
Представник позивача та прокурор у
судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили їх задовольнити та дали пояснення в
обґрунтування позову аналогічні викладеним у позовній заяві.
Представник відповідача у судове
засідання повторно не з'явився, про час та місце розгляду справи відповідач
повідомлений належним чином, про причини неявки до суду представника не
повідомив, у зв'язку з чим суд розглянув
справу на підставі наявних доказів.
Вислухавши пояснення прокурора та представника
позивача, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить
до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Правові засади регулювання ринку цінних
паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх
похідних в Україні визначені Законом України «Про державне регулювання ринку
цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР.
Контроль за випуском та обігом цінних
паперів та їх похідних в Україні, за винятком приватизаційних, здійснює
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку і її територіальні
відділення на місцях.
Відповідно до ст. 6 Закону України
«Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Державна комісія з
цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим
Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу
входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний
апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового
ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні
органи.
Відповідно до пунктів 1, 3, 4
Положення про Запорізьке територіальне управління Державної комісії з цінних
паперів та фондового ринку, яке є позивачем у справі, зазначене територіальне
управління входить до системи Державної комісії з цінних паперів та фондового
ринку і реалізує в м. Запоріжжі і Запорізькій області завдання, покладені на
Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку у сфері забезпечення
реалізації єдиної державної політики в регіоні щодо розвитку та функціонування
ринку цінних паперів та їх похідних відповідно до визначених повноважень.
Відповідно до ст. 25 Закону України
«Про цінні папери і фондову біржу» та п. 3.1 Положення про надання особливої
інформації акціонерними товариствами та підприємствами-емітентами облігацій,
затвердженого рішенням Комісії № 5 від 10.02.2000 року, зі змінами,
затвердженими рішенням Комісії №295 від 24.06.2003 року, емітент зобов'язаний
протягом 2 днів надіслати фондовій біржі і реєструвальному органу, а також
опублікувати в офіційній газеті фондової біржі інформацію про зміни, що
відбулись в його господарській діяльності і впливають на вартість цінних паперів
або розміру доходу по них, зокрема, зміни у персональному складі службових
осіб.
Згідно з абзацом 2 ч.1 ст. 41 Закону
України «Про цінні папери та фондовий ринок», який набрав чинності 13.05.2006
року, до особливої інформації належать відомості про зміну складу посадових
осіб емітента. Отже зі зміною законодавства діяння не втратило характер
правопорушення.
З 01 березня 2007 року набрало
чинності Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів,
затверджене рішенням Комісії №1591 від 19.12.2006 року, відповідно до вимог п.1
глави 3 розділу II якого розкриття особливої інформації має здійснюватись
шляхом оприлюднення в стрічці новин, опублікування в офіційному друкованому
виданні та подання до Комісії. Розкриття інформації здійснюється у такі строки:
• - у стрічці новин - протягом двох робочих
днів з дати вчинення дії, але не пізніше 10.00 години третього робочого дня,
після дня вчинення дії;
• - в офіційному друкованому виданні -
протягом п'яти робочих днів з дати вчинення дії;
- подання до
Комісії - протягом десяти робочих днів з дати вчинення дії.
Рішення про припинення емітента
шляхом ліквідації прийняте за рішенням загальних зборів акціонерів, які
відбулись 28.02.2008 року (протокол №1). Таким
чином, вказану особливу інформацію ЗАТ «Мелітопольпродмашсервіс» повинно
було подано до Запорізького теруправління ДКЦПФР до 14.03.2008 року, розмістити
у стрічці новин до 10-00 години 04.03.2008 року (було розміщено в стрічці новин
26.03.2008 року), та опублікувати в офіційному друкованому виданні ДКЦПФР до
06.03.2008 року (було опубліковано в газеті «Бюлетень. Цінні папери України
№71-72 (2299-2300) від 31.03.2008 року.
Пунктом 14 ст. 8 Закону України «Про
державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Державна
комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні
стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на
юридичних осіб.
Згідно з ч. 1 ст. 12 та ч. 5 ст. 12
«Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», штрафи, передбачені
с. 11 цього Закону, накладаються (...) начальником відповідного територіального
органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду
матеріалів які засвідчують факт правопорушення. (...) Рішення про накладання
штрафу оформлюється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку
накладено штраф.
09.04.2008 року Запорізьким ТУ ДКЦПФР
про порушення законодавства про цінні папери складено акт №87-ЗП, за
результатами розгляду якого згідно із абз. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про
державне регулювання ринку цінних паперів в України» начальником Запорізького
територіального управління ДКЦПФР винесена постанова від 24.04.2008 року за
№100-ЗП про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно
з якою ЗАТ «Мелітопольпродмашсервіс» за допущені порушення на ринку цінних
паперів зобов'язане сплатити передбачений законом штраф у розмірі 100
неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 1700 грн.
Вищезазначена постанова була
направлена на адресу відповідача супровідним листом за вих. від 25.04.2008 р. №
04/42/1057. Докази направлення (фінансові чеки та реєстр відправлених листів)
знаходяться в матеріалах справи.
Відповідач суму штрафу в
добровільному порядку не сплатив, позивача про сплату штрафу не повідомив,
постанову в судовому порядку не оскаржив, доказів чому в ході розгляду справи в
суді суду не надав.
За таких обставин, заявлені
прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою
здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах -Запорізького
територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового
ринку вимоги про стягнення з ЗАТ «Мелітопольпродмашсервіс» штрафних санкцій в сумі 1700 грн., суд визнає
обґрунтованими, підтвердженими зібраними в справі доказами та такими, що
підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94
КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а
відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем,
з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11,
17, 160, 163 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного
товариства «Мелітопольпродмашсервіс»
(72310, Запорізька область, м. Мелітополь, вул..Фрунзе, 57, код ЄДРПОУ
23287346) в дохід Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації
21081100 на рахунок № 31111106700013 в Управлінні Держказначейства в
Запорізькій області, МФО 813015, одержувач: державний бюджет м. Мелітополь
Запорізької області, код ЄДРПОУ 34676932) -1700 (одну тисячу сімсот) грн. 00
коп. штрафу.
Постанова набирає законної сили після
закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної
скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання
апеляційної скарги постанова , якщо її не скасовано, набирає законної сили
після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може
бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного
суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний
строк з дня проголошення постанови, а у разі складання постанови в повному
обсязі - з дня складання в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і
подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії
відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Копія апеляційної скарги одночасно
надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанову виготовлено в повному
обсязі 07 липня 2009 року.
Суддя С.М.
Каракуша
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2009 |
Оприлюднено | 20.07.2009 |
Номер документу | 4081930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні