ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2014 р. Справа № 804/9458/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Серьогіної О.В., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лоекс» про зупинення видаткових операцій, -
ВСТАНОВИВ :
Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лоекс», в якому просить:
- зупинити видаткові операції на рахунках ТОВ «Лоекс» (код ЄДРПОУ 19307965);
- зобов'язати ТОВ «Лоекс» виконати законні вимоги податкового керуючого, а саме - допустити податкового керуючого до проведення перевірки стану збереження майна платника податків.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що внаслідок порушення вимог Податкового кодексу України від 02.02.2010 року № 12755-VІ відповідач має податковий борг в сумі 275414,40 грн. З метою забезпечення виконання платником податку своїх зобов'язань, актом опису № 29 від 09.09.2013 року було внесено в податкову заставу майно відповідача. З метою перевірки стану збереження майна, що перебуває у податковій заставі було заплановано його перевірку, проте відповідач не забезпечив доступ до майна, що перебуває у податковій заставі, чим порушив п. 91.3 ст. 91 Податкового кодексу України.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.07.2014 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на 04.08.2014 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.08.2014 року було зупинено провадження у даній справі до 14 години 30 хвилин 10 вересня 2014 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.09.2014 року провадження у справі поновлено.
У судове засідання сторони не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.
Частиною 6 статті 128 КАС України встановлено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За даних обставин суд, керуючись положеннями частини 6 статті 128 КАС України, вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Як вбачається з матеріалів справи, Товариства з обмеженою відповідальністю «Лоекс» перебуває на обліку в Дніпродзержинській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області.
Пунктом 16.1.4. п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (надалі - Закон № 2755-VI) передбачено сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи
Відповідно до ст. 91 Закону № 2755-VI керівник контролюючого органу за місцем реєстрації платника податків, що має податковий борг, призначає такому платнику податків податкового керуючого. Податковий керуючий повинен бути посадовою (службовою) особою контролюючого органу. Податковий керуючий має права та обов'язки, визначені цим Кодексом. Порядок призначення та звільнення, а також функції та повноваження податкового керуючого визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди контролюючого органу (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов'язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно. У разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом. Строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців. Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.
На виконання вимог ст. 91 глави 9 розділу ІІ Закону № 2755-VI затверджено Положення про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі № 573 від 10.10.2013 року, зареєстроване в Міністерстві юстиції України від 31.10.2013 року № 1843/24375 (надалі - Положення № 573).
Положенням № 573 визначено, що перевірка стану збереження майна платника податків проводиться в разі поширення на майно платника податків права податкової застави. Право на проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, надано органам доходів і зборів в особі податкового керуючого. Перевірка стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, може проводитись протягом робочого дня платника податків, починаючи з дня опису майна у податкову заставу. Для проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, оформлюється повідомлення про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Підставою для оформлення зазначеного повідомлення є погоджене керівником (заступником керівника) органу доходів і зборів за місцем обліку платника податків подання податкового керуючого, в якому зазначається обґрунтування необхідності проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Перевірка стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, може проводитись безпосередньо у платника податків (за його місцезнаходженням, за місцезнаходженням майна, що перебуває у податковій заставі, в інших місцях зберігання такого майна) або у відповідному органі доходів і зборів. Перевірка стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, може проводитись шляхом візуального контролю наявності в такого платника майна і стану його збереження, а також шляхом документального підтвердження (перевірка відповідних документів бухгалтерського та податкового обліку та іншої інформації) наявності такого майна, його руху та стану збереження на момент проведення перевірки. Про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, податковий керуючий попередньо повідомляє такого платника податків.
Відповідно до п. 3.10 Порядку призначення та звільнення, а також функції та повноваження податкового керуючого № 578 від 10.10.2013 року, яке зареєстроване в Міністерстві юстиції України від 31.10.2013 року за № 1837/24369, однією із функцій керуючого щодо податкової застави є складання акта про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, 09.09.2013 року податковим керуючим Ганділян Н.Г. складено акт № 29 опису в податкову заставу наступного майна:
- дисковий агрегат УДА-4,5-20, колір зелений, 12.03.2005 року випуску;
-автомобіль КАМАЗ=5320, державний номер 35053 АА, колір блакитний, шаси 53200283929, кузов 896975, 1987 року випуску;
- автоприцеп 97-31, державний номер 24520АА;
- прицеп СЗАП 8551, рік придбання 20.10.2003;
- бензовоз ГАЗ-53, рік придбання 12.04.2004;
- набір корпусної меблі, 1999 року;
- мобільний телефон, 1996 року випуску;
- мобільний телефон, 1996 року випуску;
- принтер, 1999 рік випуску;
- стіл комп'ютерний, 1998 рік випуску;
- телефакс, 1998 рік випуску;
- сейф;
- мобільні телефони;
- комп'ютери в зборі;
- комп'ютери Diawest06celeron2/13/1915GB;
- монітор Samsung 920;
- комп'ютер-процесор intel Core 13540;
- огорожа;
- нежиле приміщення, рік придбання 30.05.1995, інвентарний номер 00237;
- телефонна лінія;
- кукурудза ІІІ клас.
Податкову заставу на відповідно майно зареєстровано в державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 27.09.2013 року, що підтверджується витягом № 42017183 (термін дії до 27.09.2018 року), реєстраційний номер 13925789. Податкову заставу на нерухоме майно зареєстровано в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень 10.04.2014 року за номером 5308598.
Згідно наказу № 405 від 09.04.2014 року за ТОВ «Лоекс» було закріплено податковим керуючим Редьку І.М.
Заступник начальника управління - начальник відділу забезпечення погашення заборгованості Тесленко Н.П., начальник управління погашення заборгованості Левченко Т.Г. звернулися до начальника Дніпродзержинської ОДПІ Ліпінського А.В. з поданням щодо необхідності проведення перевірки стану збереження майна платника податків ТОВ «Лоекс», яке перебуває у податкові заставі.
22.04.2014 року начальник Дніпродзержинської ОДПІ виніс повідомлення № 1 про проведення перевірки стану збереження майна ТОВ «Лоекс» податковим керуючим Редька І.М. 24.04.2014 року. Дане повідомлення було направлено відповідачу засобами поштового зв'язку 22.04.2014 року та було повернуто у зв'язку із закінченням терміну зберігання 24.05.2014 року.
12.06.2014 року податковим керуючим Редька І.М. складено акт № 1 про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим.
Як вбачається з матеріалів справи, подання щодо необхідності проведення перевірки стану збереження майна ТОВ «Лоекс», яке перебуває у податкові заставі подано заступником начальника управління - начальником відділу забезпечення погашення заборгованості Тесленко Н.П. та начальником управління погашення заборгованості Левченко Т.Г., проте Положенням № 573 визначено, що саме податковий керуючий складає подання, яке погоджується керівником, в якому зазначається обґрунтування необхідності проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Дане подання є підставою для оформлення повідомлення про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Також, суд звертає увагу на те, що докази щодо винесення повідомлення про проведення перевірки стану збереження майна ТОВ «Лоекс» податковим керуючим саме 12.06.2014 року в матеріалах справи відсутні.
Зважаючи на те, що позивачем порушена процедура, яка визначена Положенням про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі № 573 від 10.10.2013 року, суд не знаходить підстав для задоволення даного позову.
За таких обставин позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 128, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лоекс» про зупинення видаткових операцій - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Серьогіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2014 |
Оприлюднено | 14.10.2014 |
Номер документу | 40824118 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні