Постанова
від 15.09.2014 по справі 822/3487/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/3487/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 вересня 2014 року 10:30м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіКовальчук А.М. при секретаріБачку А.М. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Іннатекс" до Кам'янець-Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Кам'янець-Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Р" від 08.05.2014 року №0002802203.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що працівниками Кам'янець-Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ за лютий 2014 року ПП "Іннатекс" (код ЄДРПОУ 30447108), за результатами якої складений акт №163/22-09-22-03/30447108 від 18.04.2014 року та прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0002802203 від 08 травня 2014 року щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 10141 грн. 50 коп. (6761 грн. за основним платежем та 3380 грн. 50 коп. за штрафними санкціями).

В результаті проведеної перевірки виявлено порушення п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України внаслідок чого ПП "Іннатекс" занижено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду та сплачується до загального/спеціального фонду державного бюджету (рядок 25 декларації з ПДВ "0110" за лютий 2014 року) на суму 6761 грн.

Вказує, що дане податкове повідомлення-рішення прийнято з підстав невідображення у рядку 21.3 податкової декларації з ПДВ "0110" за лютий 2014 року залишку від'ємного значення з ПДВ за грудень 2012 року в сумі 6761 грн., який визнано неправомірним актом планової перевірки від 13.02.2014 року №159/22-09-22-01/30447108.

З прийнятим податковим повідомленням-рішенням позивач не погоджується та вважає вказане податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив задоволити його в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, подав заперечення проти позову в якому вказує, що камеральною перевіркою встановлено, що ПП «Іннатекс» у рядку 21.3 податкової декларації з ПДВ «0110» за лютий 2014 року задекларовано значення «0» грн., тобто не відображено результатів планової перевірки проведеної контролюючим органом, а саме результат по акту №159/22-09-22-01/30447108 від 13.02.2014 року. Зазначає, що діючим законодавством не передбачено формування податкового повідомлення-рішення на зменшення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, а тому за результатами планової виїзної перевірки ПП «Іннатекс" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2011 року по 31.12.2012 року (акт №159/22-09-22-01/30447108 від 13.02.2014 року) Кам'янець - Подільською ОДПІ податкове повідомлення-рішення на зменшення від'ємного значення суми ПДВ (форми «В4») в сумі 6761 грн. не приймалось.

Вказує, що Кам'янець-Подільською ОДПІ за результатами проведеної камеральної перевірки даних задекларованих у податковій звітності з ПДВ за лютий 2014 року ПП «Іннатекс», податкове повідомлення - рішення форми «Р» від 08.05.2014 року №0002802203 на суму основного платежу 6761 грн. та суму штрафних санкцій 3380 грн. 50 коп. прийнято правомірно та відповідно до вимог чинного законодавства, а тому просить відмовити в задоволені позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши повно і всебічно обставини справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що працівниками Кам'янець-Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ за лютий 2014 року ПП "Іннатекс" (код ЄДРПОУ 30447108), за результатами якої складений акт №163/22-09-22-03/30447108 від 18.04.2014 року та прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" №0002802203 від 08 травня 2014 року щодо збільшення суми грошового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 10141 грн. 50 коп. (6761 грн. за основним платежем та 3380 грн. 50 коп. за штрафними санкціями).

В результаті проведеної перевірки виявлено порушення п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України внаслідок чого ПП "Іннатекс" занижено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду та сплачується до загального/спеціального фонду державного бюджету (рядок 25 декларації з ПДВ "0110" за лютий 2014 року) на суму 6761 грн.

Податкове повідомлення-рішення прийнято з підстав невідображення у рядку 21.3 податкової декларації з ПДВ "0110" за лютий 2014 року залишку від'ємного значення з ПДВ за грудень 2012 року в сумі 6761 грн., який визнано неправомірним актом планової перевірки від 13.02.2014 року №159/22-09-22-01/30447108.

Позивачем була проведена планова виїзна перевірка ПП „Іннатекс" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.2011 року по 31.12.2012 року, за результатами якої складено акт №159/22-09-22-01/30447108 від 13.02.2014 року та прийнято податкові повідомлення-рішення від 26.02.2014 року №0001052201, №0001032201.

10 червня 2014 року рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду по справі №822/1832/14 податкові повідомлення-рішення від 26.02.2014 року №0001052201, №0001032201 визнано протиправними та скасовано. Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23 липня 2014 року дане рішення залишено без змін.

За наслідками завищення залишку від'ємного значення в сумі 6761 грн. податковим органом не було прийнятно жодного податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до розділу II «Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків» орган державної податкової служби визначає суму нарахування (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість та складає податкове повідомлення-рішення у випадках, якщо: а) платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію; б) дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових деклараціях, уточнюючих розрахунках; в) згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є орган державної податкової служби; г) рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків; ґ) дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб, таким податковим агентом; д) в інших випадках, коли здійснення такого розрахунку передбачено статтею 58 глави 4 розділу ІІ Кодексу.

Згідно із пунктом 2.2 Порядку у випадках, зазначених у пункті 2.1 цього розділу, відповідний структурний підрозділ органу державної податкової служби складає податкове повідомлення-рішення: за формою згідно з додатком 8 про зменшення від'ємного значення суми податку на додану вартість платника (форма „В4").

Відповідно до п.86.8 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до контролюючої!) органу за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Згідно із п.58.1 ПК України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Пунктом 46.1 статті 46 ПК України визначено, що податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно підпункту 14.1.179 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.

Відповідно до пункту 203.1 ст.203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.

Порядком оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом ДПА України від 22.12.2010 N 984 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12 січня 2011 р. N 34/18772, визначено, що акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Акт перевірки є наслідком проведення перевірки та здійснення наданих законом функцій суб'єктом владних повноважень та не містить будь-яких обов'язків для платника податків.

Акт перевірки та викладені у ньому факти, а також висновки не можна розглядати як рішення суб'єкта владних повноважень, що породжує для суб'єкта господарювання певні правові наслідки. Акт є виключно носієм доказової інформації про виявлені податковим органом під час проведення перевірки порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання, обов'язковим документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Контролюючий орган не позбавлений права викладати в акті перевірки власні суб'єктивні висновки щодо зафіксованих обставин, та в подальшому, у разі виникнення спору щодо рішень, що приймаються на підставі такого акту, обґрунтовувати ними власну позицію щодо наявності певних допущених платником податку порушень.

Вказана правова позиція також висловлена в постанові Верховного Суду України від 10.09.2013 року у справі №21-237а13.

Суд критично ставиться до висновків Кам'янець-Подільської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області викладених в акті від 18.04.2014 року №163/22-09-22-03/30447108 щодо не відображення позивачем в декларації з ПДВ результатів перевірки по акту №159/22-09-22-01/30447108 від 13.02.2014 року, оскільки податкові повідомлення-рішення прийняті за результатом вказаного акту скасовані рішенням суду, а завищення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду в сумі 6761 грн. не увійшло в податкові повідомлення-рішення.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно із ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказується при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

З врахуванням зазначених обставин, норм чинного законодавства, суд приходить до висновку, що позивачем доведено та судом встановлено протиправність податкового повідомлення-рішення №0002802203 від 08 травня 2014 року, а тому позовні вимоги позивача є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та підлягають до задоволення.

Керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 71, 72, 158-163 КАС України, ст.ст. 14, 46, 58, 86, 203 ПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

позов приватного підприємства "Іннатекс" задоволити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0002802203 від 08 травня 2014 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного підприємства "Іннатекс", код ЄДРПОУ 30447108, судовий збір в сумі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 22 вересня 2014 року

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя А.М. Ковальчук

Дата ухвалення рішення15.09.2014
Оприлюднено13.10.2014
Номер документу40824146
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3487/14

Ухвала від 08.10.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 14.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 15.09.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 08.10.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 19.08.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні