ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 серпня 2014 року Справа № 808/5128/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., за участю секретаря Петрусь Д.К., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи
за позовною заявою: Шевченківського районного центру зайнятості м. Запоріжжя
до: ОСОБА_1
про: стягнення суми виплаченої допомоги у розмірі 842,33 грн.
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Шевченківського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення отриманої незаконним шляхом суми матеріального забезпечення у розмірі 842,33 грн. Позовні вимоги обґрунтовує приписами ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Позивач вказує на те, що Відповідач не повідомив Шевченківський районний центр зайнятості про зайнятість на час перебування на обліку як безробітня, тому незаконно отримала статус безробітного та матеріальну допомогу по безробіттю, у зв'язку із чим просить позов задовольнити, стягнути з відповідача суму коштів, отриманих незаконним шляхом.
Ухвалою суду від 13.08.2014 відкрито провадження в адміністративній справі №808/5128/14, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи на 21.08.2014.
В судове засідання представник позивача не прибув, направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі та зазначив що позов підтримує.
Відповідач, належним чином повідомлений про день і час розгляду справи, до суду не прибув.
Відповідно до п.4 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь в справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь в справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами.
У зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, оцінивши надані докази, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 перебувала на обліку в Шевченківському районному центрі зайнятості М.Запоріжжя з 29.10.2012 по 31.10.2013 р.
В результаті звірки з даними ДПА було виявлено, що під час перебування на обліку як безробітного, гр. ОСОБА_1 відносилась до категорії зайнятого населення - виконувала роботу згідно договору про надання послуг у ФОП ОСОБА_4 у період з 15.07.2013 р. по 31.08.2013 р.
За результатами даної звірки складено Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 01.07.2014р. № 396 відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", що відображає що ОСОБА_1 згідно ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення" під час перебування на обліку в Шевченківському РЦЗ м. Запоріжжя як безробітна відносилась до категорії зайнятого населення.
ОСОБА_1 належала до зайнятого населення (стаття 1 Закону України "Про зайнятість населення"), а тому не мала права на отримання статусу безробітного і, як наслідок, на отримання відповідно до частини першої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" матеріального забезпечення.
Таким чином, позивач, посилаючись на ст.36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №1533-ІІІ вважає, що відповідач повинен повернути суму виплаченої допомоги по безробіттю.
Шевченківським РЦЗ відповідачу направлений лист - претензію від 11.07.2014 з пропозицією про повернення неправомірно отриманої допомоги по безробіттю в добровільному порядку у 15-ти денний строк з моменту отримання листа.
Зважаючи на несплату у добровільному порядку коштів, позивач звернувся до суду.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
Законом України "Про зайнятість населення" N5067-VI, визначено правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії держави щодо захисту прав громадян на працю та реалізації їхніх прав на соціальний захист від безробіття.
Статею1 цього Закону визначений термін "безробітний", це особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Згідно із п.1 ст.4 цього Закону, в Україні до зайнятого населення належать зокрема особи які забезпечують себе роботою самостійно. Зайнятість населення забезпечується шляхом встановлення відносин, що регламентуються трудовими договорами (контрактами), провадження підприємницької та інших видів діяльності, не заборонених законом (п.3 ст.3 Закону).
Згідно до п.5 Постанови Кабінету Міністрів України N198 від 20.03.2013 "Про затвердження Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу", статус безробітного надається особам, які зазначені у частині першій статті 43 Закону України "Про зайнятість населення", з першого дня реєстрації у територіальному органі на підставі заяви за формою, затвердженою Мінсоцполітики, у разі відсутності підходящої роботи, підбір якої здійснюється відповідно до статті 46 зазначеного Закону.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначає Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 № 1533-III (далі - Закон № 1533-III).
Відповідно до ч.1 ст. 22 Закону № 1533-III, право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.
За змістом ч.2, 3 ст.36 Закону № 1533-III застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до п.1.2 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 №307 допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітними підприємницької діяльності надається застрахованим та незастрахованим особам, визнаним у встановленому порядку безробітними.
Пунктом 6.14 Порядку №307 передбачено, що якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку. Сума виплаченої допомоги по безробіттю підтверджується відповідною довідкою центру зайнятості, що підписується керівником, головним бухгалтером та скріплюється печаткою.
Судом встановлено, що відповідач в порушення вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" не повідомив центр зайнятості про те, що виконувала роботу згідно договору про надання послуг у ФОП ОСОБА_4 у період з 15.07.2013 по 31.08.2013.
Відповідно до п.п. 2-3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", пп.6.14 п. 6 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності", затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики 307 від 20.11.2000р., якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг.
Вищевикладена ситуація свідчить про отримання допомоги по безробіттю гр. ОСОБА_1 у розмірі 842,33 грн. (вісімсот сорок дві грн. 33 коп.) за період з 15.07.2013р. по 31.08.2013 р. обманним шляхом.
Враховуючи вищевикладене, та з урахуванням того, що відповідачем не надано заперечень проти позову, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Шевченківського районного центру зайнятості м. Запоріжжя суму допомоги по безробіттю у розмірі 842,33 грн. (вісімсот сорок дві грн. 33 коп.) на користь Шевченківського районного центру зайнятості М.Запоріжжя: Одержувач Шевченківський районний центр зайнятості М.Запоріжжя, ОКПО 20524248, Банк одержувача УДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, Р/Р 37178001004282, призначення: повернення допомоги по безробіттю, отриманої обманним шляхом.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС України оформлена і підписана 06.10.2014.
Суддя О.М. Нечипуренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2014 |
Оприлюднено | 14.10.2014 |
Номер документу | 40830201 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні