ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 жовтня 2014 року 15 год. 25 хв.Справа № 808/5751/14 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Сацького Р.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовною заявою: Вільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області
до: Вільнянської міської ради
про: стягнення коштів за податковим боргом
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Вільнянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Запорізькій області до Вільнянської міської ради, в якій позивач просить суд стягнути з відповідача податковий борг Комунального підприємства «Вільнянське міське бюро технічної інвентаризації Вільнянської міської ради», а саме:
- по податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 1 125, 25 грн.;
- частину чистого прибутку господарських організацій у розмірі 398, 21 грн.
Сторони про дату та час судового засідання були повідомлені відповідно до вимог КАС України, про що свідчать повідомлення про вручення поштового відправлення, які містяться в матеріалах справи.
Представники сторін у судове засідання не з'явились.
Представник відповідача надіслав до суду клопотання про розгляд справи без його участі. Крім того, у вказаному клопотанні відповідач залишив прийняття рішення на розсуд суду.
Згідно ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до ст. 41 КАС України суд під час розгляду адміністративної справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Розглянувши матеріали адміністративного позову, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Вільнянська міська рада відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців знаходиться за адресою: вул. Бочарова. 4, м. Вільнянськ, Вільнянський район. Запорізька область, 70002.
Рішенням Вільнянської міської ради Запорізької області від 02.04.2009 №11 створено Комунальне підприємство «Вільнянське бюро технічної інвентаризації Вільнянської міської ради, про що свідчить Статут Комунального підприємства «Вільнянське міське бюро технічної інвентаризації Вільнянської міської ради».
Комунальне підприємство «Вільнянське міське бюро технічної інвентаризації Вільнянської міської ради» відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців також знаходиться за адресою: вул. Бочарова, 4, м. Вільнянськ, Вільнянський район, Запорізька область, 70002 та має податковий борг у розмірі 1 523, 46 грн., щодо якого ОДПІ не подавався адміністративний позов до суду, а саме:
- по податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності у розмірі 1 125, 25 грн.;
- частину чистого прибутку господарських організацій у розмірі 398, 21 грн.
Податковий борг у КП «Вільнянське МБТІ» виник у зв'язку з наступним.
1) Податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності.
На виконання Податкового кодексу України від 02.12.2010 за № 2755-VІ, КП «Вільнянське МБТІ» подано 03.03.2014 № 1400003920 податкову декларацію з податку на прибуток підприємств, сума податкових зобов'язань за якою не сплачена до бюджету. Зокрема по терміну сплати 11.03.2014 задекларовано до сплати та не сплачено у бюджет 5, 00 грн.
Також, Вільнянською ОДПІ на підставі підпункту 20.1.4. пункту 20.1 статті 20 та пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку за 2012 рік податкової звітності з податку на прибуток КП «Вільнянське МБТІ».
Перевіркою встановлено: в порушення підпункту 49.18.2. пункту 49.18. статті 49 Податкового кодексу України, а саме боржником до податкового органу не подано декларацію з податку на прибуток за 2012 рік та розрахунок чистого прибутку за 2012 рік.
Про що складено Акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток від 31.05.2013 за №250/15-37786641.
В результаті перевірки та виявлених порушень Вільнянською ОДПІ винесене податкове повідомлення-рішення від 10.06.2013 за №0000871500, яким до КП застосовано суму штрафних санкцій у розмірі 1020,00 грн.
При проведені інвентаризації повноти нарахування податкових повідомлень-рішень в картках особових рахунків встановлено відсутність нарахувань по КП «Вільнянське МБТІ», код 37786641 податку на прибуток підприємств в сумі 1020,00 грн. податкове повідомлення-рішення №0000871500 від 10.06.2013 сформовано та вручено в ІС Податковий блок підсистема Податковий аудит 10.06.2013 року. В зв'язку з технічною недосконалістю ІС Податковий блок за терміном сплати 20.06.2013 зазначене податкове повідомлення до КОР платника не проведено.
З метою недопущення втрат бюджету бюджету координаційно-моніторинговим відділом проведено нарахування податку на прибуток підприємств в сумі 1020, 00 грн. Пеня на суму заниження складає 95, 25 грн.
Отже, податковий борг з податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності складає 1115,25 грн. (1020,00 грн. штрафна санкція та 95,25 грн. пені).
2) Частина чистого прибутку господарських організацій.
Відповідно до статті 129 Податкового кодексу нарахування пені починається при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання.
Тобто, відповідно до Інструкції про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, що затверджена наказом ДПА України від 17.12.2010 №953, та зареєстрована у Мінюсті України 27.12.2010 №1350/18645 за Боржником обліковується сума не погашеної пені, що виникла з 08.01.2013 у розмірі 398,21 грн.
Отже, податковий борг з частини чистого прибутку господарських організацій складається з пені в сумі 398,21 грн.
Отже, загальна сума боргу, яка обліковується за КП «Вільнянське МБТІ» складає 1523,46 грн.
ДПІ вживалися заходи щодо стягнення податкового боргу у встановленому законом порядку. У даному випадку, податкова вимога МДПІ від 16.10.2012 №47 направлялася на адресу боржника поштою та отримана представником відповідача 18.10.2012.
Вільнянська ОДПІ неодноразово зверталась до Вільнянської міської ради з поданнями про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу КП «Вільнянське МБТІ»: 15.11.2012 за № 463/9/19-017, 15.02.2013 № 581/10/19-017 та 10.07.2013 за №15/9/11-017, 12.08.2014 за №134/9/08-06-2500-017. Однак, жодного рішення про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу Вільнянською міською радою прийнято не було.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п.п. 14.1.265 п.14.1 ст.14 ПК штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до п. 57.3 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення - рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а державні виконавці в межах своїх повноважень.
Відповідно до п. 87.11 ст. 87 Податкового кодексу України, орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.
Наведені обставини свідчать про порушення відповідачем п.п. 16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового Кодексу України, обов'язків платника податків, що передбачають сплату належних сум податків та зборів у встановлені законами строки, шкодить поповненню прибуткової частини бюджету, перешкоджає проведенню державної фінансової політики в частині розподілення бюджетних коштів, що тягне недостатнє фінансування державою бюджетної сфери, ефективному проведенню державної соціальної політики в напрямку захисту малозабезпечених верств населення, тобто завдає істотної шкоди державі.
Оскільки до цього часу від відповідача сума податкового боргу до державного бюджету не надходила, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 11, 17, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов - задовольнити повністю.
2. Стягнути з Вільнянської міської ради (ЄДРПОУ 25486771) суму податкового боргу у розмірі 1 523 (одна тисяча п'ятсот двадцять три) грн. 46 коп., з яких:
- податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності - у розмірі 1125 (одна тисяча сто двадцять п'ять) грн. 25 коп. на р/р 33215806700080, код б/к 11020202, одержувач УК у Вільнянському районі (м. Вільнянськ), код одержувача 37997149, банк одержувача ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015;
- частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних, унітарних підприємств та їх об'єднань), що вилучається до державного бюджету відповідно до закону - у розмірі 398 (триста дев'яносто вісім) грн. 21 коп. на р/р 31113074700079, код б/к 21010100, одержувач УК у Вільнянському районі ( Вільнянський район ), код одержувача - 37997149, банк одержувача УДКСУ у Вільнянському районі (Вільнянський район), МФО 813015.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Р.В. Сацький
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2014 |
Оприлюднено | 14.10.2014 |
Номер документу | 40830566 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні