Постанова
від 24.09.2014 по справі 2-а-5672/10/2170
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2014 р.м.ОдесаСправа № 2-а-5672/10/2170

Категорія: 5.6.1 Головуючий в 1 інстанції: Горшков В.М.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого: судді Домусчі С.Д.

суддів: Кравця О.О., Шеметенко Л.П.

за участю секретаря судового засідання - Тутової Л.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Іванівської селищної ради на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 08 червня 2012 року про справі за адміністративним позовом заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державного підприємства Національна енергетична компанія Укренерго , до Іванівської селищної ради про стягнення до державного бюджету штрафу в розмірі 5 100 грн., -

ВСТАНОВИВ:

26 жовтня 2010 року заступник прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державного підприємства Національна енергетична компанія Укренерго , звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Іванівської селищної ради, в якому просив суд стягнути з відповідача до державного бюджету штраф в розмірі 5 100 грн., який застосований постановою № 05/31-0011 від 16.04.2010 р. Східного відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Херсонській області, яка є структурним підрозділом Відокремленого підрозділу Держенергонагляд у Південному регіоні , яке у свою чергу є відокремленим структурним підрозділом Державного підприємства Національна енергетична компанія Укренерго .

Постановою від 08 червня 2012 року, ухваленою в порядку письмового провадження, Херсонський окружний адміністративний суд задовольнив адміністративний позов в повному обсязі.

Не погоджуючись з постановою суду Іванівська селищна рада подала апеляційну скаргу в якій просить скасувати оскаржену постанову та ухвалити нову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Вимоги апеляційної скарги апелянт обґрунтовує тим, що суд першої інстанції неправильно застосував норми процесуального права, оскільки не врахував той факт, що Іванівською селищною радою подана касаційна скарга на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 15.02.2011 р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2011 року по справі № 2а-2338/10/2170 якими відмовлено у задоволенні адміністративного позову Іванівської селищної ради про скасування постанови від 16.04.2010 р. № 05/31-0011 про накладення штрафу за порушення законодавства у галузі електроенергетики та у сфері теплопостачання в розмірі 5 100 грн.

Заступник прокурора Київського району м. Одеси надав письмові заперечення на апеляційну скаргу, в яких, з посиланням на дотримання судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржену постанову - без змін.

Ухвалюючи постанову про задоволення адміністративного позову суд першої інстанції встановив, що постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2011 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08 грудня 2011р., по справі № 2а-2338/10/2170, відмовлено, окрім іншого, у скасуванні постанови від 16.04.2010 р. № 05/31-0011 про накладення на Іванівську селищну раду штрафу за порушення законодавства у галузі електроенергетики та у сфері теплопостачання в розмірі 5 100 грн.

З урахуванням положень ст. 72 КАС України, ч. 3, ч. 6 ст. 27 Закону України Про електроенергетику , пунктів 2, 8 , 10 Положення про порядок накладання на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, та за відсутності доказів сплати застосованих штрафних санкцій, суд першої інстанції дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність правових підстав для їх задоволення.

Заслухавши суддю доповідача, пояснення прокурора, розглянувши та обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів апеляційної скарги, апеляційний суд вважає, що апеляційна скарга може бути задоволена частково.

Відповідно до положень статті 1 Закону України Про електроенергетику споживачі енергії - суб'єкти господарської діяльності та фізичні особи, що використовують енергію для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю; суб'єкти електроенергетики - суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від їх відомчої належності та форм власності, що займаються виробництвом, передачею, постачанням електричної енергії та теплової енергії при централізованому теплопостачанні.

Згідно з положеннями статті 9 Закону України Про електроенергетику державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів.

Відповідно до статті 27 названого Закону суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.

Таким чином, виходячи з аналізу вказаних вище правових норм, начальник Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії Східного відділення в Херсонській області має право застосовувати санкції у вигляді штрафу за не виконання припису, винесеного саме щодо суб'єктів електроенергетики або споживачів (суб'єктів господарської діяльності чи фізичних осіб).

Як встановлено судом першої інстанції, предмет спору - стягнення штрафу, стосуються Іванівської селищної ради саме як суб'єкта господарської діяльності - споживача електроенергії, який не виконав вимоги припису від 20.11.2009 р. № 05/31-382/1, зокрема пунктів 7,8,11,12, які стосуються Іванівського ясла-садка Лелеченя та Іванівського ясла-садка Світлячок в частині недотримання вимог Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 N 258.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Іванівська селищна рада (ідентифікаційний код юридичної особи: 04400883), є засновником комунальних організацій (установ, закладів), зокрема Іванівського ясла-садка Лелеченя (ідентифікаційний код юридичної особи: 34114463) та Іванівського ясла-садка Світлячок (ідентифікаційний код юридичної особи: 34114479).

Відповідно до статті 2 Господарського кодексу України учасниками відносин у сфері господарювання є суб'єкти господарювання, споживачі, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією, а також громадяни, громадські та інші організації, які виступають засновниками суб'єктів господарювання чи здійснюють щодо них організаційно-господарські повноваження на основі відносин власності. Згідно з нормами частини першої та третьої статті 8 Господарського кодексу України держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб'єктами господарювання.

Господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Таким чином, апеляційний суд дійшов висновку, що Іванівська селищна рада у відносинах, щодо проведеної 15.04.2010 р. перевірки (а.с. 7), та перевірки проведеної 20.11.2009 р. (а.с. 9-10), щодо зобов'язання виконання припису від 20.11.2009 р. № 05/31-0382/1 (а.с. 8-), не є саме суб'єктом господарювання-споживачем електроенергії, оскільки відсутні належні та допустимі докази, як при проведені перевірки так і при зверненні прокурора до суду з цим позовом що, саме відповідач є суб'єктом господарювання, як споживач енергії, що використовує її для власних потреб на підставі договору про її продаж та купівлю.

При цьому апеляційний суд не приймає доводи апелянта, щодо наявності касаційного оскарження судових рішень по справі № 2а-2338/10/2170, оскільки при перевірці факту правомірності застосування штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та у сфері теплопостачання, встановлена неповнота дослідження Радою Східного відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Херсонській області, обставин невиконання припису № 05/31-0382/1 від 20.11.2009 р., обставин за яких цей припис був прийнятий (об'єкти перевірки - акти перевірок складені у відношенні однієї юридичної особи, а фактично перевірялись інші юридичні особи).

Оскільки ст. 19 Конституції України, встановлено, що Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення адміністративного позову про стягнення штрафних санкцій.

Таким чином, апеляційний суд дійшов висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України, це є підставою для часткового задоволення апеляційної скарги, скасування оскарженої постанови та ухвалення нового судового рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Куруючись ст. ст. 6, 8, 19 Конституції України, ст. ст. 195, 196, п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202, ст. ст. 207, 211, 212, ч. 5ст. 254 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Іванівської селищної ради задовольнити частково.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 08 червня 2012 року скасувати, ухвалити нову постанову.

Відмовити у задоволенні адміністративного позову заступника прокурора Київського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державного підприємства Національна енергетична компанія Укренерго , до Іванівської селищної ради про стягнення до державного бюджету штрафу в розмірі 5 100 грн.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання судового рішення в повному обсязі.

Повний текст судового рішення складений 30 вересня 2014 року.

Головуючий: суддя С.Д.Домусчі

суддя О.О.Кравець

суддя Л.П.Шеметенко

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2014
Оприлюднено13.10.2014
Номер документу40833007
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5672/10/2170

Постанова від 24.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Постанова від 24.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 03.08.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 26.07.2012

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні