Постанова
від 16.09.2014 по справі 1570/4682/12
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"16" вересня 2014 р. м. Київ К/9991/76661/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Рибченка А.О.

суддів: Островича С.Е.

Федорова М.О.

розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Іллічівську Одеської області Державної податкової служби

на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2012 року

та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2012 року

у справі № 1570/4682/2012

за позовом Державної податкової інспекції у м. Іллічівську Одеської області Державної податкової служби

до Іллічівської міської організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної)

про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Іллічівську Одеської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС; позивач) звернулась до суду з позовом до Іллічівської міської організації Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) (далі - Іллічівська МО СДПУ (О)); відповідач) про припинення юридичної особи.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2012 року, в задоволенні адміністративного позову відмовлено в повному обсязі.

Висновок судів попередніх інстанцій полягає в тому, що в силу положень Закону України від 05 квітня 2001 року № 2365-III «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон № 2365-III) право на звернення до суду з позовом про припинення діяльності політичної партії надано виключно органу, який зареєстрував політичну партію, Генеральному прокурору України та Міністерству юстиції України.

Не погоджуючись з прийнятими судовими рішеннями у справі, позивач оскаржив їх в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України.

В поданій касаційній скарзі, ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Одеського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2012 року, ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2012 року та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частин 1, 2, 3 статті 3 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (в редакції, чинній на час звернення ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС з позовом до суду; далі - Закон № 755-IV) дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Частиною 4 статті 11 Закону № 2365-III передбачено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.

Аналіз положень вказаних норм законодавчих приписів дає підстави для висновку про те, що норми Закону № 755-IV є загальними відносно спеціальних норм Закону № 2365-III, які регулюють питання реєстрації політичних партій, припинення їх діяльності та не суперечать загальним нормам.

Таким чином, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону № 755-IV, є незалежними від випадків заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва, передбачених додатково статтею 23 Закону № 2365-III для осіб, що підпадають під дію вказаного Закону.

Згідно з підпунктом 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України.

Відповідно до абзацу 2 пункту 1.3 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588 (в редакції, чинній на час звернення ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС з позовом до суду), взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору.

Ведення обліку платників податків підпунктом 62.1.1 пункту 62.1 статті 62 ПК України визначено одним із шляхів здійснення податкового контролю.

За змістом абзацу 2 пункту 67.2 статті 67 ПК України у межах здійснення контрольних функцій органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до частини 2 статті 38 Закону № 755-IV підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Як свідчить наявний в матеріалах даної адміністративної справи акт № 647/15-01 від 13 квітня 2012 року, відповідач більше року не подає до ДПІ у м. Іллічівську Одеської області ДПС декларації, відомості та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів). Останній податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами та організаціями за перший квартал 2010 року надано 11 травня 2010 року.

Згідно із статтею 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.

При цьому відповідно до частини 2 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України законним вважається рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

За наведених обставин та з урахуванням викладеного, порушення судами норм матеріального права є підставою для скасування постановлених у справі судових рішень та прийняття нової постанови про задоволення позову.

Керуючись статтями 220, 222, 223, 229, 230, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Іллічівську Одеської області Державної податкової служби задовольнити.

Скасувати постанову Одеського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2012 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2012 року.

Прийняти у справі нову постанову, якою позов задовольнити.

Припинити юридичну особу - Іллічівську міську організацію Соціал-Демократичної партії України (об'єднаної) (код ЄДРПОУ 25431818).

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, встановленими главою 3 розділу IV Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий Рибченко А.О.

Судді Острович С.Е.

Федоров М.О.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення16.09.2014
Оприлюднено13.10.2014
Номер документу40843048
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/4682/12

Постанова від 16.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 12.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні