Постанова
від 02.10.2014 по справі 823/2892/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2014 року м. Черкаси справа № 823/2892/14

11 годин 00 хвилин

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В., за участі секретаря - Роя О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу № 823/2892/14

за позовом Звенигородської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Черкаській області (надалі - Звенигородська ОДПІ) [представник позивача - не з'явився]

до товариства з обмеженою відповідальністю «Лисянські інженерні мережі» (надалі - ТОВ «Лисянські інженерні мережі») [представник відповідача - не з'явився]

про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством, прийняв постанову.

Звенигородська ОДПІ, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить припинити юридичну особу - ТОВ «Лисянські інженерні мережі» з підстав відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Позивач свого представника у судове засідання не направив, звернувшись в прохальній частині позовної заяви з клопотанням про здійснення розгляду справи без участі його представника.

Відповідач у судове засідання свого представника не направив, письмових заперечень до суду не надіслав, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що позов належить задовольнити з огляду на таке.

Відповідно до ст.55 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (надалі - Кодекс №436) суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність. Суб'єктами господарювання є: господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

ТОВ «Лисянські інженерні мережі» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності 12.05.2009 (ідентифікаційний код 36330433) та узятий на облік у податковому органі з 13.05.2009 за № 537. Згідно витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням ТОВ «Лисянські інженерні мережі» є: вул. Берегового, 22А, смт. Лисянка, Лисянський район, Черкаська область, 19300.

Згідно з довідкою від 15.09.2014 №6682/23-22-25-021/5 (а.с.10) відповідач заборгованості зі сплати податків, зборів станом на 15.09.2014 не має.

Звенигородською ОДПІ в обґрунтування позову подано до суду витяг з ЄДР станом на 06.08.2014, де у графі «статусу відомостей про юридичну особу» зазначено: «відомості не підтверджено». Крім того, в матеріалах справи міститься довідка (а.с 9) про відсутність платника за його місцезнаходженням.

Відносини у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі за текстом - Кодекс №2755).

За приписами пп.37 п.1 ст.20 та ст.67 Кодексу №2755 контролюючі органи мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду про припинення юридичної особи.

Спеціальним законом, що регулює відносини у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 №755-IV (надалі- Закон №755).

Частиною 1 ст.33 Закону №755 передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Стаття 38 Закону №755 передбачає порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. Частиною 2 вказаної статті передбачено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи є, зокрема, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.

Відповідно до ч.5 ст.38 Закону №755 суд призначає у рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Частиною 7 ст.38 Закону №755 передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Згідно з ч.1 ст.36 Закону №755 для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові документи, передбачені цією частиною та частиною 2 цієї статті. Відповідно до ч.12 ст.36 Закону №755 за відсутності підстав для залишення документів, що подано для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи. Законом №755 (ч.13 ст.36) визначено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Суд зазначає, що склад комісії з припинення та порядок її роботи у даній категорії справ законодавством прямо не передбачено. Разом з тим, ч.7 ст.9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права). Суд зазначає доцільність створення ліквідаційної комісії ТОВ «Лисянські інженерні мережі» при керівникові Бесараба В.М.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону №755 суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Враховуючи право суб'єкта публічної адміністрації на звернення до суду про припинення юридичної особи та наявність запису в Єдиному державному реєстрі про відсутність юридичної особи за вказаним місцем знаходження, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що належить задовольнити.

Спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, підстави для стягнення судових витрат згідно ч.4 ст.94 КАС України відсутні.

Керуючись ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст.ст. 11, 86, 94, 159, 160, 162 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Лисянські інженерні мережі» (19300, Черкаська область, Лисянський район, смт. Лисянка, вул. Берегового, 22 А, ідентифікаційний код 36330433).

Призначити головою ліквідаційної комісії керівника товариства з обмеженою відповідальністю «Лисянські інженерні мережі» Бесараба Володимира Михайловича.

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Копію цієї постанови направити державному реєстратору реєстраційної служби Лисянського районного управління юстиції в Черкаській області для виконання вимог, визначених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, що може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 06 жовтня 2014 року.

Суддя Л.В.Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2014
Оприлюднено14.10.2014
Номер документу40844170
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2892/14

Постанова від 02.10.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 22.09.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні