Постанова
від 18.09.2014 по справі 808/5336/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2014 року о/об 14 год. 04 хв.Справа № 808/5336/14 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія Топаз»

про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - позивач або ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя) звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія Топаз» (далі - відповідач або ТОВ «Будівельна компанія Топаз») щодо заміни місцезнаходження від 28.02.2014.

У позовній заяві позивачем зазначено, що згідно відомостей отриманих із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, шляхом внесення змін до установчих документів, відповідачем змінено місцезнаходження на адресу: 69063, м.Запоріжжя, вул.Свердлова, буд.9, кв.24. Державний реєстратор Запорізької міської ради повідомив, що реєстраційна справа відповідача надійшла до державного реєстратора у Жовтневому районі м.Запоріжжя і прийнята на облік. 28.02.2014 державним реєстратором Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції Бондаренко Ольгою Анатоліївною внесено запис про державну реєстрацію змін до установчих документів, щодо зміни місцезнаходження ТОВ «Будівельна компанія Топаз». Позивач, посилаючись на п.2 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (який втратив чинність на день подачі позову) наполягає, що державні податкові інспекції здійснюють функції, щодо забезпечення обліку платників податків. Проте, відповідач не звертався до ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя за новим місцезнаходженням, ані з заявою про взяття на облік (форма №1-ОПП), ані за отриманням довідки про взяття на облік платника податків (форма №4-ОПП), на виконання вимог положень передбачених Податковим кодексом України та «Порядком обліку платників податків і зборів», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300. Проведеними заходами, щодо перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ «Будівельна компанія Топаз» встановлено, що відповідач за новим місцезнаходженням (м.Запоріжжя, вул.Свердлова, буд.9, оф.24), не знаходиться, що підтверджується довідкою про встановлення фактичного місцезнаходження (місце проживання) платника податків №307 від 24.06.2014.

Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження, на позовних вимогах наполягає.

Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином. Заперечень, заяв, клопотань до суду не подавав.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.

ТОВ «Будівельна компанія Топаз» згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстроване як юридична особа за адресою: 69063, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Свердлова, буд.9, офіс 24. Відповідач має ідентифікаційний код 37008801.

Також, у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено, що 28.02.2014 державним реєстратором Реєстраційної служби Одеського міського управління юстиції Бондаренко О.А. внесено запис про державну реєстрацію змін до установчих документів, щодо зміни місцезнаходження ТОВ «Будівельна компанія Топаз».

Крім того, у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено про внесення 26.05.2014 інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

За приписами п.67.2, п.67.3 ст.67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів. У разі припинення юридичної особи її відокремлені підрозділи підлягають зняттю з обліку в контролюючих органах.

Відповідно до п.4.12 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», затвердженого 17.05.2010 наказом Державної податкової адміністрації України №336 (надалі - «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»), запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо: місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально; встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п. 4.13 розділу IV Положення.

Як зазначено у п.3.1 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: 3.1.1. шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); 3.1.2. за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.

Позивачем не надано до суду жодного доказу про виконання вимог п.3.1 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків».

Відповідно до п.3.2 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (додаток 1).

Як зазначено у п.4.2 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків», підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою. У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно: якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт); якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) «…».

Відповідно до п.4.3 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» за даними адресного бюро Міністерства внутрішніх справ України встановлюються місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом).

За необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п.4.4 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»).

Відповідно до п.4.5 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» за встановленими адресами здійснюються виїзди та опитуються засновники і керівники платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом).

У випадку реєстрації посадових осіб платника податків за межами області, оперативний працівник протягом п'яти робочих днів з часу отримання запиту готує та направляє до регіонального підрозділу податкової міліції запит про проведення опитування щодо створення та діяльності платника податків (п.4.6 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків»).

Згідно з п.4.8 «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом).

Однак, позивач в обґрунтування своїх позовних вимог не надав жодних доказів виконання наведених вимог «Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків» щодо встановлення місцезнаходження ТОВ «Будівельна компанія Топаз».

З вказаних причин суд критично ставиться до наданої позивачем Довідки про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків №307 від 24.06.2014, підписаної заступником начальника ОУ ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області Кавун А.Ю. про те що: «… місцезнаходження платника податків не встановлено та/або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або фізичної особи-підприємця ніякого відношення не мають та вжиті всі заходи передбачені п.4.13 розділу ІV Положення …».

У п.10.1 «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого 09.12.2011 наказом Міністерства фінансів України №1588, зареєстрованого 29.12.2011 у Міністерстві юстиції України за №1562/20300 (надалі - «Порядок обліку платників податків і зборів») (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), зазначено, що підставою для переведення на обслуговування платника податків з одного органу державної податкової служби до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов'язаною зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін.

Відповідно до пп.10.1.3 п.10.1 «Порядку обліку платників податків і зборів» у разі отримання органом державної податкової служби за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків документів або відомостей про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків такий орган протягом десяти робочих днів від дня отримання документів або відомостей направляє до органу державної податкової служби за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) інформаційний лист та копії таких документів або відомостей. Про направлення листа робиться позначка у полі «Примітка» в журналі за ф.№2-ОПП (за ф.№7-ОПП).

У пп.10.2.2 п.10.2 «Порядку обліку платників податків і зборів» зазначено, що якщо платник податків не подав заяву за ф.№1-ОПП про взяття на облік з початку календарного року, на який сформовано реєстр, до органу державної податкової служби за новим місцем обліку, стосовно такого платника податків центральним органом державної податкової служби приймається рішення про зміну основного місця обліку та переведення на облік у спеціалізований чи інший орган державної податкової служби за ф.№2-ВПП (додаток 15). Рішення направляється платнику податків та по одній копії до відповідних органів державної податкової служби. Після отримання копії рішення про зміну основного місця обліку платника податків орган державної податкової служби за попереднім місцем обліку здійснює передачу облікової справи платника податків у 10-денний строк після прийняття такого рішення, а орган державної податкової служби за новим місцем обліку - взяття на облік протягом 20 календарних днів після прийняття такого рішення незалежно від того, отримана чи ні облікова справа такого платника податків від органу державної податкової служби за його попереднім місцем обліку.

Позивачем в обґрунтування своїх позовних вимог не надано жодного документального підтвердження виконання ДПІ у Жовтневому районі м.Запоріжжя приписів «Порядку обліку платників податків і зборів».

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Передача реєстраційних справ здійснюється в разі: зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи-підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи-підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці; утворення, зміни меж або ліквідації адміністративно-територіальної одиниці (ч.1 ст.14 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»).

Позивачем не надано до суду доказів повідомлення державним реєстратором Запорізької міської ради, що реєстраційна справа відповідача надійшла до державного реєстратора у Жовтневому районі м.Запоріжжя і прийнята на облік, як то зазначено у позовній заяві.

Відповідно до п.7 «Положення про Державну реєстраційну службу України», затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 за №401/2011, Укрдержреєстр здійснює свої повноваження безпосередньо та через структурні підрозділи головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру.

Від Головного управління юстиції в Запорізькій області позивач не отримав відповідної інформації щодо руху реєстраційної справи відповідача.

Згідно з ч.5 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.

У ч.12 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» зазначено, що у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Позовні вимоги обґрунтовані позивачем не знаходженням ТОВ «Будівельна компанія Топаз» за новим місцезнаходженням.

При цьому, позивачем надано до суду Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 07.07.2014.

Доказів не підтвердження відомостей про юридичну особу станом на день судового засідання позивач до суду - не надав.

З урахуванням зазначеного вище, суд вважає, що позивачем не доведено не знаходження відповідача за його місцезнаходженням.

Також, суд вважає, що відповідач не може бути обмежений у праві вибору свого місцезнаходження. Пред'явлений позивачем позов у даній справі, на думку суду, обмежує право відповідача на вибір свого місцезнаходження.

Крім того, позивачем не доведено, що зміни до установчих документів юридичної особи стосовно зміни місцезнаходження юридичної особи є протиправними, мали протиправну мету.

Як зазначено у ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги є не обґрунтованими і не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.11, 71, 94, 158-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у повному обсязі 18.09.2014.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2014
Оприлюднено16.10.2014
Номер документу40845178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/5336/14

Постанова від 18.09.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні