Постанова
від 06.10.2014 по справі 809/2795/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" жовтня 2014 р. Справа № 809/2795/14

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Могила А.Б., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до ТзОВ "Керамсен" про застосування заходів реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру,-

ВСТАНОВИВ:

Державна служба геології та надр України звернулася в суд із адміністративним позовом до ТзОВ "Керамсен" про застосування заходів реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру.

Позовні вимоги мотивовано тим, що ТзОВ "Керамсен" надано спеціальний дозвіл на користування надрами з метою видобування суглинків та глин, придатних в якості сировини для виробництва керамічної цегли, каменів керамічних та дренажних труб Калуського родовища ділянки «Студійка», терміном дії до 29.08.2028 року. За результатами проведеної посадовими особами Західного міжрегіонального територіального Сектору перевірки встановлено ряд порушень Товариством у сфері надрокористування, що стало підставою винесення Припису №2-03/09/2013-48/п від 24.07.2013 року про усунення виявлених порушень у строк до 14.08.2013 року. Товариством не усунено порушення, а також у встановлені терміни інформації відповідно до припису не надано. За результатами перевірки внесено подання від 05.12.2013 року №93 на зупинення дії Дозволу. В зв'язку з цим, Державна служба геології та надр України з метою недопущення протиправного використання надр, вважає за доцільним вжиття заходів реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру Товариства.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Керамсен" 13.09.2014 року отримало копію ухвали суду про відкриття скороченого провадження в даній адміністративній справі та копію позову разом із копіями доданих до нього документів.

Заперечення відповідача проти позову до суду не надходило.

Згідно із пункту 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Місцезнаходження відповідача зареєстровано по вул.Мирного,10, с.Студінка Калуського району Івано-Франківської області.

Оцінивши письмові докази та інші матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України -без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі -прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Керамсен" зареєстрований юридичною особою у встановленому законом порядку.

Відповідно до статті 19 Кодексу України про надра - надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр, процедура видачі якого передбачена Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011р. № 615.

Відповідачу надано спеціальний дозвіл на користування надрами №4695 від 29.08.2008 року на користування надрами з метою видобування суглинків та глин, придатних в якості сировини для виробництва керамічної цегли, каменів керамічних та дренажних труб Калуського родовища ділянки «Студійка», терміном дії до 29.08.2028 року (а.с.13).

Наказом Державної служби геології та надр України від 17.06.2013 року за №325 затверджено план проведення органами державного геологічного контролю планових перевірок надрокористувачів у ІІІ кварталі 2013 року, відповідно до якого заплановано провести перевірку відповідача у ІІІ кварталі 2013 року (а.с.14-15).

Державна служба геології та надр України наділена функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 р. № 391/2011.

Держгеонадра України з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр здійснюють державний геологічний контроль, механізм проведення якого регулюється Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 № 1294 та Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Згідно з пп.18 п. 4 Положення Держгеонадра України відповідно до покладених завдань здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України.

Відповідно до ст. 4 Порядку органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль за своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.

Державний геологічний контроль здійснюється шляхом проведення органами державного геологічного контролю планових і позапланових перевірок надрокористувачів.

Так, на підставі наказу від 18.06.2013 року за № 330 «Про проведення планових перевірок надрокористувачів у IІІ кварталі 2013 року», листом від 19.06.2013 року № 6345/03/14-13 позивачем повідомлено відповідача про проведення планової перевірки у строк з 22 по 24 липня 2013 року (а.с.16-18).

За результатами проведення планової або позапланової перевірки надрокористувача посадовими особами органу державного геологічного контролю складається акт перевірки за формою, затвердженою Держгеонадрами.

У разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр на підставі акта перевірки протягом п'яти робочих днів з дати її завершення складається припис або розпорядження за формою, затвердженою Держгеонадрами (пункт 15, 16 Порядку №1294).

За результатами проведеної посадовими особами Західного міжрегіонального територіального Сектору перевірки складено Акт №2-03/09/2013-48/п від 24.07.2013 року, за висновками якого встановлено ряд порушень відповідачем у сфері надрокористування, що в свою чергу стало підставою винесення Припису №2-03/09/2013-48/п від 24.07.2013 року про усунення виявлених порушень у строк до 14.08.2013 року (а.с.20-29).

Відповідно до статті 24 Кодексу України про надра, користувачі надр зобов'язані використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції, тощо.

Відсутність у підприємств, установ, організацій і громадян спеціального дозволу на користування надрами та належним чином оформлених усіх дозвільних документів не дає права здійснювати видобуток корисних копалин, які є виключною власністю народу України і надаються тільки у користування.

Згідно з підпункту 13 пункту 4 згаданого Положення Держгеонадра України відповідно до покладених на неї завдань зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами, поновлює їх дію.

Пунктом 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами визначено, що право користування надрами припиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби. Припинення права користування надрами здійснюється шляхом прийняття Держгеонадрами наказу.

У встановлені терміни інформації відповідно до припису відповідачем не надано.

За результатами перевірки Західним міжрегіональним територіальним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України було внесено подання від 05.12.0213 № 93 про зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 4695 від 29.08.2008 року (а.с.30).

Державна служба геології та надр України відповідно до підпункту 1 та підпункту 5 пункту 23 вказаного Порядку має право зупиняти дію спеціального дозволу у разі порушення надрокористувачем умов користування надрами передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.

Так, наказом від 23.12.2013 року № 643 «Про поновлення та зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень» зупинено дію спеціального дозволу та надано відповідачу 30 календарних днів з моменту відправлення повідомлення для усунення порушень (а.с.32-33).

Листом від 27.12.2013 року №17079/02/14-13 повідомлено відповідача про вказане рішення, проте заходів, щодо усунення виявлених порушень останнім не вжито (а.с.34).

Згідно з статтею 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, а саме: користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення; використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку.

Західним міжрегіональним територіальним відділом Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України було направлено в Департамент державного геологічного контролю подання від 17.02.2014 року за № 177-14/02 про анулювання дії спеціально дозволу на користування надрами № 4695 від 29.08.2008 року (а.с.35).

Наказом Державної служби геології та надр України від 21.02.2014 року № 49 «Про анулювання, зупинення, поновлення дії спеціальних дозволів на користування надрами та встановлення термінів для усунення порушень» відповідачу, як надрокористувачу надано 60 календарних днів з моменту відправлення повідомлення про усунення порушень (а.с.36-37).

Порядок анулювання спеціальних дозволів на користування надрами визначений п. 4, ч. 7 ст. 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарського діяльності», який передбачає, що дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності: здійснення суб'єктом господарюванням певних дій щодо провадження господарського діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Враховуючи те, що ТзОВ "Керамсен" допустило порушення законодавства в сфері надрокористування, а саме вимоги, передбачені спеціальним дозволом на користування надрами, то наявні підстави для припинення користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4695 від 29.08.2008 року згідно з статтею 26 Кодексу України про надра.

За таких обставин, позовні вимоги Державної служби геології та надр України є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. , ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування шляхом анулювання Товариству з обмеженою відповідальністю "Керамсен" (ідентифікаційний номер 31789626) спеціального дозволу на користування надрами № 4695 від 29.08.2008 року, наданого Товариству з метою видобування суглинків та глин, придатних в якості сировини для виробництва керамічної цегли, каменів керамічних та дренажних труб Калузького родовища ділянки «Студійка» родовища.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга на постанову подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя /підпис/ Могила А.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2014
Оприлюднено16.10.2014
Номер документу40866523
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2795/14

Постанова від 06.10.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 09.09.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 28.08.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні