Постанова
від 26.09.2014 по справі 810/4742/14
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 вересня 2014 року Справа № 810/4742/14

Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є.;

при секретарі судового засідання Сакевич Ж.В.,

за участю:

представника позивача - Федоренка О.П.;

представника відповідача - Борисова І.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Склад менеджмент" до Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області про визнання протиправними дій та зобов'зання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

позивач звернувся до суду з вимогами до Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області про визнання протиправними дій Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області по проведенню зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» за результатами якої складено акти від 23.06.2014 р. № 335/10-04-22-10/38172448 та від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448; визнання протиправними дій Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області, щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість в розрізі контрагентів ТОВ «Склад менеджмент», які було здійснено на підставі актів від 23.06.2014 р. № 335/10-04-22-10/38172448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період травень 2014 року» та акту від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період червень 2014 року»; зобов'язання Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області поновити в автоматизованій системі «Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» показники податкової звітності ТОВ «Склад менеджмент», які були виключені Бориспільською ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області з автоматизованої системи «Деталізована інформація по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України» на підставі акту від 23.06.2014 р. № 335/10-04-22-10/38172448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період травень 2014 року»» та акту від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період червень 2014 року»; зобов'язання Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області відновити в АІС «Податковий блок» дані податкової звітності ТОВ «Склад менеджмент» шляхом внесення показників, зазначених у податкових деклараціях з податку на додану вартість за період травень, червень 2014 року, а також заборонити Бориспільській ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області вносити до електронних баз даних Міндоходів України, передавати та враховувати результати зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» оформлені актом від 23.06.2014р. № 335/10-04-22-/10/38172448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період травень 2014 року» та актом від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період червень 2014 року».

В обґрунтуванні заявлених вимог позивач зазначає, що дії податкового органу щодо оформлення результатів проведення зустрічної звірки є протиправними, а сама звірка була проведена з порушенням вимог ст. 73 ПКУ та Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок. Крім того, вказав на протиправність дій відповідача при внесенні до електронних баз даних податкового органу, в тому числі в Інформаційну систему «Податковий блок», результатів перевірки. Зауважив, що оскільки проведена звірка не відповідає вимогам законодавства, то і внесені до інформаційних баз податкової інспекції коригування за результатами її проведення підлягають заміні на попередньо вилучені.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.08.2014 р. було відкрито провадження у справі, справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав, вказавши, що податковим органом фактично була проведена протиправна перевірка, а не зустрічна звірка. Наголосив, що звірка фактично не проводилась, про що свідчить акт про неможливість проведення зустрічної звірки, відтак у цьому ж акті податковий орган, на підставі неналежної інформації, без з'ясування відомостей щодо факту здійснення господарських операцій, зробив висновки про їх нікчемність та самовільно вніс корегування в Інформаційну систему «Податковий блок». Просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач проти позову заперечував з мотивів, викладених в письмових запереченнях, просив суд у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані сторонами документи та матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд вважає, що заявлені вимоги підлягають частковому задоволенню, з огляду на таке:

ТОВ «Склад менеджмент» зареєстроване РС Бориспільського МУЮ Київської області 11.05.2012 р., номер запису № 330 102 0000 001989, код ЄДРПОУ 38182448, перебуває на податковому обліку в Ленінській ОДПІ у м. Луганську ГУ Міндоходів з 15.05.2012 р.

Відповідно до інформації, яка міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, адреса позивача: 91055, м. Луганськ, вул. Леніна, б.68.

Відповідачем, згідно до положень п.73.5 ст.73 ПКУ проведено зустрічну звірку ТОВ «Склад менеджмент» з питань підтвердження господарських відносин з постачальниками та покупцями за травень та червень 2014 р. За результатами проведення зустрічної звірки посадовими особами податкового органу складено акт від 23.06.2014 р. № 335/10-04-22-10/38172448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період травень 2014 року» та акт від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період червень 2014 року».

В подальшому, на підставі прийнятих актів були внесені зміни до автоматизованої системи відповідача «Податковий блок», зокрема інформацію в частині податкових зобов'язань та кредиту з ПДВ ТОВ «Склад менеджмент» за період травень, червень 2014 р., податковим органом в Інформаційній системі «Податковий блок» було зменшено суми податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ позивача, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду.

Надаючи правової оцінки відносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне:

згідно з п. 73.5 ст. 73 ПК України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Відповідно до п.п. 1, 2, 3, 7-9 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232, цей Порядок визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

Зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у податкових деклараціях з ПДВ показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).

Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).

Тобто, як вбачається з вище викладених норм, проведення зустрічних звірок направлено на співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання з метою документального підтвердження господарських відносин із платником податків, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювались між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Право на проведення зустрічної звірки у контролюючого органу виникає виключно у тому випадку, коли під час перевірки платника податків виникають сумніви стосовно факту здійснення операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у податкових деклараціях з ПДВ показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. До того ж, такі сумніви або розбіжності повинні виникати у контролюючого органу виключно у ході перевірки певного суб'єкта господарювання.

Згідно з п. 2.2 розділу 2, п. 4.4 розділу 4 наказу ДПА України від 22.04.2011 р. № 236 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», необхідність проведення зустрічних звірок суб'єктів господарювання визначається посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби за результатами проведеного аналізу даних та встановлених розбіжностей в податкових деклараціях, автоматизованих інформаційних системах органів державної податкової служби України (АІС ДПА України, Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, Єдиний реєстр податкових накладних тощо), а також аналізу податкової інформації та документів, отриманих із внутрішніх (у т.ч. від підрозділів податкової міліції тощо) або зовнішніх джерел (у т.ч. від платників податків), які свідчать (можуть свідчити) про порушення такими платниками податків податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.

У разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - акт) (додаток 3), реєструє його у журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Як з'ясовано судом у ході розгляду справи та підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, за результатами здійснення відповідних заходів з метою проведення зустрічної звірки позивача відповідачем складено два акти.

У письмових запереченнях представника відповідача проти позову, зазначено, що акти складено у зв'язку з непідтвердженням позивачем господарських відносин із контрагентами.

Під час судового розгляду справи судом встановлено, що за наслідками складення акту від 23.06.2014 р. №335/10-04-22-10/38172448 та акту від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448 було здійснено коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ ТОВ «Склад менеджмент» по фінансово - господарським взаємовідносинам з контрагентами за травень, червень 2014 р. та внесено відповідні зміни до системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ в розрізі контрагентів на рівні ДПС України (зокрема, не заперечується відповідачем у власних письмових запереченнях до позову).

Згідно із п. 58.1 ст. 58 ПКУ у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до ст. 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

З аналізу вищевикладеного вбачається, що зміни до електронних баз даних можуть бути внесені податковим органом лише на підставі самостійно складеної та поданої платником податків до податкового органу за місцем реєстрації податкової звітності або на підставі винесеного податковим органом за результатами документальної перевірки та узгодженому у встановленому законом порядку податкового повідомлення-рішення.

Оскільки за результатами вищезазначеної звірки відповідачем не виносились податкові-повідомлення рішення про визначення позивачу сум грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, а сам по собі акт є лише суб'єктивною думкою перевіряючого та не створює будь-яких наслідків для позивача (саме такої думки дотримується податковий орган у своїх запереченнях), суд дійшов висновку, що у податкового органу не виникло права вносити зміни у дані, задекларовані позивачем у податкових деклараціях, а тому дії відповідача щодо коригування податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача в інформаційних системах податкового органу є протиправними. Отже, результати зустрічної звірки суб'єкта господарювання враховуються у результатах перевірки платника податків контролюючим органом - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки. При цьому, такі результати не можуть бути підставою для внесення змін до системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, а тому внесення відповідачем інформації стосовно позивача, на підставі акту до інформаційної системи "Податковий блок" та інших інформаційних баз органів доходів і зборів, є протиправним.

При розгляді даної справи судом досліджувалось і питання щодо правомірності дій відповідача у співставленні з нормами чинного законодавства, які регламентують дії працівників податкового органу при проведенні зустрічних звірок. Ознак протиправності ні в діях, ні в рішенні податкового органу судом не виявлено, оскільки проведення перевірки відповідачем не суперечило нормам чинного законодавства, а відтак не потягло за собою нанесення шкоди законним інтересам позивача, котрі охороняються і захищаються правом.

Тому вимога позивача в частині визнання протиправними дій Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області по проведенню зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» за результатами якої складено акт від 23.06.2014 р. № 335/10-04-22-10/38172448 та акт від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448 задоволенню не підлягає.

Разом з тим, суд також не знаходить підстав для задоволення вимог позивача в частині заборони Бориспільській ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області вносити до електронних баз даних Міндоходів України, передавати та враховувати результати зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» оформлені актом від 23.06.2014р. № 335/10-04-22-/10/38172448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період травень 2014 року» та актом від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» щодо підтвердження господарських взаємовідносин з постачальниками та покупцями за період червень 2014 року», оскільки як було встановлено судом і дану обставину не заперечував представник відповідача, податковим органом вже були внесені до бази даних АІС «Податковий блок» результати зустрічної звірки ТОВ «Склад менеджмент» оформлені актами від 23.06.2014р. № 335/10-04-22-/10/38172448 та від 22.07.2014 р. №373/10-04-22-10/38182448, а також за підсумками вищевказаних актів інформація надіслана до ДПІ за місцем реєстрації контрагентів. Отже, судом не встановлено підстав для заборони вчиняти дії, які по суті вже були вчинені.

Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області щодо коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту згідно акту перевірки №335/10-04-22-10/38172448 від 23.06.2014 р.

Зобов'язати відновити в АІС дані податкової звітності ТОВ "Склад менеджмент" та показники податкової звітності ТОВ "Склад менеджмент" станом до 23.06.2014 р.

У задоволенні решти позовних вимог, - відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Брагіна О.Є.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 30 вересня 2014 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2014
Оприлюднено16.10.2014
Номер документу40866580
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4742/14

Ухвала від 18.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 13.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 07.11.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Ухвала від 22.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Парінов А.Б.

Постанова від 13.10.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Постанова від 26.09.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 07.08.2014

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні