УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65
УХВАЛА
Від "02" жовтня 2014 р. Справа № 19/5007/1122-Б/12
За заявою Управління Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області
(смт.Чуднів)
До боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Лани України"
(с. Жеребки Чуднівського райну)
про визнання банкрутом
Суддя Макаревич В.А.
В засіданні суду прийняли участь:
від боржника: Циганок І.В. за дов. № 6823/06 від 31.12.2013 р. (представник УПФУ в Чуднівському районі Житомирської області - ліквідатора у справі);
Ухвалою господарського суду Житомирської області від 04.10.2012 р. порушено провадження у справі №19/5007/1122-Б/12 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Лани України" (с. Жеребки Чуднівського району Житомирської області) за правилами ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013р. включно).
Постановою господарського суду Житомирської області від 19.09.2013 року було визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Лани України", яке зареєстроване Чуднівською районною державною адміністрацією Житомирської області 13.01.2004р. за №0001; юридична адреса: 13256, Житомирська область, Чуднівський район, с. Жеребки, вул. Гагаріна, 14, ідентифікаційний код 32777213; відкрито ліквідаційну процедуру Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Лани України" ( с. Жеребки Чуднівського району Житомирської області) строком на дванадцять місяців до 19.09.2014 включно; призначено ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Лани України" ( с. Жеребки Чуднівського району Житомирської області) Управління Пенсійного фонду в Чуднівському районі (ідентифікаційний код 20405153).
Ухвалою суду від 15.07.2014 судом, в тому числі, інформацію ліквідатора прийнято до відома; розгляд заяви від 04.02.2014 УПФУ в Чуднівському районі про визнання кредитором на суму 16 279,28 грн. відкладено до наступного судового засідання; призначено наступне засідання суду для з'ясування стану здійснення
ліквідаційної процедури.
02.10.2014р. до суду від ліквідатора надійшов проміжний звіт про хід ліквідаційної процедури з додатками.
В судовому засіданні представник ліквідатора Циганок І.В. повідомила про хід ліквідаційної процедури.
У своєму звіті ліквідатором повідомлено, що підготовлено матеріали до органів МВС щодо розшуку керівника боржника та зазначила про те, що під час ліквідаційної процедури працівники банкрута щодо припинення трудових відносин не звертались.
У судовому засіданні розглядалась заява від 04.02.2014 УПФУ в Чуднівському районі Житомирської області про визнання грошових вимог до боржника на суму 16 279,28 грн.
Представник ліквідатора у судовому засіданні заявлені до боржника вимоги підтримала у повному обсязі.
Суд, заслухавши учасника провадження у справі про банкрутство, дослідивши матеріали справи вважає за необхідне зазначити наступне.
В силу ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.) кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; грошове зобов'язання - зобов'язання боржника заплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених цивільним законодавством України.
На підставі положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.), у справі про банкрутство спір не вирішується по суті, а лише встановлюються грошові вимоги кредиторів на підставі поданих документів.
Згідно ч.1 ст.5 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 19.01.2013р.) провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
За загальним правилом, визначеним ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона належними засобами доказування повинна довести підстави своїх вимог.
Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства, заявлені у справі про банкрутство грошові вимоги можуть підтверджуватися або первинними документами (угодами, накладними, рахунками, актами виконаних робіт, тощо), що свідчать про цивільно-правові відносини сторін та підтверджують заборгованість боржника перед кредитором, або рішенням юрисдикційного органу, до компетенції якого віднесено вирішення такого спору.
Відповідно до ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Управління Пенсійного фонду в Чуднівському районі Житомирської області звернулося до господарського суду із заявою про визнання грошових вимог до боржника на суму 16279,28 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з листопада по грудень 2013р. та січень 2014р.
Свою заяву кредитор обгрунтовує посиланням на розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування".
Законами України врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, шляхом введення окремого виду збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Статтею 4 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" встановлена ставка збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.
Отже, суми витрат на виплату та доставку пільгових пенсій є окремим видом збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, в зв'язку з чим на них також розповсюджується дія норм, які передбачені ч. 1 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Порядок відшкодування фактичних витрат по виплаті та доставці пенсій передбачений Інструкцією про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України", затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004р. за № 64/8663.
Відповідно до вимог ч.1 ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів ( обов'язкових платежів) вважається таким, що настав.
В листі Вищого господарського суду України від 05.02.2010р. №05-06/520/78 "Щодо деяких питань розгляду справ про банкрутство" зазначено, що відповідно до статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у зв'язку з визнанням боржника банкрутом в такої особи виникає особливий статус, який є значно відмінним від статусу боржника. Виходячи з аналізу положень статей 23, 25, 30, 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в ліквідаційній процедурі нові зобов'язання у банкрута в особі його органу управління - ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть виникати виключно у випадках, прямо передбачених Законом про банкрутство. Такими випадками є зобов'язання з оплати комунальних і експлуатаційних витрат та інших витрат, пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури (ч.9 статті 30 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").
Згідно з абз. 10 ч. 1 ст. 25 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ( в редакції чинній до 19.01.2013р.) - ліквідатор повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю, тому після звільнення працівників підприємства - банкрута фонд оплати праці не формується і не сплачуються витрати на виплату і доставку пенсій.
З наведених норм вбачається, що поточні кредитори можуть звернутися в ліквідаційну процедуру з грошовими вимогами до банкрута, які виникли за період після порушення провадження у справі і до дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою господарського суду від 19.09.2013 р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Лани України" (с. Жеребки, Чуднівського району, Житомирської області) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором УПФУ в Чуднівському районі Житомирської області.
Таким чином, грошові вимоги в розмірі 16279,28 грн., які виникли за період з листопада по грудень 2013р. та січень 2014р. та підтверджуються розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", суд приходить до висновку, що дані вимоги не мають характеру поточних, оскільки виникли після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, а тому відмовляє УПФУ в Чуднівському районі Житомирської області у задоволенні грошових вимог до боржника на суму 16279,28 грн.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Судової палати у гоподарських справах Верховного Суду України від 18.03.2014р. у справі №6/108-09, від 08.04.2014 у справі №10/Б-711.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку прийняти інформацію ліквідатора до відома та призначити наступне засідання суду для з"ясування стану здійснення ліквідаційної процедури.
При цьому , господарський суд вважає за необхідне звернути увагу ліквідатора, що строк ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора, закінчився 19.09.2013
Керуючись ст. ст. 22 -32, 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14 травня 1992 року за № 2343-XII в редакції, чинній до 18.01.2013. включно, п. 1-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2343-XII від 14 травня 1992 року із змінами та доповненнями в редакції, чинній з 19.01.2013, ст. 86 ГПК України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Проміжний звіт ліквідатора прийняти до відома та долучити до матеріалів справи.
2. Відмовити УПФУ в Чуднівському районі Житомирської області у задоволенні грошових вимог до боржника на суму 16279,28 грн.
3. Призначити наступне засідання суду для з'ясування стану здійснення ліквідаційної процедури на "06" листопада 2014 р. о 11:40 в приміщенні господарського суду Житомирської області за адресою: м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, кім № 409.
4. Зобов'язати ліквідатора - Управління Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області:
- здійснити інвентаризацію майнових активів та заборгованості банкрута, в тому числі, перед найманими працівниками (акт надати до суду);
- за результатами проведеної роботи, згідно зі ст. 32 зазначеного Закону, подати ліквідаційний баланс, звіт про проведену роботу та інші матеріали, що свідчать про виконання ліквідатором покладених на нього обов'язків (докази, що свідчать про відсутність ліквідаційної маси; реєстр вимог кредиторів з зазначенням сум, які є неможливими до погашення);
Попередити Управління Пенсійного фонду України в Чуднівському районі Житомирської області про можливість винесення окремої ухвали в порядку ст. 90 ГПК України в разі не виконання покладених обов'язків на ліквідатора та затягування строку ліквідаційної процедури.
5. Викликати у наступне засідання суду уповноважених представників кредиторів та боржника.
Суддя Макаревич В.А.
Список розсилки:
1 - в справу
2 - ініціюючому кредитору (ліквідатору) (рек.)
3- Чуднівський районний центр зайнятості - смт.Чуднів. Жит.обл. вул.Житомирська, 14-а
4. - Фонд соц. страхув. з ТВП (або під розписку в розносній книзі)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2014 |
Оприлюднено | 15.10.2014 |
Номер документу | 40868126 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Макаревич В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні