КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/10983/14 Головуючий у 1-й інстанції: Келеберда В.І. Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2014 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого - судді Літвіної Н.М.
Суддів Коротких А.Ю.
Хрімлі О.Г.
при секретарі Соловіцькій І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Хлібна скарбниця» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 22 серпня 2014 року у справі за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Хлібна скарбниця» про тимчасову заборону виконання робіт та експлуатації,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з позовом до ТОВ «Хлібна скарбниця» про тимчасову заборону виконання робіт та експлуатації.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 серпня 2014 року адміністративний позов задоволено.
Тимчасово заборонено ТОВ «Хлібна Скарбниця» (м. Київ, вул. Плещеєва, 10, код 38514380) виконання робіт з експлуатації джерел викидів за адресою: м. Київ, вул. Плещеєва, 10 без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач - ТОВ «Хлібна скарбниця», звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, Державною екологічною інспекцією у м. Києві проведено планову перевірку ТОВ «Хлібна Скарбниця» на відповідність дотримання вимог природоохоронного законодавства галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, за результатом якої складено акт №05/912а (далі акт перевірки).
Перевіркою встановлено наступні порушення: на підприємстві не ведеться первинний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, зберігаються чи утилізують ся за формою №1-ВТ, чим порушено ст. ст. 5, 17, 26 Закону України «Про відходи» та Наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 342 від 07 липня 2008 року; підприємством не визначено та не погоджено склад і властивості відходів, що утворюються, ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища, чим порушено п. «в» ст. 17 Закону; підприємством не розроблено план організації роботи у сфері поводження з відходами, сим порушено п. «к» ч. 1 ст. 17 Закону; підприємством в процесі діяльності за адресою: м. Київ, вул. Плещеєва, 10 утворюються відходи: відпрацьовані люмінесцентні лампи, поліетилен, інші, проте підприємством не проведено інвентаризацію джерел утворення відходів, відповідно до якої не проведено розрахунок показника загального утворення відходів (Пзув) та відсутні дозвільні документи, відповідно до яких підприємство набуває права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності під час поводження з відходами, чим порушено ст. ст. 17, 27, 32,33 Закону, ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Постанову Кабінету Міністрів України №1218 від 03 серпня 1998 року, Постанову Кабінету Міністрів України № 1360 від 31 серпня 1998 року, Постанову Кабінету Міністрів України № 2034 від 01 листопада 1998 року; підприємством не укладено договори на збирання відходів як вторинної сировини (поліпропіленові відходи в тому числі поліетилен та інші відходи), на збирання та утилізацію люмінесцентних ламп, чим порушено норми ст. ст. 17, 33, 34 Закону ДСанПіН 2.2.7.029-99 «Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення»; на підприємстві порушуються вимоги поводження з відходами, а саме не облаштовані місця для тимчасового складування та зберігання відпрацьованих люмінесцентних ламп у відповідності до вимог ДСанПін 2.2.7.029-99, чим порушено норми ст. ст. 33, 34 Закону; підприємством не подається статистична звітність щодо поводження з відходами, чим порушено норми п. «г» ч. 1 ст. 17, ч. 1 ст. 26 Закону, п. 5 Порядку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 2034 від 01 листопада 1999 року; підприємством не забезпечується належне збирання, зберігання відходів, в ході проведення перевірки виявлено факт змішування відходів різного морфологічного складу для утилізації, яких в Україні існує відповідна технологія, чим порушено норми ст. ст. 17, 33 Закону, ДСанПін 2.2.7.029-99; підприємство здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, а саме: викиди, що відбуваються в процесі випікання хлібобулочних виробів (піччю моделі 125, що працює на природному газі та рідкому паливі виробництва фірми «Werner Pfleiderer» (Німеччина), заводський номер 31169500) без дозволу спеціально уповноваженого органу державної влади, чим порушено норми ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Постанови Кабінету Міністрів України № 302 від 13.03.2002, наказу Міністерства екології та природних ресурсів № 7 від 10 лютого 1995 року; підприємством не розроблено оцінку впливу на навколишнє природне середовище, а саме: на обладнання для випічки хлібобулочних виробів, чим порушено ст. 52 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».
За результатами перевірки видано припис № 05/399п від 13 травня 2014 року про усунення порушень в термін до 13 червня 2014 року.
Під час проведення позапланової перевірки контролю виконання раніше наданих приписів в період з 02 липня 2014 року по 11 липня 2014 року було складено акт № 05/1306а від 11 липня 2014 року про відмову в проведенні перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» - викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися виключно лише після отримання дозволу.
Перелік установ, організацій та закладів, яким надається право на розробку документів, що обґрунтовують обсяги викидів для підприємств, установ, організацій та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів.
Дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря видаються за умови: неперевищення протягом терміну їх дії встановлених нормативів екологічної безпеки; неперевищення нормативів допустимих викидів забруднюючих речовин стаціонарних джерел; дотримання вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин.
Якщо за результатами спостережень за станом атмосферного повітря або розрахунковими даними встановлено зони, де внаслідок причин об'єктивного характеру встановлено перевищення нормативів екологічної безпеки, приймається рішення про поетапне зниження викидів забруднюючих речовин підприємствами, установами, організаціями та громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності. Тривалість кожного етапу та необхідне зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин на кожному етапі встановлюються територіальними органами спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням з територіальними органами спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я.
Згідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 302 від 13 березня 2002 року «Про затвердження Порядку проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи » дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям (далі - суб'єкт господарювання) експлуатувати об'єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. Дозвіл видається суб'єкту господарювання - власнику стаціонарного джерела викиду, з якого надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші.
Дозвіл видається безоплатно територіальними органами Мінприроди за погодженням установами державної санітарно-епідеміологічної служби на термін не менш як п'ять років.
Для продовження терміну дії дозволу суб'єкт господарювання завчасно, не раніше ніж за 30 календарних днів до його закінчення, подає заяву до територіального органу Мінприроди, який видав дозвіл, та установи державної санітарно-епідеміологічної служби.
Відповідно до п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України № 1655 віл 13 грудня 2001 року «Про затвердження Порядку ведення державного обліку в галузі охорони атмосферного повітря» - для взяття на державний облік зазначеними об'єктами проводиться інвентаризація видів та обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, видів і ступенів впливу на його стан фізичних та біологічних факторів.
Згідно до наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища № 7 від 10 лютого 1995 року «Про затвердження Інструкції про зміст та порядок складання звіту проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин на підприємстві» - стаціонарне джерело забруднення атмосфери - підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об'єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферу.
Отже, відповідач у своїй діяльності використовує стаціонарні джерела викидів (піч конвекційна та ін.) за відсутності Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Крім того, 20 липня 2014 року між відповідачем та уповноваженим підприємством Міністерства навколишнього природного середовища TOB «ЕКОТЕХСЕРВІС» було узгоджено умови та підписано договір про отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, а саме, піччю моделі 125 виробництва фірми «WERNER Pfleiderer», що додатково підтверджує правомірність висновків суду першої інстанції.
Відповідно до ст. 1, ч. 5 ст. 4, ч. 1 ст. 5, ч. 1 ст. 6, ч. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» - державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Згідно до абз. 3 ч. 1 ст. 6 Закону - підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю).
Підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, поданих суб'єктом господарювання; перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення; неподання у встановлений термін суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів; настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим.
Виходячи із вимог ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Хлібна скарбниця» - залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 19 серпня 2014 року - без змін .
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Літвіна Н.М.
Судді Коротких А.Ю.
Хрімлі О.Г.
Повний текст ухвали виготовлений 14 жовтня 2014 року.
Головуючий суддя Літвіна Н. М.
Судді: Коротких А. Ю.
Хрімлі О.Г.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2014 |
Оприлюднено | 16.10.2014 |
Номер документу | 40869704 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Літвіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні