cpg1251
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 жовтня 2014 р.м.ОдесаСправа № 814/1305/14
Категорія: 8.4.3 Головуючий в 1 інстанції: Лісовська Н. В.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого -судді Романішина В.Л.,
суддів Димерлія О.О., Єщенка О.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м.Одесі апеляційну скаргу Баштанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 01 липня 2014 року у справі за позовом Баштанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області до Баштанської районної організації «Жінки за майбутнє» Всеукраїнського політичного об`єднання про припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
В травні 2014 року Баштанська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Миколаївській області звернулася до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи Баштанської районної організації «Жінки за майбутнє» Всеукраїнського політичного об`єднання, посилаючись на те, що в порушення вимог Податкового та Господарського кодексів відповідачем протягом року не подається податкова звітність до податкового органу, що перешкоджає державі здійснювати контроль за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати податків, зборів (податкових платежів).
Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 01.07.2014р. позов Баштанської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Миколаївській області залишено без задоволення.
Не погоджуючись із зазначеною постановою, Баштанська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Миколаївській області подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову постанову, якою її позов задовольнити. В своїй скарзі апелянт зазначає, що при вирішенні спору суд першої інстанції мав би застосувати положення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», як такого, що прийнятий у часі пізніше аніж Закон України «Про політичні партії в Україні».
Належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду сторони в судове засідання не прибули, а тому на підставі п.2 ч.1 ст.197 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.
З матеріалів справи вбачається, що Баштанська районна організація «Жінки за майбутнє» Всеукраїнського політичного об`єднання 07.09.2001р. зареєстрована Баштанською районною державною адміністрацією як юридична особа і за організаційно-правовою формою є осередком політичної партії. Відповідач перебуває на податковому обліку у Баштанській ОДПІ Головного управління Міндоходів у Миколаївській області як неприбуткова організація.
Згідно довідки Баштанської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Миколаївській області від 07.05.2014р. №41/15-031 відповідач, в порушення вимог п.49.1, п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України, з 03.10.2012р. не подає до податкового органу податкової звітності.
Відмовляючи у задоволенні позову Баштанської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Миколаївській області про припинення юридичної особи суд першої інстанції виходив з того, що припинення діяльності політичної партії регулюється ст.23 Закону України «Про політичні партії в Україні» і такої правової підстави для припинення політичної партії як неподання податкової звітності протягом року Законом України «Про політичні партії в Україні» не передбачено.
Колегія суддів не погоджується з таким висновком Миколаївського окружного адміністративного суду з огляду на наступне.
Відповідно до ст.11 Закону України «Про політичні партії в Україні» реєстрацію політичних партій здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань. Після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.
Норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про політичні партії в Україні», які регулюють питання реєстрації політичних партій, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
У зв'язку з цим, залежно від підстав припинення політичних партій застосуванню підлягають відповідно норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» чи Закону України «Про політичні партії в Україні».
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, згідно п.п.20.1.37 п.20.1 ст.20, п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Компетенція органів державної податкової служби поширюється на відносини у сфері оподаткування.
Відтак, органи державної податкової служби можуть звертатися до суду, зокрема, з позовом про ухвалення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців у випадках, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції.
Правовий аналіз наведених законодавчих положень у їх сукупності свідчить на користь висновку, що органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення політичних партій за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» установлено, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Статтею 3 вказаного Закону передбачено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підприємців.
В оскаржуваній постанові Миколаївський окружний адміністративний суд з посиланням на ст.19 Закону України «Про політичні партії в Україні» зазначив, що у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжитті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності та заборона політичної партії.
Однак, вказана норма не виключає застосування норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», який прийнятий у часі пізніше, ніж Закон України «Про політичні партії в Україні» і є спеціальним з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності. Будь-яких виключень для юридичних осіб - політичних партій цей Закон не встановив.
У даному випадку при суперечності двох норм однакової юридичної сили, які регулюють припинення юридичної особи, за загальним правилом правозастосування, пріоритетне значення має законодавчий нормативно-правовий акт, який прийнятий по часу пізніше, тобто Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», оскільки конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована одно предметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному.
Крім того, пунктом 3 розділу VIII Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» визначено, що закони, нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів знаходить обґрунтованими твердження апелянта, що при встановленні факту не подання податкової (фінансової) звітності юридичною особою до податкового органу, позовна вимога про припинення юридичної особи підлягає задоволенню незалежно від виду чи організаційно-правової форми юридичної особи.
Варто зазначити, що при зверненні з даним позовом до суду Баштанська ОДПІ не ставить вимогу про припинення юридичної особи - «Жінки за майбутнє» Всеукраїнського політичного об`єднання, як політичної партії в цілому, а лише про припинення його районного осередку.
А відтак, позов Баштанської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Миколаївській області є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.
Згідно п.4 ч.1 ст.202 КАС України підставами для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Керуючись ст. ст. 185, 195, 197, 198 ч.1 п.3, 202 ч.1 п.4, 205, 207 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Баштанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області задовольнити.
Постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 01 липня 2014 року скасувати.
Прийняти нову постанову, якою позов Баштанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Миколаївській області задовольнити.
Припинити юридичну особу - Баштанську районну організацію «Жінки за майбутнє» Всеукраїнського політичного об`єднання (код ЄДРПОУ 33928438).
Копію постанови надіслати державному реєстратору реєстраційної служби Баштанського районного управління юстиції у Миколаївській області, якого зобов'язати повідомити суд про внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Постанова суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Романішин В.Л.
Судді Димерлій О.О.
Єщенко О.В.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2014 |
Оприлюднено | 14.10.2014 |
Номер документу | 40873088 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Романішин В.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні