Постанова
від 14.10.2014 по справі 820/16967/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

14 жовтня 2014 р. Справа № 820/16967/14

Суддя Харківський окружний адміністративний суд Супрун Ю.О., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області до Фермерського господарства "Лан-М" про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області (надалі за текстом - УПФУ в Шевченківському районі Харківської обл., позивач) звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Фермерського господарства "Лан-М" (надалі за текстом - ФГ "Лан-М", відповідач), в якому просить суд: стягнути з Фермерського господарства "Лан-М"(код ЄДРПОУ 25609601) заборгованість в сумі 2442,69 грн. на користь Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області.

В обґрунтування позову зазначив, що відповідач знаходиться як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області та має заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до п. "в" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" в сумі 2442,69 грн.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження від 03.10.2014 року була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення, однак не була ним отримана з незалежних від суду причин, що підтверджується конвертом з відміткою "за закінченням терміну зберігання", який міститься в матеріалах справи.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з неналежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Таким чином, відповідач є належний чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.

Відповідно до ч. 4 ст.183 - 2 КАС України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

За матеріалами справи судом встановлено, що Фермерське господарство "Лан-М" знаходиться як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області.

Працівникам відповідача було призначено пенсію за віком на пільгових умовах на підставі довідок підприємства.

Судом з'ясовано, що заборгованість Фермерського господарства "Лан-М" перед управлінням Пенсійного фонду України в Шевченківському районі по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених ОСОБА_2 та ОСОБА_3 відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» у розмірі 2442,69 грн.

Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області направляло відповідачу повідомлення для відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, проте відповідачем сума заборгованості по теперішній час не сплачена.

Як встановлено приписами ст. 19 Конституції України відповідач - суб'єкт владних повноважень зобов'язаний діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 2.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України № 8-2 від 30.04.2002 року, одним з основних завдань управління є збирання та акумулювання в районі (місті) внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, ведення їх обліку.

Відповідно до преамбули Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі - Закон № 1058) останній визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Отже, спірні правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі - Закон № 1058) та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з частиною другою розділу XV «Прикінцеві положення» Закону України № 1058-IV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом (до набрання чинності Закону України № 1058 діяв Закон України № 400). Згідно з абзацом 4 пункту 1 статті 2 Закону України № 400, для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення", за ставкою 100 відсотків від об'єкта оподаткування.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону України № 1058-IV у разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України від 05.11.1991 № 1788-XII «Про пенсійне забезпечення» (надалі - Закон України «Про пенсійне забезпечення»).

У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону України № 1058-IV. При цьому, зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до 01.01.2004, тобто до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пільгових пенсій. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

На момент набрання чинності Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», питання щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту «б» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» було врегульовано Законом України від 26.06.1997 року «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», відповідно пунктів 1 та 2.

Згідно абз. 4 п.1 ст. 2 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення».

Відповідно абз. 3 п.1 ст. 4 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» встановлена ставка збору у розмірі 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.

Оскільки судом встановлено, що спір стосується стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту «б - з» частини першої статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», суд вважає, що на відповідача у справі покладений обов'язок щодо покриття витрат на виплату та доставку пенсій таким особам.

Порядок відшкодування підприємством витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах встановлено Інструкцією «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України №21-1 від 19.12.2003 року, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України №64/8663 від 16.01.2004 року.

Відповідно до ст. 6 Інструкції "Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України" (далі - Інструкція) передбачається відшкодування витрат Пенсійному фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" № 1058.

Згідно з п. 6.2 Інструкції витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій покриваються підприємством, на якому працювали застраховані особи.

Згідно пункту 6.4 вказаної Інструкції розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствами до 20-го січня поточного року протягом десяти днів з новопризначених пенсій.

Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, що визначено пунктом 6.8 Інструкції.

Відповідно до п. 6.10 Інструкції, відшкодування сум і фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи відповідні розрахунки у встановлений Законом термін у добровільному порядку відповідачем не виконані.

Так, з матеріалів справи вбачається, що в СФГ "Лан-М" трактористом працював ОСОБА_2, йому була видана довідка про підтвердження стажу, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах. Зазначена довідка підписана керівником господарства - ОСОБА_4 По рішенню Шевченківського районного суду 20.08.2012 року Управлінням ПФУ з 18.12.2011 ОСОБА_2, відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», була призначена пенсія на підставі п. "в" ст. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення". При призначенні до пільгового стажу був зарахований стаж роботи в АТЗТ "Світло шахтаря", ФГ "Лан-М" та ПП «Лан-М» і відповідно розподілено витрати на виплату і доставку пенсій між цими підприємствами, пропорційно набутому пільговому стажу.

Таким чином, пільговий стаж роботи на підприємстві відповідача, врахований при обчисленні пенсії - 2 роки 6 місяців 27 днів. Загальний місячний розмір пенсії 1201 грн. 35 коп. Частка плати підприємства відповідача 12,88 %, місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсії складає 167 грн. 32 коп..

Позивач зазначає, що на час призначення пенсії ОСОБА_2 в УПФУ була наявна інформація, що ФГ «Лан-М» сплачує фіксований сільськогосподарський податок, що підтверджується матеріалами справи, а тому витрати на виплату і доставку пільгових пенсій не підлягали відшкодуванню, відповідно до п.п.6.1 п.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1.

У 2012-2013 відповідач перебував на спрощеній системі оподаткування - сплачував єдиний податок (є платником єдиного податку і в 2014 році), але жодним чином не повідомив про це УПФУ.

З того часу, як підприємство відповідача перейшло на єдиний податок, він повинен відшкодовувати витрати на виплату і доставку пільгових пенсій. Про перехід ФГ "Лан-М" на спрощену систему оподаткування УПФУ дізналося лише у 15.01.2014 році, у зв'язку із чим позивач надіслав відповідачу розрахунки витрат на виплату і доставку пільгової пенсії ОСОБА_2.

Управлінням ПФУ на адресу підприємства відповідача надсилаються розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пенсії ОСОБА_2, але листи повертались не отриманими .

Позивач зазначає, що отримано лише розрахунок з березня 2014 року (відмітка пошти 15.03.2014), але відповідач і далі не сплачує витрати на виплату і доставку пільгової пенсії, призначеної ОСОБА_2

За матеріалами справи судом також з'ясовано, що 04.03.2014 року до УПФУ звернувся за призначенням пенсії ОСОБА_5, який також працював у ФГ "Лан-М" та надав пільгову довідку, підписану керівником підприємства - ОСОБА_4.

Судом встановлено, що в березні 2014 року ОСОБА_5 була призначена пенсія за віком на пільгових умовах, відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень ЗУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на підставі п. "в" ст. 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" починаючи з 11.02.2014 року. При призначенні пенсії до пільгового стажу був зарахований стаж роботи в АТЗТ "Світло шахтаря", ФГ "Лан-М", ТОВ "Перфекта Д" та ХТЗ ім. С. Орджонікідзе. Відповідно до цих даних УПФУ розподілено витрати на виплату і доставку пенсій між зазначеними підприємствами, пропорційно набутому пільговому стажу. Пільговий стаж роботи ОСОБА_5 на підприємстві відповідача, який врахований при обчисленні пенсії - складає 3 роки 04 міс 01 день. Загальний місячний розмір пенсії становить 1815,78 грн. Частка плати підприємства - відповідача складає 16,68 %, місячний розмір фактичних витрат на виплату та доставку пенсії складає 324 грн.64 коп..

Управлінням ПФУ в Шевченківському районі Харківської області 26.03.2014 року на адресу відповідача був направлений розрахунок фактичних витрат на виплату і доставку пенсії ОСОБА_5, але лист повернувся до позивача не врученим.

Між тим, позивач повідомив суд про те, що підприємство веде діяльність та є платником єдиного внеску.

Суд зазначає, що суми, зазначені в розрахунках, відповідачем не оскаржено та на теперішній час не сплачено, тому фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій за травень-вересень 2014 року складають 2442,69 грн.

Відповідачем не надано до суду доказів щодо сплати суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.

Враховуючи викладене вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Відповідно до ст.256 КАС України постанова підлягає негайному виконанню.

Керуючись ст.ст.2, 11, 71, 86, 159-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області до Фермерського господарства "Лан-М" про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з Фермерського господарства "Лан-М" (код ЄДРПОУ 25609601, 63650, Харківська область, Шевченківський район, с. Перопілля) заборгованість в сумі 2442 (дві тисячі чотириста сорок дві) гривні 69 коп. на користь Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі Харківської області (63601, Харківська область, смт. Шевченково, вул. Лермонтова, 7, р/р 25604302507, код 22645370, МФО 350181 в Куп'янському відділенні Ощадбанку).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Супрун Ю.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2014
Оприлюднено17.10.2014
Номер документу40877686
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/16967/14

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Постанова від 14.10.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Супрун Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні