Ухвала
від 13.10.2014 по справі 922/5317/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"13" жовтня 2014 р. Справа № 922/5317/13

вх. № 5317/13

Суддя господарського суду Чистякова І.О.

при секретарі судового засідання Березкіна А.Д.

За участю:

представника кредитора - Євдокімова Д.Ю., довіреність №194/810 від 27.06.2014р. (Комунальне підприємство "Харківводоканал")

представника скаржника - Марченко І.В., довіреність №3435/9/20-38-10-11 від 27.06.2014р. (Основ'янська об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області)

ліквідатора - арбітражного керуючого Черкасова С.А., свідоцтво НОМЕР_1 від 23.05.2013р.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні скаргу Основ'янської об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора - арбітражного керуючого Черкасова Станіслава Андрійовича (вх. №30891 від 08.09.2014 р.)

по справі за заявою Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека № 3", м. Харків

до Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека № 3", м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 29 січня 2014 року комунальне підприємство охорони здоров'я "Центральна районна аптека №3", (ідентифікаційний код 03293669) визнано - банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Черкасова Станислава Андрійовича, якого зобов'язано в строк до 29.11.2014 року виконати ліквідаційну процедуру.

08 вересня 2014 року до суду надійшла скарга Основ'янської об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на дії ліквідатора (вх. №30891), в якій скаржник просить суд визнати дії (бездіяльність) ліквідатора арбітражного керуючого Черкасова С.А. неправомірними, про що винести відповідну ухвалу. Зобов'язати ліквідатора арбітражного керуючого Черкасова С.А. забезпечити можливість для проведення Основ'янською ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області позапланової перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів КПОЗ "Центральна районна аптека №3" (обов'язкових платежів) для чого: узгодити з податковою інспекцією термін проведення позапланової виїзної перевірки підприємства; забезпечити доступ ревізорів - інспекторів Основ'янської ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, які будуть здійснювати документальну перевірку, до відповідних первинних фінансово - господарських документів підприємства та дану скаргу розглянути за участю представника податкової інспекції.

В обґрунтування поданої скарги скаржник посилається на те, що 25.04.2014р. Основ'янською ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства ліквідатору банкрута арбітражному керуючому Черкасову С.А. було направлено запит №6846/10/20-38-22-05-06 про надання інформації, а саме: пояснення та їх документальне підтвердження (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) копії первинних, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують фінансово - господарські відносини, вид, обсяг і якість операцій та розрахунків, що здійснювалися) для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах) результатів операцій по господарських відносинах із контрагентами, вказаний запит було вручено ліквідатору 30.04.2014р., проте на даний час відповіді та документального підтвердження на адресу скаржника не надходило.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 10 вересня 2014 року прийнято скаргу Основ'янської об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора до розгляду та призначено розгляд скарги в судовому засіданні на 13 жовтня 2014 р. о 10:30 год.

Також, вищенаведеною ухвалою суду зобов`язано ліквідатора надати суду до судового засідання письмові пояснення відносно поданої скарги на дії ліквідатора.

10 жовтня 2014 року до суду від кредитора ОСОБА_5 надійшла заява (вх. №35471), в якій вона повідомляє суд, що нею 17.06.2014р. було направлено на адресу ліквідатора арбітражного керуючого Черкасова С.А. відповідь Харківської обласної ради №05-07/Б-97 від 03.04.2014р. стосовно прийняття невідкладних заходів щодо погашення заборгованості по заробітній платі працівникам КПОЗ "Центральна районна аптека №3", проте на даний час відповіді від ліквідатора нею отримано не було, що на її думку є порушенням прав кредиторів.

Вказана заява судом долучена до матеріалів справи, а факти викладені в ній враховуються судом під час розгляду справи.

В судовому засіданні 13 жовтня 2014 р. представник заявника скарги підтримав подану скаргу та пояснив, що наказ на проведення документальної позапланової перевірки Основ'янською об`єднаною державною податковою інспекцією м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області не видавався.

Ліквідатор у судовому засіданні заперечував проти задоволення вищезазначеної скарги з підстав, викладених у наданих до суду поясненнях (вх.35364 від 09.10.2014 р.), зокрема посилаючись на те, що Основ'янська об`єднана державна податкова інспекція м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області не є стороною у справі, а документи необхідні для проведення контролюючим органом перевірки не були передані головою ліквідаційної комісії ліквідатору, щодо фактів викладених у поясненнях ОСОБА_5, ліквідатор повідомив, що задоволення вимог кредиторів в процедурі банкрутства відбувається за рахунок коштів, отриманих від реалізації майнових активів боржника, проте, ліквідатором не виявлено будь-яких активів банкрута, а тому задоволення вимог кредиторів у справі про банкрутство -Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека № 3" не відбувалось з підстав незалежних від ліквідатора.

Представник кредитора (КП "Харківводоканал") вирішення вищезазначеної скарги залишив на розсуд суду.

Суд, розглянувши скаргу Основ'янської об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, вислухавши пояснення представника скаржника, ліквідатора та представника кредитора, дослідивши докази в їх сукупності, відмовляє в її задоволенні, виходячи з наступного.

Постановою господарського суду Харківської області від 29 січня 2014 року комунальне підприємство охорони здоров'я "Центральна районна аптека №3", (ідентифікаційний код 03293669) визнано - банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Черкасова Станислава Андрійовича, якого зобов'язано в строк до 29.11.2014 року виконати ліквідаційну процедуру.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 12 травня 2014 року затверджено реєстр вимог кредиторів комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека №3" на загальну суму 42176,90 грн., з яких вимоги:

- Управління Пенсійного фонду України в Червонозаводському районі м. Харкова у розмірі 15989,36 грн. (основна заборгованість) - 2 черга задоволення вимог кредиторів та 60,37 грн. (штрафні санкції та пеня) - 6 черга задоволення вимог кредиторів;

- Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського міського центру зайнятості в сумі 842,18 грн. - 2 черга задоволення вимог кредиторів;

- КП "Харківські теплові мережі" у розмірі 14497,20 грн. - 4 черга задоволення вимог кредиторів та 1218,00 грн. (витрати із сплати судового збору за подання заяви з кредиторськими вимогами) - 1 черга задоволення вимог кредиторів;

- КП "Харківводоканал" у розмірі 900,24 грн. - 4 черга задоволення вимог кредиторів та 1218,00 грн. (витрати із сплати судового збору за подання заяви з кредиторськими вимогами) - 1 черга задоволення вимог кредиторів;

А також, окремо внесено до реєстру відомості про вимоги щодо виплати заробітної плати :

- гр. ОСОБА_5 в сумі 2261,44 грн. - перша черга задоволення вимог кредиторів;

- гр. ОСОБА_6 в сумі 5190,11 грн. - перша черга задоволення вимог кредиторів.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

В ч. 11 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вказано, що дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).

Учасниками провадження у справі про банкрутство згідно зі статтею 1 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

При цьому вищевказаний перелік учасників провадження у справі про банкрутство не є вичерпним, оскільки до учасників справи про банкрутство названа стаття відносить також інших осіб, які у випадках, передбачених Законом про банкрутство, беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Стаття 1 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначає, що кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника (майнового поручителя).

Необхідно зазначити, що особа, яка має грошові вимоги до банкрута, набуває статусу учасника провадження у справі про банкрутство, а саме кредитора, лише після заявлення та визнання цих вимог.

Як вбачається з матеріалів справи Основ'янська об`єднана державна податкова інспекція м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області не є учасником провадження у справі про банкрутство КПОЗ "Центральна районна аптека №3".

Відповідно до п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Пунктом 75.1.2. ст. 75 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Пунктом 78.1.7. ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

У п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України визначено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 82.2. Податкового кодексу України передбачено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Відповідно до п. 11.5 Розділу XI "Порядку обліку платників податків та зборів", затвердженого наказом Міністерства фінансів і зборів України від 09.12.2011р. (далі - Порядок) №1588, у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей), зокрема: судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Згідно п. 11.9 Порядку у разі отримання документів згідно з пунктами 11.1-11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:

- не пізніше десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу (повідомлення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця за її рішенням);

- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Як вбачається з матеріалів справи Основ'янській об`єднаній державній податковій інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області було направлено копію ухвали господарського суду Харківської області від 15 січня 2014 року, якою порушено провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека №3".

Вищенаведену ухвалу суду отримано заявником скарги 24 січня 2014 року, про що свідчить наявне в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.

Справу про банкрутство Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека №3" порушено та її розгляд здійснюється з урахуванням особливостей передбачених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Як встановлено судом у вищезазначених судових рішеннях (ухвалі господарського суду Харківської області від 15 січня 2014 року та постанові господарського суду Харківської області від 29 січня 2014 року) на виконання вимог ч.1 ст. 34 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" власником було передано державному реєстратору опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційних дій „Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи". Державним реєстратором було внесено відповідні відомості про прийняття рішення про ліквідацію підприємства та призначення ліквідаційної комісії в ЄДР.

У відповідності до приписів ч. 3 ст. 60 ГК України та ч. 4 ст. 105 ЦК України повідомлення про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації було опубліковане в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації "Бюлетень державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 236 (1) 2013 р., а також у газеті „Слобідський край" №13 від 29.01.2013 р.

Проте, контролюючим органом не було видано наказу про проведення документальної позапланової перевірки платника податків - Комунального підприємства охорони здоров'я "Центральна районна аптека №3" у визначений нормативними актами строк.

Крім того, суд зазначає, що на час звернення з відповідною скаргою на дії ліквідатора сплив строк на проведення документальної позапланової перевірки платника податків.

Також, суд зазначає, що терміни проведення перевірки підприємства банкрута визначені законодавством та не підлягають узгодженню з арбітражним керуючим.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що на час подання вищенаведеної скарги сплив строк, визначений нормативними актами для проведення документальної позапланової перевірки платника податків з підстав незалежних від арбітражного керуючого Черкасова Станіслава Андрійовича, суд не знаходить достатніх та обґрунтованих підстав для задоволення даної скарги Основ'янської об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області (вх. №30891 від 08.09.2014р.).

Керуючись ст. ст. 1, 5, 37-48, 40-41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 4-1, 86 Господарського процесуального кодексу України суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні скарги Основ'янської об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області на дії ліквідатора - арбітражного керуючого Черкасова Станіслава Андрійовича (вх. №30891 від 08.09.2014р.).

Ухвалу направити кредиторам, що не були присутні у судовому засіданні.

Суддя Чистякова І.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення13.10.2014
Оприлюднено15.10.2014
Номер документу40878336
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/5317/13

Ухвала від 31.12.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Дзюба О.А.

Ухвала від 23.04.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 18.02.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 10.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 19.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 21.02.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 26.11.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 10.09.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 03.03.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

Ухвала від 05.02.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Чистякова І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні