УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "10" жовтня 2014 р. Справа № 906/1041/14
Господарський суд Житомирської області у складі:
судді Лозинської І.В.
при секретарі: Поливко М.С.
за участю представників сторін:
- від прокурора: Чумаченко А.А. - прокурор відділу прокуратури м. Житомира, посвідчення № 011382
- від відповідача-1: не з'явився
від відповідача-2: не з'явився
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу
за позовом Прокурора Попільнянського району Житомирської області в інтересах держави
до 1) Попільнянської районної державної адміністрації (смт. Попільня)
2) Селянського (фермерського) господарства "Кириленко" (с. Строків, Попільнянський район, Житомирська область)
про визнання незаконним та скасування розпоряджень голови Попільнянської РДА від 09.02.2012 р. №69, від 24.12.2012 р. №729, визнання недійсним договору оренди
В засіданні суду 07.10.2014 р. було оголошено перерву до 10:00 10.10.2014 р., відповідно до ст. 77 ГПК України.
Згідно із ч. 3 ст. 69 ГПК України, строк розгляду спору було продовжено на 15 днів.
Прокурором Попільнянського району в інтересах держави подано позов до Попільнянської РДА та С(Ф)Г "Кириленко" (с. Строків, Попільнянський район) про визнання незаконними та скасування розпоряджень голови Попільнянської РДА від 09.02.2012 р. №69, від 24.12.2012 р. №729 та визнання недійсним Договору оренди землі №206 від 29.12.2012 р. з поверненням останньої до земель державної власності.
Позов прокурора обґрунтовано приписами ст.ст.121 - 124, 134 Земельного кодексу України, ст.ст. 203, 207, 215 ЦК України, ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство", ст. 15 Закону України "Про оренду землі", п. 2 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 р. №677, пп. 2.26 постанови Пленуму ВГСУ "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" від 17.05.2011 р. №6, з огляду на порушення процедури передачі в оренду спірної земельної ділянки, прийняття у зв'язку з цим актів, які не відповідають вимогам чинного законодавства, що робить неможливим подальше існування цього Договору та дає підстави для визнання їх недійсними із зобов'язанням повернути предмет оренди.
Ухвалою від 01.08.2014 р. господарський суд прийняв позовну заяву, порушив провадження у справі та призначив засідання суду.
Ухвалою від 22.08.2014 р. господарський суд розгляд справи відклав, викликав для надання пояснень, в порядку ст. 30 ГПК України, в судове засідання представника Головного управління Держземагентства у Житомирській області, зобов'язав відповідачів надати необхідні документи.
Ухвалою господарського суду від 23.09.2014 р. було продовжено строк вирішення спору по 15.10.2014 р., розгляд справи відкладено.
До початку судового засідання, призначеного на 07.10.2014 р., до господарського суду від голови СФГ "Кириленко" надійшов лист з додатком, в якому повідомляється, що відповідно до наказу Головного управління Держземагентства у Житомирській області від 22.09.2014 р. №6-1680/14-14-СГ члену господарства - ОСОБА_1 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 24,8600 га для ведення фермерського господарства на території Строківської сільської ради Попільнянського району. З огляду на викладене, СФГ "Кириленко" визнає позов прокурора Попільнянського району та в разі прийняття судом відповідного рішення просить покласти сплату судового збору в повному обсязі на господарство як відповідача по справі (а. с. 75 - 76).
Після перерви, яка була оголошена в засіданні суду 07.10.2014 р. з метою надання сторонами часу для подачі додаткових доказів, на адресу господарського суду факсимільним зв'язком від прокуратури Попільнянського району надійшла заява від 09.10.2014 р. про уточнення позовних вимог в частині припинення зобов'язань по договору оренди землі на майбутнє (а. с. 79 - 80), яка прийнята судом як така, що подана згідно із ст. 22 ГПК України. Спір вирішується з врахуванням вказаної заяви.
Прокурор в засіданні суду 10.10.2014 р. позов підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 09.10.2014 р.
Представник відповідача-1 (Попільнянська РДА) згідно з відзивом на позовну заяву від 21.08.2014 р. №1685/02-14 (а. с. 49 - 51) проти позову заперечила вказавши, зокрема, що надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки фермерському господарству, як юридичній особі є законодавчо обґрунтованим, тому відсутні підстави для визнання розпоряджень державної адміністрації та договору оренди землі недійсними.
Представник відповідача-2 (С(Ф)Г "Кириленко") позов визнав з підстав, викладених в листі від 07.10.2014 р. (а. с. 75).
Представник Головного управління Держземагентства у Житомирській області, згідно з наданими відповідно до ст. 30 ГПК України поясненнями (а. с. 64 - 65), вважає, що рішення Попільнянської РДА були прийняті з порушенням норм земельного законодавства, а тому мають бути скасовані в судовому порядку; у зв'язку з цим вказує на таке:
- що оскільки СФГ "Кириленко" є юридичною особою та на земельній ділянці, яка передавалася в оренду, були відсутні об'єкти нерухомого майна, є всі підстави вважати, що спірна земельна ділянка мала передаватися в користування лише на підставі аукціону;
- що в договорі оренди землі, який оспорюється, відсутній кадастровий номер земельної ділянки, який по суті є її ідентифікатором та однією з істотний умов договору, відсутність якої є підставою для визнання його недійсним відповідно до закону;
- що випадки застосування ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України, які передбачають підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, стосуються лише правил отримання земельної ділянки в користування на загальних засадах, визначених ст. 123 Земельного кодексу України, а не на підставі аукціону, порядок проведення якого регулюється ст.ст. 134 - 139 Земельного кодексу України.
Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали справи, господарський суд,-
ВСТАНОВИВ:
Розпорядженням голови Попільнянської РДА №729 від 24.12.2012 р. вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 24,86 га, розташованої на території Строківської сільської ради, з метою передачі в користування на умовах оренди терміном на 10 років С(Ф)Г "Кириленко" (с. Строків, Попільнянський район) для ведення фермерського господарства (а. с. 15).
Вказаному розпорядженню передували:
- лист №18 від 12.01.2012 р. (а. с. 21), за яким Строківська сільська рада не заперечувала щодо надання дозволу голові ФГ "Кириленко" на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 24,86 га, яка розташована на території Строківської сільської ради, з метою передачі в користування на умовах оренди для ведення фермерського господарства;
- заява від 23.01.2012 р. вх. №К-25(12) (а. с. 18), згідно з якою голова СФГ "Кириленко" звертається до голови Попільнянської районної держадміністрації з проханням надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки з метою передачі в користування терміном на 10 років;
- розпорядження голови Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області №69 від 09.02.2012 р. "Про надання дозволу СФГ "Кириленко" на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою надання у користування на умовах оренди для ведення фермерського господарства на території Строківської сільської ради" (а. с. 17);
- рішення Попільнянської районної ради від 27.11.2012 р. про затвердження технічної документації по визначенню нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 24,86 га в сумі 307676,98 грн. для передачі в оренду СФГ "Кириленко", розташованої на території Строківської сільської ради (а. с. 33 - 34);
- заява від 30.11.2012 р., адресована голові Попільнянської РДА, про затвердження проекту землеустрою земельної ділянки, розробленого ДП "Центр ДЗК" (а. с. 16).
29.12.2012 р. між Попільнянською РДА та СФГ "Кириленко" було укладено Договір оренди землі №206 (далі - Договір, а. с. 36 - 37), за умовами якого Попільнянська РДА на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 24.12.2012 р. №729 надає, а СФГ "Кириленко" як орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка розміщена на території Строківської сільської ради (п. 1 Договору).
Згідно з п. п. 2,3,5,8 Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 24,86 га, в т. ч. ріллі - 24,86 га. На земельній ділянці об'єкти нерухомого майна відсутні. Нормативно грошова оцінка земельної ділянки становить 307676,98 грн. з урахуванням коефіцієнта індексації 1,756. Договір укладено на 10 (десять) років.
Відповідно до п. 16 Договору цільове призначення земельної ділянки - землі сільськогосподарського призначення. Земельна ділянка передається в оренду для ведення фермерського господарства (п. 15 Договору).
Також п. 18 Договору передбачено, що підставою розроблення проекту відведення земельної ділянки є: розпорядження голови Попільнянської РДА від 09.02.2012 р. №69.
29.12.2012р. сторони по Договору підписали Акт про передачу та прийом земельної ділянки в натурі (а. с. 38), згідно з яким було погоджено зовнішні межі земельної ділянки з суміжними власниками землі і землекористувачами та в присутності представників останніх передано земельну ділянку площею 24,86 га в натурі орендарю.
Однак, як вбачається з листа Відділу Держземагентства у Попільнянському районі №2211/04-16 від 19.05.2014 р. (а. с. 33), Договір оренди землі площею 24,86 га, надану СФГ "Кириленко" із земель запасу для ведення фермерського господарства на території Строківської сільської ради, в книзі записів державної реєстрації договорів оренди зареєстровано не було.
Згідно з матеріалами перевірки дотримання вимог земельного законодавства, проведеної прокуратурою Попільнянського району на виконання завдання прокуратури Житомирської області від 15.05.2014 р. встановлено, що земельна ділянка площею 24,86 га, на території Строківської сільської ради, була надана Попільнянською РДА СФГ "Кириленко" в оренду для ведення фермерського господарства всупереч вимогам чинного законодавства, а саме без проведення процедури земельних торгів.
Враховуючи, що чинним законодавством визначено органи, уповноважені державою здійснювати функції контролю за використанням та охороною земель, однак у них відсутні повноваження щодо звернення до суду про визнання незаконними рішень органів державної влади та місцевого самоврядування щодо розпорядження землею, визнання недійсними правочинів щодо відчуження чи передачі у користування земельних ділянок державної та комунальної власності, а також їх повернення з чужого незаконного володіння, прокурор звернувся з даним позовом до суду як позивач.
Надаючи правову характеристику правовідносинам, що склалися між сторонами, та проаналізувавши вимоги чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, господарський суд зазначає таке.
Земля, її надра, атмосфера, повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади (стаття 13 Конституції України).
За приписами статті 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" виключною компетенцією місцевої державної адміністрації є розпорядження землями державної власності відповідно до закону.
За ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваних розпоряджень) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно зі ст.ст. 121 - 123 вказаного Закону, надання земельних ділянок у постійне чи тимчасове користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за клопотанням зацікавленої особи, за проектами відведення цих ділянок.
Статтею 124 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваних розпоряджень) визначено порядок передачі земельних ділянок в оренду, за ч. 1 якої передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу. Зокрема, ними є випадки, коли земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) та коли при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам земельні торги не проводяться.
Відтак, зокрема, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів, для сінокосіння і випасання худоби, для городництва.
В той же час механізм надання земельних ділянок для ведення фермерського господарства визначений ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство", якою передбачено, що для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації.
У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.
Заяву громадянина про надання земельної ділянки у власність або в оренду районна або міська державні адміністрації або орган місцевого самоврядування розглядають у місячний строк і в разі її задоволення дають згоду на підготовку землевпорядною організацією проекту відведення земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки погоджується та затверджується відповідно до закону. Земельні ділянки для ведення фермерського господарства передаються громадянам України у власність і надаються в оренду із земель державної або комунальної власності.
Отже, вказаною статтею обмежено коло суб'єктів публічно-правових відносин, які наділені правом на отримання земельної ділянки в оренду для ведення фермерського господарства і юридична особа таким правом не наділена.
Спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №19335583 від 23.09.2014 р. (а. с. 70, 71) підтверджено правовий статус СФГ "Кириленко" - юридична особа.
Матеріали справи свідчать, що саме в якості самостійного суб'єкта публічно -правових відносин - юридична особа С(Ф)Г "Кириленко" звернулося з заявою до Попільнянської РДА, а остання висловила своє волевиявлення щодо передачі (СФГ) "Кириленко" в оренду земельної ділянки площею 24,86 га - для ведення фермерського господарства із земель запасу на території Строківської сільської ради шляхом прийняття оспорюваних рішень, що в свою чергу, суперечить ч. 15 п. 2 ст. 134 Земельного кодексу України, ст. 7 Закону України "Про фермерське господарство", та виходить за межі наданих адміністрації законом повноважень.
Зважаючи на відсутність правових норм, які б містили заборону на включення спірної земельної ділянки до переліку земельних ділянок або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами, суд прийшов до висновку, що Попільнська РДА діяла при прийнятті нею оскаржуваних розпоряджень від 09.02.2012 р. №69 та від 24.12.2012 р. №729 неправомірно, за межами процедури проведення земельних торгів та за відсутності підстав, встановлених ч. ч. 2, 3 ст. 134 ЗК України
За ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним і скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Згідно з ч. 3 ст. 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать, зокрема, Конституції України, законам України, іншим актам законодавства, скасовуються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.
Відтак, розпорядження голови Попільнянської РДА № 69 від 09.02.2012 р. "Про надання дозволу СФГ "Кириленко" на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою надання у користування на умовах оренди для ведення фермерського господарства на території Строківської сільської ради" та № 729 від 24.12.2012 р. "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі в користування на умовах оренди СФГ "Кириленко" для ведення фермерського господарства на території Строківської сільської ради" визнаються незаконними та скасовуються судом.
Пунктами 1, 2 ст. 203 ЦК України визначено, що зміст правочину не може суперечити цьому кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.
Водночас, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього кодексу.
Відповідно до статей 215 та 216 ЦК України вимога про визнання оспорюваного правочину недійсним та про застосування наслідків його недійсності, а також вимога про застосування наслідків недійсності нікчемного правочину може бути заявлена як однією зі сторін правочину, так і іншою заінтересованою особою, права та законні інтереси якої порушено вчиненням правочину (абз. 5 п. 5 Постанови Пленуму Верховного суду України "Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними" від 06.11.2009 р. № 9).
Прокуратура Попільнянського району, яка представляє інтереси держави та яка заявила позов по відношенню до Договору оренди землі №206 від 29.12.2012 р. є заінтересованою особою.
При цьому, одним із способів захисту права, передбаченого ст. 16 ЦК України та ст. 20 ГК України, є визнання правочину недійсним.
Правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення (ч. 1 ст. 236 ЦК України).
Господарське зобов'язання, визнане судом недійсним, також вважається недійсним з моменту його виникнення (ч. 3 ст. 207 ГК України).
Приписами п. 2.24 постанови Пленуму ВГСУ "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" від 17.05.2011 р. № 6 унормовано, що для правильного вирішення спору про визнання недійсним договору оренди суттєве значення має з'ясування правового режиму спірної земельної ділянки та дотримання сторонами порядку передачі її в оренду згідно з вимогами статей 84, 118, 123, 124 ЗК України з урахуванням необхідності у певних випадках дотримання порядку її вилучення. З огляду на це судам потрібно встановлювати наявність у відповідної ради повноважень для вирішення питання щодо затвердження проекту відведення і передачі спірної земельної ділянки в оренду, а отже й дійсність укладеного договору, що оспорюється.
При цьому, у частині першій статті 15 Закону України "Про оренду землі" встановлено перелік істотних умов договору оренди землі, відсутність однієї з яких згідно з частиною другою цієї статті є підставою для визнання договору недійсним.
Зокрема, істотною умовою договору оренди землі є об'єкт оренди, який включає, крім іншого, відомості щодо кадастрового номеру земельної ділянки, інформація щодо якого в Договорі оренди землі №206 від 29.12.2012 р. відсутня.
Отже, господарський суд погоджується з доводами прокурора про те, що в момент вчинення (укладення) спірного Договору оренди були недодержані вимоги, встановлені частиною 1 статті 203 Цивільного кодексу України, оскільки спірний Договір в частині його об'єкту не відповідає вимогам чинного законодавства, в даному випадку ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі".
Разом з тим, рішення про укладення Договору оренди було прийнято за межами наданих районній державній адміністрації повноважень, що вже встановлено судом при розгляді справи, свідчить про порушення порядку передачі землі в оренду та, як наслідок, про недійсність укладеного правочину.
З огляду на вищевикладене, враховуючи пояснення учасників процесу та наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку, що Договору оренди землі №206 від 29.12.2012 р., укладений сторонами всупереч норм чинного законодавства, які регулюють порядок укладення такого виду договорів, а тому відповідна вимога прокурора підлягає задоволенню, договір визнається судом недійсним.
Зважаючи на положення ч. 2 ст. 236 ЦК України, зобов'язання за визнаним судом недійсним договором оренди припиняються на майбутнє.
Щодо вимоги прокурора про повернення земельної ділянки, то слід зазначити, що у зв'язку з визнанням судом Договору оренди землі недійсним, у орендаря існує обов'язок по поверненню орендованого згідно договору майна.
При цьому, обов'язок прийняти майно з оренди несе орендодавець.
Таким чином, вимога повернути майно з оренди відповідає вимогам чинного законодавства та є обґрунтованою.
Відповідно до статей 33 та 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами і іншими учасниками процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
З огляду на наявні в матеріалах справи докази та зроблені господарським судом в процесі розгляду справи висновки, суд вважає позов прокурора заявленим у відповідності до вимог чинного законодавства та таким, що підлягає задоволенню.
Сплата судового збору покладається на С(Ф)Г "Кириленко".
Керуючись ст.ст. 33, 34, 49, 69, 82 - 85 ГПК України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов прокурора Попільнянського району Житомирської області задовольнити.
2. Визнати незаконними та скасувати розпорядження голови Попільнянської районної державної адміністрації Житомирської області:
- № 69 від 09.02.2012 р. "Про надання дозволу СФГ "Кириленко" на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою надання у користування на умовах оренди для ведення фермерського господарства на території Строківської сільської ради";
- № 729 від 24.12.2012 р. "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі в користування на умовах оренди СФГ "Кириленко" для ведення фермерського господарства на території Строківської сільської ради".
3. Визнати недійсним Договір оренди землі №206 від 29.12.2012 р., укладений між Попільнянською районною державною адміністрацією (13500, Житомирська область, Попільнянський район, смт. Попільня, вул. Б. Хмельницького, буд. 7, код ЄДРПОУ 04053648) та Селянським (фермерським) господарством "Кириленко" (13546, Житомирська обл., Попільнянський район, с. Строків, вул. Першого травня, буд. 25, код ЄДРПОУ 31023274) та припинити зобов'язання по Договору на майбутнє..
4. Селянському (фермерському) господарству "Кириленко" (1356, Попільнянський район, с. Строків, вул. Першого травня, 25, код ЄДРПОУ 31023274) повернути земельну ділянку для ведення фермерського господарства загальною площею 24,86 га, (кадастровий номер 1824786700:01:000:00698) вартість якої складає 307676,98 грн. до земель державної власності Строківської сільської ради Попільнянського району Житомирської області.
5. Стягнути з Селянського (фермерського) господарства "Кириленко" (13546, Попільнянський район, с. Строків, вул. Першого травня, буд. 25, код ЄДРПОУ 31023274) в доход Державного бюджету України 3045,00 грн. судового збору.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 16.10.2014 р.
Суддя Лозинська І.В.
Віддрукувати:
1 - в справу
2 - прокурору
3 - І відповідачу
4 - ІІ відповідачу
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2014 |
Оприлюднено | 17.10.2014 |
Номер документу | 40914291 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Лозинська І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні