ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 жовтня 2014 року № 826/14311/14
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:
Судді Добрянської Я.І,
відповідно до вимог ст. 183-2 КАС України, без виклику сторін, розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу № 826/14311/14
за позовом Київського міського центру зайнятості
до ОСОБА_1
про стягнення незаконно отриманих коштів у розмірі 874,86 грн.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Київського міського центру зайнятості до відповідача ОСОБА_1 про стягнення незаконно отриманих коштів у розмірі 1 674,86 грн.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 18.09.2014 р., відповідно до вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 КАС України, суддею Добрянською Я.І. було відкрито скорочене провадження у справі № 826/14311/14 та запропоновано відповідачу у строк до 30.09.2014 р. або у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.
Ухвала про відкриття скороченого провадження у справі № 826/14311/14 була отримана відповідачем 24.09.2014 р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке наявне в матеріалах справи.
Відповідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Однак, ні станом на 30.09.2014 р., ні станом на час розгляду даної справи по суті - 16.10.2014 р., жодних заперечень на позовну заяву та/або заяв чи клопотань від відповідача до суду не надходило.
Проте від позивача до канцелярії суду 10.10.2014 р. надійшло письмове клопотання про зменшення позовних вимог, у зв'язку із добровільною сплатою відповідачем частини заявленої до стягнення суми заборгованості у розмірі 800,00 грн. Відповідно до вказаного клопотання позивача, заборгованість відповідача по незаконно отриманих коштах становить 874,86 грн., та саме вказана сума має бути стягнута з відповідача в судовому порядку.
Згідно вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Таким чином, розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
В Оболонському районному центрі зайнятості (далі - Оболонський РЦЗ) з 03.04.2014 року по 29.05.2014 року на обліку перебував відповідач ОСОБА_1.
03.04.2014 року відповідач подав до Оболонського РЦЗ заяву про надання статусу безробітного, в якій власноруч зазначив інформацію про те, що через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, у тому числі не забезпечує себе роботою самостійно. Пенсію на пільгових умовах та за вислугою років не отримує. Не є суб'єктом підприємницької діяльності. Не отримує відповідно до законодавства:
- допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного (6-річного) віку;
- допомогу, компенсацію та/або надбавку по догляду за:
- дитиною-інвалідом;
- інвалідом І групи;
- особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує стороннього догляду або досягла 80-річного віку;
- грошове забезпечення як батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки;
- грошову допомогу по догляду за інвалідом І чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду. Не є членом особистого селянського господарства. Не є фермером або членом фермерського господарства. Не навчається на денній (очній) формі навчання.
Наказом Оболонського РЦЗ від 10.04.2014 року № НТ140410 відповідачу був наданий статус безробітного з 03.04.2014 року, а також відповідно до п.п. 1, 3, 4 ст. 22, п. 1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі - Закон) та п. 2.1 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 р. № 307, відповідачу було призначено та розпочато виплату допомоги по безробіттю з 10.04.2014 року.
Згідно з п.п. 18 п. 2 ст. 22 Закону України «Про Зайнятість населення», центри зайнятості проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р. № 60/62, де зазначено, що для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно - правовими договорами.
Обмін інформацією здійснюється між Державним центром зайнятості, Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України як центральними органами виконавчої влади.
Таким чином, від Державної податкової інспекції Оболонського району м. Києва в електронному вигляді була отримана інформація про отримання доходу відповідачем під час перебування на обліку в Оболонському РЦЗ як безробітного.
На виконання п.п. 18, п. 2 ст. 22 Закону України «Про зайнятість населення», відповідно до отриманої інформації від ДПІ Оболонського району м. Києва, з метою отримання повної інформації про діяльність та доходи, отримані відповідачем, за територіальністю Святошинським районним центром зайнятості було здійснено перевірку ТОВ «Приладний Завод «Сатурн» (ЄДРПОУ - 34352188), за результатами якої складено Акт розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення від 29.05.2014 року № 179.
Зазначеною перевіркою встановлено, що відповідач перебував у трудових відносинах з ТОВ «Приладний Завод «Сатурн» з 16.06.2006 року по 04.04.2014 року та отримував дохід.
Отже, відповідач порушив чинне законодавство щодо перебування на обліку в органах служби зайнятості як безробітного, хоча був ознайомлений з ним, що засвідчив власним підписом.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.2012 року № 803-111, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших, передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Аналогічна норма міститься в ст. 4 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 року № 5067-VI, де зазначено, що до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або інших умовах передбачених законодавством.
Згідно з п.п. 2 та 3 ст. 36 Закону, застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Таким чином, відповідач був зобов'язаний повідомити про свої трудові відносини чи то надання послуг за договором цивільно-правового характеру та отримання доходів.
Приховування вказаних фактів призвело до безпідставного та незаконного отримання відповідачем коштів на загальну суму 2 185,50 грн., що підлягають поверненню згідно чинного законодавства.
З даного приводу, відповідно до наявних матеріалів справи, відповідач 27.06.2014 року особисто отримавши лист-повідомлення від 26.06.2014 р. № 24-3478 про необхідність відшкодування незаконно отриманих коштів, скоєне правопорушення визнав та частково здійснив повернення на суму 510,64 грн. - 16.07.2014 року.
Після зазначеної добровільної часткової сплати відповідачем, заборгованість останнього по незаконно отриманих коштах перед Київським міським центром зайнятості становила 1 674,86 грн.
Крім того, згідно наданого позивачем до канцелярії суду 10.10.2014 р. письмового клопотання про зменшення позовних вимог, відповідач також добровільно частково сплатив заявлену до стягнення суму заборгованості у розмірі 800,00 грн.
Відповідно до вказаного клопотання позивача, заборгованість відповідача по незаконно отриманих коштах станом на 08.10.2014 р. становить 874,86 грн., та саме вказана сума має бути стягнута з відповідача в судовому порядку.
Таким чином, з урахуванням сплачених відповідачем коштів, залишок заборгованості становить: 874,86 грн.
Несплата вказаної суми наносить шкоди державі, так як перешкоджає в повному обсязі Київському міському центру зайнятості забезпечувати соціальний захист громадян шляхом виплати допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у передбачених законодавством випадках.
Згідно з п.п. 28, 30 п. 4 Положення про Державну службу зайнятості України, що затверджене Указом Президента України від 16.01.2013 р. № 19/2013, Державна служба зайнятості відповідно до покладених на неї завдань представляє інтереси Фонду в судових та інших органах, здійснює контроль за використанням коштів Фонду.
Відповідно до ст. 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», спори, що виникають із правовідносин за цим законом, вирішуються в судовому порядку.
Згідно вимог п. 4 ч. 1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених (зменшених) позовних вимог, а відповідач (що був належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в даній справі) жодних заперечень щодо наявності такого боргу суду не надав, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог позивача шляхом стягнення відповідача ОСОБА_1 незаконно отриманих коштів у розмірі 874,86 грн.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з гр. ОСОБА_1 (і.н. НОМЕР_1, зареєстрований: АДРЕСА_1) незаконно отримані кошти в розмірі 874,86 грн., що підлягають поверненню на користь Київського міського центру зайнятості (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 47-Б, ідентифікаційний код 03491091, МСП 01601, р/р 37179301900001 ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019).
Стягувач - Київський міський центр зайнятості (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 47-Б, ідентифікаційний код 03491091).
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.І. Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2014 |
Оприлюднено | 20.10.2014 |
Номер документу | 40915742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні