ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2014 р. Справа № 804/11819/14 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Юркова Е.О.
при секретарі - Шпота Я.С.
за участю: представник позивача - Кириченко О.П.
представник відповідача - Холошня Н.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Головного управління Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Ольвія» про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Ольвія» з вимогою: застосувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Ольвія» у вигляді зупинення роботи цеху по виробництву макароних виробів, розташованого за адресою: м.Дніпропетровськ, вул.Єсеніна, 24, до приведення цеху по виробництву макароних виробів у відповідність вимогам санітарного законодавства.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у період з 14.03.2014р. по 20.03.2014р. відокремленим структурним підрозділом Головного управління Держсанепідслужби у Дніпропетровській області відповідно до вимог статті 5, 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», на виконання плану роботи щодо забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя на території м. Дніпропетровська на 2014 рік, затвердженого начальником Головного управління Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області, за направленням на проведення перевірки №568 від 03.03.2014р., було проведено планову перевірку дотримання санітарного законодавства в ході провадження господарської діяльності ТОВ фірма «Ольвія» в цеху по виробництву макаронних виробів розташованого за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Єсеніна, 24, на предмет дотримання санітарного законодавства.
В ході проведення заходу контролю було встановлені факти порушення санітарного законодавства затвердженого наказом МОЗ України від 14 квітня 1995 року №64 та відображені в Акті перевірки дотримання санітарного законодавства від 20.03.2014р., що складений за результатами перевірки.
На виконання ч.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» начальником Дніпропетровського міського управління Головного управління Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області 25.03.2014р. до директора ТОВ фірма «Ольвія» було винесено розпорядження № 02.3/1934 щодо усунення порушень санітарного законодавства, виявлених під час здійснення перевірки, яке обов'язкове до виконання.
Дніпропетровським міськрайонним Управлінням Головного управління Держсанепідслужби у Дніпропетровській області 22.07.2014 року було проведено позапланову перевірку ТОВ фірма «Ольвія» на предмет виконанням розпорядження № 02.3/1934 від 25.03.2014р. щодо усунення порушень санітарного законодавства. За результатами проведення позапланового заходу контролю були встановлені факти не виконання в повному обсязі розпорядження № 02.3/1934 від 25.03.2014р.
В зв'язку з виявленими порушеннями у позивача виникла необхідність для звернення з позовом до суду для застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи цеху по виробництву макароних виробів Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Ольвія», розташованого за адресою: м.Дніпропетровськ, вул.Єсеніна, 24, до приведення цеху по виробництву макароних виробів у відповідність вимогам санітарного законодавства.
Ухвалою суду від 08.08.2014р. було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі, копія якої була направлена на адресу відповідача. В матеріалах справи є поштове повідомлення про вручення поштового повідомлення відповідачу від 15.08.2014 року.
26.08.2014р. до канцелярії суду надійшов відзив відповідача на позов з якого вбачається, що ТОВ фірма «Ольвія» частково виконало недоліки виявлені позивачем.
Відповідно до ч.4 ст. 183-2 КАС України у разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.
Ухвалою суду від 02.09.2014р. зазначену адміністративну справу призначено до розгляду у судовому засіданні.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, надав до суду письмові заперечення, в яких посилається на те, що враховуючи факт усунення відповідачем переважної більшості порушень санітарного законодавства, що зазначені в акті перевірки дотримання санітарного законодавства від 22.07.2014р., в задоволенні адміністративного позову Головного управління Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Ольвія» про застосування заходів реагування слід відмовити у повному обсязі.
Вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що у період з 14.03.2014р. по 20.03.2014р. за направленням №568 від 03.03.2014р., згідно наказу №568-ПН від 03.03.2014р. співробітниками ДМУ Головного управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України у Дніпропетровській області проведена планова перевірка дотримання санітарного законодавства в цеху по виробництву макаронних виробів Товариства з обмеженою відповідальності фірма «Ольвія», розташованого за адресою: м.Дніпропетровськ, вул.Єсеніна, 24.
Предметом перевірки були: дотримання вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», затвердженого Постановою Верховної Ради від 24.02.1994р. № 4005-ХІІ, Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів»; Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів»; Закону України «Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз»; Закону України «Про відходи»; санітарних правил для підприємств макаронної промисловості від 29.08.72р. №989-72; ДСанПіН 2.2.7.029-99 «Державні санітарні правила і норми. Комунальна гігієна. Грунт, очистка населених місць, побутові та промислові відходи, санітарна охорона грунту»; «Гігієнічні вимоги щодо поводження з промисловими відходами та визначення їх класу небезпеки для здоров'я населення», СанПіН №4630-88 «Санітарні правила і норми. Охорона поверхневих вод від забруднення», ДСанПіН №201 від 09.07.97р. «Державні санітарні правила охорони атмосферного повітря населених місць від забруднення хімічними та біологічними речовинами», Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про охорону атмосферного повітря», ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», «Державні санітарні правила утримання територій населених місць», затверджені наказом МОЗ України №145 від 17.03.2011р.; наказу №246 (2007р.) «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій»; наказу МОЗ України від 23.07.2002р. № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб»; ГОСТ 12.1.005-88 «Общие санитарно-гигиенические требования к воздуху рабочей зоны», ДСН 3.3.6.037-99 «Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку»; ДСТУ Б А.3.2-12:2009 ССБП «Системи вентиляційні. Загальні вимоги».
В ході проведення зазначеної перевірки були встановлені факти порушення санітарного законодавства, що відображені в акті перевірки дотримання санітарного законодавства від 20.03.2014р.
У зв'язку із виявленими порушеннями санітарного законодавства, враховуючи ступень порушення та його можливі наслідки, на директора цеху виробництва макаронних виробів ТОВ фірма «Ольвія» та головного інженера підприємства 20.03.2014р. складено протоколи про порушення санітарного законодавства, за розглядом яких 27.03.2014р. винесено постанови про накладення штрафу №197, №200, що були сплачені підприємством.
Також, з метою усуненні виявлених порушень, начальником Дніпропетровського міського Управління Головного управління Держсанепідслужби у Дніпропетровській області 25.03.2014 року у відношенні директора цеху виробництва макаронних виробів ТОВ фірма «Ольвія» було винесено розпорядження № 02.3/1934 щодо усунення порушень санітарного законодавства виявлених під час здійснення перевірки, із визначеним переліком необхідних для виконання заходів усунення виявлених порушень.
22.07.2014р. співробітниками санітарно-гігієнічного відділу Дніпропетровського міськрайонного управління Головного управління Держсанепідслужби у Дніпропетровській області, згідно наказу та направлення №214-ПО від 16.07.2014р., проведено перевірку дотримання санітарного законодавства з приводу контролю виконання розпорядження Дніпропетровського міського управління Головного управління Держсанепідслужби у Дніпропетровській області від 25.03.2014 року № 02.3/1934.
За результатами перевірки складено акт дотримання санітарного законодавства від 22.07.2014р.
Вказаною перевіркою встановлено виконання не в повному обсязі пунктів розпорядження від 25.03.2014 року № 02.3/1934, а саме:
- пункт 2 виконано частково: при проведенні внутрішньовідомчого лабораторного контролю строго дотримуватись повноти і кратності досліджень згідно затвердженого графіку (ст..7 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»).
Дослідження проведені по показникам, визначеними в графіку, але кратність досліджень (1 раз в 10 днів) макаронних виробів за фізико-хімічними показниками не дотримується. Наданий протокол випробувань зразків продуктів харчування №233 від 13.03.14р. (вироби макаронні фігурні).
- пункт 3 виконано частково: розробити план-заходів з визначенням терміну щодо проведення ремонтних робіт на підприємстві, надати до ДМУ ГУ ДСЕС у Дніпропетровській області в термін до 26.04.14р.
Наданий план - графік проведення ремонтних робіт виробничого та складського приміщень. Визначено термін проведення ремонтних робіт. Згідно плану - графіку (по пунктам та термінам) проведено косметичний ремонт, фактично підприємство потребує здійснення капітального ремонту.
При аналізі встановлено: що проведено заміну водопровідних труб на дільниці виготовлення макаронних виробів; проведено роботи по знищенню плям від сирості на дільниці виробництва макаронних виробів; проведено фарбування в побутовому приміщенні та встановлено шафи для окремого зберігання санітарного та особистого одягу; проведено проведено білування стін в складському приміщенні. Але, по пункту 4 вищезазначеного плану - графіку проведено тільки білування стелі складського приміщення; частково порушена цілісність стелі, підлога в вибоїнах. Оцінити проведення ремонтних робіт В складському приміщенні для зберігання сировини не можливо, так як доступу в дане приміщення було не надано.
- пункт 9 не виконано: підприємством не надані будь які документи, що підтверджують організацію санітарно-захисної зони.
- пункт 10 не виконано: організувати передачу на утилізацію вказаних відходів різних класів із наданням відповідних договорів та актів виконаних робіт.
- пункт 11 не виконано: довести до належного санітарного стану територію підприємства, сміттєзбиральники встановити на водонепроникному твердому покритті, пофарбувати, забезпечити огородження контейнерного майданчику та ізоляцію його від господарських дворів, забезпечити наявність навісу над контейнерним майданчиком. Санітарний стан незадовільний, відходи зберігаються невпорядковано.
- пункт 12 не виконано: довести до належного санітарного стану вигрібні ями. Наявність існуючої вигрібної ями не відповідає вимогам діючого санітарного законодавства, а саме відповідно до п.2.24 державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених Наказом МОЗ України №145 від.17.03.2011р.: відведення стічних вод, що утворилися в процесі господарсько - побутової і виробничої діяльності (крім шахтної, кар'єрної і дренажної води), повинно здійснюватись централізованою системою водовідведення.
У разі відсутності інженерних мереж міської (селищної, сільської) каналізації або розташування об'єктів на відстані не менше ніж 500м від найближчого колектора стічних вод необхідно передбачити каналізування об'єктів на локальні очисні споруди, при цьому перевагу слід віддавати ґрунтовим методам біологічного очищення стічних вод.
Обладнання внутрішньобудинкової каналізації та каналізування об'єкт з відведенням стічних вод у вигрібні ями забороняється.
- пункт 13 не виконано: будь яка інформація щодо водопостачання об'єкту відсутня та інформацію використанню у виробничому процесі питної води гарантованої якості не наданою
- пункт 14 виконано частково: надати до Дніпропетровського міського управління графік планово-попереджувального ремонту та журнал ремонту і експлуатації вентиляційних систем, а також паспорти на вентиляційні системи виробничих приміщень, для оцінки організації обліку ефективності експлуатації вентиляційних установок. Підготовлено проект договору на установку нової вентиляційної системи, заведено журнал ремонту і експлуатації вентиляційних систем.
- пункт 15 не виконано: організувати та позначити місця тимчасового збору та зберігання відходів різних класів.
- пункт 16 не виконано: визначити контингент осіб певної категорії, що підлягають медогляду в 2014р згідно вимог п.2.2 наказу МОЗУ №246 від 21.05.07р. (ст.26 Закону України «Про забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення»), узгодити списки осіб певної категорії, що підлягають медогляду в 2014р. згідно вимог п.2.3 наказу МОЗУ №246 від 21.05.07р. (ст.26 Закону України «Про забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення»).
Суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, визначає відповідні права і обов'язки державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлює порядок організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні регулює Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».
Згідно вимог ст. 31 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» Державна санітарно-епідеміологічна служба України є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Посадовими особами Державної санітарно-епідеміологічної служби України є головні державні санітарні лікарі та їх заступники, інші працівники державної санітарно-епідеміологічної служби України, уповноважені здійснювати державний санітарно-епідеміологічний нагляд згідно з цим Законом.
Державний санітарно-епідеміологічний нагляд здійснюється відповідно до Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні, що затверджується Кабінетом Міністрів України, вибірковими перевірками дотримання санітарного законодавства за планами органів державної санітарно-епідеміологічної служби, а також позапланово залежно від санітарної, епідемічної ситуації та за заявами громадян.
Відповідно до ст. 33 цього Закону основними напрямами діяльності державної санітарно-епідеміологічної служби є, зокрема: здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду; визначення пріоритетних заходів у профілактиці захворювань, а також у охороні здоров'я населення від шкідливого впливу на нього факторів навколишнього середовища; вивчення, оцінка і прогнозування показників здоров'я населення залежно від стану середовища життєдіяльності людини, встановлення факторів навколишнього середовища, що шкідливо впливають на здоров'я населення; підготовка пропозицій щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, запобігання занесенню та поширенню особливо небезпечних (у тому числі карантинних) та небезпечних інфекційних хвороб; контроль за усуненням причин і умов виникнення і поширення інфекційних, масових неінфекційних захворювань, отруєнь та радіаційних уражень людей; методичне забезпечення та здійснення контролю під час визначення рівня небезпечності відходів.
Відповідно до п.1 Положення, про Державну санітарно-епідеміологічну службу України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 400/2011 (далі Положення 400/211), Держсанепідслужба України входить до системи органів виконавчої влади у галузі охорони здоров'я та утворюється для забезпечення реалізації державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Згідно п. 4.4 Положення про територіальні органи Державної санітарно - епідеміологічної служби України, затвердженого наказом МОЗ України від 19.01.2012 р. № 34, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16.03.2012 № 413/20/726 (далі Положення 413/20/726), держава санітарно - епідеміологічний нагляд та контроль за дотриманням вимог санітарного законодавства органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, органами влади АР Крим, підприємствами, установам організаціями, незалежно від їх форми власності, фізичними особами громадянами, виконанням ними санітарних та протиепідемічні (профілактичних) заходів здійснюють Головні управління Держави санітарно - епідеміологічної служби в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на водному, залізничному, повітряному транспорті.
Відповідно до п.7 Положення 400/211, Держсанепідслужба України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи і Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі і на водному, залізничному, повітряному транспорті. Керівниками територіальних органів Держсанепідслужби України є головні державні санітарні лікарі на відповідній території, відповідному виді транспорту.
Утворення структурного підрозділ «Дніпропетровське міськрайонне Управління Головного управлінні Держсанепідслужби у Дніпропетровській області» затверджено наказом начальника Головного управління № 55-ОД від 28.05.2014р.
Статтею 39 вказаного Закону визначено, що державний санітарно-епідеміологічний нагляд - це діяльність органів державної санітарно-епідеміологічної служби по контролю за дотриманням юридичними та фізичними особами санітарного законодавства з метою попередження, виявлення, зменшення або усунення шкідливого впливу небезпечних факторів на здоров'я людей та по застосуванню заходів правового характеру щодо порушників.
Статтею 42 Закону визначено заходи щодо припинення порушення санітарного законодавства, до яких відносяться, зокрема, обмеження, тимчасова заборона чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, користування плаваючими засобами, рухомим складом і літаками у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», який встановлює загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю) передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
В судовому засіданні представником відповідача було пояснено, що на час розгляду справи переважна більшість пуктів розпорядження від 25.03.2014 року № 02.3/1934 є виконаними.
Так, пункт 2 є виконаним, а саме: при проведенні лабораторних досліджень за фізико-хімічними показниками кратність досліджень згідно затвердженого графіку витримується.
В підтвердження зазначеного відповідачем надано копії протоколів зразків продуктів харчування (вироби макаронні), виданих ДП «Дніпропетровський центр захисту прав споживачів» ДІ України з питань захисту прав споживачів, від 13.09.2014р., 29.08.2014р., 23.08.2014р., 12.08.2014р., 22.07.2014р.
Щодо виконання пункту 3 стосовно проведення в повному обсязі ремонтних робіт на підприємстві представником відповідача зазначено, що ремонтні роботи на підприємстві ведуться згідно графіку ремонтних робіт, затвердженого директором та узгодженого з засновником, та будуть виконані в повному обсязі, при наявності достатніх матеріальних ресурсів - достроково.
Судом встановлено, що ТОВ фірма «Ольвія» було затверджено план-графік проведення ремонту виробничого та складського цеху ТОВ фірма «Ольвія», згідно якого пункти 1, 2, 4, 5 графіку є виконаними, а саме: замінені водопровідні труби на дільниці виробництва макаронних виробів, здійснено ремонт стін на дільниці виробництва макаронних виробів, ремонт стелі складського приміщення, проведено білування стін складського приміщення. Представником відповідача в судовому засіданні пояснено, що пункт 3 - ремонт побутового приміщення, виконаний частково, також пункт 6 - ремонт приміщення зберігання сировини запланований на період жовтень - грудень 2014р.
Стосовно виконання пункту 9 розпорядження щодо не надання документів, що підтверджують організацію санітарно - захисної зони, зазначено, що даний пункт розпорядження є майже виконаним - в завершальній стадії.
Судом встановлено, що між ТОВ фірма «Ольвія» (замовник) та ТОВ «ОВК Ресурс» (підрядник) 18.07.2014р. укладено договір №018/07, предметом якого є виконання робіт з паспортування існуючої системи вентиляції на об'єкті макаронний цех ТОВ фірма «Ольвія». На виконання умов зазначеного договору сторонами затверджено протокол про договірну ціну на проектно-кошторисну документацію - розробка паспорту на вентиляцію.
Відповідачем зазначено. що на даний момент проектна документація знаходиться в опрацюванні підрядною організацією та буде виконана до кінця жовтня 2014р.
Щодо пункту 10 розпорядження про відсутність організованої передачу на утилізацію відходів різних класів із наданням відповідних договорів та актів виконання робіт суд зазначає наступне.
01.08.2014р. між ТОВ фірма «Ольвія» (замовник) та ТОВ «Екологія України» (виконавець) укладений договір № 01/08/14-1, предметом якого є надання послуг по збиранню, зберіганню та утилізацію небезпечних відходів 1-4 класу небезпеки, відповідно до ліцензії №288622 від 08.05.2014р.
За умовами зазначеного договору сторонами укладено Договірну специфікацію №1 стосовно утилізації відходів: відпрацьовані люмінесцентні лампи, відходи поліпропілену та поліетилену, також надано Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0004113.
Таким чином, пункт 10 розпорядження від 25.03.2014 року № 02.3/1934 є виконаним у повному обсязі.
Стосовно виконання пункту 11 розпорядження представником відповідача зазначено, що на даний час санітарний стан підприємства, а саме - території, приведений в задовільний стан, організовані та впорядковані місця зберігання відходів.
Щодо виконання пункту 12 розпорядження - довести до належного санітарного стану вигрібні ями, суд зазначає наступне.
Актом виконаних робіт від 01.07.2014р. підтверджено виконання ПП «Трещов» робіт з відкачування ЖПВ в повному обсязі, на високому технічному рівні.
Також, 28.07.2014р. між ТОВ фірма «Ольвія» (замовник) та ТДВ «Дніпрокомунтранс» (виконавець) укладеного договір №9802 про надання послуг з очищення вигрібних ям. Предметом даного договору є надання послуг з очищення вигрібних ям за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Єсеніна, 24.
Окрім того, відповідачем було надано основні показники за кресленнями водопроводу та каналізації - проектна документація, що підтверджує, що вигрібна яма відповідає вимогам санітарного законодавства як локальна очисна споруда з ґрунтовим методом біологічного очищення стічних вод.
Також, представником відповідача пояснено, що каналізування об'єкту виконано в 2005р. відповідно діючих на той час санітарних норм СНІП 2.04.01-85 для підприємств харчової та переробної промисловості. Копія витягу з проектної документації щодо каналізування об'єкту міститься в матеріалах справи.
Стосовно виконання пункту 13 розпорядження щодо відсутності будь-якої інформації про водопостачання та інформації про використання у виробничому процесі питної води гарантованої якості суд зазначає наступне .
ТОВ фірма «Ольвія» було надано абонентську картку № 9754 від 12.08.2002р., водоканал - державне комунальне виробниче підприємство водопровідно-каналізаційного господарства м.Дніпропетровська, водокористувач - ТОВ фірма «Ольвія», Договір №13243 на надання послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення, укладеного 19.09.2014р. ТОВ фірма «Ольвія» з КП «Дніпроводоканал» та Результат санітарно-мікробіологічного дослідження №72 від 07.08.2014р., з яких вбачається, що підприємство для виробництва продуктів харчування використовує питну воду централізованого водопостачання, що пройшла перевірку по показникам безпеки.
Таким чином, пункт 13 розпорядження від 25.03.2014 року № 02.3/1934 є виконаним у повному обсязі.
Стосовно виконання пункту 15 розпорядження, згідно якого відповідачу необхідно було організувати та позначити місця тимчасового збору та зберігання відходів різних класів представником відповідача було пояснено, що були проведені роботи по організації місць тимчасового збору та зберігання відходів, а саме - контейнери для відходів різних класів оновлені, промарковані, встановлені на тверде покриття та обладнані кришками для запобігання потрапляння вологи.
Щодо пункту 16 розпорядження, відповідно до якого відповідачу необхідно визначити контингент осіб певної категорії, що підлягають медогляду в 2014р згідно вимог п.2.2 наказу МОЗУ №246 від 21.05.07р., узгодити списки осіб певної категорії, що підлягають медогляду в 2014р. згідно вимог п.2.3 наказу МОЗУ №246 від 21.05.07р. суд зазначає наступне.
Між ТОВ фірма «Ольвія» та КЗ «Дніпропетровська шоста міська клінічна лікарня» ДОР» 22.01.2014р. було укладеного договір, предметом якого є: проведення періодичного медичного огляду робітників, пов'язаних зі шкідливими та несприятливими умовами праці, також осіб до 21 року, згідно необхідного об'єму відповідно до затвердженого Міським управлінням Держсанепідслужби планом-графіком березень, вересень.
Актом визначення категорії працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичним оглядам ТОВ фірма «Ольвія» від 29.07.2014р., головним спеціалістом санітарно-гігієнічного відділу Дніпропетровського міськрайонного управління ГУ ДСЕС у Дніпропетровській області визначеного категорії працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду в 2014 році.
Таким чином, пункт 16 розпорядження від 25.03.2014 року № 02.3/1934 є виконаним у повному обсязі.
Окрім того, відповідачем було надано Довідку від 21.08.2014р. №18/4-671 Виконавчого комітету Індустріальної районної у місті Дніпропетровську ради, згідно якої на підставі Розпорядження Дніпропетровського міського голови від 27.12.2012р. №147дск ТОВ фірма «Ольвія» має встановлений обсяг мобілізаційного завдання з виробництва продовольчої продукції в особливий період.
Також ТОВ фірма «Ольвія» надано Договори № 27 від 11.09.2014р. та №28 від 15.09.2014р. на постачання до ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області макаронних виробів в асортименті.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України, окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Згідно із ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 1 ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи, що наведені позивачем в позовній заяві обставини дійсно стали підставою для звернення до суду, проте, достатніми доказами в матеріалах справи підтверджено, що порушення вимог законодавства у сфері санітарного законодавства, які можуть спричинити шкідливий вплив небезпечних факторів на здоров'я людей, відповідачем станом на час розгляду справи усунуто майже в повному обсязі та на підприємстві продовжується подальша робота щодо повного усунення виявлених порушень - суд доходить висновку про відсутність підстав застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Ольвія» у вигляді зупинення роботи цеху по виробництву макароних виробів, розташованого за адресою: м.Дніпропетровськ, вул.Єсеніна, 24, отже у задоволенні позовних вимог Головного управління Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області слід відмовити.
Відповідно до положень, закріплених ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 160-163, 167, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Держсанепідемслужби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю фірма «Ольвія» про застосування заходів реагування - відмовити.
Копію постанови направити сторонам по справі.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановленні статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови викладений протягом п'яти днів.
Суддя Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2014 |
Оприлюднено | 17.10.2014 |
Номер документу | 40917088 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні