Постанова
від 20.05.2009 по справі 2-а-1684/09/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островсько го, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court. gov.ua



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2009 р. Справа № 2-а-1684/09/0270

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

Головуючого судді Сапальо вої Тетяни Валентинівни,

При секретарі судового зас ідання: Балан М.А.

за участю:

представника позивач а - Галузинського О.Г.,

відповідач не з'явився , повідомлений належним чино м,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі су дових засідань адміністрати вну справу за позовом Жмерин ської об' єднаної державної податкової інспекції у Вінн ицькій області до товариства з обмеженою відповідальніст ю “Вотер”про припинення юрид ичної особи - товариства з о бмеженою відповідальністю “ Вотер”,

ВСТАНОВИВ :

до суду звернулась Жмерин ська об' єднана державна под аткова інспекція у Вінницькі й області (далі - позивач) до т овариства з обмеженою відпов ідальністю “Вотер”(далі - ві дповідач) з вищезазначеними позовними вимогами.

Позов мотивовано тим, що від повідач протягом останніх тр ьох років не подає податкову звітність по податку на приб уток до державної податкової служби, а це є підставою для п рипинення юридичної особи.

Представник позивача у суд овому засіданні повністю під тримав позовні вимоги, проси ла суд позов задовольнити.

Відповідач заперечень на п озовну заяву не надав, повнов ажного представника в судове засідання не направив. Про де нь, час і місце розгляду справ и був повідомлений завчасно і належним чином за адресою, в казаною у позовній заяві та у довідці Головного управлінн я статистики у Вінницькій об ласті (а.с.6). Згідно з актом пере вірки місцезнаходження юрид ичної особи № 3 від 27.08.2008 р. за адр есою, вказаною у позовній зая ві та у довідці Головного упр авління статистики у Вінниць кій області, товариство з обм еженою відповідальністю “Во тер”не знаходиться (а.с.45).

Відповідно до ст. 35 КАС Украї ни вважається, що юридична ос оба повідомлена про час та мі сце слухання справи, якщо суд ова повістка доставлена за а дресою, внесеною до відповід ного державного реєстру. Оск ільки судові повістки направ лялись відповідачу рекоменд ованими листами за адресою в казаною в установчих докумен тах та документах про реєстр ацію юридичної особи, суд вва жає, що вжив всі передбачені з аконом заходи для забезпечен ня явки останнього до суду. Не прибуття представника відпо відача за таких обставин в су дове засідання, виходячи зі з місту ст. 128 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, не є перешкодою для розгляд у справи, а тому судом ухвален о розглянути справу за наявн ими у ній матеріалами.

Зясувавши думку представн ика позивача, суд дійшов висн овку про можливість розгляду справи без участі повноважн ого представника відповідач а.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд встан овив наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю “Вотер”зареє строване Жмеринською районн ою державною адміністрацією 21.02.2001 року (а.с.5).

Відповідно до статуту това риства з обмеженою відповіда льністю “Вотер”засновникам и вказаної юридичної особи є ОСОБА_1., ОСОБА_2. (а.с.10-17).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру підприєм ств та організацій України с таном на 22.02.2001 року товариство з обмеженою відповідальністю “Вотер”включене до ЄДРПОУ, і дентифікаційний код - 31398429, кері вник - ОСОБА_1, місцезнахо дження: 23130, Вінницька область, Жмеринський район, смт. Браїл ів, вул. Чайковського, 13 (а.с.6).

Згідно з довідкою від 17.11.2008 р. в ідповідач перебуває на подат ковому обліку в ДПІ м. Вінниці з 23.02.2001 р. (а.с.7), а згідно з відпові дними довідками відповідач н е звітує про господарську ді яльність протягом останніх т рьох років, заборгованості п еред бюджетом не має (а.с.8-9).

Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог та наданих позивачем доказів суд виход ить з наступного.

Відповідно до п. 8 ст. 19 Господ арського кодексу України усі суб' єкти господарювання зо бов' язані здійснювати опер ативний та бухгалтерський об лік результатів своєї роботи , надавати відповідно до вимо г закону фінансову звітність щодо своєї господарської ді яльності, інші дані, визначен і законом.

Відповідно до ст. 4, ч.1 ст. 5 та п .2 ч.1 ст. 9 Закону України “Про си стему оподаткування”платни ками податків і зборів (обов' язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідн о з законами України покладе но обов' язок сплачувати под атки і збори (обов' язкові пл атежі); облік платників подат ків і зборів (обов' язкових п латежів) здійснюється органа ми державної податкової служ би та іншими державними орга нами відповідно до законодав ства; платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов' язані зі сплатою пода тків і зборів (обов' язкових платежів).

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” визначено, що податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює календарному міся цю - протягом 20 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця; календарно му кварталу або календарному півріччю - протягом 40 календ арних днів, наступних за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) кварталу (пів річчя); календарному року - п ротягом 60 календарних днів за останнім календарним днем з вітного (податкового) року.

Згідно з абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону У країни “Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців”одніє ю з підстав для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов' язано з банкрутством ю ридичної особи, є неподання п ротягом року органам державн ої податкової служби податко вих декларацій, документів ф інансової звітності відпові дно до закону.

Враховуючи те, що відповіда ч не подавав до державної под аткової служби податкову зві тність протягом останніх трь ох років, суд вважає вимоги по зивача обґрунтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для п рипинення товариства з обмеж еною відповідальністю “Воте р”.

Відповідно до ч. 4 ст. 70 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтве рджені певними засобами дока зування, не можуть підтвердж уватися ніякими іншими засоб ами доказування, крім випадк ів, коли щодо таких обставин н е виникає спору.

Таким чином, факт неподан ня податкової звітності відп овідачем до Жмеринської ОДПІ протягом більш ніж річного п еріоду, як підстава припинен ня юридичної особи, підтверд жується належними засобами д оказування.

Відповідно до частини перш ої ст. 105 ЦК України учасники юр идичної особи, суд або орган, щ о прийняв рішення про припин ення юридичної особи, зобов'я зані негайно письмово повідо мити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вн осить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що ю ридична особа перебуває у пр оцесі припинення. В абзаці др угому частини другої цієї ст атті передбачено, що виконан ня функцій комісії з припине ння юридичної особи (ліквіда ційну комісію, ліквідатора т ощо) може бути покладено на ор ган управління юридичної осо би.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" суд при значає в рішенні щодо припин ення юридичної особи у зв'язк у з її ліквідацією комісію з п рипинення (ліквідаційну комі сію) та встановлює строк її ро боти. Державний реєстратор в носить до Єдиного державного реєстру запис про призначен ня комісії з припинення (лікв ідаційної комісії) не пізніш е наступного робочого дня з д ати надходження відповідног о рішення.

Частиною сьомою цієї статт і передбачено, що державний р еєстратор не пізніше наступн ого робочого дня з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису, в якому керівни к органу управління або засн овник (учасник) юридичної осо би вказаний як голова комісі ї з припинення (ліквідаційно ї комісії) юридичної особи зо бов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юри дичної особи, а також суду, яки й постановив рішення щодо пр ипинення юридичної особи у з в'язку з її ліквідацією, відпо відне повідомлення.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК Укра їни комісія з припинення юри дичної особи поміщає в друко ваних засобах масової інформ ації, в яких публікуються від омості про державну реєстрац ію юридичної особи, що припин яється, повідомлення про при пинення юридичної особи.

Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців" для проведен ня державної реєстрації прип инення юридичної особи в рез ультаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або у повноважена ним особа після закінчення процедури ліквід ації, яка передбачена законо м, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомленн я у спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з опи сом вкладення) державному ре єстратору документи, передба чені цією частиною та частин ою другою цієї статті.

Відповідно до ч. 10 ст. 38, ч. 8 ст. 36 цього ж Закону за відсутност і підстав для залишення доку ментів, які подані для провед ення державної реєстрації пр ипинення юридичної особи в р езультаті її ліквідації, без розгляду державний реєстрат ор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис пр о проведення державної реєст рації припинення юридичної о соби.

Згідно з ч. 9 ст. 36 Закону строк державної реєстрації припин ення юридичної особи в резул ьтаті її ліквідації не повин ен перевищувати три робочих дні з дати надходження докум ентів для проведення державн ої реєстрації припинення юри дичної особи.

Проаналізувавши чинне зак онодавство, пов'язане з припи ненням підприємницької діял ьності юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців за рі шенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти ви сновку, що склад комісії з при пинення та порядок її роботи в даній категорії справ зако нодавством прямо не передбач ені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС Укра їни передбачено можливість з астосування аналогії закону (закону, що регулює подібні пр авовідносини) та аналогії пр ава (конституційних принципі в і загальних засад права).

В зв'язку з наведеним вище с уд вважає за необхідне створ ити ліквідаційну комісію в с кладі Жмеринської об' єднан ої державної податкової інсп екції у Вінницькій області, з асновників ТОВ “Вотер” ОСО БА_1, ОСОБА_2 та встановит и строк роботи ліквідаційної комісії з припинення юридич ної особи.

Згідно з частиною сьомою ст . 59 ГК України скасування держ авної реєстрації позбавляє с уб'єкта господарювання стату су юридичної особи і є підста вою для вилучення його з держ авного реєстру. Суб'єкт госпо дарювання вважається ліквід ованим з дня внесення до держ авного реєстру запису про пр ипинення його діяльності. З у рахуванням чого рішення суду після набрання законної сил и слід направити державному реєстратору за місцем реєстр ації юридичної особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 11, 17, 69-72, 94, 128, 158-163, 18 6, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

позов Жмеринської об' єдн аної державної податкової ін спекції у Вінницькій області до товариства з обмеженою ві дповідальністю “Вотер”про п рипинення юридичної особи - товариства з обмеженою відпо відальністю “Вотер”задовол ьнити.

Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відпо відальністю “Вотер”(юридичн а адреса: 23130, Вінницька область , Жмеринський район, смт. Браїл ів, вул. Чайковського, 13, код 31398429) .

Створити ліквідаційну ком ісію у складі Жмеринської об ' єднаної державної податко вої інспекції у Вінницькій о бласті, засновників ТОВ “Вот ер”ОСОБА_1, ОСОБА_2

Зобов' язати ліквідаційну комісію після набрання чинн ості даною постановою законн ої сили повідомити орган, що з дійснює державну реєстрацію , про те, що товариство з обмеж еною відповідальністю “Воте р”знаходиться в процесі прип инення згідно з рішенням суд у.

Встановити строк роботи лі квідаційної комісії 70 днів з д ня набрання даною постановою законної сили.

Копію постанови направити особам, що беруть участь у спр аві, державному реєстратору виконавчого комітету Жмерин ської міської ради Вінницько ї області для виконання вимо г ст. 38 Закону України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців".

Про прийняте рішення повід омити засновників ТОВ “Вотер ”ОСОБА_1, ОСОБА_2

Відшкодування судових вит рат віднести на рахунок держ ави.

Відповідно до ст. 186 КАС Ук раїни постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в раз і складення постанови у повн ому обсязі відповідно до ст. 16 0 цього Кодексу - з дня складен ня в повному обсязі шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. При цьому апеляційна скарг а може бути подана без попере днього подання заяви про апе ляційне оскарження , якщо ска рга подається у строк, встано влений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заяв а про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подають ся до суду апеляційної інста нції через суд , який ухвалив о скаржуване судове рішення. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС Украї ни постанова набирає зако нної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова або ухвала суду пе ршої інстанції набирає сили після закінчення цього строк у.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови оформлено: 22.05.09

Суддя/підпис/ Са пальова Тетяна Валентинівна

Копія вірна:

Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2009
Оприлюднено01.12.2009
Номер документу4091740
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1684/09/0270

Постанова від 20.05.2009

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні