cpg1251
копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2013 р. Справа № 804/13026/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді при секретарі Захарчук Н. В. Кузнецов С.М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Дочірнього підприємства "Рейнфорд" Товариства з обмеженою відповідальністю "Юність" про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулась Криворізька центральна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - позивач, Криворізька центральна ОДПІ) з позовом до Дочірнього підприємства «Рейнфорд» Товариства з обмеженою відповідальністю «Юність» (далі - відповідач, ДП «Рейнфорд» ТОВ «Юність») про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі в розмірі 132582, 33 грн.
Свої позовні вимоги Криворізька центральна ОДПІ пояснює тим, що податковий борг відповідача перед державою зі сплати земельного податку з юридичних осіб та податкового податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів склав - 132582, 33 грн. Вказана сума податкового боргу стягувалась відповідачем в судовому порядку шляхом стягнення спірної суми у порядку стягнення коштів з рахунків у банках, проте останні повернули податковому органу направлені платіжні вимоги без виконання, у зв'язку із відсутністю коштів на рахунках боржника.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. Надав суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, адміністративний позов підтримав в повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
У відповідності до ст. 128 КАС України суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін, в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, Дочірнє підприємство «Рейнфорд» Товариства з обмеженою відповідальністю «Юність» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності виконавчим комітетом Криворізької міської ради Дніпропетровської області 20.09.2005 року , про що свідчить витяг Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та присвоєно код ЄДРПОУ 30168887. Відповідно до довідки Криворізької центральної ОДПІ відповідача було взято на облік платників податків в податкову органі 03.11.1998 року за №1103(561).
Відповідно до п.п.16.1.4 П.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
При цьому, ДП «Рейнфорд» в порушення вищезазначеної норми чинного законодавства не було сплачено самостійно задекларовані та нараховані податковим органом податкові зобов'язання.
Станом на дату подання позову ДП «Рейнфорд» має податковий борг на загальну суму 132582грн. 33коп., а саме: земельний податок з юридичних осіб на суму 130374грн. 37коп., в тому числі 124473 грн. 74коп.-податкові зобов'язання, 5900грн. 63 коп. - залишок несплаченої пені, який виник 10.12.2012 р. внаслідок неповної сплати податкових зобов'язань
визначених: податковим повідомленням-рішення від 21.11.2012р. №0008981503, прийнятого на підставі акта перевірки від 08.11.12 №3586/345/1503/30168887 внаслідок порушення підприємством ст.259, 270. 271, 286, 287 Податкового кодексу України; декларацією з плати за землю від 31.01.2012р. № 9002502967 та уточнюючою декларацією з плати за землю від 05.03.2012р. № 9011009818.
Податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів на суму 2207грн. 96 коп., в т.ч. 2207грн.96коп. - штрафні санкції, який виник 15,07.2013р., внаслідок неповної сплати податкових зобов'язань визначених:
- податковим повідомленням-рішення від 12,04.2013р. N000031502, прийнятого на підставі акту перевірки від 14.02.13р. №371/14-1640-152/30168887. Дані камеральної перевірки свідчать про не подання ДП «Рейнфорд» декларації з ПДВ за звітній період грудень 2012 року, що є порушенням п.п.49.18.1 п.49Л8 ст.49 Податкового кодексу України.
- податковим повідомленням-рішення від 17.05.2013р. №000165150, прийнятого на підставі акту перевірки від 21.03.2012р. №938/23-16/152/30168887. Дані камеральної перевірки свідчать про не подання ДП «Рейнфорд» декларації з ПДВ за звітній період січень 2013 року, лютий 2013 року, що є порушенням П.П.49.18.1 п.49.18 ст.49 ПКУ.
Згідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У відповідності до положень ст.41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
За ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Положеннями ст.76 Податкового кодексу України визначено порядок проведення камеральної перевірки, а саме: встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Відповідно до пунктів 86.8 та 86.9 ст.86 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.
У разі якщо грошове зобов'язання розраховується контролюючим органом за результатами перевірки, проведеної з обставин, визначених підпунктом 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, щодо кримінального провадження, у якому розслідується кримінальне правопорушення стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податків (юридичної особи) або фізичної особи - підприємця, що перевіряється, предметом якого є податки та/або збори, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки приймається таким контролюючим органом протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цим контролюючим органом відповідного судового рішення (обвинувальний вирок, ухвала про закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами), що набрало законної сили.
Матеріали такої перевірки разом з висновками контролюючого органу передаються органу, що призначив перевірку.
Відповідно до підпункту 14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію.
У відповідності до положень п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до матеріалів справи, ДП «Рейнфорд» в порушення вищезазначеної норми чинного законодавства не сплачено самостійно задекларовані податки зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів на земельний податок з юридичних осіб.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Положеннями ст.ст.58, 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
За нормою п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони були надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
На виконання положень ст.59 Податкового кодексу України 13.12.2012 р. сформовано податкову вимогу №313 на суму 100787, 28 грн. Вимогу відправлено для вручення поштою 20.12.2012 р.
Відповідно до матеріалів справи Криворізькою центральною ОДПІ до Дніпропетровського окружного адміністративного суду було направлено позов про стягнення коштів з розрахункових рахунків ДП «Рейнфорд» до бюджету на загальну суму податкового боргу 130374грн.37коп. Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.05.2013 №804/5361/13-а вимоги податкового органу задоволено повністю. На рахунки відповідача постійно виставляються платіжні вимоги, однак, платіжні вимоги повернулись до Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровський області без виконання, у зв'язку із відсутністю грошових коштів на рахунках боржника - ДП «Рейнфорд».
Тому, позивач звернувся до суду із даним позовом щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу в розмірі 132582, 33 грн. за рахунок майна, що перебуває в податковій заставі.
Згідно п.89.3 ст.89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Згідно п.95.1, п.95.2, п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Відповідно до матеріалів справи рішенням про опис майна у податкову заставу від 14.12.2012 р. №15535/10/190 здійснено опис активів у податкову заставу. В державному реєстрі обтяжень рухомого майна зареєстровано податкову заставу від 20.03.2013 року №1613011 згідно з актом опису активів від 19.03.2013 року №6.
Таким чином, на момент судового розгляду справи, спірна сума податкового боргу відповідача у розмірі - 132582, 33 грн. залишається несплаченою, тому суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Дочірнього підприємства "Рейнфорд" Товариства з обмеженою відповідальністю "Юність" про стягнення заборгованості - задовольнити.
Надати дозвілна погашення суми податкового боргу Дочірнього підприємства "Рейнфорд" Товариства з обмеженою відповідальністю "Юність" (50048, м. кривий Ріг, вул. Дніпропетровське шоссе, буд. 30, код ЄДРПОУ 30168887) за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі у розмірі 132582, 33 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно Постанова не набрала законної сили станом на 10.12.2013 р. Суддя Н.В. Захарчук Н.В. Захарчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2013 |
Оприлюднено | 20.10.2014 |
Номер документу | 40921605 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні