Справа № 815/5084/14
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 жовтня 2014 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Левчук О.А.,
за участю секретаря Мураховської А.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "АРКАР-ТРАНС" до Управління Укртрансінспекції в Одеській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № 045596 від 26.08.2014 року, прийняту управлінням Укртрансінспекції в Одеській області відносно ТОВ "АРКАР-ТРАНС", -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансінспекції в Одеській області № 045596 від 26.08.2014 року. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що інспектори управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області при здійснення виїзної рейдової перевірки автомобілю марки МАN 19.293, держ.номер НОМЕР_1, що належить ТОВ «Аркар-Транс» яка відбулася 15.07.2014 року за адресою: автодорога Н-01 «Київ-Знам'янка» 287 км, діяли протиправно, склали акт перевірки № 058255 від 15.07.2014 року, який містить неправдиву інформацію та будується на власних припущеннях інспекторів, а тому постанова від 26.08.2014 року № 045596 про застосування до ТОВ «Аркар-Транс» фінансових санкцій в розмірі 1700 грн. прийнята Управлінням Укртрансінспекції в Одеській області на підставі вищезгаданого акту перевірки, є також протиправною та підлягає скасуванню. Також позивач зазначає, що ТОВ «Аркар-Транс» у відповідності до вимог чинного законодавства України своєчасно оформив особисту страховку від нещасного випадку на транспорті на водія ОСОБА_2, на вантажному автомобілі МАN 19.293, держ.номер НОМЕР_1, при виробництві встановлено серійний тахограф, який своєчасно проходить відповідну технічну атестацію та постійно використовується водієм для контролю додержання режиму праці та відпочинку, та що всі ці документи були у водія на момент проведення рейдової перевірки, були пред'явлені на вимогу інспекторів та будь-яких перешкод при здійсненні перевірки водій не чинив.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив адміністративний позов задовольнити.
Представник відповідача до судового засідання 13 жовтня 2014 року не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно. В судовому засіданні 09 жовтня 2014 року проти задоволення позовних вимог заперечував, просив суд відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі. В обґрунтування заперечень зазначив, що під час перевірки автомобілю марки МАN 19.293, держ. номер НОМЕР_1, що належить ТОВ «Аркар-Транс» яка відбулася 15.07.2014 року за адресою: автодорога Н-01 «Київ-Знам'янка» 287 км, виявлено порушення, відповідальність за які передбачена ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: надання послуг з перевезення вантажу на договірних умовах без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: неоформлені заповнені тахокарти у кількості та договір (поліс) обов'язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті на водія ОСОБА_2 На підставі вищевикладеного представник відповідача зазначив, що постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу № 045596 від 26.08.2014 року прийнята управлінням Укртрансінспекції в Одеській області відносно ТОВ "АРКАР-ТРАНС" є правомірною.
Суд, перевіривши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, показання свідка ОСОБА_2, дослідивши докази у їх сукупності, встановив наступне.
24.07.2001 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Аркар-Транс» (а.с. 9).
Згідно відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, за КВЕД основним видом діяльності ТОВ «Аркар-Транс» є інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.
Співробітниками Управління Укртрансінспекції у Кіровоградській області 15.07.2014 року проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, за результатами якої складено акт № 058255 від 15.07.2014 року.
За результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ТОВ «Аркар-Транс» та на підставі акту перевірки від 15.07.2014 року № 058255 Управлінням Укртрансінспекції в Одеській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 045596 від 26.08.2014 року, відповідно до якої на підставі ч. 1, абз. 3 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» до ТОВ «Аркар-Транс» застосовано адміністративно-господарський штраф в розмірі 1700 грн. (а.с. 7).
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень врегульовані Законом України «Про автомобільний транспорт».
Згідно до ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Відповідно до пунктів 3.1., 3.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24 червня 2010 року № 385, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 р. за N 946/18241, виробники транспортних засобів, перевізники, водії та ПСТ використовують тахографи, тахокарти, картки до цифрових тахографів, тип яких затверджено відповідно до вимог ЄУТР. Водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Згідно до змісту п. 7 ст. 12' 34 Європейської угоди стосовно роботи екіпажів транспортних засобів, які здійснюють міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) від 01.07.1970 року (підписано Україною 07.09.2005 року) водій транспортного засобу, обладнаного тахографом повинен мати при собі заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, тобто за поточний день та за попередні 28 календарних днів.
Абзацом 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
В акті перевірки зазначено, що на автодорозі Н-01 Київ - Знам'янка 287 км 15.07.014 року згідно завдання на перевірку № 020882 від 14.07.2014 року проведено перевірку транспортного засобу марки MAN 19.293, серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2, водій ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, документ, що посвідчує особу водія п/в НОМЕР_3 від 23.05.2000 року ДАІ м. Южний, що належить ТОВ «Аркар-Транс».
Також в акті перевірки зазначено, що під час перевірки виявлено порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»: надання послуг з перевезення вантажу на договірних умовах без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: неоформлені заповнені тахокарти у кількості передбаченій ЄУТР та договір (поліс) обов'язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті на водія ОСОБА_2 (а.с. 6).
Позивачем до судового засідання надано копію посвідчення водія ОСОБА_2 № 301301 від 23.05.2000 року, копію договору обов'язкового страхування від нещасних випадків серія НВ2 № 142914 від 01.09.2013 року, застрахована особа ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, страхувальник ТОВ «Аркар-Транс», договір діє з 02.09.2013 року по 01.09.2014 року, копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу марки MAN 19.293, серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2, реєстраційний номер НОМЕР_1, копію товарно-транспортної накладної Серія 12ААД № 099369 від 14.07.2014 року на вантаж, копії тахокарток за період з 14.06.2014 року по 145.07.2014 року, тобто за поточний та за попередні 28 календарних днів (а.с. 25-35, 36, 37, 38, 39).
В судовому засіданні свідок ОСОБА_2 пояснив, що всі вищезазначені документи були наявні у нього під час проведення перевірки 15.07.2014 року.
На підставі вищевикладеного, судом встановлено, що у ТОВ «Аркар-Транс» оформлені всі документи, передбачені ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», для здійснення внутрішніх перевезень вантажів.
Отже, факти, викладені в акті перевірки № 058255 від 15.07.2014 року про порушення ТОВ «Аркар-Транс» 15.07.2014 року вимог законодавства про автомобільний транспорт, за яке передбачена відповідальність абз.3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», спростовуються зібраними по справі доказами, а тому суд дійшов до висновку, що Управлінням Укртрансінспекції в Одеській області постанову № 045596 від 26.08.2014 року про застосування до ТОВ «Аркар-Транс» адміністративно-господарський санкцій в розмірі 1700 грн. прийнято протиправно та необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мали значення для її прийняття.
Згідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Згідно до платіжного доручення № 7 від 09.09.2014 року товариством з обмеженою відповідальністю "АРКАР-ТРАНС" (код ЄДРПОУ 31506127) сплачено судовий збір в розмірі 182, 7 грн.
Враховуючи викладене, відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України суд дійшов до висновку, що слід повернути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області (код ЄДРПОУ 37607526, місцезнаходження м. Одеса, вул. Садова, 1а) товариству з обмеженою відповідальністю "АРКАР-ТРАНС" (код ЄДРПОУ 31506127) судовий збір в розмірі 182, 7 грн. згідно платіжного доручення № 7 від 09.09.2014 року.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансінспекції в Одеській області № 045596 від 26.08.2014 року.
Повернути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області (код ЄДРПОУ 37607526, місцезнаходження м. Одеса, вул. Садова, 1а) товариству з обмеженою відповідальністю "АРКАР-ТРАНС" (код ЄДРПОУ 31506127) судовий збір в розмірі 182, 7 грн. згідно платіжного доручення № 7 від 09.09.2014 року.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано 16 жовтня 2014 року.
Суддя /підпис/ О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2014 |
Оприлюднено | 20.10.2014 |
Номер документу | 40923372 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні